MotoGP: Τι ελαστικά φέρνει η Michelin στον Aragon

και τι θα γίνει σε περίπτωση βροχής
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/10/2020

Με δελτίο τύπου, η Michelin, ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών στα MotoGP, ενημερώνει για τις ιδιαιτερότητες της πίστας και τα ελαστικά με τα οποία θα προμηθεύσει τις ομάδες:

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
15 Οκτωβρίου 2020

 

Η MICHELIN ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ ΔΙΠΛΟ ΑΓΩΝΑ ΣΤΟ «ΔΙΚΟ ΤΗΣ» ΑΓΩΝΑ GRAND PRIX

 

Η Michelin επιστρέφει στην Ισπανία για τον επόμενο διπλό αγώνα σε αυτή τη περιορισμένη σεζόν στο MotoGP ™,  καθώς όλες οι ομάδες κατευθύνονται προς την πίστα Motorland Aragon που βρίσκεται κοντά στο Alcañiz, που θα πραγματοποιηθεί αρχικά ο αγώνας Gran Premio Michelin® de Aragón και έπειτα από επτά ημέρες, ο αγώνας Gran Premio Liqui Moly de Teruel.

 

Αυτή είναι η δεύτερη σεζόν που η Michelin θα είναι ο επίσημος υποστηρικτής του αγώνα στην πίστα των 5.078 μέτρων, η οποία έχει αριστερόστροφη φορά, μετά από τρεις επιτυχημένες σεζόν στο Phillip Island, όπου το Αυστραλιανό Grand Prix έφερε το όνομα της Michelin. Η πίστα Motorland Aragón διακρίνεται για την ιδιαίτερη τεχνική της σχεδίαση, που περιλαμβάνει 10 αριστερές και 7 δεξιές στροφές, με συνδυασμό γρήγορων στροφών και σφιχτών φουρκετών. Για το λόγο αυτό, το μπροστινό μείγμα γόμας είναι πολύ σημαντικό να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης πίστας για να τονώσει την αυτοπεποίθηση των αναβατών. Με την  μεγάλη ευθεία μήκους σχεδόν ενός χιλιομέτρου που η σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες και η ανάγκη  η δύναμη της  μοτοσυκλέτας να περάσει  μέσω του πίσω ελαστικού στην άσφαλτο είναι βασικές για έναν γρήγορο γύρο αγώνα, έχουν επιλεγεί τα  MICHELIN Power Slick που είναι ικανά να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης πίστας .

Η πίστα βρίσκεται στην περιοχή Teruel της Ισπανίας, σε μια ξηρή τοποθεσία με πετρώδες έδαφος, όπου αναμένεται να έχει ζέστη τις μεσημβρινές ώρες του αγώνα, ωστόσο, λόγω της ανοιχτής τοποθεσίας της,  είναι πιθανόν να υπάρξουν και  δροσερά πρωινά, συνεπώς οι αναβάτες έχουν ανάγκη από μια γκάμα ελαστικών, ώστε να μπορέσουν να πιέσουν τα όρια τους σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Για το λόγο αυτό, τα ελαστικά MICHELIN Power Slick θα είναι διαθέσιμα, ώστε να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της συγκεκριμένης πίστας για το Grand Prix της Michelin το επόμενο Σαββατοκύριακο. Η γκάμα των μπροστινών ελαστικών θα είναι διαθέσιμη σε μαλακό και  μεσαίο μείγμα γόμας, συμμετρικής σχεδίασης, καθώς επίσης κι σε ένα ασύμμετρο σκληρό ελαστικό για τον μπροστινό τροχό. Τα πίσω ελαστικά θα είναι διαθέσιμα σε μαλακό και σκληρό μείγμα γόμας, ασύμμετρα και θα φέρουν σκληρότερο μείγμα γόμας στο δεξί τμήμα του πέλματος, για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δεξιών στροφών της πίστας, ενώ το μεσαίο μείγμα γόμας του πίσω τροχού θα είναι συμμετρικής σχεδίασης.

Λόγω στης τοποθεσίας, είναι πολύ πιθανόν η Michelin να έρθει αντιμέτωπη με συνθήκες βροχής, συνεπώς θα υπάρχουν διαθέσιμα τα ελαστικά MICHELIN Power Rain με στόχο να τονώσουν την εμπιστοσύνη των οδηγών για να μπορέσουν να πιέσουν τα όρια τους σε περίπτωση βροχής. Μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας μπροστά, συμμετρικά, και πίσω μαλακό και μεσαίο μείγμα σε ασύμμετρα ελαστικά, με πιο σκληρό το  δεξί τμήμα πέλματος για να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις των δεξιών στροφών της πίστας.

