Τα "όργια" του Marquez στο Phillip Island

Ρεκόρ σωσίματος και σύγκρουση με Lorenzo
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

25/10/2019

Ο Marquez μπορεί να είναι ήδη ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής των MotoGP, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο Ισπανός θα πήγαινε στο Phillip Island και θα έκανε απλώς τουρισμό. Κάτι τέτοιο δεν ανήκει στην φιλοσοφία του Marquez και το επιβεβαίωσε με τον πιο πειστικό τρόπο κατά την διάρκεια των ελεύθερων στην πίστα της Αυστραλίας, όντας ο πρωταγωνιστής δύο συμβάντων, που ήρθαν ως αποτέλεσμα της μέγιστης προσπάθειας που καταβάλει.

Ξεκινώντας από τα… συνηθισμένα, να πούμε ότι το να σώσει ο Marquez μια πτώση δεν αποτελεί είδηση. Το νέο όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφορά το ρεκόρ στις μοίρες κλίσης που έφτασε η μοτοσυκλέτα πριν καταφέρει ο Marc να την σηκώσει και πάλι όρθια χωρίς να πέσει. Το νούμερο-ρεκόρ, λοιπόν, είναι οι 70,8° και το περιστατικό συνέβη μετά τις FP2, στο εικοσάλεπτο που είχαν οι αναβάτες για να δοκιμάσουν το νέο μαλακό ελαστικό της Michelin για το 2020. Ο Marquez έστριβε στην δέκατη στροφή –η περίφημη Lukey Heights- όταν δίπλωσε το μπροστινό με ταχύτητα 67km/h. "Μέχρι εκείνη την στιγμή οδηγούσα πολύ ομαλά. Είχα διαλέξει το μπροστινό ελαστικό που ήταν πολύ μαλακό. Κάποια στιγμή έχασα το μπροστινό, αλλά είχα αρκετό περιθώριο μέσα στην πίστα… Σκέφτηκα προς στιγμήν να το αφήσω, αλλά τότε, λίγο πριν εγκαταλείψω την προσπάθεια, αποφάσισα να ανοίξω το γκάζι για να δω τι θα συμβεί. Όταν άνοιξα το γκάζι η μοτοσυκλέτα έκανε μια μικρή σούζα κι έτσι μπόρεσα να το σώσω." Μάλιστα αστειεύτηκε, λέγοντας ότι εμπνεύστηκε από το απίστευτο σώσιμο του αδερφού του Alex, στον προηγούμενο αγώνα της Moto2 στο Motegi…

Το άλλο περιστατικό είχε να κάνει με μια σύγκρουση που είχε με τον team mate του τον Jorge Lorenzo, λίγο πριν τη λήξη των FP2 και που παραλίγο να καταλήξει σε καταστροφή για την ομάδα της Repsol Honda. Πιο συγκεκριμένα, ο Marquez ήταν εκείνη την ώρα στην όγδοη θέση της κατάταξης κι έκανε ένα γρήγορο γύρο για να εξασφαλίσει την θέση του στην πρώτη δεκάδα των χρόνων, προκειμένου να πάει απευθείας στα Q2, μιας και οι προβλέψεις έδειχναν ότι οι FP2 θα ήταν οι τελευταίες στεγνές δοκιμές αυτό το σαββατοκύριακο.

Ενώ λοιπόν ο Ισπανός προσπαθούσε να γράψει χρόνο, πέτυχε τον ομόσταυλό του Jorge Lorenzo στην κορυφή της 11ης στροφής, ο οποίος είχε έναν εξαιρετικά αργό ρυθμό, έχοντας σταματήσει την προσπάθειά του, μένοντας όμως πάνω στην αγωνιστική γραμμή. Ο Marquez ερχόμενος… με όλα, στην προσπάθειά του να τον περάσει από την εξωτερική με το λιγότερο δυνατό κόστος σε χρόνο, χτύπησε πάνω στην μοτοσυκλέτα του Lorenzo με δύναμη, με αποτέλεσμα να σπάσει ένα από τα αεροδυναμικά φτερά από το RC213V του Jorge. Ο Marquez τελικά κατάφερε να ανέβει στην έκτη θέση της κατάταξης, αλλά έκανε ξεκάθαρο τον εκνευρισμό του απέναντι στον team mate, όταν στήθηκαν στο σημείο των δοκιμαστικών εκκινήσεων και του έκανε χειρονομίες υπονοώντας ότι… κοιμόταν!

