MotoGP: Τα προβλήματα των ομάδων

Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

5/2/2016

Το πρώτο τριήμερο των επίσημων δοκιμαστικών στην Sepang τελείωσε και οι δηλώσεις που έκαναν οι αναβάτες μας δίνουν, με το καλύτερο τρόπο, την κατάσταση που βρίσκονται οι ομάδες αυτή την στιγμή.

 

Yamaha

Με τον Lorenzo να σπάει τα χρονόμετρα και να κάνει με το σκληρό πίσω ελαστικό της Michelin καλύτερο χρόνο από το ρεκόρ πίστας που είχε ο Marquez το 2014 με τα υπερ-μαλακά Qualifier της Bridgestone, σίγουρα στη Yamaha όλοι είναι χαμογελαστοί. Ο Ισπανός δήλωσε: Δεν ξέρω για πόσο καιρό ακόμα θα βρίσκομαι σε αυτή την θέση, όμως προς το παρόν αισθάνομαι καλύτερα με τα Michelin, απ΄ότι με τα Bridgestone.

Ο Rossi ήταν λιγότερο ενθουσιώδης στις δηλώσεις του, παρά το γεγονός ότι πέτυχε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο του τριημέρου. Η δεύτερη θέση, προφανώς και δεν είναι ο στόχος του για φέτος και τα 9 δέκατα του δευτερολέπτου που τον χώριζαν από τον Lorenzo είναι μια μεγάλη διαφορά που δείχνει να τον προβληματίζει. Βασικά αυτό που τον προβληματίζει περισσότερο είναι ότι αυτή η διαφορά στην ταχύτητα είχε διάρκεια και δεν ήταν απλώς για ένα γύρο. Ο Lorenzo έκανε πάνω από έξι γύρους κάτω από τα δύο λεπτά. Όπως ο ίδιος ο Rossi παραδέχτηκε για τον Ισπανό: Είναι πολύ καλός παντού. Φρενάρει δυνατά, έχει μεγάλη ταχύτητα εισόδου και καταφέρνει να διατηρήσει υψηλή ταχύτητα μέσα στην στροφή. Όμως ο Ιταλός πολυπρωταθλητής έκανε ακόμα μία δήλωση που έχει περισσότερο ενδιαφέρον. Για μένα το πίσω λάστιχο είναι καλύτερο από εκείνο της Bridgestone και το εμπρός λίγο χειρότερο. Όλο το θέμα είναι η κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας και πως θα επιλέξεις να την ρυθμίσεις. Αυτά τα λόγια εξηγούν και τις διαμετρικά αντίθετες δηλώσεις που έκαναν οι αναβάτες της Suzuki για τα νέα ελαστικά.

 

Honda

Στο στρατόπεδο του HRC ο προβληματισμός ήταν εμφανής και όλα ξεκινούν από τον κινητήρα. Σχεδιασμένος για να βγάζει όση περισσότερη δύναμη γίνεται και μετά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα να ομαλοποιούν την συμπεριφορά του, δείχνει να μην μπορεί να προσαρμοστεί πλέον στα νέα δεδομένα όπου τα ηλεκτρονικά έχουν σαφώς πιο πρωτόγονη συμπεριφορά. Αυτό σημαίνει ότι η Honda θα πρέπει να φτιάξει νέο κινητήρα πριν ξεκινήσει το πρωτάθλημα. Όπως δήλωσε ο Merquez, όλα τα δεδομένα από τις μοτοσυκλέτες Open της Honda που είχαν πέρσι τα ηλεκτρονικά αυτά, τους είναι εντελώς άχρηστα καθώς οι μοτοσυκλέτες εκείνες είχαν διαφορετικούς κινητήρες! Ο Ισπανός πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής είπε επίσης ότι θα μπορούσε να πετύχει αντίστοιχο χρόνο με τον Lorenzo αλλά μόνο για έναν γύρο και όχι για συνεχόμενους όπως ο αναβάτης της Yamaha. Πιο απογοητευμένος ήταν ο Perdosa που ούτε λίγο, ούτε πολύ είπε ότι η μοτοσυκλέτα του υστερεί σε όλα τα σημεία της πίστας. Ακολουθούσα τα Ducati και έβλεπα ξεκάθαρα να έχουν τεράστια διαφορά στις ευθείες και στις εισόδους των στροφών.

