Τα "όργια" του Marquez στο Phillip Island

Ρεκόρ σωσίματος και σύγκρουση με Lorenzo
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

25/10/2019

Ο Marquez μπορεί να είναι ήδη ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής των MotoGP, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο Ισπανός θα πήγαινε στο Phillip Island και θα έκανε απλώς τουρισμό. Κάτι τέτοιο δεν ανήκει στην φιλοσοφία του Marquez και το επιβεβαίωσε με τον πιο πειστικό τρόπο κατά την διάρκεια των ελεύθερων στην πίστα της Αυστραλίας, όντας ο πρωταγωνιστής δύο συμβάντων, που ήρθαν ως αποτέλεσμα της μέγιστης προσπάθειας που καταβάλει.

Ξεκινώντας από τα… συνηθισμένα, να πούμε ότι το να σώσει ο Marquez μια πτώση δεν αποτελεί είδηση. Το νέο όμως στην συγκεκριμένη περίπτωση, αφορά το ρεκόρ στις μοίρες κλίσης που έφτασε η μοτοσυκλέτα πριν καταφέρει ο Marc να την σηκώσει και πάλι όρθια χωρίς να πέσει. Το νούμερο-ρεκόρ, λοιπόν, είναι οι 70,8° και το περιστατικό συνέβη μετά τις FP2, στο εικοσάλεπτο που είχαν οι αναβάτες για να δοκιμάσουν το νέο μαλακό ελαστικό της Michelin για το 2020. Ο Marquez έστριβε στην δέκατη στροφή –η περίφημη Lukey Heights- όταν δίπλωσε το μπροστινό με ταχύτητα 67km/h. "Μέχρι εκείνη την στιγμή οδηγούσα πολύ ομαλά. Είχα διαλέξει το μπροστινό ελαστικό που ήταν πολύ μαλακό. Κάποια στιγμή έχασα το μπροστινό, αλλά είχα αρκετό περιθώριο μέσα στην πίστα… Σκέφτηκα προς στιγμήν να το αφήσω, αλλά τότε, λίγο πριν εγκαταλείψω την προσπάθεια, αποφάσισα να ανοίξω το γκάζι για να δω τι θα συμβεί. Όταν άνοιξα το γκάζι η μοτοσυκλέτα έκανε μια μικρή σούζα κι έτσι μπόρεσα να το σώσω." Μάλιστα αστειεύτηκε, λέγοντας ότι εμπνεύστηκε από το απίστευτο σώσιμο του αδερφού του Alex, στον προηγούμενο αγώνα της Moto2 στο Motegi…

Το άλλο περιστατικό είχε να κάνει με μια σύγκρουση που είχε με τον team mate του τον Jorge Lorenzo, λίγο πριν τη λήξη των FP2 και που παραλίγο να καταλήξει σε καταστροφή για την ομάδα της Repsol Honda. Πιο συγκεκριμένα, ο Marquez ήταν εκείνη την ώρα στην όγδοη θέση της κατάταξης κι έκανε ένα γρήγορο γύρο για να εξασφαλίσει την θέση του στην πρώτη δεκάδα των χρόνων, προκειμένου να πάει απευθείας στα Q2, μιας και οι προβλέψεις έδειχναν ότι οι FP2 θα ήταν οι τελευταίες στεγνές δοκιμές αυτό το σαββατοκύριακο.

Ενώ λοιπόν ο Ισπανός προσπαθούσε να γράψει χρόνο, πέτυχε τον ομόσταυλό του Jorge Lorenzo στην κορυφή της 11ης στροφής, ο οποίος είχε έναν εξαιρετικά αργό ρυθμό, έχοντας σταματήσει την προσπάθειά του, μένοντας όμως πάνω στην αγωνιστική γραμμή. Ο Marquez ερχόμενος… με όλα, στην προσπάθειά του να τον περάσει από την εξωτερική με το λιγότερο δυνατό κόστος σε χρόνο, χτύπησε πάνω στην μοτοσυκλέτα του Lorenzo με δύναμη, με αποτέλεσμα να σπάσει ένα από τα αεροδυναμικά φτερά από το RC213V του Jorge. Ο Marquez τελικά κατάφερε να ανέβει στην έκτη θέση της κατάταξης, αλλά έκανε ξεκάθαρο τον εκνευρισμό του απέναντι στον team mate, όταν στήθηκαν στο σημείο των δοκιμαστικών εκκινήσεων και του έκανε χειρονομίες υπονοώντας ότι… κοιμόταν!

Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι ήταν πολύ εκνευρισμένος στην αρχή, λόγω της έντασης που είχε στην προσπάθειά του να μπει στα Q2. "Ήταν η τελευταία μου ευκαιρία", είπε, "ήμουν σε έναν γρήγορο γύρο και προσπάθησα να το περάσω με το μικρότερο δυνατό κόστος. Χρειάζεται προσοχή και δεν πρέπει να οδηγούμε αργά πάνω στην αγωνιστική γραμμή. Πρέπει να ελέγχουμε πίσω μας".

