Ο Rossi και ο Marini κέρδισαν το 7ο 100km of Champions στην Tavulia

Απονομή με χοιρομέρι και λουκάνικα!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/12/2021

Την Κυριακή ο Valentino Rossi διοργάνωσε στο ράντζο του στην Tavulia το 7ο 100km of Champions, ένα αγωνιστικό “πανηγύρι” που λαμβάνουν μέρος οι μαθητές της VR46 Academy και guest stars, όπως ήταν φέτος ο Jorge Lorenzo, ο Iker Lecuona, Alex Rins και ο Maverick Vinales, αλλά και αστέρες του Motocross.

Η πρώτη μέρα, πέρα από τα δοκιμαστικά και τα χρονομετρημένα, είχε και τον αγώνα  "Americana", έναν νυχτερινό αγώνα στην πίστα εσωτερικά των δύο οβάλ διαδρομών, όπου κάθε Σάββατο γίνονται οι προπονήσεις της ακαδημίας του Rossi. Πρώτος πέρασε την γραμμή του τερματισμού ο Lyca Marini, ο ετεροθαλής αδερφός του Rossi, με τον "Γιατρό" και τον Celestino Vietti να συμπληρώνουν το βάθρο με αυτή την σειρά.

Ο Marini μάλιστα είχε και τον καλύτερο χρόνο στα απογευματινά χρονομετρημένα, βάσει των οποίων καθορίζεται και η σειρά εκκίνησης για τον μεγάλο αγώνα της επόμενης μέρας. Έτσι θα ήταν η δεύτερη φορά για τον Valentino Rossi, ο οποίος ήταν ο team mate του Marini καθώς οι αναβάτες αγωνίζονται σε ζεύγη, να στηθεί στην πρώτη θέση της σχάρας εκκίνησης. Δεύτεροι ήταν οι Elia Bartolini και Stefano Manzi και τρίτοι οι Marco Bezzecchi και Andrea Migno.

Ο αγώνας γίνεται στο πατημένο χώμα της πίστας του ράτζου με μοτοσυκλέτες motoctoss που έχουν τροχούς 19” και ελαστικά flat-track. Η εκκίνηση είναι σε στιλ “endurance” δηλαδή οι αναβάτες τρέχουν προς τις μοτοσυκλέτες τους που βρίσκονται απέναντι και την κρατά ο δεύτερος οδηγός. Η κάθε ομάδα των δύο αναβατών θα πρέπει να κάνει 50 γύρους, αλλάζοντας αναβάτη κάθε πέντε γύρους. Αυτό σημαίνει 25 αλλαγές αναβατών, που είναι πάρα πολλές και φυσικά πολλαπλασιάζουν τις πιθανότητες να γίνουν λάθη και να χαθεί χρόνος στα πιτς.

Κι αυτό ακριβώς συνέβη πάρα πολλές φορές, με το δίδυμο των Elia Bartolini και Stefano Manzi να διεκδικούν έως το τέλος τη νίκη από το δίδυμο του Rossi-Marini. Τον ταχύτερο γύρο σημείωσε ο Elia Bartolini γράφοντας 2:03.836 στους πρώτους γύρους του αγώνα, πριν αρχίσει η πίστα να αποκτά λούκια, ενώ ο Jorge Lorenzo με τον Dennis Foggia έκλεισαν την τελική δεκάδα σε αυτή την πρώτη τους επίσκεψη στην πίστα της Tavulia.

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό κατά την διάρκεια του αγώνα (όταν συμμετέχουν πρωταθλητές, κανείς δεν θέλει να χάνει…) ο βασικός χαρακτήρας του παραμένει η διασκέδαση και το θέαμα, οπότε αντίστοιχου ύφους ήταν και τα τρόπαια που πήραν οι τρεις πρώτες ομάδες, δηλαδή καπνιστά χοιρομέρια και τοπικά λουκάνικα!