 

Ducati

Οι ιταλοί φαίνεται ότι βρίσκονται σε καλό επίπεδο. Ο Stoner με τον πέμπτο καλύτερο χρόνο του τριημέρου είπε ότι η νέα μοτοσυκλέτα έχει "Μεγάλες δυνατότητες", ενώ ο Iannone αρκέστηκε να σχολιάσει την πρόοδο που έκαναν αυτές τις μέρες λέγοντας ότι εντόπισαν και έλυσαν κάποια "…βρεφικά προβλήματα".

 

 

Suzuki

Στη γαλάζια ομάδα το βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι η πρόσφυση του πίσω τροχού, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις δηλώσεις όλων των υπόλοιπων αναβατών, που μιλάνε για υπερβολικό κράτημα του πίσω ελαστικού της Michelin. Το πρόβλημα εδώ είναι πιο περίπλοκο και μάλλον θα χρειαστεί ο σχεδιασμός καινούριου πλαισίου. Τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης είναι σημάδι πολύ σκληρών αναρτήσεων. Οι σκληρές αναρτήσεις επιλέγονται από τους μηχανικούς ως λύση σε προβλήματα ευελιξίας. Αν εδώ προσθέσουμε και την είδηση ότι μετά την Sepang η Suzuki θα πάει στην Ιαπωνία για να επανασχεδιάσει την αεροδυναμική των μοτοσυκλετών της, τότε προφανώς ακόμα δεν έχουν βρει τα απαιτούμενα επίπεδα σταθερότητας στις υψηλές ταχύτητες που ταυτόχρονα να τους επιτρέπει να έχουν επαρκή ευελιξία χωρίς να καταφύγουν σε υπερβολικά σκληρές αναρτήσεις.

MotoGP-Misano: Στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος έως το 2031

Και στη νέα εποχή των 850cc η ιταλική πίστα
Misano ανανέωση με MotoGP
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/9/2025

Το Misano υπέγραψε νέο πενταετές συμβόλαιο με την διοργάνωση του MotoGP, εξασφαλίζοντας την παρουσία του στο αγωνιστικό καλεντάρι του, μέχρι και το 2031, ακολουθώντας τη νέα εποχή των 850cc του κορυφαίου πρωταθλήματος.

Η πίστα θα συνεχίσει να φιλοξενεί το Grand Prix του San Marino, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι το Mugello παραμένει ως το επίσημο Ιταλικό GP. Έτσι η Ιταλία θα συνεχίσει να είναι, μαζί με την Ισπανία, η μοναδική χώρα με περισσότερους από έναν αγώνες στο πρωτάθλημα.

Το Misano αποτελεί τοπικό αγώνα για πολλούς Ιταλούς αναβάτες, τις ομάδες VR46 και Gresini, αλλά και για τους κατασκευαστές Ducati και Aprilia.

Ο Carmelo Ezpeleta, CEO της Dorna Sports, δήλωσε: "Είμαστε ενθουσιασμένοι που ανακοινώνουμε ακόμη πέντε χρόνια στο Misano. Το Grand Prix του San Marino προσφέρει πάντα έναν φανταστικό συνδυασμό πάθους και αγωνιστικής δράσης, ανταμείβοντας την αγάπη των φιλάθλων για το άθλημα  μας. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους έχουν συμβάλει σε αυτή την επιτυχία και ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας με το Misano, το San Marino, την Emilia-Romagna και ολόκληρη τη ριβιέρα του Rimini, που κάθε χρόνο ζωντανεύει με τον ήχο του MotoGP."

Από πλευράς διοργανωτών του Grand Prix San Marino και ριβιέρας Rimini τονίστηκε: "Είμαστε υπερήφανοι και χαρούμενοι που συνεχίζουμε να φιλοξενούμε το MotoGP στην περιοχή μας. Μαζί αγκαλιάσαμε το MotoGP ως ένα καινοτόμο και προοδευτικό εργαλείο μάρκετινγκ για την περιοχή. Αυτό είναι ακόμη πιο αληθινό σήμερα, μετά την παρουσίαση του νέου πλάνου ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με τους φιλάθλους, το οποίο συνδέεται με τις στρατηγικές μας σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο. Είμαστε βέβαιοι ότι θα ανεβάσει ακόμη περισσότερο το επίπεδο και θα ενισχύσει την εμπειρία που μπορούμε συλλογικά να προσφέρουμε στους φιλάθλους από όλο τον κόσμο."