MotoGP – Silvano Galbusera

Το μυστικό των Honda και Ducati!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/1/2018

Ο Silvano Galbusera, ο αρχιμηχανικός του Valentino Rossi, έδωσε πρόσφατα μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη, για μια χρονιά (το 2017) που η Yamaha θα ήθελε πολύ να ξεχάσει. Παρά το εξαιρετικό ξεκίνημα στην αρχή της σεζόν, οι δύο εργοστασιακοί αναβάτες της Yamaha έχασαν τον προσανατολισμό τους μετά από λίγους αγώνες, αντιμετωπίζοντας μεγάλα και δυσεπίλυτα προβλήματα, που είχαν να κάνουν με το πλαίσιο και τα ελαστικά των Μ1.
Ο έμπειρος μηχανικός χρησιμοποίησε μια λέξη για να περιγράψει ολόκληρη τη χρονιά: "Φρικτή". Όπως είπε, προς τα τέλη της σεζόν του 2016 είχαν καταφέρει να βρουν το σωστό δρόμο που έπρεπε να ακολουθήσουν, κι ενώ ο Valentino είχε καλή αίσθηση από την μοτοσυκλέτα, πέντε με έξι γύρους πριν το τέλος κατάστρεφε τα ελαστικά του. Το 2017 έκαναν αλλαγές στην μοτοσυκλέτα για να μειωθεί η φθορά των ελαστικών, αλλά έτσι χάθηκε εντελώς η αίσθηση που ήθελε ο Rossi. Πολύ σύντομα κατάλαβαν πως η Μ1 του 2016 ήταν πιο εύκολη στην οδήγηση.


Οι επιδόσεις του Vinales, όπως λέει ο Galbusera, με δύο σερί νίκες σε Κατάρ και Αργεντινή, κουκούλωσαν εν μέρει τα προβλήματα, αλλά μετά από λίγο εμφανίστηκαν και πάλι. "Στις αρχές του 2017 ανακαλύψαμε ότι η μοτοσυκλέτα δεν ήταν 100% για τον Valentino. Δεν μπορούσαμε να βρούμε το κατάλληλο στήσιμο", λέει ο Ιταλός. Το πρόβλημα ήταν ότι ούτε οι μηχανολόγοι στην Ιαπωνία μπόρεσαν να βοηθήσουν καθόλου. Η Yamaha άλλαξε λίγο το πλαίσιο, με διαφορετική γεωμετρία και ίδια ποσοστά ακαμψίας, αλλά ο Rossi δεν βρήκε ποτέ ξανά την αίσθηση που είχε με την μοτοσυκλέτα το 2016. Η ομάδα χρησιμοποίησε τέσσερα διαφορετικά πλαίσια την περσινή σεζόν (η έκδοση 2017 στο Κατάρ, η έκδοση 2017.1 τον Ιούνιο, η 2017.2 τον Αύγουστο, ενώ στον τελευταίο αγώνα γύρισαν στο πλαίσιο του 2016. Μέτρα απελπισίας για τους δύσκολους καιρούς.

Ο έμπειρος μηχανικός χρησιμοποίησε μια λέξη για να περιγράψει ολόκληρη τη χρονιά: "Φρικτή"

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που δεν μπορούσε να λυθεί, ήταν η φθορά του πίσω ελαστικού. Όπως λέει ο Galbusera, "μειώσαμε την δύναμη διατηρώντας το ελαστικό σε καλή κατάσταση, αλλά χάσαμε σε επιτάχυνση. Δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε όλη την ισχύ του κινητήρα, γιατί η μοτοσυκλέτα δεν μπορούσε να επιταχύνει χωρίς να σπινάρει και να καταστρέφει το ελαστικό."
Κοιτάζοντας το μέλλον, ο Galbusera υποδεικνύει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν λέγοντας ότι χρειάζεται να δουλέψουν πάνω στα ηλεκτρονικά, ένας τομέας που οι ανταγωνιστές τους έχουν κάνει άλματα σε ό,τι αφορά την εξέλιξή τους. Ducati και η Honda έχουν βελτιωθεί, κάτι που μπορείς να το καταλάβεις κι από τον ήχο των μοτοσυκλετών τους", λέει ο Silvano. "Έχουν μάλιστα προσλάβει ανθρώπους που δούλευαν στην Magneti Marelli" (σ.σ. η εταιρεία που έφτιαξε και εξέλιξε την ενιαία ECU για τα MotoGP). Όταν ρωτήθηκε γιατί δεν έκανε κάτι αντίστοιχο και η Yamaha, απάντησε πως "δεν νομίζω πως έχει μείνει κανένας έμπειρος διαθέσιμος."
Σύμφωνα με τον Galbusera όμως, σημαντικό ρόλο παίζει και το βάρος του Rossi. "Ο Maverick είναι πιο ελαφρύς από τον Valentino, οπότε το πίσω ελαστικό του δεν ταλαιπωρείται τόσο πολύ. Ο Vale είναι ψηλότερος και βαρύτερος, και χρειάζεται ένα πιο σκληρό σετάρισμα. Οι ρυθμίσεις του Maverick είναι πιο κοντά σε αυτές που χρησιμοποιούσε ο Lorenzo."


