Νέα ελαστικά για ταχύτερα MotoGP!

Η επανάσταση της Michelin για το 2020
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/7/2019

H Michelin, ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών των MotoGP, έχει θέσει ως στόχο να κατεβάσει κι άλλο τα γυρολόγια της κορυφαίας κατηγορίας, έως και μισό δευτερόλεπτο, σε συγκεκριμένες πίστες την επόμενη χρονιά. Από τους 19 αγώνες της φετινής σεζόν, σε εννέα πίστες τα ρεκόρ ταχύτερου γύρου έχουν παραμείνει ίδια από την προ Bridgestone εποχή του 2016. Συγκεκριμένα στην Αργεντινή, στο Austin, στο Mugello, στο Assen, στο Brno, στην Aragon, στο Motegi, στο Phillip Island και στην Sepang, οι χρόνοι δεν έχουν κατέβει.


Παρ' όλα αυτά, το πίσω ελαστικό που ετοιμάζει για το 2020 η Michelin έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να βελτιώσει την απόδοση, κάτι που επιβεβαίωσαν και οι δοκιμές μετά τον αγώνα της Βαρκελώνης. "Ο στόχος είναι να βελτιώσουμε την πρόσφυση", λέει ο Piero Taramaso της εταιρείας. "Δοκίμασαν το ελαστικό 18 αναβάτες και όλοι τους είπαν ότι είχαν καλύτερη πρόσφυση και αίσθηση. Ένιωσαν πως είναι λίγο πιο μαλακό, οπότε είχαν άμεσο κέρδος όσο ήταν πλαγιασμένοι."
Τα λεγόμενά του επιβεβαιώθηκαν και από τους χρόνους, καθώς μερικοί αναβάτες βελτίωσαν τους χρόνους τους κατά 0,2 δευτερόλεπτα σε σχέση με το στάνταρ ελαστικό, ενώ υπήρξαν και μερικοί που είδαν βελτίωση έως και 0,8 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Taramaso, ο μέσος όρος της βελτίωσης στους χρόνους ήταν 0,4-0,5 δευτερόλεπτα, δηλαδή πολύ κοντά στον στόχο του μισού δευτερολέπτου.


"Ψάχναμε για τουλάχιστον 0,4 δευτερόλεπτα", λέει ο Taramaso. "Αν ήταν μικρότερη η βελτίωση θα σταματούσαμε να δουλεύουμε πάνω σ' αυτό το λάστιχο." Οι εξελίξεις πάντως δείχνουν ότι υφίσταται ακόμη η τάση για μαλακότερα ελαστικά στα MotoGP. Μέχρι σήμερα, αυτό έχει επιτευχθεί χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες και μείγματα για την γόμα, με την βοήθεια της συλλογής ακόμη περισσότερων δεδομένων για την κάθε πίστα. Η εξήγηση του Taramaso γι' αυτή την κατεύθυνση είναι ότι επιλέγουν τη λύση των μαλακότερων ελαστικών, διότι με αυτή τη νέα τεχνολογία κερδίζουν σε συνέπεια της απόδοσης και της πρόσφυσης, οπότε έχουν την δυνατότητα να προσχωρήσουν ένα βήμα παραπέρα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. "Μερικές φορές μάλιστα, είδαμε ότι το μαλακό ελαστικό έβγαζε ολόκληρους αγώνες μέχρι το τέλος, έχοντας ακόμη αρκετή γόμα στο πέλμα του και με σχετικά μικρή φθορά."
Οι επόμενες επίσημες δοκιμές θα γίνουν τον άλλο μήνα, μετά τον αγώνα στο Brno της Τσεχίας.

 

Ετικέτες

MotoGP: Φτάσαμε να γιορτάζουμε την πεντάδα! Απίστευτη η πρόοδος της Honda, δηλώνει ο Luca Marini

Ο Luca Marini είχε το καλύτερο Σαββατοκύριακο του ως αναβάτης της Honda
Marini
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

25/8/2025

Ο Luca Marini της Honda χαρακτήρισε την πρόοδο της ιαπωνικής ομάδας με τη μοτοσυκλέτα ως απίστευτη, μετά τον πρώτο του τερματισμό στην πεντάδα στο Grand Prix της Ουγγαρίας

Ο Ιταλός εντάχθηκε στην Honda την περσινή σεζόν από τη VR46 Ducati, αντικαθιστώντας τον Marc Marquez, αλλά δυσκολεύτηκε να βρει ρυθμό με την RC213V στο μεγαλύτερο μέρος του 2024.

