MotoGP Ταϊλάνδη: Πρώτες ελεύθερες δοκιμές

Τα αποτελέσματα και οι πτώσεις
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

5/10/2018

Αυτό το σαββατοκύριακο σηματοδοτεί το επίσημο ντεμπούτο των MotoGP στην Ταϊλάνδη, όπου είχαν γίνει δοκιμαστικά πριν την έναρξη της σεζόν στη πίστα του Buriram το Φεβρουάριο. Η Michelin κατασκεύασε νέα πίσω ελαστικά, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από τα τεστ και παρέχει τέσσερις επιλογές στους αναβάτες για τον αγώνα.

Στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές οι αναβάτες της Yamaha ήταν οι γρηγορότεροι, με τον Vinales να ηγείται του Rossi. Συγκεκριμένα ο Vinales επέλεξε το νέο μαλακό ελαστικό πίσω και το μεσαίας σκληρότητας μπροστά. Ο Rossi απ’ τη πλευρά του έτρεξε με τη μαλακή γόμα μπρος και πίσω, όμως η πλειοψηφία των αναβατών επέλεξε της μεσαίας σκληρότητας ελαστικά, με εξαίρεση του Zarco που επέλεξε τη μαλακή γόμα μπρος και πίσω. Όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν με τον ίδιο τρόπο για τις δεύτερες δοκιμές με αποτέλεσμα ο Vinales να έρχεται δεύτερος, ενώ ο Rossi μετατοπίστηκε έβδομος. Παράλληλα κατά τη διάρκεια των δοκιμών η Yamaha παρουσίασε το νέο φαιρινγκ των μοτοσυκλετών της, χρησιμοποιώντας έτσι το δικαίωμα που είχε στην τροποποίηση τους για φέτος, σχετικά αργά.

Ο Marquez –που ήταν ο πιο γρήγορος τη περισσότερη ώρα των πρώτων ελεύθερων δοκιμών- αποφάσισε να μην αλλάξει πίσω ελαστικό στο τέλος όπως και οι Iannone, Petrucci και Crutchlow και ήρθε πέμπτος. Στις δεύτερες δοκιμές έβαλε από νωρίς το μαλακό ελαστικό πίσω και κατάφερε να ανέβει μία θέση στην κατάταξη μετά την επανεκκίνηση των δοκιμών, λόγω της πτώσης του Lorenzo.

Οι ελεύθερες δοκιμές πήγαν από το κακό στο χειρότερο για τον Lorenzo που εξ αρχής δεν είχε καλές σχέσεις με τη πίστα, καθώς το Φεβρουάριο που μας πέρασε δεν είχε καλά αποτελέσματα στο Buriram. Τώρα με το τραυματισμένο πόδι του από την Aragon ολοκλήρωσε τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, παίρνοντας τη 17η θέση. Τα πράγματα ήταν καλύτερα στις δεύτερες δοκιμές καθώς ανέβηκε στην κατάταξη, φτάνοντας 7ος όμως… 10 λεπτά πριν το τέλος ο Ισπανός αναβάτης είχε τρομακτικό highside στα φρένα της τρίτης στροφής. Όλα έδειχναν πως το ατύχημα οφείλονταν σε κάποιο τεχνικό θέμα της μοτοσυκλέτας, κάτι που αποδεικνύουν τα onboard πλάνα από τη μοτοσυκλέτα. Συγκεκριμένα τα πλάνα αποκαλύπτουν πως ο κινητήρας της μοτοσυκλέτας κόλλησε, κάνοντας τον πίσω τροχό να μπλοκάρει με αποτέλεσμα να έρθει απότομα το highside πετώντας τον Ισπανό αναβάτη στον αέρα. Τα συντρίμμια της μοτοσυκλέτας είχαν σκορπιστεί παντού και οι διοργανωτές σήκωσαν κόκκινη σημαία, όμως ήταν πολύ αργά για τον Xavier Simeon που με τη σειρά του έπεσε και αυτός, καθώς πάτησε στα συντρίμμια της Ducati.