 

Η Michelin και οι υπόλοιπες ομάδες του MotoGP θα φτάσουν στην πίστα για τις αρχικές δοκιμές του αγώνα  Gran Premio Michelin® de Aragón την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου. Περισσότερες δοκιμές θα διεξαχθούν το Σάββατο, πριν ξεκινήσουν οι κατατακτήριες του απογεύματος που θα καθορίσουν τη θέση των αναβατών στη σχάρα της εκκίνησης για τον αγώνα των 23 γύρων. Ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 14:00 τοπική ώρα, την Κυριακή 18 Οκτωβρίου. Ο αγώνας Gran Premio Liqui Moly de Teruel, του επόμενου Σαββατοκύριακου θα ακολουθήσει το ίδιο πρόγραμμα, αλλά θα πραγματοποιηθεί σε διαφορετική ώρα, στις 13:00 τοπική ώρα, την Κυριακή 25 Οκτωβρίου.

 

Piero Taramasso – Michelin Motorsport Two-Wheel Manager:

«Είναι πάντα ιδιαίτερα σημαντικό να είμαστε στο Grand Prix της Michelin και είναι η δεύτερη φορά που διοργανώνουμε τον αγώνα στην Aragón. Πέρυσι, ο αγώνας είχε μεγάλη επιτυχία και πολλοί άνθρωποι από τις κεντρικές μας εγκαταστάσεις μας επισκέφτηκαν, αλλά δυστυχώς αυτό δεν θα συμβεί φέτος λόγω των πρωτοκόλλων, αλλά δεσμευόμαστε να προσφέρουμε ένα συναρπαστικό αγώνα σε όλους, για  να κάνουμε τη Michelin και όλο το προσωπικό της υπερήφανο. Η  Aragon αποτελεί πρόκληση, καθώς η θερμοκρασία της ασφάλτου μπορεί να είναι χαμηλή το πρωί και πολύ υψηλή το απόγευμα. Ωστόσο, πηγαίνουμε εκεί αργότερα από το καθορισμένο, συνεπώς είναι πολύ πιθανόν να μην αντιμετωπίσουμε τέτοιες διαφορές στις θερμοκρασίες, όπως  σε προηγούμενες σεζόν. Επίσης, η άσφαλτος μπορεί να γίνει πιο άγρια στην πρόσφυση, αν οι άνεμοι φέρουν σκόνη από την τριγύρω περιοχή. Έχουμε επιλέξει μια γκάμα που θα δώσει στους αναβάτες την εμπιστοσύνη που χρειάζονται, σε όλες τις  καιρικές συνθήκες κι είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε τον αγώνα Gran Premio Michelin® de Aragón ,ένα ξεχωριστό γεγονός για όλους».

Ετικέτες

MotoGP Παραχωρήσεις: Βελτιώθηκε και ανεβαίνει βαθμίδα η Honda - Τι χάνει το 2026

Πώς αλλάζουν οι ισορροπίες για εργοστάσια και μοτοσυκλέτες
Concessions
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/12/2025

Το νέο σύστημα παραχωρήσεων του MotoGP, που εφαρμόζεται από το τέλος του 2023, έχει φέρει μικρές αλλά εμφανείς αλλαγές στην απόδοση των εργοστασιακών ομάδων. Η Ducati παραμένει κυρίαρχη, η Aprilia και η KTM δείχνουν ανοδική τάση, η Honda κατάφερε να ανέβει οριακά γκρουπ στον τελευταίο μόλις γύρο και την Yamaha να προχωρά σε ριζικές επιλογές ενόψει 2026.

Η νέα μορφή του συστήματος παραχωρήσεων μπήκε σε ισχύ στο τέλος του 2023, κατατάσσοντας τα εργοστάσια ανάλογα με το ποσοστό των πόντων που συγκεντρώνουν, σε σχέση με το σύνολο των διαθέσιμων πόντων. Από τότε μέχρι σήμερα έχει σημειωθεί μόνο μία αλλαγή βαθμίδας, με την Honda να ανεβαίνει από το γκρουπ D στο γκρουπ C. Όμως, πίσω από τις βαθμίδες υπάρχουν αριθμοί που έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ας δούμε αναλυτικά πού βρίσκεται κάθε εργοστάσιο στο κλείσιμο του 2025.

