MotoGP SUZUKI: Η πρώτη επίσημη ανακοίνωση για την αποχώρησή της

Σε συνομιλίες την Dorna για το σπάσιμο του συμβολαίου
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/5/2022

Από την προηγούμενη εβδομάδα αμέσως μετά τον αγώνα στη Jerez η εργοστασιακή ομάδα της Suzuki έμαθε πως η κεντρική διοίκηση της εταιρείας στην Ιαπωνία αποφάσισε την διακοπή της συμμετοχής στα MotoGP στο τέλος του 2022, σπάζοντας το συμβόλαιο που είχε υπογράψει πρόσφατα και είχε ισχύει έως το 2026. Η είδηση κυκλοφόρησε ανεπίσημα και φαίνεται πως έπιασε “αδιάβαστη” και απροετοίμαστη της Dorna, που στην πρώτη της ανακοίνωση έσπευσε να προειδοποιήσει τη Suzuki πως υπάρχουν ρήτρες στο συμβόλαιο και ότι τα MotoGP δεν είναι πρωταθληματάκι της γειτονιάς που όποιος θέλει μπαίνει και όποιος θέλει βγαίνει, όποτε του καπνίσει.

Εκείνο όμως που ήταν ακόμα πιο παράξενο μέχρι σήμερα, ήταν η απουσία οποιασδήποτε επίσημης ανακοίνωσης από την μεριά της Suzuki Ιαπωνίας.

Αυτή η ανακοίνωση ήρθε σήμερα και ούτε λίγο ούτε πολύ, λέει πως η Suzuki Με την DORNA βρίσκονται στο στάδιο των διαπραγματεύσεων για σπάσιμο του συμβολαίου και πως η πρόωρη αποχώρηση από τα MotoGP γίνεται για να εξοικονομήσει χρήματα, τα οποία θα επενδύσει σε νέες τεχνολογίες και στην ανάγκη προσαρμογής της εταιρείας στις νέες συνθήκες που έχουν πλέον διαμορφωθεί στην οικονομία και την βιομηχανία οχημάτων…

Πρόκειται για μια πολύ γενικόλογη ανακοίνωση και τα συγκεκριμένα επιχειρήματα της απόφασης αποχώρησης θα μπορούσε να τα επικαλεστεί οποιαδήποτε εταιρεία, σε οποιαδήποτε στιγμή.

Μάλιστα σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούν στα pits, η DORNA απαιτεί από την SUZUKI να αποχωρήσει απ’ όλα τα πρωταθλήματα που συμμετέχει, ώστε να της αποδείξει πως οι λόγοι τόσο σοβαρά οικονομικοί!

Εδώ θα θέλαμε να προσθέσουμε στην κουβέντα, πως η συμμετοχή σε πρωταθλήματα επιπέδου F1 και MotoGP δεν είναι πλέον τόσο ασύμφορα οικονομικά για τα εργοστάσια και τις ομάδες όσο στο παρελθόν, διότι οι οργανωτές όπως η DORNA έχουν καταφέρει να φέρνουν πολλά χρήματα στα ταμεία των ομάδων.

Μάλιστα ο όμιλος VW αποφάσισε να δηλώσει συμμετοχή στην F1, με δύο (!!!!!) ομάδες, μία της Porsche και μία της AUDI με τον πρόεδρο της εταιρείας να δηλώνει πως αυτή η κίνηση θα φέρει μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία του ομίλου.


 

 

MotoGP: KTM - Περιορισμοί στην απόδοση του κινητήρα μετά τα συνεχή ζητήματα αξιοπιστίας

Προβληματισμός για τις συνέχεις μηχανικές βλάβες και την απώλεια βαθμών στη μάχη του πρωταθλήματος
RC16
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Η KTM φαίνεται να πληρώνει το τίμημα των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει φέτος στα MotoGP. Σύμφωνα με πληροφορίες από την pit lane του Assen, η αυστριακή ομάδα έχει περιορίσει την απόδοση των κινητήρων του RC16 προκειμένου να αποφύγει νέες μηχανικές αστοχίες, κάτι που ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της στους ερχόμενους αγώνες.

Παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ξεκίνημα στη σεζόν του 2026, οι ελπίδες του Pedro Acosta για διεκδίκηση του τίτλου έχουν μειωθεί αισθητά, όχι λόγω λαθών του ίδιου αλλά εξαιτίας διαδοχικών τεχνικών προβλημάτων.

Ο Ισπανός εγκατέλειψε τόσο στο ωριαίο Practice όσο και στον τελευταίο γύρο του Grand Prix του Brno λόγω μηχανικών βλαβών, ενώ είχε αντιμετωπίσει ακόμη ένα τεχνικό πρόβλημα στη Βαρκελώνη. Εκείνη η αστοχία είχε ως αποτέλεσμα να πέσει πάνω του ο Alex Marquez, προκαλώντας ένα από τα πιο σοβαρά ατυχήματα της τελευταίας περιόδου στα MotoGP.

Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Acosta απέδωσε και την πτώση του στον αγώνα Sprint του Brno σε δυσλειτουργία του συστήματος ride-height. Αντίστοιχα προβλήματα έχει αντιμετωπίσει και ο ομόσταυλός του Brad Binder, ο οποίος είχε τεχνική βλάβη κατά τη διάρκεια των δοκιμών στο Mugello.

Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο του επίσημου προγράμματος των MotoGP, Jack Appleyard, η KTM αποφάσισε να περιορίσει την απόδοση των κινητήρων μετά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στις δοκιμές της Παρασκευής στο Mugello.

Η συγκεκριμένη επιλογή θεωρείται ότι εξηγεί και τις χαρακτηριστικές εικόνες στον αγώνα της Ιταλίας, όπου οι Ducati και ιδιαίτερα εκείνη του Marc Marquez προσπερνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία τον Acosta στη μεγάλη ευθεία του Mugello, με την RC16 να δείχνει αισθητά πιο αργή στην τελική ταχύτητα.

RC16

Το ίδιο περιορισμένο set-up φαίνεται πως χρησιμοποιείται και αυτό το Σαββατοκύριακο στο Assen. Ωστόσο, οι άνθρωποι της KTM εκτιμούν ότι η επιλογή αυτή θα έχει μικρότερο αντίκτυπο, καθώς τόσο το Assen όσο και το Sachsenring δεν είναι πίστες που ευνοούν τις πολύ υψηλές τελικές ταχύτητες. Μάλιστα, η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού του Assen είναι η μικρότερη του φετινού ημερολογίου.

Από την πλευρά του, ο team manager της Red Bull KTM Factory Racing, Aki Ajo, εμφανίστηκε καθησυχαστικός μετά τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Ολλανδία, δηλώνοντας ότι η ομάδα έχει πλέον κατανοήσει την αιτία των προβλημάτων αξιοπιστίας και θεωρεί ότι έχει βρει τη σωστή κατεύθυνση για την αντιμετώπισή τους.

Παραμένει πάντως άγνωστο αν η KTM θα μπορέσει σύντομα να επαναφέρει τους κινητήρες στην πλήρη απόδοσή τους ή αν θα χρειαστεί να συνεχίσει με πιο συντηρητικές ρυθμίσεις, θυσιάζοντας μέρος της τελικής ταχύτητας προκειμένου να εξασφαλίσει την αξιοπιστία μέχρι το τέλος της σεζόν.