MotoGP Valencia FP1: Ο Zarco την πρωτιά, με φόρα από το Qatar ο Di Giannantonio

… και όλα για όλα ο Martin
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/11/2023

Με άψογες καιρικές συνθήκες σε όλη την διάρκεια των FP1, οι αναβάτες των MotoGP είχαν ό,τι χρειάζονταν για να ξεκινήσουν την προετοιμασία τους για το τελευταίο αγωνιστικό διήμερο της χρονιάς. Μετά τα όσα έγιναν στο Qatar την προηγούμενη Κυριακή ο Bagnaia χρειάζεται μόνο μια τρίτη θέση στον αγώνα της Κυριακής για να πάρει τον δεύτερο στη σειρά τίτλο του στην κορυφαία κατηγορία, οπότε και η στρατηγική του επικεντρώθηκε εκεί σε όλη την διάρκεια των FP1 αδιαφορώντας για τον απόλυτο χρόνο. Αντιθέτως ο Martin χρειάζεται πάνω από 20 βαθμούς για να πάρει το πρώτο του πρωτάθλημα, οπότε οι δύο νίκες είναι επιβεβλημένες. Διαφορετική στρατηγική για τον Ισπανό που επιβάλει να είναι ο γρηγορότερος κάθε φορά που μπαίνει στην πίστα. Κι αυτό προσπάθησε να κάνει από τους πρώτους γύρους.

2

Στο τέλος ο Zarco ήταν εκείνος που έγραψε πάνω-πάνω στον πίνακα τον ταχύτερο χρόνο, όμως μια πιο προσεκτική και ήρεμη ματιά στα αποτελέσματα, μας δείχνει πως ο Di Giannantonio ήταν εκείνος που έκανε δώδεκα συνεχόμενους γύρους με μεταχειρισμένα ελαστικά, έχοντας το γρηγορότερο γυρολόγιο και ταυτόχρονα τον ταχύτερο χρόνο μέχρι τα τελευταία πέντε λεπτά! Με φόρα από το Qatar και σχεδόν βέβαιη την παραμονή του στα MotoGP πάνω στη σέλα μιας μοτοσυκλέτας που τώρα καβαλάει ο Luca Marini, ο Di Giannantonio είναι σίγουρο πως θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στο φινάλε του πρωταθλήματος. Από την εξίσωση μην βγάλουμε τον Marc Marquez ο οποίος σε αυτή την πίστα σίγουρα θα θελήσει να κάνει μια ηρωική έξοδο από την ομάδα της Repsol Honda πριν καβαλήσει για πρώτη φορά στην καριέρα του μια Ducati. Από τους υπόλοιπους αναβάτες της Honda δυσκολα να δούμε κάτι διαφορετικό, αν και η πτώση του Mir και του Nakagami έδειξαν πως οι αναβάτες προσπαθούν… Σε κάθε περίπτωση την πραγματική δυναμική των αναβατών θα την δούμε στα επόμενα ελεύθερα δοκιμαστικά, όπου θα χρειαστεί να κάνουν και τους ταχύτερους γύρους τους για να περάσουν στα Q2…

2

 

MotoGP - ΚΤΜ και Red Bull σε κοινή γραμμή για να "κλέψουν" τον Jorge Martin απ' την Ducati

Λογικό είναι όλες οι ομάδες να θέλουν να κάνουν τον Martinator δικό τους από το 2025
Jorge Martin
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

15/5/2024

Το που θα πάει ο Jorge Martin το 2025 αποτελεί ένα τεράστιο ερωτηματικό καθώς ολοένα και πληθαίνουν οι φήμες πως τελικά αυτός θα βρεθεί εκτός Ducati. Μην ξεχνάμε πως ο Martin έχει δηλώσει πως τον ενδιαφέρει μόνο να βρει θέση σε εργοστασιακή ομάδα και τίποτα παραπάνω.

Τώρα σύμφωνα με την Ισπανική Marca, στο μεταγραφικό παιχνίδι έχει μπει εκτός από την Aprilia και η KTM η οποία όπως φαίνεται θέλει να ντύσει στα πορτοκαλί τoν Ισπανό αναβάτη. Φυσικά Honda και Yamaha θα ήθελαν να φέρουν τον Martin στις ομάδες τους ωστόσο η μη ανταγωνιστικότητα τους είναι ένας απαγορευτικός παράγοντας για τον αναβάτη της Prima Pramac Racing που θέλει μεν εργοστασιακή ομάδα, αλλά παράλληλα έχει εθιστεί στις νίκες.

Θα αναρωτηθείτε εύλογα μα καλά τι κάνει η Ducati; Αυτό που έκανε πάντα… περιμένει στη γωνία ζυγίζοντας τα δεδομένα. Με τον Marc Marquez να βρίσκει σιγά-σιγά τα πατήματα του και να εντυπωσιάζει με την GP23, το να τον δούμε στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati Lenovo Team δίπλα στον Pecco Bagnaia από το 2025 είναι πλέον πολύ πιθανό. Από την άλλη οι πιθανότητες να κρατήσει ο Enea Bastianini την θέση του στην ομάδα μάλλον θα λέγαμε πως είναι πολύ μικρές αν σκεφτούμε πως ο ερχομός του Marquez στην ομάδα θα έφερνε και αύξηση στη δημοφιλία της ιταλικής ομάδας.

MotoGP - ΚΤΜ και Red Bull σε κοινή γραμμή για να φέρουν τον Jorge Martin στην ομάδα

Στον αντίποδα ο Jorge Martin ο οποίος και φέτος εντυπωσιάζει με τα αποτελέσματα του -μην ξεχνάμε πριν από μερικές ημέρες κέρδισε και τους δύο αγώνες στο Le Mans- βλέπει πως η εργοστασιακή θέση στην Ducati συνεχώς απομακρύνεται με τον ένα ή τον άλλον τρόπο, οπότε μία αλλαγή στρατοπέδου δεν θα ήταν καθόλου παράξενη. Αν τώρα πάλι μιλήσουμε για Aprilia και KTM τότε είναι δεδομένο πως η Aprilia δεν έχει το οικονομικό μέγεθος για να φέρει τον Martin στην ομάδα της. Από την άλλη η KTM έχει τους πόρους ενώ έχει και την Red Bull η οποία θα βάλει χείρα βοηθείας στο οικονομικό κομμάτι.

Ωστόσο εκτός από το οικονομικό κομμάτι στην εξίσωση για την μεταγραφή του Martin στην ΚΤΜ πρέπει να βάλουμε και τον Pedro Acosta ο οποίος μπορεί να είναι αναβάτης της GASGAS ωστόσο προορίζεται για την εργοστασιακή ΚΤΜ. Με τον Brad Binder να έχει εξασφαλισμένη την θέση του για το επόμενο έτος, η δεύτερη θέση στην ομάδα θα παραμείνει ανοικτή -η αυστριακή εταιρεία δεν προτίθεται να ανανεώσει το συμβόλαιο του Jack Miller ο οποίος ενδεχομένως να μετακομίσει και πάλι στην Honda στην οποία έκανε τα πρώτα του βήματα στο MotoGP.

Οι επόμενοι αγώνες θα ξεκαθαρίσουν πολλά στα μεταγραφικά σενάρια του MotoGP, ενώ οι μάνατζερ των αναβατών ακονίζουν ήδη τα μαχαίρια τους καθώς πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο πολλές φορές παίζεται χωρίς ίσους όρους.