Στον 8ωρο της Μαλαισίας ο Morbideli

Πίεσε για αναβάτες MotoGP στον αγώνα αντοχής η Sepang
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

10/9/2019

Φέτος το Δεκέμβρη θα γίνει ο πρώτος 8ωρος αγώνας αντοχής στην πίστα της Sepang, ο οποίος εντάσσεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Endurance (EWC) του 2019. Ως γνωστόν η πίστα της Sepang έχει τη δορυφορική ομάδα της Yamaha (Petronas) στα MotoGP και ήθελε όσο τίποτε άλλο να δημιουργήσει μια dream team που θα συμμετείχε σε αυτόν τον αγώνα. Κοινά συμφέροντα έχει και το εργοστάσιο της Yamaha, καθώς η αγορά της Μαλαισίας είναι πολύ σημαντική από εμπορικής άποψης και τα MotoGP έχουν πολύ υψηλή δημοτικότητα. Τόσο η Yamaha, όσο και η Honda φροντίζουν κάθε χρόνο να κάνουν εκδηλώσεις και παρουσιάσεις με guest star τον Marquez και τον Rossi να οδηγούν τα σπορ παπιά και scooter τους. Έτσι δεν αποτελεί έκπληξη που η πίστα της Sepang και η Yamaha έφτιαξαν μια ομάδα με διεθνούς αναγνώρισης αναβάτες, εκ των οποίων οι δύο τρέχουν στα MotoGP. Ο Michael van der Mark έχει μεγάλη εμπειρία από το παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike, αλλά και από την συμμετοχή του στον αντίστοιχο 8ωρο αγώνα αντοχής της Suzuka. Ο τοπικός ήρωας Hafizh Sayhrin (προς το παρόν είναι αναβάτης την Tech 3 με KTM, αλλά ο τελευταίος αγώνας των MotoGP είναι το Νοέμβριο και έχει ανακοινωθεί πως δεν θα ανανεωθεί το συμβόλαιό του για το 2020) έχει κι αυτός τρέξει στη Suzuka. Μόνο για τον Franco Morbidelli θα είναι η πρώτη φορά που θα συμμετάσχει σε αγώνα αντοχής. Η πίστα της Sepang ήθελε και τον Fabio Quartararo (που είναι δικός της αναβάτης στα MotoGP) όμως οι φήμες λένε πως η Yamaha αποφάσισε να μην τρέξει ο Γάλλος. Οι ακριβείς λόγοι δεν δημοσιοποιήθηκαν, αλλά φανταζόμαστε πως δύσκολα θα βρεθούν πολλοί αναβάτες των MotoGP που θα τους άρεσε η ιδέα να πάει στη Μαλαισία μετά το τέλος της αγωνιστικής σεζόν και να τρέξει σε αγώνα αντοχής με μια Superbike μοτοσυκλέτα, στην υγρασία και τη ζέστη.

Tiger Sport 800 Tour 2026 - Νέα έκδοση έτοιμη για ταξίδι 

Πλούσιος εξοπλισμός με στάνταρ, χούφτες, τριβάλιτσο, comfort σέλα κ.α. 
Triumph Tiger Sport 800 Tour 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/12/2025

Η Tiger Sport 800 Tour είναι η νέα έκδοση που παρουσίασε η Triumph για την sport touring μοτοσυκλέτα της, που δίνει περισσότερη έμφασή στο ταξίδι και την προστασία του αναβάτη.

Θα μπορούσε κανείς να τα προσθέσει όλα από τον κατάλογο μες τα επίσημα αξεσουάρ της Tiger Sport 800 όμως η Triumph το κάνει πιο εύκολο και οικονομικό για τον αναβάτη με την παρουσίαση της έκδοσης Tour.

Η Tiger Sport 800 Tour έρχεται να προσθέσει στον καλό στάνταρ εξοπλισμό της βασικής έκδοσης όλα τα απαραίτητα για δικάβαλο ταξίδι με πρώτο και καλύτερο το τριβάλιτσο που προσφέρει συνολικά 106 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Στάνταρ είναι επίσης οι χούφτες στο τιμόνι, όπως και τα θερμαινόμενα γκριπ, η σέλα Comfort (835 χλστ. απόσταση από το έδαφος) για αναβάτη και συνεπιβάτη αλλά και το κεντρικό σταντ.

Triumph Tiger Sport 800 Tour 2026

Μία ακόμη διαφορά με τη στάνταρ Tiger Sport 800 είναι τα δύο αποκλειστικά ματ χρώματα της έκδοσης, το μπλε-μαύρο Matt Cobalt και το κόκκινο-μαύρο Carnival Red, και τα δύο με χρυσά φιλέτα και λεπτομέρειες, ενώ τους χρωματικούς συνδυασμούς ακολουθεί και το τριβάλιτσο. Ο έξτρα εξοπλισμός -μαζί με το τριβάλιτσο- ανεβάζει το ανακοινώσιμο βάρος στα 232 κιλά με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 18,6 λίτρων - 214 η βασική έκδοση, την οποία εμείς είχαμε ζυγίσει 215,1 κιλά.

Στα μηχανικά μέρη δεν υπάρχουν αλλαγές με τον πολύ καλό σε απόδοση τρικύλινδρο κινητήρα των 798 κ.εκ. και 113,4 ίππων να παραμένει ως είχε, όπως και η μέγιστη ροπή των 8,56 kg.m που κάνει την εμφάνισή της στις 8.500 σ.α.λ. όμως το 90% αποδίδεται ήδη από το μεσαίο φάσμα λειτουργίας.

Ο έλεγχος των τροχών παραμένει στη Showa με το ανεστραμμένο πιρούνι των 41 χλστ. να ρυθμίζεται ως προς τις αποσβέσεις του και το αμορτισέρ να φέρει ρύθμιση για την απόσβεση επαναφοράς αλλά και την προφόρτιση του ελατηρίου που γίνεται υδραυλικά και πανεύκολα. Οι διαδρομές και στα δύο άκρα βρίσκονται στα 150 χλστ. 

Triumph Tiger Sport 800 Tour 2026

Αλλαγές δεν έχουμε ούτε στα φρένα με ακτινικής τοποθέτησης 4πίστονες δαγκάνες να συνεργάζονται με δίσκους 310 χλστ. και τον πίσω τροχό να φέρει μονοπίστονη δαγκάνα και δίσκο 255 χλστ.

Επιπλέον στοιχείο που έρχεται να προστεθεί στον εξοπλισμό είναι το σύστημα παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών ενώ από τη βασική έκδοση παραμένουν η ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα,, το cruise control, το quickshifter δύο κατευθύνσεων αλλά και η συνδεσιμότητα του πίνακα πληροφοριών με κινητό για πλοήγηση στροφή-στροφή, διαχείριση μηνυμάτων και τηλεφωνικών κλήσεων και μουσικής.

Τη δοκιμή της Tiger Sport 800 μπορείτε να τη βρείτε στο τεύχος #669.