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ήταν πολύ εκνευρισμένος στην αρχή, λόγω της έντασης που είχε στην προσπάθειά του να μπει στα Q2. "Ήταν η τελευταία μου ευκαιρία", είπε, "ήμουν σε έναν γρήγορο γύρο και προσπάθησα να το περάσω με το μικρότερο δυνατό κόστος. Χρειάζεται προσοχή και δεν πρέπει να οδηγούμε αργά πάνω στην αγωνιστική γραμμή. Πρέπει να ελέγχουμε πίσω μας".

Αργότερα, ο Marqeuz είπε ότι επισκέφθηκε τον Lorenzo στο γραφείο του όπου συζήτησαν και λύθηκε το πρόβλημα. Ο Jorge από την πλευρά του είπε ότι ήταν λάθος του που δεν κοίταξε πίσω του να δει ότι υπήρχαν τρεις με τέσσερις αναβάτες και ότι προσπάθησε να παραμείνει όσο πιο κλειστά γινόταν, αλλά τελικά ήρθαν σε επαφή με τον Marc. Το θέμα όμως πλέον θεωρείται λήξαν και το ενδιαφέρον επικεντρώνεται πλέον στις αγωνιστικές εξελίξεις που θα επηρεαστούν κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος από τις καιρικές συνθήκες στην πίστα της Αυστραλίας.

 

MotoGP: Ο Vinales επιστρέφει στη δράση στο GP της Καταλονίας

Μπροστά στους συμπατριώτες του θα αγωνιστεί ο Ισπανός
maverick
Από τον

Παύλο Καρατζά

14/5/2026

Η Red Bull KTM Tech3 επιβεβαίωσε ότι ο Maverick Vinales θα επιστρέψει στη δράση του MotoGP στο GP της Καταλονίας, σηματοδοτώντας την επιστροφή του μετά από μια περίοδο αποθεραπείας λόγω χειρουργικής επέμβασης στον ώμο.

Ο Ισπανός βρίσκεται εκτός δράσης από τότε που αποσύρθηκε από το GP των ΗΠΑ λόγω επιπλοκών που σχετίζονταν με έναν παλαιότερο τραυματισμό στον ώμο. Ο Vinales υποβλήθηκε σε διορθωτική χειρουργική επέμβαση στα τέλη Μαρτίου και στη συνέχεια έχασε τους αγώνες σε Jerez και Le Mans, καθώς επικεντρώθηκε στην πλήρη αποκατάσταση της φυσικής του κατάστασης, με την ομάδα να δίνει προτεραιότητα στην υγεία και απόδοσή του έναντι μιας πρόωρης επιστροφής.

Αφού ολοκλήρωσε ένα εντατικό πρόγραμμα αποκατάστασης και έλαβε το πράσινο φως μετά τις τελικές ιατρικές αξιολογήσεις, ο Vinales είναι πλέον έτοιμος και θα αγωνιστεί μπροστά στους συμπατριώτες του.

Maverick Vinales: “Είμαι χαρούμενος που τελικά επιστρέφω στους αγώνες. Οι τελευταίες εβδομάδες δεν ήταν εύκολες. Δούλεψα σκληρά κάθε μέρα για να αναρρώσω με τη στενή υποστήριξη της Red Bull στο APC (Athletes Performance Center) και επιστρέφω στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Τώρα νιώθω δυνατός και γεμάτος κίνητρα για να ξανά οδηγήσω τη μοτοσυκλέτα. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα για την υποστήριξη και την υπομονή της, και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ενθουσιασμένος που ξεκινάω ξανά στο GP της πατρίδας μου στην Καταλονία.”