MotoGP Styria: Τους βάζει γυαλιά ο Martin νικώντας μετά από κόκκινη σημαία

Εντυπωσιακή πρώτη νίκη για Martin από pole position
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/8/2021

Δυσκολεύεται αυτή η πίστα να δώσει αγώνα χωρίς κόκκινη σημαία, παρόλο που σε αντίθεση με την προηγούμενη σεζόν, η ευθύνη δεν είναι δική της. Με τον καιρό να φαίνεται πως τελικά θα κρατηθεί και θα μας δώσει έναν πλήρες αγώνα χωρίς διακοπές, ήρθε η τύχη και έφερε τελικά και τώρα, την κόκκινη σημαία.

Η εκκίνηση ήταν επεισοδιακή με τις Ducati να ξεκινούν τέλεια, το ίδιο όμως και οι Yamaha και ιδιαίτερα ο Vinales που αυτό έχει μεγάλη σημασία. Με τους τρεις πρώτους να ξεχωρίζουν και να στρίβουν καθαρά, οι υπόλοιποι έφτασαν στην πρώτη στροφή ένα μεγάλο μπουλούκι και δεν χωρούσαν όλοι. Ο Marquez βουτά στην εσωτερική και την ίδια ώρα εκεί κλείνει την γραμμή του ο Aleix Espargaro με τους δύο να συγκρούονται και με βίαιη αποκόλληση από την σέλα, ο Espargaro καταφέρνει και μένει τελικά επάνω στην μοτοσυκλέτα του, φανερά εκνευρισμένος με τον Marquez, όπως φάνηκε αμέσως μετά. Ο Marquez προσπαθούσε να φτάσει μπροστά και να μην αφήσει τις Ducati να ξεφύγουν, με τον Bagnaia να οδηγεί την κούρσα, τον Martin κολλημένο στον τροχό του και τον Mir πίσω τους. Ακολουθούσε ο Quartarararo με τον Vinales έχοντας όμως τον Marquez ανάμεσά τους, πιέζοντας για την τέταρτη θέση. Την οποία και κέρδισε σχεδόν ταυτόχρονα με τον Mir να περνά τον Martin και να μπαίνει δεύτερος.

Οι δύο Yamaha αλλάζουν μεταξύ τους θέσεις και ο πρώτος γύρος έχει ήδη πολλές προσπεράσεις αλλά ο δεύτερος θα ήταν ακόμη πιο εντυπωσιακός.

Ο Martin περνά τον Mir που ανοίχτηκε αμέσως μετά και ο Marc Marquez εκμεταλλεύτηκε την στιγμή για να πάρει θέση βάθρου. Στον τροχό του κολλημένο έχει τον Quartararo και παλεύοντας με τον Mir για ακόμη μία φορά, ο Quartararo μπαίνει στην εσωτερική και ακουμπώντας όλοι με όλους χαμένος βγαίνει ο Marquez που καταλήγει έκτος από τρίτος, με τον Vinales μπροστά του και τον Zarco πίσω του.

Τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να πάνε καλύτερα από πλευράς θεάματος και θύμιζαν έντονα στιγμές Moto3 μόνο που στην αρχή του τρίτου γύρου όλα αυτά θα έβαζαν τελεία.

Στην τρίτη στροφή δύο φλεγόμενες μοτοσυκλέτες έχοντας απλώσει τα υγρά τους στην πίστα. Ο Pedrosa έπεσε και ο Salvadori που ακολουθούσε πιο πίσω δεν μπορούσε να κάνει πολλά πράγματα για να τον αποφύγει με δεδομένο πως οδηγούσε ανάμεσα σε άλλους αναβάτες που ο καθένας προσπαθούσε να αποφύγει την KTM. Η Aprilia χτυπά με φόρα την Αυστριακή μοτοσυκλέτα με τις φλόγες να ξεπηδούν αμέσως. Μπορεί οι κίτρινες σημαίες να βγήκαν σχεδόν ταυτόχρονα με την πτώση του Pedrosa, παράλληλα με τις φωτεινές νέες ενδείξεις αλλά δεν υπήρχαν πολλά που μπορούσαν να γίνουν. Τελείως συγκυριακά αυτά λέω και στο Editorial του τρέχοντας τεύχους, το τεύχος 621 Αυγούστου 2021, ακριβώς για αυτά τα ατυχήματα στα MotoGP.

