MotoGP Valencia Test: Πρώτη ημέρα με αρκετές πτώσεις και κόκκινες σημαίες

Ταχύτερη συνολικά η Yamaha
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/11/2019

Πρώτη ημέρα δοκιμών στην Valencia, οι οποίες θα συνεχιστούν και αύριο με  τις ομάδες να οδηγούν τις μοτοσυκλέτες της νέας σεζόν δοκιμάζοντας. Τα αδέρφια Marquez σημείωσαν πτώσεις σήμερα, με του Marc να είναι πιο εντυπωσιακή και πιο σοβαρή, καθώς κατέστρεψε μία από τις μοτοσυκλέτες της επόμενης σεζόν. Σηκώθηκε από το χαλίκι, έψαξε και μάζεψε κάτι που δεν θα ήθελε να το μαζέψει κανείς άλλος και επέστρεψε στο box.

Σε χρόνους ταχύτερος ήταν ο Quartararo αλλά αμέσως μετά έπεσε, στην ίδια στροφή που έπεσε νωρίτερα και ο Alex Marquez κι αυτό γιατί φρενάρισε λίγο περισσότερο από αυτό που θα έπρεπε με ελαστικά που είχαν κάνει αρκετούς γύρους. Είχε πλαγιάσει και πολύ με στάση σώματος σε αναντιστοιχία με την κλίση – τα είπε και ο ίδιος- και έτσι η πτώση ήταν δεδομένη στην δέκατη στροφή, στο εσάκι δηλαδή που δύσκολα συγχωρεί.

O Quartararo δοκίμασε και το carbon ψαλίδι που έχουν δοκιμάσει και οι εργοστασιακοί αναβάτες και του άρεσε μέσα στις στροφές αλλά όχι στην έξοδο όπου ζήτησε περισσότερη ακαμψία. Αυτό έρχεται σε απευθείας συμφωνία με όσα έλεγε και ο Rossi, με τον νεαρό Fabio να ζητάει από την Yamaha να παντρέψει κάπως τα πράγματα με την συμπεριφορά του αλουμινένιου.

Ο Rossi σχολίασε θετικά όλα όσα κάνει η Yamaha για να ξανά γίνει ανταγωνιστική, είχε σήμερα καλή αίσθηση από την νέα μοτοσυκλέτα που βρίσκεται σε στάδιο πρωτότυπου ακόμη, αλλά τόνισε πως μένει ακόμη δρόμος, δεν έχουν φτάσει εκεί που θα έπρεπε!

Ο νέος κινητήρας έχει περισσότερη δύναμη, όχι όμως όση θα έπρεπε για να φτάσει τον ανταγωνισμό ενώ πεδίο εξέλιξης υπάρχει και στα ηλεκτρονικά που συνεχίζουν να πάσχουν. Ωστόσο πλέον το πλάνο τους είναι πιο ξεκάθαρο, εργάζονται προς την σωστή κατεύθυνση και η συνεργασία είναι καλύτερη, σημεία που αφήνουν θετική αίσθηση για την επόμενη σεζόν. Το γεγονός πως ο Vinales είχε σήμερα καλύτερο χρόνο με την ίδια μοτοσυκλέτα, το αποδίδει στην διαφορετική προσέγγιση των δοκιμών που πραγματοποίησαν.

Ο Vinales, όπως και ο Rossi, αξιολογεί θετικά το νέο πλαίσιο και περιμένει την δεύτερη ημέρα για να δει πόσο καλύτερος είναι ο κινητήρας, καθώς σήμερα έχουν σετάρει την νέα μοτοσυκλέτα και έχουν πραγματοποιήσει τις απαραίτητες αλλαγές για καλύτερο ρυθμό.

Στην KTM επικρατούσε ένας ενθουσιασμός, με τον Binder να ξεπερνά τους 70 γύρους – ο Quartararo έκανε τους περισσότερους σήμερα, συμπληρώνοντας 82 γύρους. Από άλλο κόσμο χαρακτήρισε την KTM ο Binder, που λέει πως τον περισσότερο χρόνο τον πέρασε προσπαθώντας να καταλάβει τι κάνει, αλλά στο τέλος έβλεπε βελτίωση σε κάθε γύρο. Στόχος είναι να γίνουν το δυνατόν περισσότεροι γύροι…

Τίποτα δεν άλλαξε ο Iker στην μοτοσυκλέτα, απλά έψαχνε τα νέα δεδομένα και προσπαθούσε να ανταποκριθεί.

