MotoGP Sachsenring: Pole Position Martin με το ρεκόρ να σπάει διαδοχικά και πτώσεις να ακυρώνουν προσπάθειες

Θέμα ατυχίας για Bagnaia και Marc Marquez
MotoGP Sachsenring: Pole Position Martin με το ρεκόρ να σπάει διαδοχικά και πτώσεις να ακυρώνουν προσπάθειες
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/7/2024

Μία διαδικασία χρονομετρημένων που ανέδειξε τον Fernandez που για δεύτερη φορά μπαίνει στην πρώτη σειρά της εκκίνησης έχοντας κρατήσει για λίγο το ρεκόρ πίστας, κερδίζοντας το πρώτο εισιτήριο της Q1.

Ήταν μία δύσκολη Q1 όμως ας σταθούμε λίγο στο γεγονός πως ο Martin προανήγγειλε ότι εύκολα θα σπάσει το ρεκόρ και του χρόνου καθώς ο χρόνος που κατάφερε σήμερα ήταν με το ελαστικό σε κακή κατάσταση και είχε περισσότερα να δώσει, μία ακόμη φορά που φαίνεται η διαφορά με την προηγούμενη γενιά μοτοσυκλετών.

Ήταν μία επεισοδιακή Q1 στην οποία ο Raul Fernandez από την πρώτη στιγμή είχε τον καλύτερο χρόνο και με πολύ καλό ρυθμό έδειχνε πως για άλλη μία φορά φέτος, θα έχει το ένα εισιτήριο για την Q2.

MotoGP Sachsenring: Pole Position Martin με το ρεκόρ να σπάει διαδοχικά και πτώσεις να ακυρώνουν προσπάθειες
φανταστική επίδοση από τις Aprilia της Trackhouse

Δεύτερος αρχικά στην Q1 ήταν ο Marc Marquez ο οποίος δεν θα είχε βρεθεί εκεί και θα είχε πάει κατευθείαν στην Q2 αν δεν σημείωνε εχθές μία άσχημη πτώση από την οποία έφυγε με ράγισμα στα πλευρά, ως το πιο σημαντικό από τους τραυματισμούς του.

Με την προσπάθειά του να ακυρώνεται μία φορά από τον Miller που αντιμετώπισε πρόβλημα στα φρένα της πρώτης στροφής και πέρασε ξυστά από την μοτοσυκλέτα του Marc Marquez, Ισπανός αναβάτης γύρισε στο box κάνοντας μία κίνηση προς τους μηχανικούς που έδειξε πως δεν μπορεί να συνεχίσει.

MotoGP Sachsenring: Pole Position Martin με το ρεκόρ να σπάει διαδοχικά και πτώσεις να ακυρώνουν προσπάθειες

Ωστόσο ο Bezzecchi και ο Quartararo ήταν έτοιμοι να πάρουν την δεύτερη θέση για την Q2 και ο Marquez ξανά βγήκε κάνοντας μία προσπάθεια για μία τελευταία ευκαιρία και πράγματι ξεκίνησε πολύ δυνατά στα φρένα της πρώτης στροφής, όμως αμέσως μετά στο εσάκι βρήκε πάνω στην αγωνιστική γραμμή τον Stefan Bradl που πήγαινε τόσο σιγά σαν να του τελειώνει η βενζίνη. Ο αναβάτης της Honda προσπαθούσε να πάει στην άκρη αλλά δεν πρόλαβε και μάλιστα έφτασαν κοντά στο ατύχημα, τόσο δύσκολη ήταν η στιγμή εκείνη. Του ζήτησε αμέσως μετά συγνώμη με τον φανερά εκνευρισμένο Marquez να μην δίνει συνέχεια εκείνη την στιγμή.