Του πήρε μέχρι τον τελευταίο αγώνα πριν τη θερινή διακοπή για να κερδίσει τον πρώτο του βαθμό για τη Honda πέρσι, και αυτό μόνο λόγω ποινής σε προπορευόμενο αναβάτη.

Ο Marini εμφανίστηκε πιο δυνατός το 2025, αν και αντιμετώπισε τραυματισμούς μετά από δοκιμή για τις 8 Ώρες της Suzuka, καθώς και αβεβαιότητα για το μέλλον του, αφού οι Pedro Acosta και Jorge Martin συνδέθηκαν με τη θέση του στη Honda.

Πλέον, έχοντας εξασφαλίσει την θέση του στην εργοστασιακή ομάδα για το 2026, ο Marini πραγματοποίησε το καλύτερο Σαββατοκύριακό του στη Honda, στην πίστα του Balaton Park, τερματίζοντας πέμπτος στον αγώνα και τέταρτος στο sprint.

“Ήταν ένα πραγματικά δυνατό Σαββατοκύριακο, από την αρχή”, είπε.

“Από το FP1 ένιωθα άνετα στην νέα πίστα.

Ήξερα ότι μπορούσε να είναι μια καλή ευκαιρία για εμάς, έτσι προσπάθησα να δουλέψω πολύ σκληρά όλο το Σαββατοκύριακο και να βελτιώσω την οδήγησή μου με τη μοτοσυκλέτα.

Μεγαλώσαμε πολύ μαζί, αυτό το Σαββατοκύριακο. Κάναμε σωστές κινήσεις στις ρυθμίσεις και ένιωθα πολύ άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα.

Με μια καλή θέση στην κατατακτήρια και μια καλή εκκίνηση όλα γίνονται πιο εύκολα. Ήταν πραγματικά ένα ωραίο Σαββατοκύριακο”.

Συγκρίνοντας τη μοτοσυκλέτα με πέρυσι, ο Marini πρόσθεσε:
“Είναι εύκολο να συγκρίνω με την περσινή σεζόν.

Είναι απίστευτο το από πού ξεκινήσαμε, μέχρι το τι καταφέραμε τώρα. Ήταν μέρος μιας διαδικασίας.

Κάθε αποτέλεσμα που πετύχαμε στους τελευταίους αγώνες, πέρυσι και φέτος, βοήθησε να φτάσουμε εδώ.

Και τώρα πρέπει να επιβεβαιώσουμε αυτήν την πρόοδο σε άλλες πίστες, ειδικά σε πιο δύσκολες για εμάς, όπως η Βαρκελώνη.

Εκεί θα πρέπει να δοκιμάσουμε σωστά όλες τις αναβαθμίσεις που έχουμε στη μοτοσυκλέτα, γιατί ακόμη δεν είναι ξεκάθαρο ποιος είναι ο καλύτερος συμβιβασμός”.

Τόσο ο Marini όσο και ο Joan Mir αγωνίστηκαν με νέο πλαίσιο στο Ουγγρικό Grand Prix, το οποίο αποδείχθηκε βήμα προόδου.

Ωστόσο, ο Marini πιστεύει ότι αποτελέσματα στην πρώτη πεντάδα θα μπορούσαν να είχαν έρθει νωρίτερα με καλύτερες κατατακτήριες.

“Ένιωθα ότι ένα τέτοιο αποτέλεσμα θα μπορούσε να είχε έρθει και στο παρελθόν σε κάποιους αγώνες, αλλά δυστυχώς δεν ήταν δυνατό να μπω απευθείας στο Q2”, είπε.

“Η διέλευση από το Q1 είναι πάντα πολύ πιο δύσκολη και όταν ξεκινάς απο πίσω υπάρχουν λιγότερες ευκαιρίες για ένα καλό αποτέλεσμα.

Αλλά αυτό το Σαββατοκύριακο όλα λειτούργησαν με πολύ θετικό τρόπο”.