Η Suzuki είχε επίσης καλή πρώτη εντύπωση από τον νέο κινητήρα, ο Rins είχε και μία έξοδο στα φρένα προσπαθώντας να πλασαριστεί σε στιλ Marquez που είναι ακριβώς αυτό που δεν θέλει η Suzuki. Για αυτό και χρειάζεται την επόμενη ημέρα για να ολοκληρώσει τις ρυθμίσεις με βάση τα καινούρια του δεδομένα. Θα περάσει την ημέρα με περισσότερες συγκρίσεις ανάμεσα στον προηγούμενο κινητήρα και τον νέο, όταν πρώτα ολοκληρώσει και επιβεβαιώσει τις ρυθμίσεις που έκαναν σήμερα.

Η Ducati εργάστηκε και παρασκηνιακά, καθώς έδωσε στην Avintia αυτό που χρειαζόταν ώστε να καταφέρει να προσελκύσει τον Zarco. Πλέον θα έχει περισσότερη εργοστασιακή υποστήριξη λειτουργώντας με το πλαίσιο μίας δορυφορικής ομάδας. Αυτό βέβαια λύνει ένα από τα ζητήματα που είχε ο Zarco, καθώς η σύσταση της ομάδας με πιο έμπειρο προσωπικό ήταν το επόμενο, και δεν υπάρχει χρόνος για κάτι τέτοιο.

Παράλληλα η Yamaha συνεχίζει το μαρκάρισμά της για να τον κάνει αναβάτη εξέλιξης, με την σκέψη πως την σεζόν του 2021, μπορεί να τον ξανά φέρει στους αγώνες…

Η αυριανή ημέρα θα είναι καθοριστική για μία πρώτη εκτίμηση της επόμενης σεζόν…

 

Χρόνοι πρώτης ημέρας δοκιμών:
 
Θέση
No
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Χρόνος
Διαφ.
Προηγ.
1
20
Fabio Quartararo
Yamaha M1
1:30.163
 
 
2
12
Maverick Vinales
Yamaha M1
1:30.327
0.006
0.006
3
21
Franco Morbidelli
Yamaha M1
1:30.650
0.057
0.051
4
4
Andrea Dovizioso
Ducati GP20
1:30.665
0.199
0.142
5
93
Marc Marquez
Honda RC213V
1:30.698
0.365
0.166
6
36
Joan Mir
Suzuki GSX-RR
1:30.811
0.381
0.016
7
42
Alex Rins
Suzuki GSX-RR
1:30.958
0.447
0.066
8
44
Pol Espargaro
KTM RC16
1:30.974
0.537
0.090
9
46
Valentino Rossi
Yamaha M1
1:31.012
0.550
0.013
10
43
Jack Miller
Ducati GP20
1:31.130
0.550
0.000
11
35
Cal Crutchlow
Honda RC213V
1:31.183
0.840
0.290
12
9
Danilo Petrucci
Ducati GP20
1:31.433
1.011
0.171
13
27
Iker Lecuona
KTM RC16
1:31.645
1.081
0.070
14
29
Andrea Iannone
Aprilia RS-GP
1:31.674
1.222
0.141
15
53
Tito Rabat
Ducati GP19
1:31.775
1.559
0.337
16
41
Aleix Espargaro
Aprilia RS-GP
1:31.815
1.579
0.020
17
26
Dani Pedrosa
KTM RC16
1:31.863
1.827
0.248
18
51
Michele Pirro
Ducati GP20
1:32.016
1.986
0.159
19
17
Karel Abraham
Ducati GP19
1:32.034
1.990
0.004
20
38
Bradley Smith
Aprilia RS-GP
1:32.090
2.240
0.250
21
33
Brad Binder
KTM RC16
1:32.645
2.400
0.160
22
6
Stefan Bradl
Honda RC213V
1:32.833
2.658
0.258
23
73
Alex Márquez
Honda RC213V
1:32.873
4.829
2.171

 

Ετικέτες

MotoGP - Jorge Martin: Το 2025 ήταν η χειρότερη χρονιά της αθλητικής μου καριέρας

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μόλις τελείωσε
martin
Από τον

Παύλο Καρατζά

26/11/2025

Ο Jorge Martin τραυματίστηκε πρωτού ξεκινήσει η σεζόν και έχασε πολλού αγώνες, έπειτα ξανά τραυματίστηκε στο Κατάρ και από εκεί που το 2024 ήταν μία ονειρική χρονιά για εκείνον, το 2025 ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης.