MotoGP Sachsenring: Pole Position Martin με το ρεκόρ να σπάει διαδοχικά και πτώσεις να ακυρώνουν προσπάθειες

Ο Quartararo τελικά δεν τα κατάφερε, όμως ο Bezzecchi έκανε καλύτερο χρόνο και πήρε το δεύτερο εισιτήριο αφήνοντας τον Marquez πίσω. Δεν έλειψαν τα γλιστρήματα και ακόμη και ο Fernandez είχε μία τέτοια στιγμή δείχνοντας πως ο χρόνος μπορεί σίγουρα να βελτιωθεί περισσότερο.

Στην Q2 αυτό ακριβώς έγινε αλλά δεν έλειψαν και οι πτώσεις από εδώ με πιο δύσκολη εκείνη του Vinales που είχε κοινά στοιχεία με του Marc Marquez εχθές και τον αναβάτη να σηκώνεται με δυσκολία.

Ο Martin γρήγορα εξασφάλισε την pole position από την οποία τουλάχιστον ένας θα τον ανάγκαζε να την υπερασπιστεί αλλά τελικά δεν χρειάστηκε. Ο Bagnaia ήταν στον τελευταίο γρήγορο γύρο όταν μία πτώση του Alex Marquez έβγαλε τις κίτρινες σημαίες μπροστά του με την προσπάθειά του να ακυρώνεται.

Ο Oliveira που στο παρελθόν θα έδειχνε μία καλή αγωνιστική ημέρα αλλά του την ακύρωσε ο Quartararo θα έχει σήμερα στον Sprint και αύριο στον αγώνα να αποδείξει τον ισχυρισμό του, ότι του αρέσει αρκετά η συγκεκριμένη πίστα. Δεν θα είναι όμως μία εύκολη εκκίνηση για τους αναβάτες της Trackhouse καθώς θα έχουν πίσω τους τον Bagnaia που αναμένεται να τους περάσει πριν την πρώτη στροφή και μία σειρά αναβατών πίσω που θα πιέσουν από νωρίς για καλύτερη θέση.

Η σειρά κατάταξης θέτει το σκηνικό για δύο δυναμικές εκκινήσεις και η πρώτη έρχεται στις 16:00 σήμερα.

Αποτελέσματα Q2:

Θέση

N#

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Χρόνος

Διαφ,

Προηγ.

1

89

Jorge Martin

Ducati

01:19.423

 

 

2

88

Miguel Oliveira

Aprilia

01:19.471

0.048

0.048

3

25

Raul Fernandez

Aprilia

01:19.643

0.220

0.172

4

1

Francesco Bagnaia

Ducati

01:19.749

0.326

0.106

5

73

Alex Marquez

Ducati

01:19.791

0.368

0.042

6

21

Franco Morbidelli

Ducati

01:19.946

0.523

0.155

7

12

Maverick Viñales

Aprilia

01:19.950

0.527

0.004

8

49

Fabio Di Giannantonio

Ducati

01:19.957

0.534

0.007

9

23

Enea Bastianini

Ducati

01:19.978

0.555

0.021

10

31

Pedro Acosta

KTM

01:20.348

0.925

0.370

11

33

Brad Binder

KTM

01:20.446

1.023

0.098

12

72

Marco Bezzecchi

Ducati

01:20.713

1.290

0.267

Αποτελέσματα Q1:

Q2

25

Raul Fernandez

Aprilia

01:19.678

 

 

Q2

72

Marco Bezzecchi

Ducati

01:20.115

0.437

0.437

13

93

Marc Marquez

Ducati

01:20.263

0.585

0.148

14

20

Fabio Quartararo

Yamaha

01:20.310

0.632

0.047

15

37

Augusto Fernandez

KTM

01:20.419

0.741

0.109

16

43

Jack Miller

KTM

01:20.515

0.837

0.096

17

30

Takaaki Nakagami

Honda

01:20.553

0.875

0.038

18

10

Luca Marini

Honda

01:20.565

0.887

0.012

19

5

Johann Zarco

Honda

01:20.799

1.121

0.234

20

36

Joan Mir

Honda

01:21.162

1.484

0.363

21

6

Stefan Bradl

Honda

01:21.270

1.592

0.108

22

87

Remy Gardner

Yamaha

01:21.297

1.619

0.027

 

