Συμφωνία Dorna - Suzuki για έξοδο από τα MotoGP - Αποσύρεται και από το EWC

Οι δύο πλευρές συμφώνησαν στους όρους
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

13/7/2022
Με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα η Suzuki, κατέστησε επίσημη την έξοδό της από τα MotoGP και ταυτόχρονα ανακοίνωσε πως θα σταματήσει και η συμμετοχή τους στο EWC Endurance World Championship, όπου αγωνιζόντουσαν με την ομάδα της Yoshimura SERT Motul.
 
Με την ανακοίνωση αυτή ολοκληρώνεται πλέον ένας κύκλος διαπραγματεύσεων που ξεκίνησε πολύ αιφνιδιαστικά και απότομα από φήμες που βγήκαν μέσα από το box της Suzuki την Δευτέρα μετά το Ισπανικό GP, όταν ξεκινούσαν οι δοκιμές στην Jerez! Με την προέλευση της φήμης να είναι το ίδιο το box, δόθηκε από όλους όσους μετέδωσαν την είδηση υψηλή βαρύτητα κι έτσι το νέο διαδόθηκε πολύ γρήγορα προτού η εταιρεία προλάβει να ενημερώσει τόσο την Dorna, όσο και το ίδιο το τμήμα επικοινωνίας για να προετοιμάσει επίσημες δηλώσεις!
 
Χρειάστηκαν στην συνέχεια άλλες δύο εβδομάδες πριν η Suzuki απαντήσει επίσημα πως πράγματι σχεδιάζει την αποχώρησή της από τα MotoGP, ξεκινώντας και τον κύκλο διαπραγματεύσεων με την Dorna καθώς στο συμβόλαιο συμμετοχής της υπήρχε ρήτρα για πρόωρη αποχώρηση, κάτι που ο διοργανωτής των MotoGP είχε μάθει πως είναι απαραίτητο μετά από την προηγούμενη αποχώρησή τους, αλλά κι εκείνη της Kawasaki το 2008.
 
Η διακοπή συμμετοχής στα MotoGP σημαίνει και την διάλυση της Suzuki Ecstar team, με τον Alex Rins να πηγαίνει στην LCR Honda και τον Joan Mir να είναι άγνωστο ακόμη που θα καταλήξει, αλλά να υπάρχει έντονη φημολογία για την ομάδα της Repsol Honda. Το μόνο σίγουρο είναι πως η ομάδα σπάει στην μέση, κάποια στελέχη της μπορεί να συνεχίσουν με την Suzuki σε άλλα πόστα, η πλειοψηφία όμως είναι βέβαιο πως θα παραμείνει στους αγώνες με κάποιο άλλο σχήμα.
 
Η αποχώρηση της Suzuki από τα MotoGP μπορεί να προηγείται του πρωταθλήματος FIM EWC από το οποίο μας ενημέρωσε σήμερα πως θα αποχωρήσει το 2023, αλλά θα πρέπει να θεωρείται η κορύφωση μίας γενικής απομάκρυνσης από τους αγώνες που έχει ξεκινήσει η ιαπωνική εταιρεία ήδη από τα WSBK το 2015 και κατόπιν με τα MXGP το 2017.
 
Σε εθνικά πρωταθλήματα που η φήμη τους ξεφεύγει της χώρας τους, όπως είναι το βρετανικό BSB και το αμερικάνικο MotoAmerica η συμμετοχή της Suzuki γίνεται από αντιπροσώπους και όχι από το εργοστάσιο, και δεν αναμένεται να αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα οι συγκεκριμένες ομάδες.
 
Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της επίσημης ανακοίνωσης της Suzuki:
“Τερματίζοντας την εργοστασιακή συμμετοχή σε MotoGP και EWC στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Οι Suzuki Motor Corporation και Dorna συμφώνησαν στον τερματισμό της συμμετοχής της Suzuki στα MotoGP, στα τέλη της σεζόν του 2022. 
 
Επιπλέον, η Suzuki θα τερματίσει και την εργοστασιακή συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship ή EWC) στα τέλη της σεζόν του 2022.
 
Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε στα Πρωταθλήματα MotoGP και EWC για το 2022, διατηρώντας τις προσπάθειες μας για νίκη στο μέγιστο, στους υπολειπόμενους αγώνες.
 
Στοχεύουμε να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις αγωνιστικές δραστηριότητες των πελατών μας μέσα από το παγκόσμιο δίκτυο της εταιρείας.
 
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μας σε όλους τους φαν της Suzuki, που μας υποστήριξαν με ενθουσιασμό, και σε όλους εκείνους που υποστήριξαν τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Suzuki στον χώρο της μοτοσυκλέτας για πολλά χρόνια.”
 
Δήλωση του Toshihiro Suzuki, Εκπροσώπου Διευθυντή και Προέδρου της Suzuki:
“H Suzuki αποφάσισε να τερματίσει τη συμμετοχή της στα MotoGP και EWC, λόγω της ανάγκης να ανακατανείμει πόρους σε άλλες πρωτοβουλίες για βιωσιμότητα.
 
