Ο Rossi θα απέχει από την συνέντευξη τύπου - UPDATE-

Ώρα με την ώρα οι αποφάσεις για τον Valentino Rossi
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/6/2017

Ο Valentino Rossi εκτιμά την κατάστασή του, ώρα με την ώρα, για να δει τι θα κάνει με τα δοκιμαστικά της Παρασκευής αλλά και με τον αγώνα του Mugello. Ο Rossi είχε τραυματιστεί πριν από μία βδομάδα κατά την διάρκεια προπόνησης με motocross στην πίστα της Cavallara, από όπου μεταφέρθηκε αμέσως στο νοσοκομείο του Rimini, και τελικά χρειάστηκε να παραμείνει όλο το βράδυ. Αυτό αμέσως δημιούργησε μία σειρά από διάφορες «ειδήσεις» και φήμες για σπασμένα πλευρά και τραυματισμούς στον θώρακα, που όμως τίποτα από αυτά δεν προέκυπτε από κάποια πηγή, παρά μόνο από εικασίες. Η Movistar Yamaha Racing έκανε ωστόσο εξαιρετική δουλειά για να περιορίσει τις φήμες, αναγγέλλοντας τους χρόνους των επίσημων ενημερώσεων, βγάζοντας χρονοδιάγραμμα και ανοίγοντας δίαυλο επικοινωνίας στα social media, καταφέρνοντας πράγματι να περιορίσει εικασίες και φήμες.

Το γεγονός όμως ότι η ομάδα απέφευγε να αναφέρεται στον αγώνα της Κυριακής, πόσο μάλιστα στα δοκιμαστικά πριν από αυτόν, άρχισε να δημιουργεί νέες εντυπώσεις, μήπως και θέλουν με τρόπο να πουν ότι ο Rossi δεν θα αγωνιστεί στο Mugello… Ωστόσο το τελευταίο ανακοινωθέν της Yamaha μιλά ξεκάθαρα για το Mugello και την συμμετοχή του Rossi με την ελπίδα να δουν τους δύο δικούς τους αναβάτες να παλεύουν για την πρώτη θέση και να βρίσκονται τελικά στις δύο πρώτες θέσεις του βάθρου. Χωρίς κατάγματα, αλλά με εσωτερικούς τραυματισμούς, ο Valentino Rossi τις τελευταίες μέρες πήγαινε βήμα-βήμα τις αποφάσεις, περιμένοντας να δει αν θα προλάβει να είναι έτοιμος για τον αγώνα. Με την κατάστασή του να βελτιώνεται μέρα με την μέρα, κανείς δεν μπορούσε - και τελικά ακόμα δεν μπορεί, να ξέρει τι θα γίνει αυτή την Κυριακή στον αγώνα. Το πρώτο ΟΚ θα πρέπει να δοθεί σήμερα από την διοργάνωση. Όπως όλοι οι αθλητές, ο Rossi θα περάσει από την διαδικασία των ιατρικών εξετάσεων σήμερα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ομάδας, θα λάβει το ΟΚ από τους γιατρούς για να αγωνιστεί. Θέλοντας η ομάδα να του δώσει τον περισσότερο χρόνο που γίνεται για να προχωρήσει γρήγορα η επούλωση, απέσυρε την παρουσία του από την σημερινή συνέντευξη τύπου. Αντί για αυτό, ο Rossi θα δώσει μία γρήγορη δήλωση στις κάμερες, ώστε να υποστεί την λιγότερη δυνατή ταλαιπωρία. Αν πάρει το τελικό ΟΚ, τότε θα περιμένει τα δοκιμαστικά της Παρασκευής για να δει αν μπορεί να αγωνιστεί. Οι μελανιές σε συκώτι, νεφρά κτλ, απόρροια του δυνατού χτυπήματος χρειάζονται συνήθως δύο εβδομάδες για να υποχωρήσουν πλήρως, με τον αγώνα να πέφτει στις δέκα μέρες μετά τον τραυματισμό του, πράγμα που σημαίνει ότι ο πόνος δεν θα έχει υποχωρήσει πλήρως. Ειδικά για την ημέρα του αγώνα η φαρμακευτική αγωγή που επιτρέπεται για έναν τραυματισμένο αναβάτη, ώστε να μειωθεί ο πόνος, είναι η ελάχιστη δυνατή κι έτσι ακόμα κι αν αγωνιστεί, ο Rossi θα πρέπει να παλέψει διπλά, κάνοντας υπερπροσπάθεια.

Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς αγώνα στο Mugello χωρίς Rossi, όμως θα πρέπει να εκλάβουμε την απουσία του από την συνέντευξη τύπου ως θετικό στοιχείο, αφού η ομάδα προσπαθεί να εκμεταλλευτεί κάθε τι που θα τον βοηθήσει να αναρρώσει γρηγορότερα. Αν τελικά πάρει το σημερινό ΟΚ από την διοργάνωση, ο Rossi θα κληθεί να κάνει έναν μικρό άθλο ήδη από τα δοκιμαστικά της Παρασκευής… Ο ίδιος δήλωσε ανάμεσα σε άλλα:

«Δυστυχώς ο πόνος από το ατύχημα στην κοιλιακή χώρα και στον θώρακα, παραμένει οξύς. Ευτυχώς όμως μέρα με την μέρα υπάρχει βελτίωση και αρχίζω να ελπίζω ότι θα αγωνιστώ στο Mugello, πράγμα για το οποίο πασχίζω και θα κάνω ότι είναι δυνατόν, ώστε να είμαι την Κυριακή στην εκκίνηση». 

 

--UPDATE--

Ο διευθυντής του ιατρικούς τμήματος της FIM, Dr Giancarlo Di Filippo, ο ελεγκτής ιατρός του ιατρείου της πίστας του Mugello, Dr Remo Barbagli και ο διευθυντής του ιατρικούς τμήματος της διοργανώτριας αρχής των MotoGP, Dr Angel Charte έδωσαν πριν λίγο το ΟΚ στον Rossi για να συμμετάσχει στον αγώνα. Αύριο θα βρίσκεται στα δοκιμαστικά της Παρασκευής

Ετικέτες

Concorde Agreement: Η συμφωνία που έχει μπλοκάρει το MotoGP – Οι διοργανωτές ζητούν πολλά, δεν δίνουν τίποτα

Αυτός είναι ο βασικός λόγος που δεν έχει ανακοινωθεί καμιά μεταγραφή ακόμη
liberty media
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

24/4/2026

Η συμφωνία που είναι γνωστή ως Concorde Agreement ουσιαστικά αφορά στα συμβόλαια συμμετοχής των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα MotoGP για την πενταετία από το 2027 ως και το 2031, καθώς τα τρέχοντα έχουν διάρκεια ως το τέλος της φετινής σεζόν. Δανείζεται το όνομά της από τον χώρο της Formula 1, το έτερο τέκνο της αμερικανικής Liberty Media που εσχάτως έχει βαλθεί να αλλάξει το MotoGP σε μια ανάλογη λογική.

Αυτή η συμφωνία θα έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από την αρχή της φετινής σεζόν, ωστόσο από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές πως μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε ένα μεγάλο χάσμα. Από την πλευρά της διοργάνωσης βρίσκεται η Liberty Media και η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna), ενώ απέναντί τους βρίσκεται η Ένωση Κατασκευαστών (MSMA) και η Ένωση Αγωνιστικών Ομάδων (IRTA).

Η αρχική αποτυχία συμφωνίας οδήγησε σε νέα συνάντηση στα τέλη του Μαρτίου, στο περιθώριο του τρίτου αγώνα MotoGP της σεζόν στις ΗΠΑ, η οποία επίσης απέβη άκαρπη. Στο μεταξύ έχουν γίνει γνωστές αρκετές πρωτοκλασάτες μεταγραφές αναβατών ενόψει 2027, αλλά καμιά τους δεν έχει ανακοινωθεί επισήμως και ο μόνος λόγος γι’ αυτό είναι η αποτυχία της συμφωνίας.

Επισήμως δεν υπάρχουν πολλές ανακοινώσεις, κάτι αναμενόμενο όταν μιλάμε για μια διαπραγμάτευση που είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά σταδιακά αρχίζουν να βρίσκουν τον δρόμο τους προς τη δημοσιότητα αρκετές πληροφορίες σχετικά με τα σημεία που μπλοκάρουν τη συμφωνία. Ή μάλλον το ένα σημείο που διατρέχει όλα τα υπόλοιπα: το χρήμα.