Αργότερα, ο Marqeuz είπε ότι επισκέφθηκε τον Lorenzo στο γραφείο του όπου συζήτησαν και λύθηκε το πρόβλημα. Ο Jorge από την πλευρά του είπε ότι ήταν λάθος του που δεν κοίταξε πίσω του να δει ότι υπήρχαν τρεις με τέσσερις αναβάτες και ότι προσπάθησε να παραμείνει όσο πιο κλειστά γινόταν, αλλά τελικά ήρθαν σε επαφή με τον Marc. Το θέμα όμως πλέον θεωρείται λήξαν και το ενδιαφέρον επικεντρώνεται πλέον στις αγωνιστικές εξελίξεις που θα επηρεαστούν κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος από τις καιρικές συνθήκες στην πίστα της Αυστραλίας.

 

Alpe Adria: Νίκες Βεντούρα, Καρακώστα και Παπαγεωργίου – Όλα τα αποτελέσματα των Ελλήνων

Βάθρα και νίκες για την ελληνική αποστολή
alpe
Από τον

Παύλο Καρατζά

11/5/2026

Ο πρώτος από τους έξι γύρους του Πανευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria διεξήχθη στο Grobnik της Κροατίας με έντονη την ελληνική παρουσία που πέτυχε νίκες και βάθρα.

SSP 300

Ο 13χρονος Αντώνης Βεντούρας είχε πάρει την pole position στην κατηγορία και ξεκίνησε έτσι τον αγώνα από την πρώτη σειρά εκκίνησης, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οι υπόλοιποι αναβάτες είναι κατά αρκετά χρόνια μεγαλύτεροί του. Ο Έλληνας αναβάτης βρισκόταν στον πρώτο αγώνα στο μπροστινό γκρουπ συνεχώς και τελικά πήρε τη νίκη με slipstreaming, περνώντας μπροστά ακριβώς πριν τη γραμμή του τερματισμού.

Στον δεύτερο αγώνα, το σκηνικό ήταν παρόμοιο με τον νεαρό αναβάτη να βρίσκεται συνεχώς στο μπροστινό γκρουπ, τερματίζοντας τελικά δεύτερος σε μία συνολικά εξαιρετική εμφάνιση.

 

Sportbike / Yamaha R7 Cup

Στην κατηγορία συμμετείχε η Τόνια Κορρέ που μάλιστα πραγματοποίησε τον πρώτο της αγώνα πάνω στην σέλα της Yamaha R7 που θα αγωνίζεται από φέτος. Η 15χρονη αναβάτρια προσπάθησε να προσαρμοστεί στη νέα μοτοσυκλέτα και να μαζέψει δεδομένα για την συνέχεια του πρωταθλήματος. Στον πρώτο αγώνα τερμάτισε στη 10η θέση και στον δεύτερο αγώνα βελτιώνοντας τους χρόνους της, πήρε την 8η θέση.

Αυτά όσον αφορά στη γενική κατάταξη της κατηγορίας Sportbike, ενώ στην επιμέρους κατάταξη του Yamaha R7 Cup η Ελληνίδα αναβάτρια διακρίθηκε με μια τέταρτη θέση στο πρώτο σκέλος και άνοδο στο τρίτο σκαλί του βάθρου στο δεύτερο.

 

STK 1000/SBK

Ο Δημήτρης Καρακώστας ξεκίνησε τον πρώτο αγώνα από τη 10η θέση και ανέβαινε συνεχώς παίρνοντας τελικά την 5η γενικής και την πρώτη θέση στα STK 1000. Ο Έλληνας αναβάτης ξεκίνησε τον δεύτερο αγώνα από την 9η θέση, τερμάτισε στην 7η θέση γενικής και δεύτερος στην κατηγορία STK 1000.

 

SSP 600-NG/STK 600

Στην κατηγορία αυτή είχαμε τρεις ελληνικές συμμετοχές, τους Αλέξανδρο Παπαγεωργίου, Σπύρο Μάριο Φουρθιώτη και Διονύση Μάρτη. Μάλιστα ο Φουρθιώτης στάθηκε άτυχος, καθώς αντιμετώπισε την Παρασκευή μηχανικό πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του και δεν κατάφερε να αγωνιστεί.

Στον πρώτο αγώνα ο Παπαγεωργίου ξεκίνησε από την 6η θέση και ο Μάρτης από την 22η. Το τέλος του αγώνα βρήκε τον Παπαγεωργίου στην έκτη θέση γενικής και την τρίτη της κατηγορίας SSP, ενώ ο Μάρτης τερμάτισε 18ος.

Στον δεύτερο αγώνα, ο Παπαγεωργίου εκκινούσε από την 6η θέση και ο Μάρτης από την 18η. Ο Παπαγεωργίου ήταν από την αρχή στο μπροστινό γκρουπ και έδινε μάχες για το βάθρο. Η καρό σημαία τον βρήκε στην 6η θέση γενικής και στην τρίτη θέση της κατηγορίας SSP, με τον Μάρτη να τερματίζει 15ος και να συλλέγει τον πρώτο του βαθμό.

Αξίζει να αναφερθεί πως ο Παπαγεωργίου κέρδισε και τον σύντομο αγώνα Sprint, ανεβαίνοντας έτσι συνολικά τρεις φορές στο βάθρο των νικητών.