MotoGP - Στο τραπέζι η δημιουργία Ένωσης Αναβατών

Με εκπρόσωπο τον αγωνιζόμενο, αναβάτη εξέλιξης και αθλητικό ανταποκριτή Sylvain Guintoli
MotoGP - Δημιουργία ένωσης αναβατών
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

17/10/2023

Οι αναβάτες του MotoGP, θέλουν να ακολουθήσουν τα χνάρια της F1, δημιουργώντας την Ένωση Αναβατών MotoGP, η οποία θα ακολουθεί κοινή γραμμή προς όφελος των συμφερόντων τους έχοντας ως εκπρόσωπο τους τον Sylvain Guintoli.

Η Ένωση των Πιλότων της Formula 1 (GPDA) υπάρχει από το 1961 με το έργο της να είναι σημαντικότατο ειδικότερα στο θέμα της ασφάλειας. Μια ανάλογη Ένωση θα ήταν λογικό να υπάρχει και στο MotoGP ωστόσο μέχρι στιγμής οι αναβάτες εμφανίζονται ανοργάνωτοι. Κατά καιρούς έχουν ακουστεί αρκετές προτάσεις για τη δημιουργία μιας τέτοιας ένωσης ωστόσο το νερό δεν μπήκε ποτέ στο αυλάκι, καθώς οι αναβάτες δεν είχαν πάντα κοινή στάση όσον αφορά τα διάφορα προβλήματα που τους απασχολούσαν, με τις ομάδες και τη Dorna να έχουν το πάνω χέρι.

Αυτό όμως φαίνεται τώρα να αλλάζει καθώς τη φετινή χρονιά υπάρχουν πολλά ζητήματα, ειδικότερα σε θέματα ασφαλείας, με τους περισσότερους αναβάτες να κρούουν το καμπανάκι του κινδύνου τόσο στην Dorna όσο και στις ομάδες τους, με την αύξηση των αγώνων χάρη στα Sprint του Σαββάτου, και την κατακόρυφη αύξηση των τραυματισμών που έφερε το πιο γεμάτο και άκρως αγχωτικό νέο πρόγραμμα του αγωνιστικού σαββατοκύριακου. Η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει έπεσε στον αγώνα της Ινδίας, με τους αναβάτες να μην θέλουν να αγωνιστούν καθώς υπήρχαν θέματα ασφαλείας που έθεταν σε κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα τους. Παρολαυτά είδαμε για ακόμη μία φορά τους αναβάτες να κάνουν πίσω και την Dorna να κερδίζει. Μετά τον αγώνα της Ινδίας ο Sylvain Guintoli ανέλαβε να διερευνήσει τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες ώστε να δημιουργηθεί η Ένωση Αναβατών MotoGP, με αρκετούς εκ των αναβατών να τον στηρίζουν καθώς είχαν δημιουργήσει νωρίτερα μία ομάδα στην εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης WhatsApp, ώστε να συζητούν θέματα τα οποία τους απασχολούν.

MotoGP

Σκοπός της Ένωσης Αναβατών του MotoGP θα είναι να προβάλει το θέμα της ασφάλειας στους αγώνες, να συζητηθούν θέματα τα οποία έχουν προκύψει με τα διοικητικά όργανα της Dorna, να συζητηθούν οι κατώτατοι μισθοί, καθώς και η ασφάλιση των αναβατών όταν έχουν υποστεί κάποιο τραυματισμό. Η επιλογή του Sylvain Guintoli για εκπρόσωπο των αναβατών δεν είναι τυχαία καθώς ο Γάλλος είναι ένα ιδιαίτερα αγαπητό πρόσωπο στην αγωνιστική σκηνή, ενώ έχει συγκροτημένη σκέψη και εκ των έσω άποψη, ώστε να μπορεί να μιλά για σημαντικά θέματα που απασχολούν τους αναβάτες. Ο Guintoli, γνωστός από τη συμμετοχή του στις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki, όπου έχει εμπλακεί τόσο στο MotoGP όσο και στους αγώνες Endurance, θα ταξιδέψει στην Αυστραλία για τον αγώνα του MotoGP, ώστε να μοιραστεί τις απόψεις του σχετικά με την ιδέα δημιουργίας της Ένωσης Αναβατών MotoGP, ενώ στη συνέχεια έχοντας ολοκληρώσει τις απαραίτητες ενέργειες θέλει να δημιουργήσει ένα έγγραφο με τη μορφή μνημονίου στο οποίο θα υπογράψουν όλοι οι αναβάτες. Η υπογραφή αυτή θα είναι η δέσμευση των αναβατών απέναντι στην Ένωση και τις ευθύνες που απορρέουν από τη συμμετοχή τους σε αυτήν.

