MotoGP Styria: Pole Position και ρεκόρ στον Martin σε επεισοδιακή κατάταξη

Από ακυρώσεις μέχρι πτώσεις
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/8/2021

Χωρίς βροχή οι σημερινές δοκιμές, με την FP3 και FP4 να είναι υπόθεση που εξελισσόταν ανάμεσα σε Bagnaia και Quartararo που αντάλλαξαν πρώτη-δεύτερη θέση και με τον Vinales μόνιμα στην τρίτη θέση. Η Yamaha έδειξε πως έχει κάνει εξαιρετική δουλειά σε μία πίστα που έχει υψηλές τελικές και παραδοσιακά βοηθά την Ducati.

Όπως τόνισε ο Quartararo στο τέλος, κι ενώ είχε ακυρωθεί ο γύρος του, σήμερα πήρε το μέγιστο από την μοτοσυκλέτα του κάνοντας ταχύτερο γύρο και παίρνοντας την pole position για μερικά δευτερόλεπτα -τουλάχιστον, καθώς αμέσως ανακοινώθηκε πως είχε υπερβεί τα όρια πατώντας στο πράσινο με ξεκάθαρο στιγμιότυπο που δεν χωρά αμφισβήτηση, όπως και δεν το αμφισβήτησε καθόλου ο Γάλλος.

Ο Bastianini αντιθέτως ήταν εκείνος που έψαχνε να βρει αποδείξεις πως πάτησε εκτός κατά την Q1, βλέποντας τον χρόνο του να ακυρώνεται. Μεγάλος νικητής της αναμέτρησης στην Q1 για τις δύο πρώτες θέσεις ήταν ο Alex Marquez που παρότι είναι η δεύτερη φορά που κερδίζει εισιτήριο για την Q2, δεν ήταν το φαβορί ακόμη και όταν στην αρχή είχε κοντινό χρόνο με του Rins που ήταν ο πρώτος που πήγε αρκετά γρήγορα.

Η τελική ταχύτητα που δεν λείπει από την Honda δεν είναι η μόνη αιτία που ο Alex Marquez τα πήγε εξαιρετικά. Άλλωστε με 313χμω που σημείωσε έρχεται δεύτερος πίσω από τον Pol Espargaro που κατάφερε να σημειώσει 315,7 και κοντά στους Pedrosa και Bastianini που μάζεψαν 312χμω. Ο Alex Marquez ήταν και εχθές γρήγορος, στις μεικτές συνθήκες και δείχνει πως αρχίζει να μαθαίνει την Honda ακόμη περισσότερο.

ο Bagnaia φρενάροντας από τα 317χαω

Ο Pedrosa πήγε καλά στο πρώτο τμήμα της πίστας και στην μέση του γρήγορου γύρου άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να πάρει ένα από τα εισιτήρια για την Q2 τελικά όμως ο Oliveira επικράτησε με χρόνο απόλυτα δίπλα στον Alex Marquez κι έτσι να αφήσει μία KTM να περάσει μπροστά. Τελικά κατάφερε να κρατήσει απλώς την 12η θέση κατά την επεισοδιακή Q2 αλλά σε κάθε περίπτωση ήταν ο ταχύτερος με KTM.

Ο Jorge Martin έκανε ρεκόρ πίστας με 1'22.994 και την Ducati της Pramac να γράφει 316,7χμω και μάλιστα χωρίς να είναι αλάθητος ο γύρος του, κάνοντας δύο λάθη, μπλοκάροντας το εμπρός φρένο σε μία στροφή και κάνοντας κακή αλλαγή σε άλλη. Αυτό το μικρό περιθώριο επέτρεψε στον Quartararo να κάνει ακόμη καλύτερο χρόνο αλλά πατώντας εκτός, όπως είπαμε ήδη, με αποτέλεσμα να ακυρωθεί ο χρόνος του. Ακόμη κι εκείνος όπως δεν έκανε τον απόλυτα καλύτερο γύρο που θα μπορούσε, πράγμα που φανερώνει πως υπάρχει περιθώριο αρκετής βελτίωσης, τουλάχιστον κατά μερικά δέκατα.

