Συμφωνία Dorna - Suzuki για έξοδο από τα MotoGP - Αποσύρεται και από το EWC

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν στους όρους
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/7/2022
Με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Suzuki, κατέστησε επίσημη την έξοδό της από τα MotoGP και ταυτόχρονα ανακοίνωσε πως θα σταματήσει και η συμμετοχή τους στο EWC Endurance World Championship, όπου αγωνιζόντουσαν με την ομάδα της Yoshimura SERT Motul.
 
Με την ανακοίνωση αυτή ολοκληρώνεται πλέον ένας κύκλος διαπραγματεύσεων που ξεκίνησε πολύ αιφνιδιαστικά και απότομα από φήμες που βγήκαν μέσα από το box της Suzuki την Δευτέρα μετά το Ισπανικό GP, όταν ξεκινούσαν οι δοκιμές στην Jerez! Με την προέλευση της φήμης να είναι το ίδιο το box, δόθηκε από όλους όσους μετέδωσαν την είδηση υψηλή βαρύτητα κι έτσι το νέο διαδόθηκε πολύ γρήγορα προτού η εταιρεία προλάβει να ενημερώσει τόσο την Dorna, όσο και το ίδιο το τμήμα επικοινωνίας για να προετοιμάσει επίσημες δηλώσεις!
 
Χρειάστηκαν στην συνέχεια άλλες δύο εβδομάδες πριν η Suzuki απαντήσει επίσημα πως πράγματι σχεδιάζει την αποχώρησή της από τα MotoGP, ξεκινώντας και τον κύκλο διαπραγματεύσεων με την Dorna καθώς στο συμβόλαιο συμμετοχής της υπήρχε ρήτρα για πρόωρη αποχώρηση, κάτι που ο διοργανωτής των MotoGP είχε μάθει πως είναι απαραίτητο μετά από την προηγούμενη αποχώρησή τους, αλλά κι εκείνη της Kawasaki το 2008.
 
Η διακοπή συμμετοχής στα MotoGP σημαίνει και την διάλυση της Suzuki Ecstar team, με τον Alex Rins να πηγαίνει στην LCR Honda και τον Joan Mir να είναι άγνωστο ακόμη που θα καταλήξει, αλλά να υπάρχει έντονη φημολογία για την ομάδα της Repsol Honda. Το μόνο σίγουρο είναι πως η ομάδα σπάει στην μέση, κάποια στελέχη της μπορεί να συνεχίσουν με την Suzuki σε άλλα πόστα, η πλειοψηφία όμως είναι βέβαιο πως θα παραμείνει στους αγώνες με κάποιο άλλο σχήμα.
 
Η αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP μπορεί να προηγείται του πρωταθλήματος FIM EWC από το οποίο μας ενημέρωσε σήμερα πως θα αποχωρήσει το 2023, αλλά θα πρέπει να θεωρείται η κορύφωση μίας γενικής απομάκρυνσης από τους αγώνες που έχει ξεκινήσει η ιαπωνική εταιρεία ήδη από τα WSBK το 2015 και κατόπιν με τα MXGP το 2017.
 
Σε εθνικά πρωταθλήματα που η φήμη τους ξεφεύγει της χώρας τους, όπως είναι το βρετανικό BSB και το αμερικάνικο MotoAmerica η συμμετοχή της Suzuki γίνεται από αντιπροσώπους και όχι από το εργοστάσιο, και δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα οι συγκεκριμένες ομάδες.
 
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επίσημης ανακοίνωσης της Suzuki:
“Τερματίζοντας την εργοστασιακή συμμετοχή σε MotoGP και EWC στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Οι Suzuki Motor Corporation και Dorna συμφώνησαν στον τερματισμό της συμμετοχής της Suzuki στα MotoGP, στα τέλη της σεζόν του 2022. 
 
Επιπλέον, η Suzuki θα τερματίσει και την εργοστασιακή συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship ή EWC) στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε στα Πρωταθλήματα MotoGP και EWC για το 2022, διατηρώντας τις προσπάθειες μας για νίκη στο μέγιστο, στους υπολειπόμενους αγώνες.
 
Στοχεύουμε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις αγωνιστικές δραστηριότητες των πελατών μας μέσα από το παγκόσμιο δίκτυο της εταιρείας.
 
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μας σε όλους τους φαν της Suzuki, που μας υποστήριξαν με ενθουσιασμό, και σε όλους εκείνους που υποστήριξαν τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki στον χώρο της μοτοσυκλέτας για πολλά χρόνια.”
 
Δήλωση του Toshihiro Suzuki, Εκπροσώπου Διευθυντή και Προέδρου της Suzuki:
“H Suzuki αποφάσισε να τερματίσει τη συμμετοχή της στα MotoGP και EWC, λόγω της ανάγκης να ανακατανείμει πόρους σε άλλες πρωτοβουλίες για βιωσιμότητα.
 
Οι αγώνες μοτοσυκλέτες ήταν ανέκαθεν απαιτητικός τομέας για τεχνολογικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένης της βιωσιμότητας, και της εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού.
 
Αυτή η απόφαση σημαίνει πως αναλαμβάνουμε την πρόκληση να χτίσουμε τη νέα λειτουργία της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Suzuki στον τομέα των μοτοσυκλετών ανακατευθύνοντας τις τεχνολογικές δυνατότητες και το ανθρώπινο δυναμικό που καλλιεργήσαμε μέσα από τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες, στην εξερεύνηση άλλων διαδρομών για μια βιώσιμη κοινωνία.
 
Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μου προς όλους τους οπαδούς μας, τους αγωνιζόμενους μας, και σε όσους έχουν επενδύσει σε εμάς, για την ενθουσιώδη στήριξη τους από τα πρώτα στάδια εξέλιξης αφότου επιστρέψαμε στους αγώνες MotoGP.
 
Θα συνεχίσω να κάνω το καλύτερο δυνατό για να υποστηρίξω τους Alex Rins, Joan Mir, την Team SUZUKI ECSTAR και την YOSHIMURA SERT MOTUL ώστε να συμμετάσχουν ανταγωνιστικά μέχρι τα τέλη της σεζόν. Σας ευχαριστώ για την ευγενική σας υποστήριξη.”
 

MotoGP Ουγγαρία Practice: Πρώτος ο Acosta, δεύτερος ο Marc Marquez

Τέσσερις Ducati, τρεις KTM, δύο Honda και μία Yamaha στην δεκάδα
acosta
Από τον

Παύλο Καρατζά

22/8/2025

Ο Marc Marquez ξεκίνησε και πάλι με όρεξη, γράφοντας 1:38:496 στο πρώτο δεκάλεπτο. Ο Fabio Di Giannantonio ήταν ταχύτατος και απάντησε με 1:38:245 όμως μετά ο Aldeguer πέρασε πρώτος τραβώντας ξανά επάνω του τα φώτα. Ωστόσο και τις δύο φορές ο Marc Marquez σήκωσε το γάντι και δεν τους άφησε για πολύ στην κορυφή.

Ο Aldeguer τελικά ήταν ο πρώτος που κατέβηκε στο 1:37 με τον Marc Marquez να απαντάει και πάλι κάνοντας 1:37:753. Κάπως έτσι φτάνουμε στα τελευταία 15 λεπτά που οι αναβάτες φοράνε πιο μαλακά ελαστικά για να ξεκινήσουν άλλη μία προσπάθεια για τον καλύτερο δυνατό χρόνο και όχι απλά για να μαζέψουν δεδομένα για τον αγώνα.

Ο Acosta γράφει 1:37:289, με δεύτερο τον Morbidelli, τρίτο τον Jorge Martin, τέταρτο τον Marc Marquez και με τον δοκιμαστή της KTM, Pol Espargaro να είναι 5ος κάνοντας την μεγάλη έκπληξη της ημέρας!

Μικρότερο λοιπόν το ξάφνιασμά όταν ο Acosta συνέχισε, βελτιώνοντας κι άλλο τον χρόνο του, στο 1:37:061.

Ο Alex Marquez αμέσως μετά κάνει το λάθος και πηγαίνοντας αργά στην αγωνιστική γραμμή, καταστρέφει την προσπάθεια για τους Bagnaia και Miller και αναμένεται να τιμωρηθεί.

Ο Aldeguer περνάει δεύτερος και οι Acosta και Zarco σημειώνουν πτώση, ευτυχώς χωρίς να χτυπήσουν. Ο Marc Marquez απαντά στην πρόκληση των KTM και περνάει εκείνος δεύτερος, με τρίτο τον αδερφό του Alex.

Ο Aldeguer έρχεται τέταρτος, ο Bastianini πέμπτος, ο Morbidelli έκτος, με τους Mir, Espargaro, Marini και Quartararo να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.

Μπορεί η πλευρά της Ducati, όπως δήλωνε εχθές, να θεωρούσε πως θα επωφεληθεί η Yamaha, όμως φαίνεται πως τελικά η KTM γράφει το πρώτο κέρδος από την αλλαγή στην νέα πίστα!

Βλέπουμε 3 KTM στις 10 θέσεις, μία Yamaha μόλις στην 10η θέση και τις Aprilia εκτός πρώτης δεκάδας, ενώ η διαφορά των πρώτων 17 αναβατών είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου.

Η πίστα είναι καινούργια και με τον αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike να διεξάγεται μόλις ένα πριν, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για συγκρίσεις και συμπεράσματα μεταξύ των δύο κορυφαίων πρωταθλημάτων. Έτσι λοιπόν να αναφέρουμε πως ο Toprak Razgatlioglu είχε κάνει 1:38:357 σε αντίστοιχο session των WSBK, με την BMW M 1000 RR.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε και τους χρόνους ανά αναβάτη:

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Pedro Acosta

Red Bull KTM Factory Racing

1:37.06

2

Marc Marquez

Ducati Lenovo Team

1:37.06

3

Alex Marquez

BK8 Gresini Racing MotoGP

1:37.34

4

Fermin Aldeguer

BK8 Gresini Racing MotoGP

1:37.37

5

Enea Bastianini

Red Bull KTM Tech3

1:37.41

6

Franco Morbidelli

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1:37.42

7

Joan Mir

Honda HRC Castrol

1:37.44

8

Pol Espargaro

Red Bull KTM Tech3

1:37.54

9

Luca Marini

Honda HRC Castrol

1:37.58

10

Fabio Quartararo

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1:37.67

11

Jorge Martin

Aprilia Racing

1:37.67

12

Marco Bezzecchi

Aprilia Racing

1:37.75

13

Fabio Di Giannantonio

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1:37.78

14

Francesco Bagnaia

Ducati Lenovo Team

1:37.78

15

Brad Binder

Red Bull KTM Factory Racing

1:37.87

16

Ai Ogura

Trackhouse MotoGP Team

1:38.01

17

Jack Miller

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1:38.02

18

Miguel Oliveira

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1:38.07

19

Raul Fernandez

Trackhouse MotoGP Team

1:38.24

20

Johann Zarco

CASTROL Honda LCR

1:38.28

21

Alex Rins

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1:38.37