MotoGP - Στο τραπέζι η δημιουργία Ένωσης Αναβατών

Με εκπρόσωπο τον αγωνιζόμενο, αναβάτη εξέλιξης και αθλητικό ανταποκριτή Sylvain Guintoli
MotoGP - Δημιουργία ένωσης αναβατών
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

17/10/2023

Οι αναβάτες του MotoGP, θέλουν να ακολουθήσουν τα χνάρια της F1, δημιουργώντας την Ένωση Αναβατών MotoGP, η οποία θα ακολουθεί κοινή γραμμή προς όφελος των συμφερόντων τους έχοντας ως εκπρόσωπο τους τον Sylvain Guintoli.

Η Ένωση των Πιλότων της Formula 1 (GPDA) υπάρχει από το 1961 με το έργο της να είναι σημαντικότατο ειδικότερα στο θέμα της ασφάλειας. Μια ανάλογη Ένωση θα ήταν λογικό να υπάρχει και στο MotoGP ωστόσο μέχρι στιγμής οι αναβάτες εμφανίζονται ανοργάνωτοι. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί αρκετές προτάσεις για τη δημιουργία μιας τέτοιας ένωσης ωστόσο το νερό δεν μπήκε ποτέ στο αυλάκι, καθώς οι αναβάτες δεν είχαν πάντα κοινή στάση όσον αφορά τα διάφορα προβλήματα που τους απασχολούσαν, με τις ομάδες και τη Dorna να έχουν το πάνω χέρι.

Αυτό όμως φαίνεται τώρα να αλλάζει καθώς τη φετινή χρονιά υπάρχουν πολλά ζητήματα, ειδικότερα σε θέματα ασφαλείας, με τους περισσότερους αναβάτες να κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου τόσο στην Dorna όσο και στις ομάδες τους, με την αύξηση των αγώνων χάρη στα Sprint του Σαββάτου, και την κατακόρυφη αύξηση των τραυματισμών που έφερε το πιο γεμάτο και άκρως αγχωτικό νέο πρόγραμμα του αγωνιστικού σαββατοκύριακου. Η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει έπεσε στον αγώνα της Ινδίας, με τους αναβάτες να μην θέλουν να αγωνιστούν καθώς υπήρχαν θέματα ασφαλείας που έθεταν σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα τους. Παρολαυτά είδαμε για ακόμη μία φορά τους αναβάτες να κάνουν πίσω και την Dorna να κερδίζει. Μετά τον αγώνα της Ινδίας ο Sylvain Guintoli ανέλαβε να διερευνήσει τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες ώστε να δημιουργηθεί η Ένωση Αναβατών MotoGP, με αρκετούς εκ των αναβατών να τον στηρίζουν καθώς είχαν δημιουργήσει νωρίτερα μία ομάδα στην εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης WhatsApp, ώστε να συζητούν θέματα τα οποία τους απασχολούν.

MotoGP

Σκοπός της Ένωσης Αναβατών του MotoGP θα είναι να προβάλει το θέμα της ασφάλειας στους αγώνες, να συζητηθούν θέματα τα οποία έχουν προκύψει με τα διοικητικά όργανα της Dorna, να συζητηθούν οι κατώτατοι μισθοί, καθώς και η ασφάλιση των αναβατών όταν έχουν υποστεί κάποιο τραυματισμό. Η επιλογή του Sylvain Guintoli για εκπρόσωπο των αναβατών δεν είναι τυχαία καθώς ο Γάλλος είναι ένα ιδιαίτερα αγαπητό πρόσωπο στην αγωνιστική σκηνή, ενώ έχει συγκροτημένη σκέψη και εκ των έσω άποψη, ώστε να μπορεί να μιλά για σημαντικά θέματα που απασχολούν τους αναβάτες. Ο Guintoli, γνωστός από τη συμμετοχή του στις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki, όπου έχει εμπλακεί τόσο στο MotoGP όσο και στους αγώνες Endurance, θα ταξιδέψει στην Αυστραλία για τον αγώνα του MotoGP, ώστε να μοιραστεί τις απόψεις του σχετικά με την ιδέα δημιουργίας της Ένωσης Αναβατών MotoGP, ενώ στη συνέχεια έχοντας ολοκληρώσει τις απαραίτητες ενέργειες θέλει να δημιουργήσει ένα έγγραφο με τη μορφή μνημονίου στο οποίο θα υπογράψουν όλοι οι αναβάτες. Η υπογραφή αυτή θα είναι η δέσμευση των αναβατών απέναντι στην Ένωση και τις ευθύνες που απορρέουν από τη συμμετοχή τους σε αυτήν.