Όσον αφορά το τραυματισμό του Lorenzo, μετά τη πτώση έδειχνε το τραυματισμένο του πόδι κι έπειτα διακομίσθηκε στο νοσοκομείο. Ευτυχώς οι πρώτες γνωματεύσεις δεν κάνουν λόγο για κάποιο κάταγμα, παρά μόνο για μεγάλα οιδήματα στον δεξί αστράγαλο και στον αριστερό καρπό του. Σε δηλώσεις του για το αν θα τρέξει αύριο, ο επικεφαλής της ομάδας Davide Tardozzi είπε: “Συζητήσαμε το θέμα με τον Jorge και θα θέλαμε να περιμένουμε μέχρι αύριο το πρωί. Θα περάσει η νύχτα και θα δούμε αύριο το πρωί πως θα είναι. Έπειτα θα αποφασίσουμε μαζί”. Οι πτώσεις όμως δεν σταμάτησαν εκεί, καθώς τη λίστα συμπλήρωσαν οι Redding και Iannone που έπεσαν στην στροφή 4. Τέλος ο Andrea Dovizioso στα δεύτερα δοκιμαστικά βρέθηκε πρώτος στην κατάταξη, με την απόσταση από τους υπόλοιπους τέσσερις να κρίνεται στο εκατοστό του δευτερολέπτου!

Ο Pol Espargaro επέστρεψε απ’ τον τραυματισμό του στην Aragon που ξαναέσπασε την κλείδα του, ενώ είναι η πρώτη φορά που τρέχει στο Buriram καθώς είχε χάσει τα δοκιμαστικά του Φεβρουαρίου. Ο Tito Rabat αναρρώνει ακόμα από το τραυματισμό του ποδιού του που είχε στη Silverstone και τον αντικαθιστά ο Jordi Torres από τα Motul WorldSBK, ενώ θα τρέξει με τη GP16 του Simeon και ο Simeon θα πάρει τη GP17 του Rabat.

 

 

1. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP18) 1m 31.090s [Lap 20/21] 327km/h (Top Speed)

2. Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.121s +0.031s [20/23] 323k

3. Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 31.164s +0.074s [21/22] 327k

4. Marc Marquez ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 31.188s +0.098s [5/23] 325k

5. Danilo Petrucci ITA Pramac Ducati (GP18) 1m 31.238s +0.148s [17/18] 328k

6. Andrea Iannone ITA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 31.256s +0.166s [17/19] 320k

7. Alvaro Bautista ESP Angel Nieto Team (GP17) 1m 31.378s +0.288s [23/24] 324k

8. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda (RC213V) 1m 31.385s +0.295s [22/24] 325k

9. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 31.398s +0.308s [21/23] 321k

10. Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1) 1m 31.421s +0.331s [24/24] 322k

11. Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP17) 1m 31.486s +0.396s [15/16] 322k

12. Franco Morbidelli ITA EG 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 31.647s +0.557s [21/24] 320k

13. Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V)* 1m 31.714s +0.624s [23/26] 319k

14. Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 31.841s +0.751s [20/20] 320k

15. Alex Rins ESP Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 31.929s +0.839s [25/25] 320k

16. Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (GP18) 1m 32.027s +0.937s [7/11] 325k

17. Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 32.067s +0.977s [16/19] 322k

18. Hafizh Syahrin MAL Monster Yamaha Tech3 (YZR-M1)* 1m 32.177s +1.087s [20/22] 319k

19. Karel Abraham CZE Angel Nieto Team (GP16) 1m 32.403s +1.313s [19/19] 323k

20. Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 32.475s +1.385s [20/21] 321k

21. Scott Redding GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 32.650s +1.560s [8/10] 320k

22. Thomas Luthi SWI EG 0,0 Marc VDS (RC213V)* 1m 32.661s +1.571s [20/22] 316k

23. Xavier Simeon ESP Reale Avintia (GP17)* 1m 32.989s +1.899s [15/18] 323k

        24. Jordi Torres SPA Reale Avintia (GP16) 1m 33.503s +2.413s [17/19] 323k

MotoGP: Τίτλοι με δύο κατασκευαστές - Ο Marc Marquez σε ένα ακόμη κλειστό κλαμπ εκλεκτών

Ο M.Marquez και άλλοι 5 έχουν κερδίσει πρωτάθλημα στην κορυφαία κατηγορία με διαφορετικούς κατασκευαστές
Marquez Two manufacturers
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/12/2025

Ο Πρωταθλητής του 2025 έγινε μέλος μιας ακόμη μικρής λίστας, εκείνων που κατέκτησαν τίτλους MotoGP με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές.