Οι αγώνες μοτοσυκλέτες ήταν ανέκαθεν απαιτητικός τομέας για τεχνολογικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένης της βιωσιμότητας, και της εξέλιξης του ανθρώπινου δυναμικού.
 
Αυτή η απόφαση σημαίνει πως αναλαμβάνουμε την πρόκληση να χτίσουμε τη νέα λειτουργία της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Suzuki στον τομέα των μοτοσυκλετών ανακατευθύνοντας τις τεχνολογικές δυνατότητες και το ανθρώπινο δυναμικό που καλλιεργήσαμε μέσα από τις αγωνιστικές μας δραστηριότητες, στην εξερεύνηση άλλων διαδρομών για μια βιώσιμη κοινωνία.
 
Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτερη ευγνωμοσύνη μου προς όλους τους οπαδούς μας, τους αγωνιζόμενους μας, και σε όσους έχουν επενδύσει σε εμάς, για την ενθουσιώδη στήριξη τους από τα πρώτα στάδια εξέλιξης αφότου επιστρέψαμε στους αγώνες MotoGP.
 
Θα συνεχίσω να κάνω το καλύτερο δυνατό για να υποστηρίξω τους Alex Rins, Joan Mir, την Team SUZUKI ECSTAR και την YOSHIMURA SERT MOTUL ώστε να συμμετάσχουν ανταγωνιστικά μέχρι τα τέλη της σεζόν. Σας ευχαριστώ για την ευγενική σας υποστήριξη.”
 

MotoGP: Ο Jack Miller δίνει τελεσίγραφο στην Pramac Yamaha

Ο Αυστραλός δηλώνει πως σύντομα θα στραφεί σε άλλες επιλογές
jack
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/8/2025

Ο Jack Miller έστειλε ένα σαφές μήνυμα στη Yamaha πριν από το GP της Ουγγαρίας, προειδοποιώντας ότι αν δεν του προσφερθεί συμβόλαιο στο άμεσο μέλλον, θα στραφεί σε άλλες ευκαιρίες.

Η θέση του Μίλερ στη Yamaha απειλείται, καθώς το τρέχον συμβόλαιό του λήγει στο τέλος της σεζόν. Η Pramac Yamaha έχει ήδη κλείσει τον δύο φορές πρωταθλητή WorldSBK Toprak Razgatlioglu για το 2026, ενώ ο teammate του, Miguel Oliveira έχει συμβόλαιο και για την επόμενη σεζόν.

Αυτό φέρνει τον Miller σε δύσκολη θέση, παρά το γεγονός ότι βρίσκεται στην 17 θέση της γενικής κατάταξης με 52 βαθμούς, ενώ ο Oliveira είναι στην 25η θέση με μόλις 6 βαθμούς.

Ο Αυστραλός παραδέχτηκε ότι η αβεβαιότητα έχει παραταθεί υπερβολικά και ενώ επιθυμεί να μείνει στην Yamaha, η υπομονή του εξαντλείται και δηλώνει “Αυτή τη στιγμή, οι εικασίες σας είναι εξίσου βάσιμες με τις δικές μου όσον αφορά τη στρατηγική και τα σχέδιά της ομάδας. Έχω επιλογές και θα προχωρήσω με αυτές τις επιλογές αν δεν υπάρξει γρήγορη απάντηση”.

Ο Miller δεν αποκάλυψε στα μέσα ενημέρωσης τις λεπτομέρειες της προθεσμίας που έχει θέσει, αλλά κατέστησε σαφής τη στάση του: “Έχω μια προθεσμία στο μυαλό μου, αλλά δεν θα σας την αποκαλύψω. Ήμουν περισσότερο από αρκετά υπομονετικός. Αν με θέλετε, με θέλετε, αν όχι, δεν με θέλετε. Είναι τόσο απλό”.

Ο Miller υπογράμμισε επίσης την αξία που πιστεύει ότι προσφέρει στο πρόγραμμα της Yamaha: “Ανυπομονούσα να εξελιχθώ και να προχωρήσω μαζί τους για να τους βοηθήσω. Νιώθω ότι έχω πολλές πληροφορίες να προσφέρω, πολλές ιδέες να δώσω και ότι μπορώ να βοηθήσω σε ένα τέτοιο πρόγραμμα. Αν δεν μπορούν να δουν την αξία αυτού, τότε καταλαβαίνω και θα προχωρήσω σε κάτι διαφορετικό”.

Η μεταγραφική περίοδος μπαίνει σιγά σιγά στην τελική της ευθεία, με τους κατασκευαστές να θέλουν να κλείσουν το ρόστερ τους το συντομότερο δυνατό, οπότε σύντομα αναμένουμε νεότερα στο σίριαλ Jack Miller.