MotoGP & WorldSBK - Νέος ιδιοκτήτης η Liberty Media έναντι 4.2 δις. ευρώ!

Ο Carmelo Ezpeleta θα συνεχίσει να εκτελεί καθήκοντα CEO, με τη Dorna να διατηρεί μειοψηφικό πακέτο
motomag Στα χέρια της Liberty Media το MotoGP έναντι 4.2 δις. ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/4/2024

Είχατε διαβάσει στο ΜΟΤΟ πως η Liberty Media βρισκόταν μία ανάσα από το να αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών του ΜotoGP -αλλά και του WorldSBK- έναντι του ποσού των 4 δισ. ευρώ. Αυτή η συμφωνία τελικά ολοκληρώθηκε με την αμερικανική εταιρεία του δισεκατομμυριούχου John Malone να αποκτά το 86% των μετοχών του πιο γνωστού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Μοτοσυκλέτας στον κόσμο, δαπανώντας 4.2 δις. ευρώ.

Μετά τα δικαιώματα της F1, η Liberty Media αποκτά και τα δικαιώματα MotoGP & WorldSBK, με την εξαγορά να αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024. Η εξαγορά επιπρόσθετα υπόκειται στη λήψη εγκρίσεων από τις αρχές του νόμου περί ανταγωνισμού και ξένων επενδύσεων σε διάφορες δικαιοδοσίες.

Η Liberty Media μετά την εξαγορά θα αποκτήσει το 86% της Dorna η οποία με τη σειρά της θα κρατήσει το 14% των υπόλοιπων μετοχών. Η συναλλαγή αντανακλά εταιρική αξία για το MotoGP στα 4,2 δισεκατομμύρια ευρώ και μια αξία ιδίων κεφαλαίων 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ με το υπάρχον υπόλοιπο χρέους στο MotoGP να αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ μετά το κλείσιμο. Ο Carmelo Ezpeleta, ο οποίος κατέχει τη θέση του CEO από το 1994 θα παραμείνει στη θέση του, συνεχίζοντας να διευθύνει την επιχείρηση του MotoGP. Ταυτόχρονα η έδρα της εταιρείας θα παραμείνει και αυτή στη Μαδρίτη.

Στα χέρια της Liberty Media το MotoGP έναντι 4.2 δις. ευρώ

Στη συμφωνία περιλαμβάνονται πέρα από τη μεγάλη κατηγορία MotoGP και οι υποστηρικτικές Moto2 & Moto3, η FIM Enel MotoE, το MOTUL FIM Superbike World Championship και το νέο FIM Women’s Circuit Racing World Championship.

Ο Πρόεδρος και CEO της Liberty Media, Greg Maffei δήλωσε: “Είμαστε ενθουσιασμένοι που επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας αποκτώντας το MotoGP. Ο θεσμός έχει πιστούς και ενθουσιώδεις οπαδούς, συναρπαστικούς αγώνες και ένα οικονομικό προφίλ το οποίο φέρνει κέρδη. Ο Carmelo και η ομάδα του έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικό θέαμα που μπορούμε να επεκτείνουμε σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο κοινό”.

O CEO της Dorna, Carmelo Ezpeleta ανέφερε: “Είναι το καλύτερο βήμα για το MotoGP. Είμαστε περήφανοι που έχουμε καταφέρει το προϊόν μας να έχει αυτή την αξία. Η Liberty Media θα φέρει νέα στοιχεία και θα επεκτείνει το MotoGP ακόμη περισσότερο σε όλο τον κόσμο”.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας ξεκινά μία νέα εποχή για το MotoGP, η οποία θα φέρει νέα στοιχεία κυρίως στον τομέα του marketing, των χορηγιών ενώ δεν αποκλείεται να δούμε τον θεσμό να βαδίζει στα χνάρια της F1.

Ετικέτες

RED BULL ROMANIACS 2025 - MOTODYNAMICS RALLY Team: Εξαιρετικά αποτελέσματα στην 1η συμμετοχή!

Σε έναν από τους δυσκολότερους αγώνες παγκοσμίως!
1015_KARAMPELAS
Από τον

Παύλο Καρατζά

1/8/2025

Η πρώτη συμμετοχή της MOTODYNAMICS RALLY Team στον ίσως δυσκολότερο Hard Enduro/Rally αγώνα του κόσμου, το RED BULL ROMANIACS, ολοκληρώθηκε με δυνατές στιγμές, έντονα συναισθήματα και σπουδαίες επιδόσεις.

Εμείς από την πλευρά μας σας ενημερώναμε καθημερινά για τα αποτελέσματα και τις εξελίξεις του σκληροτράχηλου αγώνα, που είχε και ελληνικό άρωμα.

Η ομάδα συμμετείχε στην κατηγορία Adventure Ultimate με δύο Yamaha Ténéré 700 GYTR και αναβάτες τον δικό μας συντάκτη Κίμωνα Καράμπελα #1015 και τον Ρουμάνο Krisztian Tompa #1014, δίνοντας το "παρών" σε έναν από τους πιο σκληρούς αγώνες του παγκόσμιου off-road.

Η αρχή ήταν εντυπωσιακή: στον “πρόλογο” – μια μέρα ανοιχτή στο κοινό που ανυπομονούσε να απολαύσει επιδόσεις και θέαμα μέσα στην καρδιά της Sibiu – ο Καράμπελας κατέκτησε την 5η θέση και ο Tompa την 8η, βάζοντας τις βάσεις για μια δυνατή πορεία.

Κάθε μέρα στα βουνά των Καρπαθίων ήταν μια πραγματική πρόκληση. Βράχια, λάσπη, πυκνή βλάστηση, σκοτεινά μονοπάτια, απότομες υψομετρικές διαφορές και ακραία τερέν δοκίμαζαν αναβάτες και μοτοσικλέτες σε κάθε κατηγορία. Η ομάδα ανταποκρίθηκε με πάθος, ψυχραιμία και αντοχή.

Η αγωνιστική πορεία εξελισσόταν εξαιρετικά, με συνεχή βελτίωση στους χρόνους και σταθερά υψηλό ρυθμό, μέχρι που μια άτυχη στιγμή για τον Ρουμάνο Krisztian Tompa τον υποχρέωσε να εγκαταλείψει, ενώ βρισκόταν στην 3η θέση της γενικής κατάταξης – μόλις λίγα λεπτά πίσω από τα μεγαλύτερα ονόματα του παγκόσμιου Hard Enduro.

Ο Έλληνας αναβάτης Κίμωνας Καράμπελας, με σταθερή και μαχητική παρουσία σε όλα τα σκέλη του αγώνα, έφτασε και αυτός στην 3η θέση της γενικής, όμως την τελευταία ημέρα μια ποινή 5 λεπτών, λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας, τον κατέταξε τελικά στην 6η θέση overall. Η επίδοσή του αποτελεί μια σπουδαία προσωπική και εθνική επιτυχία, σε έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες του κόσμου.

Για τη MOTODYNAMICS RALLY Team, το RED BULL ROMANIACS δεν ήταν απλώς ένας αγώνας. Ήταν μια εμπειρία ζωής: γεμάτη ένταση, αδρεναλίνη, ανατροπές, απογοητεύσεις, αλλά και μεγάλες στιγμές χαράς και υπερηφάνειας. Ήταν η επιβεβαίωση της δυναμικής της ομάδας, με σύμμαχο την αξιόπιστη και σκληροτράχηλη Yamaha Ténéré 700 GYTR.

Η MOTODYNAMICS RALLY Team συνεχίζει το ταξίδι της, πιο ώριμη, πιο έμπειρη, πιο δυνατή!