Η ιστορία του #93 είναι πλέον θρύλος. Ο συνδυασμός αγωνιστικής ιδιοφυΐας, αντοχής απέναντι σε σοβαρούς τραυματισμούς και ακατάβλητης θέλησης τον έφερε ξανά στην κορυφή. Και μαζί με αυτήν την επική επιστροφή, ήρθαν και σημαντικά στατιστικά ορόσημα.

Ένα από τα κατορθώματα του Marquez το 2025 ήταν ότι έγινε ο πιο πρόσφατος αναβάτης, και ένας από τους ελάχιστους στην ιστορία, που κατακτά τίτλους με δύο κατασκευαστές. Ο Geoff Duke ήταν ο πρώτος που το πέτυχε, με τις Norton και Gilera. Ακολούθησε ο Giacomo Agostini, που μετά την κυριαρχία του με την MV Agusta πήρε τίτλο και με Yamaha το 1975.

Πιο πρόσφατα, ο Eddie Lawson κατέκτησε διαδοχικούς τίτλους το 1988 και 1989 με Yamaha και Honda. Ο Valentino Rossi συνέχισε την παράδοση, κερδίζοντας τρεις σερί τίτλους (2001-2003) με Honda πριν κάνει το ιστορικό πέρασμα στη Yamaha το 2004.

Ο Rossi, ο Stoner και η εποχή της αλλαγής

Ο Rossi επανέφερε τη Yamaha στους τίτλους το 2004 και 2005, πριν ο Nicky Hayden και ο Casey Stoner διακόψουν την κυριαρχία του. Ο Stoner, ειδικά, έγραψε το δικό του κεφάλαιο, πρώτα με την Ducati το 2007 και έπειτα με τη Honda το 2011, όπου κέρδισε 10 από τα 17 Grand Prix της χρονιάς.

Η πρόωρη αποχώρηση του Stoner άνοιξε τον δρόμο για την άφιξη ενός εκρηκτικού ταλέντου στη Repsol Honda. Το όνομα ήταν Marc Marquez.

Η αυτοκρατορία του Marquez και η πτώση

Ακολούθησαν έξι τίτλοι: 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019. Ο Marquez ήταν ασταμάτητος, μέχρι τη μοιραία πτώση στη Jerez. Τέσσερις χειρουργικές επεμβάσεις στο δεξί βραχίονα, αμέτρητες πτώσεις, στιγμές που η ιδέα της απόσυρσης έμοιαζε πολύ κοντά

Η αναγέννηση με Ducati

Τότε ήρθε η μεγάλη αλλαγή. Το πέρασμα στην Ducati αναζωπύρωσε τον μύθο του Marquez. Μετά την πρώτη νίκη του σε 1043 ημέρες με τα χρώματα της Gresini, ακολούθησε μια εκπληκτική πρώτη χρονιά με την εργοστασιακή Ducati. Ο τίτλος του 2025 κερδήθηκε στην Ιαπωνία με πέντε αγώνες να απομένουν.

Με αυτόν τον τίτλο, ο Marquez μπήκε στο πάνθεον αναβατών όπως οι Stoner, Rossi, Lawson, Agostini και Duke, που κατέκτησαν τίτλους με δύο διαφορετικούς κατασκευαστές. Ένα επίτευγμα που έχει το δικό του ειδικό βάρος και είναι κάτι που το έχουν καταφέρει μόνο μια χούφτα ανθρώπων στην κορυφαία κατηγορία.

Μια ακόμη περιπέτεια τραυματισμού ήρθε στην Ινδονησία πριν το τέλος της σεζόν, αλλά κανείς δεν αμφιβάλλει πως ο Marquez θα επιστρέψει για την ερχόμενη σεζόν που θα έχει εξίσου μεγάλο ενδιαφέρον πρώτα από όλα για να δούμε αν ο Καταλανός εξακολουθεί να έχει το ίδιο ισχυρό κίνητρο έπειτα από την τιτάνια και μακροχρόνια προσπάθεια που κατέβαλλε για να επιστρέψει. Ο εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, δείχνει πάντως ότι έχει ακόμα πολλά να γράψει στο δικό του κεφάλαιο της ιστορίας του MotoGP.