Ο αγώνας διακόπτεται μετά από αυτό και αποφασίζεται νέα εκκίνηση με 27 γύρους αυτή την φορά. Από την στιγμή που ο αγώνας ξεκινά από την αρχή, οι δύο αναβάτες που ενεπλάκησαν στο ατύχημα που ανάγκασε σε διακοπή, μπορούσαν τώρα να ξανά μπουν. Ο Salvadori κουτσαίνει αλλά παίρνει το ΟΚ από τους γιατρούς και η pit lane ανοίγει για μία γρήγορη διαδικασία εκκίνησης μόλις θα καθάριζαν ενδελεχώς τα υγρά των μοτοσυκλετών που έπεσαν προηγουμένως.

Ο Vinales σβήνει την Yamaha κατά λάθος κατά τον νέο γύρο προθέρμανσης και κατάφερε να την βάλει μπροστά μέσα στην pit lane. Είδε και το φως πράσινο και θεώρησε πως μπορούσε να ξανά φύγει αλλά με τους νέους κανονισμούς αυτό δεν επιτρεπόταν. Θα έπρεπε να ξεκινήσει τελευταίος. Αυτή η πίστα δεν τον ευνοεί τελικά…

Η νέα εκκίνηση βρίσκει ξανά τις Ducati να φεύγουν δυναμικά και σωστά έχοντας αυτή την φορά μονάχα μία Yamaha. Ο Quartararo δεν καταφέρνει να βγει εμπρός γιατί ο Miller τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από πριν και η Yamaha καταλήγει να έχει τρεις Ducati μπροστά της, μαζί και τον Mir που στρίβει τρίτος. Ο Marquez έχει τώρα την θέση του Aleix Espargaro από την πρώτη εκκίνηση και ο Quartararo βουτά  τώρα στην εσωτερική και τον εξωθεί να βγει εκτός γραμμής. Έλα όμως που εκεί υπήρχε άλλη μοτοσυκλέτα και κατά μία ειρωνεία ταιριαστή με αρχαία τραγωδία είναι η μοτοσυκλέτα του Aleix Espargaro.

Η Honda που άνοιξε εξαιτίας της Yamaha, εξωθεί βίαια την Aprilia εκτός πίστας με τα πράγματα να έρχονται έτσι ώστε να φαίνεται πως υπάρχει κάποια βεντέτα μεταξύ τους. Δεν θέλει και πολύ να ξεκινήσει μία τέτοια μετά από αυτό, παρόλο που κανείς δεν μπορεί να καταλογίσει πρόθεση σε κανέναν.

Λίγο μετά ο Aleix Espargaro θα εγκαταλείψει από τους πόνους κι έτσι οι μοτοσυκλέτες της Aprilia βγαίνουν εκτός καθώς και ο Salvadori δεν κατάφερε τελικά να συνεχίσει! Υπάρχει η πληροφορία πως έχει κάταγμα στον αστράγαλο από την πτώση στην μοτοσυκλέτα του Pedrosa. Αν αυτο ισχύει, τότε υπάρχει ζήτημα με τους γιατρούς που αρχικά του έδωσαν το ΟΚ να συνεχίσει.
Μπροστά ο Martin παίζει με τον Mir, όσο ο Miller οδηγεί την κούρσα. Τέταρτος ο Quartararo που κατάφερε να περάσει τον Bagnaia και βλέπει την μάχη για την δεύτερη θέση. Ωστόσο ο Martin δεν οδηγεί αμυντικά για να κλείσει τον Mir, αντιθέτως ο στόχος του είναι η νίκη και ο Miller μπροστά. Λιγότερα πράγματα συμβαίνουν εδώ συγκριτικά με την πρώτη εκκίνηση όσο ο Mir πιάνει την δεύτερη θέση και κάνει και γρήγορο χρόνο με τον Zarco από την 5η θέση να ακολουθεί κι εκείνος σε ρυθμό, βάζοντας και τον τροχό του στο πλάι του Quartararo. Ο Martin ξανά περνά μπροστά στον 3ο γύρο και έχουμε έτσι ένα γκρουπ πέντε αναβατών που έχουν ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους κατά ένα δευτερόλεπτο.

Τότε στον 4ο γύρο ο Martin οδηγεί την κούρσα. Ο στόχος του, ο ξεκάθαρος στόχος του, έχει πετύχει βάζοντας τον Miller ανάμεσα σε εκείνον και τον Mir. Πίσω ο Marc Marquez χάνει τα φρένα στην προσπάθειά του να παλέψει με τον Nakagami και βγαίνοντας εκτός πίστας ξανά μπαίνει, στην 13η θέση. Από εκείνη την στιγμή και μέχρι το τρίτο μέρος του αγώνα το όνομα Marquez που έπαιζε στις πρώτες θέσεις, φτάνοντας έως την 6η θέση (!) ήταν του αδερφού του. Δεν έχουμε συνηθίσει να μιλάμε για μάχες του Marquez στις πρώτες θέσεις και να εννοούμε τον νεότερο.