Ετικέτες

MotoGP: Τίτλοι με δύο κατασκευαστές - Ο Marc Marquez σε ένα ακόμη κλειστό κλαμπ εκλεκτών

Ο M.Marquez και άλλοι 5 έχουν κερδίσει πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία με διαφορετικούς κατασκευαστές
Marquez Two manufacturers
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/12/2025

Ο Πρωταθλητής του 2025 έγινε μέλος μιας ακόμη μικρής λίστας, εκείνων που κατέκτησαν τίτλους MotoGP με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές.

Η ιστορία του #93 είναι πλέον θρύλος. Ο συνδυασμός αγωνιστικής ιδιοφυΐας, αντοχής απέναντι σε σοβαρούς τραυματισμούς και ακατάβλητης θέλησης τον έφερε ξανά στην κορυφή. Και μαζί με αυτήν την επική επιστροφή, ήρθαν και σημαντικά στατιστικά ορόσημα.

Ένα από τα κατορθώματα του Marquez το 2025 ήταν ότι έγινε ο πιο πρόσφατος αναβάτης, και ένας από τους ελάχιστους στην ιστορία, που κατακτά τίτλους με δύο κατασκευαστές. Ο Geoff Duke ήταν ο πρώτος που το πέτυχε, με τις Norton και Gilera. Ακολούθησε ο Giacomo Agostini, που μετά την κυριαρχία του με την MV Agusta πήρε τίτλο και με Yamaha το 1975.

Πιο πρόσφατα, ο Eddie Lawson κατέκτησε διαδοχικούς τίτλους το 1988 και 1989 με Yamaha και Honda. Ο Valentino Rossi συνέχισε την παράδοση, κερδίζοντας τρεις σερί τίτλους (2001-2003) με Honda πριν κάνει το ιστορικό πέρασμα στη Yamaha το 2004.

Ο Rossi, ο Stoner και η εποχή της αλλαγής

Ο Rossi επανέφερε τη Yamaha στους τίτλους το 2004 και 2005, πριν ο Nicky Hayden και ο Casey Stoner διακόψουν την κυριαρχία του. Ο Stoner, ειδικά, έγραψε το δικό του κεφάλαιο, πρώτα με την Ducati το 2007 και έπειτα με τη Honda το 2011, όπου κέρδισε 10 από τα 17 Grand Prix της χρονιάς.

Η πρόωρη αποχώρηση του Stoner άνοιξε τον δρόμο για την άφιξη ενός εκρηκτικού ταλέντου στη Repsol Honda. Το όνομα ήταν Marc Marquez.

Η αυτοκρατορία του Marquez και η πτώση

Ακολούθησαν έξι τίτλοι: 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019. Ο Marquez ήταν ασταμάτητος, μέχρι τη μοιραία πτώση στη Jerez. Τέσσερις χειρουργικές επεμβάσεις στο δεξί βραχίονα, αμέτρητες πτώσεις, στιγμές που η ιδέα της απόσυρσης έμοιαζε πολύ κοντά

Η αναγέννηση με Ducati

Τότε ήρθε η μεγάλη αλλαγή. Το πέρασμα στην Ducati αναζωπύρωσε τον μύθο του Marquez. Μετά την πρώτη νίκη του σε 1043 ημέρες με τα χρώματα της Gresini, ακολούθησε μια εκπληκτική πρώτη χρονιά με την εργοστασιακή Ducati. Ο τίτλος του 2025 κερδήθηκε στην Ιαπωνία με πέντε αγώνες να απομένουν.

Με αυτόν τον τίτλο, ο Marquez μπήκε στο πάνθεον αναβατών όπως οι Stoner, Rossi, Lawson, Agostini και Duke, που κατέκτησαν τίτλους με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές. Ένα επίτευγμα που έχει το δικό του ειδικό βάρος και είναι κάτι που το έχουν καταφέρει μόνο μια χούφτα ανθρώπων στην κορυφαία κατηγορία.

Μια ακόμη περιπέτεια τραυματισμού ήρθε στην Ινδονησία πριν το τέλος της σεζόν, αλλά κανείς δεν αμφιβάλλει πως ο Marquez θα επιστρέψει για την ερχόμενη σεζόν που θα έχει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον πρώτα από όλα για να δούμε αν ο Καταλανός εξακολουθεί να έχει το ίδιο ισχυρό κίνητρο έπειτα από την τιτάνια και μακροχρόνια προσπάθεια που κατέβαλλε για να επιστρέψει. Ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δείχνει πάντως ότι έχει ακόμα πολλά να γράψει στο δικό του κεφάλαιο της ιστορίας του MotoGP.