Κι αυτό προκύπτει επίσης από το γεγονός πως ο Marquez ήταν ταχύτερος όλων στο πρώτο κομμάτι της πίστας και μάλιστα υπήρχε ενδεχόμενο να πάρει το ρεκόρ από τον Martin αν δεν έπεφτε ενώ είχε ξεκινήσει να φρενάρει από τα 315χμω. Αφήνοντας τα φρένα για να στρίψει στην ανηφορική Κ3 ζήτησε πολλά περισσότερα από αυτά που μπορούσε να δώσει η συνεργασία του εμπρός ελαστικού με την άσφαλτο της Αυστρίας και σημείωσε μία ανώδυνη και ομαλή πτώση, η οποία βασικός της αντίκτυπος είναι η αυριανή εκκίνηση από την 8η θέση και μάλιστα με πολλές Ducati μπροστά του.

Ο Bagnaia πήρε τελικά την δεύτερη θέση στην εκκίνηση αφήνοντας τον Quartararo να σπάσει το σερί των Ducati καθώς ο Miller είναι τέταρτος ακολουθούμενος από τον Mir με τον Zarco στην 6η θέση και τον Aleix Espargaro στην 7η. Ο Vinales τοποθετήθηκε πίσω από τον Marquez με την δεκάδα να κλείνει ο Nakagami και τον Alez Marquez στην 11η θέση. Ουσιαστικά οι δύο πρώτοι της Q1 κράτησαν τις θέσεις στην κατάταξη χωρίς μεταβολή κατά την Q2.

Με πιθανότερο ο αυριανός αγώνας να είναι βρόχινος, η κατάταξη αυτή αφήνει πολλά παράθυρα ανοικτά για το ποιοι τελικά θα στρίψουν πρώτοι με τον Martin να έχει το προβάδισμα του χαμηλότερου ρίσκου, έναντι του Quartararo για παράδειγμα που στόχος του είναι το πρωτάθλημα.

Κατάταξη Q2
Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
Διαφ.
1
Ducati
316.7
1'22.994
 
2
Ducati
315.7
1'23.038
0.044 / 0.044
3
Yamaha
309.4
1'23.075
0.081 / 0.037
4
Ducati
315.7
1'23.300
0.306 / 0.225
5
Suzuki
309.4
1'23.322
0.328 / 0.022
6
Ducati
313.0
1'23.376
0.382 / 0.054
7
Aprilia
311.2
1'23.448
0.454 / 0.072
8
Honda
313.9
1'23.489
0.495 / 0.041
9
Yamaha
309.4
1'23.508
0.514 / 0.019
10
Honda
312.1
1'23.536
0.542 / 0.028
11
Honda
313.9
1'23.841
0.847 / 0.305
12
KTM
308.5
1'23.944
0.950 / 0.103
Κατάταξη Q1
1
Honda
313.0
1'23.547
 
2
KTM
309.4
1'23.552
0.005 / 0.005
3
Suzuki
308.5
1'23.585
0.038 / 0.033
4
KTM
312.1
1'23.730
0.183 / 0.145
5
Honda
315.7
1'23.971
0.424 / 0.241
6
KTM
311.2
1'24.050
0.503 / 0.079
7
Yamaha
304.2
1'24.097
0.550 / 0.047
8
Ducati
309.4
1'24.115
0.568 / 0.018
9
KTM
305.9
1'24.141
0.594 / 0.026
10
Ducati
312.1
1'24.245
0.698 / 0.104
11
Aprilia
306.8
1'24.405
0.858 / 0.160
12
KTM
307.6
1'24.465
0.918 / 0.060
13
Yamaha
305.0
1'24.513
0.966 / 0.048

Ετικέτες

MotoGP-Pedro Acosta: Χειρουργείο στο δεξί χέρι έκανε ο Ισπανός

Στον πήχη για να λύσει το πρόβλημα του “arm pump” που τον ταλαιπωρούσε
Pedro Acosta χειρουργείο
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/5/2025

Ο Pedro Acosta χειρουργήθηκε για τη θεραπεία του “χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” στο δεξί του αντιβράχιο έπειτα από τις δοκιμές του MotoGP στη Jerez, και αναμένεται να επιστρέψει για το γαλλικό GP, όπως επιβεβαίωσε η ομάδα του αναβάτη Red Bull KTM.