Φτάνουμε στον 6ο γύρο και είναι εδώ που ο Aleix Espargaro εγκαταλείπει. Ο Martin με τον Mir χτίζουν μία μεγάλη διαφορά γιατί στο μεταξύ ο Mir έχει περάσει τον Miller και τον έχει αφήσει να παλέψει με τον Quartararo πράγμα που δεν κράτησε πολύ. Ο Miller μένει τέταρτος και έχει να παλέψει με μία Yamaha που είναι πολύ καλύτερη στις στροφές και πλέον στην ευθεία δεν είναι τόσο πιο αργή από τον ίδιο ώστε να κάνει την διαφορά. Η Yamaha από την αρχή της σεζόν έχει βρει την απάντηση που χρειαζόταν κι ενώ η Ducati εξακολουθεί να είναι πιο γρήγορη, τώρα η Yamaha μπορεί να εκμεταλλευτεί ακόμη καλύτερα την δύναμή της στην έξοδο ώστε να μην αφήσει να χαθεί το momentum και η προσπέραση να είναι δύσκολη.

Όσο ο Miller πιέζει στις στροφές με την σκληρή γόμα εμπρός, τόσο πιο κοντά έρχεται στην πτώση και τελικά δεν την αποφεύγει. Όλοι έχουν πρόβλημα να κρατηθούν στα όρια της πίστας, η χαμηλή θερμοκρασία παίζει τον ρόλο της με τους κριτές να είναι πιο ευγενικοί με τον Martin που οδηγεί την κούρσα, συγκριτικά με τον Vinales και τον Bastianini που παίρνουν ποινή μεγαλύτερου γύρου. Ο Vinales είχε μόλις χάσει την εκκίνηση και ο Bastianini είχε εχθές χάσει το εισιτήριο για την Q2 ακριβώς για τον ίδιο λόγο.

Το γκρουπ των δύο πρώτων έχει χτίζει διαφορά λίγο πάνω από δύο δευτερόλεπτα στον 13ο γύρο και μπορεί να μην βλέπουμε αγώνα με αγκωνιές αλλά το θέαμα είναι εκεί, αν κοιτάς πώς οδηγεί ο καθένας. Αν μείνεις μόνο στις μάχες μπορείς να πεις πως ναι, δεν συνέβαιναν πλέον πολλά πράγματα. Αν ο αγώνας είχε συνεχίζει όπως ο πρώτος, τότε σίγουρα οι μάχες θα ήταν περισσότερες, αλλά σε αυτό το επίπεδο αναβατών η οδήγηση του καθενός είναι από μόνη της θέαμα. Ο Oliveira εγκαταλείπει από πρόβλημα στο πίσω ελαστικό, ένα μεγάλο κομμάτι της γόμας έχει χαθεί και μαζί και ο αγώνας για τον νεαρό Πορτογάλο.

Από την στιγμή που ο Quartararo έχασε το πρόβλημα πίσω του που λεγόταν Miller άλλαξε ρυθμό αλλά πλέον είχε 6,7 δευτερόλεπτα διαφορά από τους δύο πρώτους, αδύνατο να τους πιάσει. Ταυτόχρονα ο Martin ξεκόλλησε και από τον Mir με 1,7 δευτερόλεπτα οπότε το βάθρο είχε λίγο-πολύ κλειδώσει.

Μεγάλος ωφελημένος ο Zarco που βρέθηκε 4ος αλλά πίσω του είχε τον Binder και τον Nakagami που δεν περίμενε να του κάνουν, αυτό που του έκαναν στον τελευταίο γύρο. Στο μεταξύ ο Marc Marquez είχε καταφέρει να περάσει τον αδερφό του και να μείνει πίσω από τον Rins στην 8η θέση. Ο Binder κάνει την επίθεσή του και ο Nakagami επίσης και καταφέρνουν να στείλουν τον Zarco στην 6η θέση!

Ο Martin παίρνει μία εκπληκτική νίκη έχοντας τον έλεγχο του αγώνα από την αρχή, χωρίς να αφήσει κανένα περιθώριο στον Mir και δίχως να δείχνει πως αυτή είναι η πρώτη του νίκη. Η KTM κλαίει πραγματικά που τον έχασε και η Pramac έχει κάθε λόγο να πανυγηρίζει την μεγάλη αυτή νίκη. Ο Quartararo τώρα είχε 172 πόντους, μπροστά από τον Zarco που έχασε πολλούς στις τελευταίες στροφές και τον Mir.