Η κουβέντα δεν θα μπορούσε να μην πάει και στην αποκάλυψη της περσινής σεζόν, τον δορυφορικό αναβάτης της Tech3 τον Johann Zarco. "Ο Johann είναι λίγο πιο ελαφρύς από τον Valentino και φυλάει πολύ τα ελαστικά του, οπότε μπορεί να χρησιμοποιήσει πιο μαλακές ρυθμίσεις", ήταν η εξήγηση του Ιταλού αρχιμηχανικού. Σε ό,τι αφορά την Michelin, ο Glabusera δήλωσε πως δεν γνωρίζει τον λόγο που η γαλλική εταιρεία άλλαξε τα ελαστικά για το 2017, αλλά το σίγουρο είναι πως όταν επέστρεψαν στην πιο σκληρή γόμα τα δεδομένα ήταν καλύτερα για τον Valentino που προτιμά τα πιο σκληρά ελαστικά.

Η KTM θα συνεχίσει να επενδύει στο MotoGP μέσω Bajaj

Οι Αυστριακοί συνεχίζουν κανονικά το αγωνιστικό project παρά τις φημολογίες
ktm
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/5/2026

Η KTM θα συνεχίσει να διαχειρίζεται το αγωνιστικό της πρόγραμμα ανεξάρτητα. Παρά το έντονο ενδιαφέρον εξωτερικών επενδυτών να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα MotoGP, η Bajaj νέα ιδιοκτήτρια του αυστριακού κατασκευαστή αποφάσισε να μην πουλήσει το αγωνιστικό project, αλλά να συνεχίσει να επενδύει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Σας είχαμε ενημερώσει πως KTM και Tech3 ανακοίνωσαν την ανανέωση της συνεργασίας τους και αυτό μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι, δείχνοντας πως οι Αυστριακοί, μέσω Bajaj, θα συνεχίσουν να επενδύουν στο αγωνιστικό κομμάτι.

Όλα τα παραπάνω επιβεβαίωσε στην ουσία και ο νέος CEO της KTM AG, Gottfried Neumeister - που είχε δώσει παλιότερα αποκλειστική συνέντευξη στο MOTO - δηλώνοντας: “Δεν μπορείς να αγωνιστείς με το χειρόφρενο τραβηγμένο. Διαθέτουμε την οικονομική δύναμη να παραμείνουμε στο MotoGP. Και όχι μόνο να παραμείνουμε, αλλά και να επενδύσουμε. Μαζί με τη διοίκηση της Bajaj αποφασίσαμε να συνεχίσουμε να διαχειριζόμαστε τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό με πλήρη στρατηγική ανεξαρτησία, χωρίς εξωτερικούς επενδυτές. Υπήρχε τεράστιο ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα MotoGP. Κατά καιρούς, λαμβάναμε νέες αιτήσεις σχεδόν κάθε μέρα.”

Neumeister

Τελικά, όμως, η KTM επέλεξε μια διαφορετική πορεία: να συνεχίσει να επενδύει άμεσα στον μηχανοκίνητο αθλητισμό χωρίς να παραχωρήσει τον έλεγχο του αγωνιστικού προγράμματος.

Ο Neumeister συνέχισε: “Πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να ξοδεύουμε όταν είναι απαραίτητο. Χρειάζεται δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά και ένας ορισμένος βαθμός γενναιοδωρίας. Έχουμε τη χρηματοοικονομική δύναμη να αντέξουμε οικονομικά τον επίσημο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Και όχι μόνο να τον αντέξουμε, αλλά και να επενδύσουμε”.

Η δήλωση αυτή είναι παράλληλα και ένα μήνυμα πως η ο Bajaj υποστηρίζει πλήρως την KTM και εξακολουθεί να πιστεύει στο αγωνιστικό πρόγραμμα με επικεφαλής τον Pit Beirer.