Ένα βασικό ζητούμενο για τις Liberty και MGPSEG είναι η ανάπτυξη του MotoGP στα πρότυπα της F1 και ήδη έχουμε δει κάποια πρώτα βήματα που προωθεί η νέα διοργανώτρια, όπως η κατάργηση του Phillip Island για να αντικατασταθεί από μια πίστα σε δημόσιο δρόμο στη Αδελαΐδα. Κατατέθηκαν επίσης και αρκετά πιο αμφιλεγόμενες απόψεις, όπως αυτή που θέλει την καταμέτρηση των πρωταθλημάτων των αναβατών να μην κάνει αναφορά στις μικρότερες κατηγορίες (Moto2, Moto3), θέλοντας να απομονώσει επικοινωνιακά το MotoGP από τις άλλες κλάσεις ώστε να είναι πιο “συμπαγές” ως προϊόν μάρκετινγκ.

Τώρα γίνονται γνωστές και άλλες απαιτήσεις της διοργάνωσης προς τις ομάδες, όπως το να ενισχύσουν δραστικά τα τμήματα μάρκετινγκ και τις επικοινωνιακές δράσεις τους ώστε να πολλαπλασιαστεί η προβολή του αθλήματος.

Θέλουν επίσης όλες οι ομάδες να προσλάβουν σε μόνιμη βάση εφεδρικούς αναβάτες ώστε να μην σημειώνονται απουσίες στη σχάρα εκκίνησης όταν κάποιος τραυματιστεί, ενώ απαιτούν να έχουν όλοι οι κατασκευαστές λειτουργικά πρωτότυπα των αγωνιστικών μοτοσυκλετών τους διαθέσιμα για προωθητικές εκδηλώσεις καιρό πριν την έναρξη του πρωταθλήματος.

Αυτά περιγράφονται ως μέρος των απαιτήσεων της Liberty Media προς MSMA και IRTA, ενώ η πλευρά των αναβατών και ομάδων ζητά περισσότερα χρήματα με ένα νέο συμβόλαιο που να προβλέπει ανταπόδοση ως ποσοστό των εσόδων και όχι με σταθερό ετήσιο ποσό όπως γίνεται ως τώρα.

Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει από τις διαπραγματεύσεις, η Liberty προτείνει μια πάγια ετήσια πληρωμή 8 εκατομμυρίων ευρώ σε κάθε ομάδα, η οποία είναι κατά ένα εκατομμύριο αυξημένη από αυτή που λαμβάνουν τώρα - ή, κατά άλλες φήμες, ένα σταθερό ετήσιο ποσό ανά μοτοσυκλέτα στα ίδια επίπεδα με τα τωρινά. Από την πλευρά τους, οι ομάδες δηλώνουν πως αυτή η πρόταση συνιστά κοροϊδία, καθώς τα κόστη που καλούνται να επωμιστούν από τις νέες απαιτήσεις της Liberty θα τους κοστίσουν αρκετά περισσότερα χρήματα και επιμένουν σε ποσοστό επί των κερδών όπως στη F1.

Υπάρχουν κάποιες αντιπροτάσεις από τις ομάδες, όπως λ.χ. να προσληφθεί ένας εφεδρικός αναβάτης ανά κατασκευαστή και να χρησιμοποιείται στη θέση απόντα οποιασδήποτε ομάδας χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ εκπρόσωπος της MSMA είπε ανώνυμα πως “οι κατασκευαστές δεν είναι αρνητικοί στην πρόταση αυτή, αν η Liberty πληρώσει τα δέοντα”, ωστόσο είναι μάλλον σαφές πως ο εφεδρικός αναβάτης δεν ακούγεται ως ιδανική λύση και θα προτιμούσαν να μην γίνει καμιά αλλαγή στο σημείο αυτό απ’ όσα ισχύουν σήμερα.

Το θέμα είναι πως έχει αρχίσει να διαγράφεται πλέον η γενική εικόνα και δυστυχώς μοιάζει να είναι αυτή που υποπτευόμασταν: η Liberty Media ήρθε με μεγάλες ορέξεις και πλάνα για το MotoGP, ζητώντας τα πάντα και δίνοντας τίποτα.

Στο τέλος βέβαια το ερώτημα είναι ένα και αμείλικτο: ποιος θα υποχωρήσει πρώτος; Είναι τα εργοστάσια σε θέση να απειλήσουν με αποχώρηση ή μήπως δεν έχουν κανένα πραγματικό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια τους; Κι αν στο τέλος δεν επιτευχθεί η περίφημη Concorde Agreement για το MotoGP, πού οδεύουμε; Προς μια σεζόν χωρίς πρωτάθλημα το 2027;

Αν η τι άλλο, η συνέχεια αυτού του ανομολόγητου θρίλερ που διεξάγεται πίσω από κλειστές πόρτες και μακριά από μικρόφωνα και κάμερες θα έχει πολύ ενδιαφέρον.