Ο Bagnaia τιμωρείται γιατί δεν βγήκε να κάνει και εκείνος μεγάλο γύρο όπως του είχε επιβληθεί κι έτσι ο Pedrosa που ανεβαίνει στην δεκάδα, καθόλου άσχημα για τον πρώτο του αγώνα μετά από καιρό, εξαιρώντας την πτώση που έφερε τα πάνω – κάτω για όλους.

Στην Moto3 το ανερχόμενο αστέρι, ο Pedro Acosta πήρε μία δραματική νίκη με τεράστια διαφορά, έτσι όπως ήρθαν τα πράγματα από τον Sergio Garcia και τον Romano Fenati.

Στην Moto2 ο Bezzecchi επικράτησε του Canet και του Augusto Fernandez.

Η πίστα στην Αυστρία αναμένει τώρα τον επόμενο αγώνα με λίγους μόνο να εύχονται να υπάρχει πλήρης επανάληψη του σημερινού…

Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Διαφ.
1
Ducati
38'07.879
2
Suzuki
+1.548
3
Yamaha
+9.632
4
KTM
+12.771
5
Honda
+12.923
6
Ducati
+13.031
7
Suzuki
+14.839
8
Honda
+17.953
9
Honda
+19.059
10
KTM
+19.389
11
Ducati
+21.667
12
Ducati
+25.267
13
Yamaha
+26.282
14
Ducati
+27.492
15
KTM
+31.076
16
Honda
+31.150
17
Yamaha
+40.408
18
KTM
+48.114
 
Yamaha
+1'03.149
 
Ducati
9 Laps
 
KTM
13 Laps
 
Aprilia
23 Laps

 

Ετικέτες

MotoGP 2025 - Το πλήρες ημερολόγιο δοκιμών

Pre-season & In-season δοκιμές, τόσο για το MotoGP όσο και για τις κατηγορίες Moto2 και Moto3
MotoGP - Ημερολόγιο δοκιμών 2025
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/11/2024

Η διοργάνωση του MotoGP έδωσε στη δημοσιότητα το πλήρες πρόγραμμα με τις ημερομηνίες δοκιμών εντός της σεζόν του 2025.

Υπάρχουν τρεις ημέρες δοκιμών εντός της αγωνιστικής σεζόν την επόμενη χρονιά - σημειώστε ότι η συνήθης ημέρα δοκιμών μετά το φινάλε της σεζόν είναι στην πραγματικότητα μέρος των δοκιμών της επόμενης χρονιάς.

Έτσι, το 2025 οι αναβάτες θα επιστρέψουν στην πίστα τρεις Δευτέρες για επίσημες δοκιμές:

- Δοκιμή Jerez: 28 Απριλίου
- Δοκιμή Aragon: 9 Ιουνίου
- Δοκιμή Misano: 15 Σεπτεμβρίου

Αυτό είναι επιπλέον των pre-season δοκιμών, οι οποίες έχουν ως εξής:

- Shakedown Test: 31 Ιανουαρίου - 2 Φεβρουαρίου
- Δοκιμή Sepang: 5 Φεβρουαρίου - 7 Φεβρουαρίου
- Δοκιμή Buriram: 12-13 Φεβρουαρίου

Moto2 & Moto3

Ο τόπος διεξαγωγής των δύο πρώτων "ιδιωτικών" δοκιμών προετοιμασίας θα είναι πλέον το Autodromo Internacional do Algarve στην Πορτογαλία:

- Δοκιμή Moto3 Portimão: 10-11 Φεβρουαρίου
- Δοκιμή Moto2 Portimão: 12-13 Φεβρουαρίου

Οι επίσημες δοκιμές στη Jerez, με την πίστα να μοιράζεται μεταξύ των δοκιμών Moto2 και Moto3, παραμένουν από τις 18 έως τις 20 Φεβρουαρίου.

Οι ημερομηνίες εντός της σεζόν για τις δυο μικρότερες κατηγορίες επιβεβαιώνονται ως εξής:

- Δοκιμή Moto3 στο Le Mans: 12 Μαΐου
- Δοκιμή Le Mans Moto2: 13 Μαΐου
- Δοκιμή Moto2 στο Brno: 21 Ιουλίου
- Δοκιμή Moto3 στο Brno: 22 Ιουλίου

Ετικέτες