Βαθμίδα

% διαθέσιμων βαθμών κατασκευαστών

Ελαστικά δοκιμών

Αναβάτες δοκιμών

Πίστες δοκιμών

Wildcard συμμετοχές

Κινητήρες / σεζόν

Εξέλιξη κινητήρα

Αναβαθμίσεις 
αεροδυναμικού πακέτου

A

≥ 85%

170

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

0

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

B

60% – <85%

190

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

3

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

C

35% – <60%

220

Μόνο δοκιμαστές

3 προκαθορισμένες πίστες

6

7–8

Παγωμένη (freeze)

1

D

<35%

260

Ελεύθερα (και με αναβάτες ομάδων)

Οποιαδήποτε πίστα MotoGP

6

9–10

Ελεύθερη εξέλιξη

2*

Concessions

DUCATI

Η Ducati παραμένει μόνη της στο γκρουπ A. Ωστόσο, ολοκληρώνει το 2025 με το 94% των μέγιστων δυνατών βαθμών, πέφτοντας από το 98% που είχε στην θερινή διακοπή των MotoGP αλλά και στο τελείωμα του 2024.

Αξιοσημείωτο, λαμβάνοντας υπόψιν ότι η κυριαρχία του Marc Marquez διακόπηκε, λόγω τραυματισμού, πέντε γύρους πριν το τέλος της σεζόν.

Concessions

APRILIA

Προς το τέλος της χρονιάς, η Aprilia φάνηκε να πλησιάζει το γκρουπ B, αλλά απέχει ακόμα.

 Παρότι υπάρχει ανοδική πορεία, η απόσταση παραμένει, με το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά της Aprilia στον θεσμό, τέσσερις νίκες σε Grands Prix, περισσότερες από κάθε άλλη σεζόν στην ιστορία της. Από το 49% του καλοκαιριού του 2024 έπεσε στο 41% στο τέλος εκείνης της χρονιάς. Στο πρώτο μισό του 2025, με δύο νέους αναβάτες και τον Πρωταθλητή Jorge Martin εκτός για μεγάλο διάστημα, κατέβηκε στο 37%. Η εντυπωσιακή αντεπίθεση του Marco Bezzecchi με δύο συνεχόμενες νίκες στο τέλος της χρονιάς και η νίκη του Raul Fernandez με την Trackhouse στην Αυστραλία, ανέβασαν το ποσοστό στο ιστορικό υψηλό 51%.

Concessions

KTM

Η KTM κλείνει το 2025 με 46%, ανεβαίνοντας από το 40% της θερινής διακοπής. Δεν είναι το υψηλότερο ποσοστό που έχει πετύχει ποτέ, αλλά είναι ξεκάθαρη ανάκαμψη μετά από ένα βαρύ ξεκίνημα στη σεζόν.

Στο τέλος του 2024 ήταν στο 44%, οπότε συνολικά υπάρχει ένα μικρό βήμα προόδου, με στόχο ένα μεγαλύτερο για το 2026.

Concessions

HONDA

Η Honda είναι η μόνη που αλλάζει οριακά βαθμίδα το 2025. Μετά τη χειρότερη περίοδό της στο δεύτερο μισό του 2024, είχε πέσει στο απίστευτα χαμηλό 10% των δυνατών βαθμών, το χαμηλότερο για οποιοδήποτε εργοστάσιο εδώ και 20 χρόνια (εξαιρώντας πρώτες εμφανίσεις). Αλλά η Honda είναι Honda και το 2025 άρχισε να το δείχνει ξανά.

Από το 10% στο τέλος του 2024, ανέβηκε στο 23% το καλοκαίρι του 2025 και βρίσκεται στο 35% στο κλείσιμο της χρονιάς. Ακριβώς όσο χρειαζόταν για να ανέβει στο γκρουπ C, άνοδος που κρίθηκε στον τελευταίο αγώνα, όταν ο Luca Marini πήρε την ακριβώς την έβδομη θέση που απαιτούνταν.

Concessions

YAMAHA

Η Yamaha περνάει μια δύσκολη περίοδο, αλλά προχωράει σε μεγάλες αλλαγές που δεν αποτυπώνονται πλήρως σε αριθμούς. Στον τελευταίο αγώνα στη Βαλένθια αποχαιρέτησαν τη μέχρι τώρα ,εν σειρά, διάταξη κινητήρα τους. Στις δοκιμές εμφανίστηκαν μόνο με YZR-M1 σε διάταξη V4. Έναν μόλις χρόνο πριν τις τεράστιες αλλαγές κανονισμών που έρχονται.

Από το 17% στο τέλος του 2024ανέβηκαν ξανά στο 25% το καλοκαίρι του 2025, ενώ στο τέλος της φετινής σεζόν βρίσκονται στο 30%. Σημαντική πρόοδος μέσα σε δώδεκα μήνες. Το ερώτημα που παραμένει, είναι πού θα οδηγήσει η νέα V4 M1.