Ετικέτες

Κάποιος έπρεπε να φύγει – Ο Miguel Oliveira πάει στο WorldSBK το 2026

Για να χωρέσει ο Toprak, ο πέντε φορές νικητής Grand Prix θα ενώσει δυνάμεις με τον Danilo Petrucci στη ROKiT BMW
Oliveira Signs WSBK BMW ROKiT
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

30/9/2025

Η BMW ανακοίνωσε επίσημα την ένταξη του Miguel Oliveira στη ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team για τη σεζόν 2026, με τον Πορτογάλο αναβάτη να εγκαταλείπει το grid του MotoGP και να πλαισιώνει τον Danilo Petrucci στην εργοστασιακή ομάδα

Μετά την αποχώρηση του Toprak Razgatlioglu προς την Pramac Racing στο MotoGP, ουσιαστικά παίρνοντας τη θέση του Oliveira, και την επιβεβαίωση ότι ο Michael Van Der Mark δεν θα συνεχίσει με την BMW, η γερμανική ομάδα θα εμφανιστεί με ένα εντελώς νέο δίδυμο στη γραμμή εκκίνησης του WorldSBK το 2026, με τον Πορτογάλο αναβάτη να ακολουθεί τον αντίθετο δρόμο με τον Toprak Razgatlioglu.

Ο Oliveira, γεννημένος στην Almada, έχει μια μακρά πορεία στις τρεις κατηγορίες του MotoGP. Στη Moto3 (2015) κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την Red Bull KTM Ajo, σημειώνοντας έξι νίκες και εννέα βάθρα. Στη Moto2 (2017-2018) κέρδισε έξι αγώνες και ανέβηκε 21 φορές στο βάθρο, τερματίζοντας τρίτος και δεύτερος στη γενική.

Το μεγάλο βήμα ήρθε το 2019, όταν πέρασε στη μεγάλη κατηγορία. Στη δεύτερη σεζόν του, το 2020, πανηγύρισε δύο νίκες (Styria, Portugal), για να ακολουθήσουν άλλες τρεις (Catalunya 2021, Thailand 2022, συν Styrian GP). Συνολικά κατέκτησε πέντε νίκες στη MotoGP με την KTM, πριν μετακομίσει στην Aprilia και αργότερα στην Pramac Racing με Yamaha, όπου το 2025 ταλαιπωρήθηκε από τραυματισμούς.

Η συμφωνία με την BMW σηματοδοτεί μια νέα πρόκληση στην καριέρα του 30χρονου Πορτογάλου, ο οποίος εντάσσεται σε ένα φιλόδοξο και αναπτυσσόμενο project, με στόχο να ενισχύσει την παρουσία της γερμανικής φίρμας στο WorldSBK.

Ο Oliveira δήλωσε: “Το να γίνω μέλος της οικογένειας BMW στο WorldSBK είναι ένα συναρπαστικό βήμα στην καριέρα μου, με τεράστιες προοπτικές. Εντάσσομαι σε ένα φιλόδοξο και ανταγωνιστικό εγχειρημα, που έχει ήδη αφήσει το στίγμα του τόσο στο Πρωτάθλημα όσο και στη βιομηχανία μοτοσυκλέτας. Ανυπομονώ να ξεκινήσουμε αυτό το νέο κεφάλαιο μαζί”.

Από την πλευρά της BMW, ο Sven Blusch, υπεύθυνος  Motorsport της BMW Motorrad, τόνισε: “Καλωσορίζουμε τον Miguel Oliveira στη μεγάλη μας οικογένεια. Έχει αποδείξει σε όλη την καριέρα του ότι είναι ένας από τους πιο ταλαντούχους και ευέλικτους αναβάτες της γενιάς του. Με πέντε νίκες στη MotoGP και εμπειρία σε όλες τις κατηγορίες Grand Prix, φέρνει τεράστια αξία στην ομάδα μας. Μαζί με τον Danilo Petrucci συνθέτουν ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό δίδυμο”.

Με τον Razgatlioglu να κυνηγά τον τίτλο στο φετινό WorldSBK και τον Van Der Mark να αποχωρεί από την ενεργό δράση της BMW στο τέλος του 2025, η επόμενη χρονιά σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την εργοστασιακή ομάδα της BMW, που ετοιμάζεται να κάνει το παραπάνω βήμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.