MotoGP: Ιδιωτική δοκιμή Ducati στο Balaton Park νέα πίστα Ουγγαρίας

Συμμετείχαν Marc Marquez, Bagnaia, Alex Marquez, Aldeguer Fabio Di Giannantonio, Franco Morbidelli
Ducati
Από τον

Παύλο Καρατζά

6/8/2025

Οι αναβάτες της Ducati πραγματοποίησαν χτες δοκιμή στη νέα πίστα Balaton Park Circuit, όπου θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά τα MotoGP στις 22-24 Αυγούστου. Επιστρέφουν έτσι στην Ουγγαρία μετά από το Hungaroring του '90-'92 σε μια νέα πίστα με κεντρική τοποθεσία στην Ευρώπη. Εκτός από τους εργοστασιακούς οδηγούς Marquez και Bagnaia, συμμετείχαν και οι δορυφορικές ομάδες και η δοκιμή αυτη εντάσσεται στο πλαίσιο προετοιμασίας πριν τον αγώνα σε άγνωστη πίστα για όλες τις ομάδες.

Αυτήν τη στιγμή, οι περισσότεροι αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP βρίσκονται σε καλοκαιρινές διακοπές. Αυτό όμως δεν ισχύει για τους αναβάτες της Ducati, οι οποίοι συγκεντρώθηκαν στις 5 Αυγούστου στο Balaton Park Circuit για μια ιδιωτική δοκιμή.

Τα MotoGP θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση στο Balaton Park στις 22-24 Αυγούστου. Η νέα πίστα βρίσκεται περίπου 100 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα Βουδαπέστη και δίπλα στην λίμνη Plattensee – που είναι δημοφιλής καλοκαιρινός προορισμός. Η πίστα είναι καινούργια, καθώς κατασκευάστηκε το 2023 και φιλοξένησε πριν λίγες μέρες και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Στο πλαίσιο του ντεμπούτου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike, υπήρξαν διχασμένες απόψεις και σχόλια για τη νέα πίστα. Το γεγονός είναι ότι η πίστα είναι στενή, έχει πολλές αλλαγές κατεύθυνσης και σίγουρα δεν είναι πίστα υψηλών ταχυτήτων. Η Ducati λοιπόν ήθελε να δώσει μία ευκαιρία στους αναβάτες της να προσαρμοστούν στη νέα πίστα και οργάνωσε μία ιδιωτική δοκιμή με τη νέα Ducati Panigale V4S.

Στην ιδιωτική αυτή δοκιμή συμμετείχαν οι Marc Marquez, Pecco Bagnaia, Alex Marquez, Fermin Aldeguer και οι αναβάτες της VR46 Fabio Di Giannantonio και Franco Morbidelli, καθώς και ο αναβάτης δοκιμών Michele Pirro.

Η πίστα έχει μήκος 4.115 μέτρα και είναι αριστερόστροφη, με 6 δεξιές και 10 αριστερές στροφές κάτι που θα βολέψει ιδιαίτερα τον Marc Marquez που δήλωσε: “Ήταν μια υπέροχη μέρα στην πίστα με όλη την ομάδα της Ducati Corse. Είμαι ευτυχισμένος. Η διαρρύθμιση της πίστας είναι μοναδική και ασυνήθιστη. Απαιτεί έναν κάπως διαφορετικό τρόπο οδήγησης – είναι μια πίστα stop-and-go, στην οποία πρέπει πρώτα να συνηθίσεις. Όσο πιο γρήγορα μπαίνεις στο ρυθμό, τόσο καλύτερα γίνεται και τόσο περισσότερο μπορείς να απολαύσεις την ταχύτητα. Η άσφαλτος είναι καλή, έκαναν εξαιρετική δουλειά. Ανυπομονώ να οδηγήσω εδώ με τη μοτοσυκλέτα MotoGP”.

Να σημειωθεί πως ο Marc γύρισε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο πάνω από τον χρόνο των εργοστασιακών αναβατών της Ducati στο WSBK στο FP1, που ήταν 1:40:551. Ο χρόνος αυτός σημειώθηκε φυσικά με τις αγωνιστικές τους μοτοσυκλέτες, ενώ ο Marquez έγραψε τον χρόνο αυτό σε μία “ταπεινή” Panigale V4 S.

Παρόμοια ήταν και η γνώμη του Pecco Bagnaia: “Οι πρώτες μου εντυπώσεις από την πίστα στο Balaton είναι καλές. Η πίστα είναι μικρή, πρέπει να είσαι προσεκτικός στα εσάκια, αλλά είμαι ικανοποιημένος. Η διαρρύθμιση  είναι μοναδική και διασκεδάσαμε. Με τη Desmosedici GP θα είναι διαφορετικά, αλλά με την Panigale V4 το απόλαυσα πολύ”.