MotoGP-Yamaha: Μόνο με V4 το 2026 στην κορυφαία κατηγορία

Τέλος εποχής και επίσημα για την 4κύλινδρη διάταξη της Iwata των 20 παγκόσμιων τίτλων
Yamaha V4 MotoGP 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

17/11/2025

Η Yamaha ανακοίνωσε ότι το 2025 ήταν και η τελευταία χρονιά στο MotoGP με εν σειρά 4κύλινδρο με τους Ιάπωνες να υιοθετούν επίσημα τον V4 για το 2026 και να βάζουν έτσι τέλος σε μία ολόκληρη εποχή.

H Yamaha ήταν ο τελευταίος κατασκευαστής που χρησιμοποιούσε στο MotoGP εν σειρά 4κύλνιδρο κινητήρα με την εταιρεία από την Iwata να δίνει τέλος σε αυτό το κεφάλαιο της ιστορίας της στην κορυφαία κατηγορία έπειτα από 429 GP στα οποία σημείωσε 125 νίκες και ανέβηκε στο βάθρο περισσότερες από 350 φορές.

Στον παραπάνω απολογισμό να προσθέσουμε φυσικά τους οχτώ Παγκόσμιους Τίτλους Αναβατών, επτά τίτλους Ομάδων, πέντε Κατασκευαστών αλλά και τρεις σεζόν κατά τις οποίες η Yamaha έκανε το Triple Crown κερδίζοντας μαζί τους τίτλους Αναβάτη, Κατασκευαστή και Ομάδας.

Με τον V4 να δίνει τη δυνατότητα στους μηχανικούς να τον τοποθετήσουν με τέτοιο τρόπο στο πλαίσιο ώστε να μοιράζουν το βάρος με περισσότερη άνεση μεταξύ των δύο τροχών για να βρουν την ιδανική ισορροπία οι Ιάπωνες που μπαίνουν τελευταίοι στον χορό αναμένουν να έχουν καλύτερη επιτάχυνση στις εξόδους, πιο σωστή συμπεριφορά στα δυνατά φρένα, αλλά και να προσαρμόζουν τη μοτοσυκλέτα πιο εύκολα και γρήγορα στις απαιτήσεις των νέων ελαστικών αλλά και των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων.

Η Yamaha είναι η τελευταία που υιοθετεί τον V4 κινητήρα έχοντας το βλέμμα της και στο 2027, όταν οι κανονισμοί θα αλλάξουν και οι κινητήρες θα έχουν μικρότερη χωρητικότητα, κάτι που ευνοεί τη συγκεκριμένη διάταξη σύμφωνα με τους Ιάπωνες.

Ο τεχνικός διευθυντής της εργοστασιακής ομάδας Massimo Bartolini τόνισε επίσης ότι αυτή η απόφαση δεν πάρθηκε ελαφρά την καρδία. Πάρθηκε αφότου έγινε ανάλυση κάθε πτυχής της συνολικής απόδοσης της μοτοσυκλέτας ξεχωριστά και σε βάθος. Έτσι κατέληξαν στον συμπέρασμα ότι με αυτή τη διάταξη μπορούν να επωφεληθούν από τις διαφορές που βρήκαν σε σχέση με τον εν σειρά 4κύλινδρο -όπως είπαμε ακόμη περισσότερο με την αλλαγή των κανονισμών το 2027.

Κάνοντας κάτι ασυνήθιστο, να βάλει δηλαδή μια μοτοσυκλέτα που βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο της εξέλιξής της να αγωνίζεται απέναντι σε άλλες που βρίσκονται στο απόγειό τους η Yamaha επιτάχυνε σημαντικά τη διαδικασία εξέλιξης με τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων απευθείας από το πεδίο μάχης και το 2026 αναμένει να ξεκλειδώσει το πλήρες δυναμικό της όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ετικέτες