Ο Quartararo με "Α-spec" Yamaha Μ1 το 2020

Ίδια με των εργοστασιακών αναβατών
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

1/11/2019

Δεν θα μπορούσε να υπάρξει ιδανικότερη συγκυρία για τον Fabio Quartararo, τον Γάλλο αναβάτη της Petronas Yamaha Sepang Racing Team, καθώς την ημέρα που βρέθηκε πρώτος στον πίνακα των χρόνων στα FP2, στην πίστα της Sepang (που είναι και η έδρα της ομάδας του) σπάζοντας το ρεκόρ πίστας, ανακοινώθηκε και ότι από την επόμενη σεζόν θα οδηγεί μια εργοστασιακή Yamaha M1 με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά με τις εργοστασιακές Μ1.

Μέχρι και φέτος, αυτό το προνόμιο το απολάμβανε μόνο ο team mate του, Franco Morbidelli, αλλά τα αποτελέσματα του νεαρού Γάλλου (ο οποίος όχι μόνο θα στεφθεί rookie of the year, αλλά θα τελειώσει και τη χρονιά  ψηλά στη βαθμολογία, μπροστά από αρκετούς εργοστασιακούς αναβάτες) ανάγκασαν την Yamaha να του εξασφαλίσει μία "A-spec" M1 για του χρόνου. Να θυμίσουμε ότι όσα έχει καταφέρει μέχρι σήμερα (έκτος στο πρωτάθλημα και πάνω από τον Rossi, έξι τερματισμοί στο βάθρο, τέσσερις pole positions, rookie of the year και πρώτος στην βαθμολογία των μη εργοστασιακών αναβατών) το έκανε με μια μοτοσυκλέτα που ανεβάζει 500 στροφές λιγότερες από τις εργοστασιακές Yamaha, ενώ στο Misano δεν γεύτηκε την πρώτη του νίκη για κλάσματα του δευτερολέπτου!

Για την ιστορία, να πούμε ότι αυτό το μειονέκτημα των 500 στροφών οφείλεται στο ότι ο Quartararo είχε στην διάθεσή του πέντε και όχι εφτά κινητήρες για όλη τη χρονιά –όπως προβλέπουν οι κανονισμοί- αλλά το γεγονός ότι κατάφερε με τον τρόπο οδήγησής του να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την διάρκεια ζωής τους, του έδωσε την δυνατότητα να αυξήσει το όριο των στροφών στους τελευταίους πέντε αγώνες και να παλέψει στα ίσα με τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες.

Όπως δήλωσε ο Razlan Razali, "θα ήταν αδιανόητο να μην πάρει μια A-spec μοτοσυκλέτα, ίδια με του Frankie (Morbidelli), ο Fabio του χρόνου." Έτσι η μοτοσυκλέτα του θα διαθέτει τα ίδια χαρακτηριστικά με τις υπόλοιπες Yamaha καθώς και όλες τις αναβαθμίσεις, τις οποίες θα τις λάβει με πολύ μικρή χρονική διαφορά, σε σχέση με τις εργοστασιακές.

 

Ετικέτες

MotoGP-Jorge Martin - Επέστρεψε στην πίστα της Βαρκελώνης με RSV4

Προετοιμάζεται για την επιστροφή του ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής
Jorge-Martin on RSV4
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/7/2025

Ο Jorge Martin έκανε ένα σημαντικό βήμα για την επιστροφή του στους αγώνες δοκιμάζοντας την φυσική του κατάσταση στη πίστα της Βαρκελώνης με ένα Aprilia RSV4 Superbike την Πέμπτη.

Έπειτα από σχεδόν τρεις μήνες ο Ισπανός ανέβηκε ξανά σε μοτοσυκλέτα για πρώτη φορά μετά τον σοβαρό τραυματισμό του στο Grand Prix του Qatar στις 13 Απριλίου, όπου έπεσε και χτυπήθηκε από τον Fabio di Giannantonio, με συνέπεια να υποστεί κάταγμα πλευρών και πνευμοθώρακα.

Ο Martin έγραψε στον λογαριασμό του στο Instagram ότι είναι πολύ χαρούμενος έπειτα από αυτή την πρώτη επαφή με μοτοσυκλέτα μετά από τόσο καιρό. Τόνισε ωστόσο ότι έχει να κάνει ακόμη μπόλικη δουλειά, ενώ νιώθει δυσφορία σε κάποια από τα τραύματά του που επουλώνονται. Δεν παρέλειψε επίσης να ευχαριστήσει την πίστα της Βαρκελώνης που το έδωσε την ευκαιρία να προετοιμαστεί για την επιστροφή του.

Jorge-Martin on RSV4

Ο Martin είχε ήδη χάσει τις χειμερινές δοκιμές προετοιμασίας και τους πρώτους γύρους της σεζόν λόγω τραυματισμών σε καρπό και αστράγαλο από δύο σοβαρά ατυχήματα, το πρώτο κατά τις αρχικές ώρες του τεστ στη Sepang και το δεύτερο σε προπόνηση Supermoto.

Παρά την επιστροφή του στις δύο ρόδες, οι πρόσφατες ιατρικές εξετάσεις δεν του επιτρέπουν ακόμα να συμμετάσχει στο ερχόμενο GP Γερμανίας στο Sachsenring την επόμενη εβδομάδα.

Ο γιατρός Ángel Charte δήλωσε πως παρατηρήθηκε σημαντική βελτίωση στα περισσότερα κατάγματα της αριστερής πλευράς, όμως κάποια δεν έχουν ακόμη πλήρως επουλωθεί, με την γενική πρόοδο να είναι πολύ θετική, ενώ θεωρεί πως απαιτούνται περίπου δύο εβδομάδες ακόμα για την πλήρη ανάρρωση του Martin.

Αν όλα εξελιχθούν ομαλά, η επιστροφή του Martin θα μπορούσε να γίνει στο Grand Prix της Τσεχίας στο Brno, που διοργανώνεται από 18 έως 20 Ιουλίου, το οποίο είναι και ο τελευταίος αγώνας πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα του MotoGP.

Jorge-Martin on RSV4

Σε διαφορετική περίπτωση, που δεν καταφέρει να είναι ακόμη έτοιμος, η επιστροφή του ενδέχεται να μετατεθεί για το Grand Prix της Αυστρίας, στο Red Bull Ring στις 15-17 Αυγούστου.