Ο Jorge Martin θα ήθελε να ξεχάσει την σεζόν που μας πέρασε. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2024, ο οποίος μετακόμισε στην Aprilia, βίωσε την πιο σκοτεινή χρονιά της καριέρας του με μια σειρά τραυματισμών, αποτυχημένες επιστροφές και ένα ηθικό που είχε πάρει την κατιούσα.

Ο Ισπανός μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια για την σεζόν που μας πέρασε και δήλωσε: “Ναι, χωρίς αμφιβολία. Το 2025 ήταν η χειρότερη χρονιά της αθλητικής μου καριέρας. Ήταν μια πολύ πιο δύσκολη χρονιά από οποιοδήποτε άλλο παγκόσμιο πρωτάθλημα σε πίστα. Η ανάρρωση από τραυματισμούς είναι πολύ πιο περίπλοκη. Να παρακολουθείς τους αγώνες από το σπίτι, να ακολουθείς το πρωτάθλημα από τον καναπέ σου... Ήταν μοναχικό και ψυχολογικά πολύ κουραστικό.

Περισσότερο από φόβο, είχα αμφιβολίες. Κάθε φορά που ξανακαθόμουν στη μοτοσυκλέτα, έπεφτα και δεν καταλάβαινα πραγματικά γιατί. Αλλά μετά την επιστροφή μου, σταδιακά βελτιώθηκα και ανέκτησα την αυτοπεποίθησή μου. Πολλοί παράγοντες συνέβαλαν σε αυτή τη σεζόν, αλλά δεν κατηγορώ τη μοτοσυκλέτα.

Είχα αμφιβολίες για την ικανότητά μου να ανακάμψω από τον τραυματισμό μου, αλλά ποτέ δεν σκέφτηκα να τα παρατήσω. Η αποχώρηση δεν πέρασε καν από το μυαλό μου.

Είναι αναπόφευκτο να υπάρχει ένταση. Μερικές φορές, θα προτιμούσαμε ένας αναβάτης να μην κερδίσει, για προσωπικούς λόγους... Αλλά γενικά, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτό. Και πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν έχω παρακολουθήσει πολλές αγώνες. Απλά δεν ήθελα. Χρειαζόμουν να αποσυνδεθώ από τις μοτοσυκλέτες.”

Για το θέμα με το συμβόλαιο του με την Aprilia, είπε: “Όταν είδα ότι τα πράγματα δεν βελτιώνονταν, ήθελα να τελειώσω το συντομότερο δυνατό. Αλλά τελικά, όλα τελείωσαν καλά. Καταλήξαμε σε συμφωνία και είμαι πολύ ευχαριστημένος γι' αυτό. Δεδομένης της απόδοσης της μοτοσυκλέτας, είμαι πεπεισμένος ότι πήρα τη σωστή απόφαση. Η εμπιστοσύνη στην Aprilia, παρά την χαοτική αρχή, δεν κλονίστηκε.”

Για το νούμερο ένα που μάλλον δεν του έφερε και πολύ γούρι, δήλωσε: “Φέτος, δεν με καθόρισε, γιατί δεν μπόρεσα να οδηγήσω όπως ήθελα. Ίσως τώρα θα έλεγα όχι, αλλά ελπίζω να έρθει η μέρα που θα πρέπει να πάρω αυτή την απόφαση. Νομίζω ότι προσθέτει επιπλέον πίεση, αλλά δεν είναι κατάρα. Ο Pecco κέρδισε με τον αριθμό 1.”

Και κλείνει την συνέντευξη με ένα αισιόδοξο μήνυμα “ Όλα όσα έκανα φέτος ήταν για να ξαναμπώ στο παιχνίδι