Νέα ελαστικά για ταχύτερα MotoGP!

Η επανάσταση της Michelin για το 2020
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/7/2019

H Michelin, ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών των MotoGP, έχει θέσει ως στόχο να κατεβάσει κι άλλο τα γυρολόγια της κορυφαίας κατηγορίας, έως και μισό δευτερόλεπτο, σε συγκεκριμένες πίστες την επόμενη χρονιά. Από τους 19 αγώνες της φετινής σεζόν, σε εννέα πίστες τα ρεκόρ ταχύτερου γύρου έχουν παραμείνει ίδια από την προ Bridgestone εποχή του 2016. Συγκεκριμένα στην Αργεντινή, στο Austin, στο Mugello, στο Assen, στο Brno, στην Aragon, στο Motegi, στο Phillip Island και στην Sepang, οι χρόνοι δεν έχουν κατέβει.


Παρ' όλα αυτά, το πίσω ελαστικό που ετοιμάζει για το 2020 η Michelin έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να βελτιώσει την απόδοση, κάτι που επιβεβαίωσαν και οι δοκιμές μετά τον αγώνα της Βαρκελώνης. "Ο στόχος είναι να βελτιώσουμε την πρόσφυση", λέει ο Piero Taramaso της εταιρείας. "Δοκίμασαν το ελαστικό 18 αναβάτες και όλοι τους είπαν ότι είχαν καλύτερη πρόσφυση και αίσθηση. Ένιωσαν πως είναι λίγο πιο μαλακό, οπότε είχαν άμεσο κέρδος όσο ήταν πλαγιασμένοι."
Τα λεγόμενά του επιβεβαιώθηκαν και από τους χρόνους, καθώς μερικοί αναβάτες βελτίωσαν τους χρόνους τους κατά 0,2 δευτερόλεπτα σε σχέση με το στάνταρ ελαστικό, ενώ υπήρξαν και μερικοί που είδαν βελτίωση έως και 0,8 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Taramaso, ο μέσος όρος της βελτίωσης στους χρόνους ήταν 0,4-0,5 δευτερόλεπτα, δηλαδή πολύ κοντά στον στόχο του μισού δευτερολέπτου.


"Ψάχναμε για τουλάχιστον 0,4 δευτερόλεπτα", λέει ο Taramaso. "Αν ήταν μικρότερη η βελτίωση θα σταματούσαμε να δουλεύουμε πάνω σ' αυτό το λάστιχο." Οι εξελίξεις πάντως δείχνουν ότι υφίσταται ακόμη η τάση για μαλακότερα ελαστικά στα MotoGP. Μέχρι σήμερα, αυτό έχει επιτευχθεί χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες και μείγματα για την γόμα, με την βοήθεια της συλλογής ακόμη περισσότερων δεδομένων για την κάθε πίστα. Η εξήγηση του Taramaso γι' αυτή την κατεύθυνση είναι ότι επιλέγουν τη λύση των μαλακότερων ελαστικών, διότι με αυτή τη νέα τεχνολογία κερδίζουν σε συνέπεια της απόδοσης και της πρόσφυσης, οπότε έχουν την δυνατότητα να προσχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. "Μερικές φορές μάλιστα, είδαμε ότι το μαλακό ελαστικό έβγαζε ολόκληρους αγώνες μέχρι το τέλος, έχοντας ακόμη αρκετή γόμα στο πέλμα του και με σχετικά μικρή φθορά."
Οι επόμενες επίσημες δοκιμές θα γίνουν τον άλλο μήνα, μετά τον αγώνα στο Brno της Τσεχίας.

 

Ετικέτες

MotoGP-Jorge Martin: Επιστροφή στη Βαλένθια με ποινή ΔΥΟ Long Laps!

Για την πτώση του στον αγώνα Sprint της Ιαπωνίας όπου είχε παρασύρει και τον Bezzecchi
Jorge MArtin Valencia ποινή
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/11/2025

Σε μια χρονιά που έχουν πάει όλα στραβά για τον Jorge Martin, έρχεται να προστεθεί και η ποινή των δύο Long Laps που θα πρέπει να εκτίσει κατά τη διάρκεια του κυρίως αγώνα στον τελευταίο γύρο της χρονιάς στη Βαλένθια...

Όπως σας είχαμε γράψει, στον αγώνα Sprint της Ιαπωνίας ο Martin έκανε ένα τραγικό λάθος, άργησε υπερβολικά να φρενάρει, χάνοντας τον έλεγχο πριν τη στροφή και πέφτοντας, παρασύροντας και τον δύσμοιρο Bezzecchi που δεν έφταιγε σε τίποτα. 

Είχαμε πει τότε ότι αυτό το γεγονός που στοίχισε και τον τραυματισμό του Martin μπορεί να οδηγήσει σε ποινή για τον Martin και να που τώρα αυτό γίνεται πραγματικότητα. Το περιστατικό βρισκόταν από τότε υπό διερεύνηση από τη διεύθυνση του αγώνα, και η απόφαση για τους δύο γύρους ανακοινώθηκε αργοπορημένα -σήμερα-, μία ημέρα πριν από την έναρξη του γύρου της Valencia. 

Στη σχετική δήλωση των διοργανωτών αναφέρεται επίσης ότι η απόφαση πάρθηκε αφού κάλεσαν τον Martin σε ακρόαση σήμερα το πρωί και έπειτα του ανακοίνωσαν ότι η ποινή του επιβάλλεται λόγω ανεύθυνης οδήγησης που οδήγησε σε πτώση.