Ο 20χρονος εργοστασιακός αναβάτης της KTM, ο οποίος σημείωσε τον πέμπτο ταχύτερο χρόνο στις δοκιμές της περασμένης δευτέρας στη Jerez, παρά μια μικρή πτώση το πρωί, υποβλήθηκε σε επιτυχημένη επέμβαση το βράδυ της Τρίτης (6 Μαΐου).

“Ο Pedro Acosta υποβλήθηκε απόψε σε επιτυχημένη χειρουργική επέμβαση στο δεξί του αντιβράχιο για τη θεραπεία του χρόνιου συνδρόμου διαμερίσματος” (πιο γνωστού ως “arm pump”), ανακοίνωσε η KTM. O εργοστασιακός αναβάτης της ΚΤΜ θα παραμείνει υπό παρακολούθηση για 24 ώρες και αναμένεται να επιστρέψει για το Γαλλικό Grand Prix, εφόσον δοθεί και η έγκριση από το ιατρικό team -λογικά δεν θα υπάρξουν εκπλήξεις.

Ο Acosta, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δέκατη θέση της βαθμολογίας του MotoGP, έχει αντιμετωπίσει μια δύσκολη αρχή στη σεζόν του 2025, όπως και οι περισσότεροι αναβάτες της KTM, εξαιτίας προβλημάτων κραδασμών και συνολικού χειρισμού των μοτοσυκλετών τους. Ζητήματα που τον οδήγησαν να επιστρέψει στη περσινή μοτοσυκλέτα του 2024 στο Grand Prix του Qatar .

Red Bull KTM - Pedro Acosta


Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής Moto3 και Moto2 κατέγραψε την καλύτερη φετινή του επίδοση την Κυριακή στη Jerez με την έβδομη θέση, αν και στην περσινή του σεζόν ως rookie είχε ήδη τρεις παρουσίες στο βάθρο μέχρι το ίδιο σημείο.

Το σύνδρομο διαμερίσματος στο αντιβράχιο (πήχης), γνωστό και ως arm pump, εμφανίζεται όταν η επαναλαμβανόμενη φυσική καταπόνηση και η υπετροφία που δημιουργείται στον μυ περιορίζει τη ροή αίματος, προκαλώντας πόνους, απώλεια δύναμης αλλά και αίσθησης.

Είναι ένα συχνό πρόβλημα στο MotoGP, κυρίως εξαιτίας των ακραίων δυνάμεων που δέχονται οι αναβάτες κατά το έντονο φρενάρισμα. Αγωνιζόμενοι με τις βαρύτερες μοτοσυκλέτες της μεγάλης κατηγορίας -σε σχέση με τις μικρότερες- και έχοντας να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα φορτία και δυνάμεις οι περισσότεροι αναβάτες του MotoGP έχουν υποβληθεί τουλάχιστον μία φορά σε επέμβαση για arm pump.

Το δεξί αντιβράχιο είναι ιδιαίτερα κρίσιμο, καθώς εκτελεί ιδιαίτερα λεπτούς χειρισμούς τόσο στο γκάζι όσο και στο εμπρός φρένο. Αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Acosta υποβάλλεται σε εγχείρηση -φαινόταν ότι ήθελε να την αποφύγει με κάθε τρόπο- και μέχρι τώρα προσπαθούσε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με συντηρητικά (φυσιοθεραπεία αλλά και διαφορετικά γάντια που δοκίμαζε, κάτι που τελικά δεν απέδωσε καρπούς.

Το γαλλικό Grand Prix στο Le Mans θα διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα στο Le Mans μεταξύ 9 και 11 Μαΐου.