Wilco Zeelenberg - Τέλος συνεργασίας με την Trackhouse Aprilia

Η νέα σύνθεση της Trackhouse Racing MotoGP δεν περιλαμβάνει τον Ολλανδό μετά το 2024
Wilco Zeelenberg
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/9/2024

Στο GP του Aragon, ο Davide Brivio της Trackhouse Aprilia επιβεβαίωσε την αποχώρηση του Wilco Zeelenberg από την περιφερειακή ομάδα του Noale στα τέλη του 2024.

O Ολλανδός πρώην αγωνιζόμενος είχε κάνει το ντεμπούτο του ως αγωνιζόμενος στο Motocross, για να κάνει στροφή στους ασφάλτινους αγώνες, κάνοντας το ντεμπούτο του στα 80 κ.εκ. το 1986. Στην καριέρα του πέτυχε μία μόνο νίκη σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στο Γερμανικό GP του 1990, στην κατηγορία των 250 κυβικών. Μετά το πέρας της αγωνιστικής του καριέρας, ο Zeelenberg έγινε Team Manager στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha στα Supersport για το WorldSBK, έχοντας υπό την επίβλεψή του τον Cal Crutchlow και τον Fabien Foret, με τον Βρετανό να κερδίζει τον τίτλο το 2009. Το 2010 ο Zeelenberg έγινε Team Manager του Jorge Lorenzo στο MotoGP, ενώ αργότερα συνέχισε με τον Maverick Vinales.

Zeelenberg - Rossi

Με την είσοδο της Petronas Yamaha SRT στο MotoGP, o Zeelenberg έγινε Team Manager της περιφερειακής ομάδας της Yamaha, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Yamaha RNF.

Wilco RNF

Όμως αφού η RNF άλλαξε προμηθευτή, ιδιοκτήτη και όνομα, για να γίνει περιφερειακή ομάδα της Aprilia με Διευθυντή τον Davide Brivio, οι ημέρες του Zeelenberg ήταν μετρημένες.

Ο Brivio ανέφερε πως η διακοπή της συνεργασίας της Trackhouse Racing με τον Zeelenberg ήταν μια δύσκολη απόφαση, όμως η αμερικάνικη ομάδα αναζητά “μια νέα κατεύθυνση”.

Zeelenberg

Davide Brivio: “Όταν έφτασα στην Trackhouse βρήκα μια ομάδα που είχε δημιουργηθεί πριν από χρόνια, και χάρη στον Zilco πρέπει να πω πως η ομάδα δεν πρόκειται να αλλάξει του χρόνου. Όμως για το μέλλον, χρειαζόταν να βρούμε μια νέα κατεύθυνση. Από τη μία είναι λυπηρό που φεύγει ο Zilco, από την άλλη είναι απλώς… business.”

Zeelenberg

Κάπως έτσι ένα κεφάλαιο κλείνει, με τον Zilco να έχει σταθεί δίπλα σε πολλούς θρύλους του MotoGP, ενώ η δικαιολογία “αναζητούμε νέα κατεύθυνση” από τον Brivio σίγουρα έχει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία από πίσω της, ιστορία που ίσως μάθουμε στο κοντινό μέλλον.

MotoGP: Λευκός καπνός για συμφωνία διοργανωτών και κατασκευαστών

Στον ερχόμενο αγώνα στο Brno αναμένονται οι ανακοινώσεις και μετά … καταιγίδα μεταγραφών
motogp
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Η περίφημη συμφωνία που θα διέπει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP από το 2027 ως το 2031 έπρεπε κανονικά να έχει υπογραφεί από πέρυσι και, αν δεν είχε προκύψει η εξαγορά του MotoGP από τη Liberty Media, αυτό πιθανότατα θα είχε ήδη συμβεί. Οι νέοι Αμερικανοί ιδιοκτήτες ωστόσο εισέβαλλαν στο πρωτάθλημα ως ταύροι σε υαλοπωλείο και άρχισαν να δείχνουν δείγματα των προθέσεών τους σε όλα τα επίπεδα, από την υποβάθμιση των μικρότερων κατηγοριών ως τις ολοένα και διογκούμενες απαιτήσεις προς τις ομάδες.

Η Concorde Agreement, η συμφωνία που θα διέπει τη συνεργασία διοργανωτών και κατασκευαστών για τα επόμενα πέντε χρόνια ωστόσο δεν έχει υπογραφεί ακόμη, αν και πλέον όλα δείχνουν πως φτάσαμε στο τέλος της διαπραγμάτευσης και όλα δείχνουν πως στη Grand Prix της Τσεχίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο (19-21/6) θα γίνουν οι επίσημες ανακοινώσεις.

Προφανώς ως τότε δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τι έχει συμφωνηθεί, από τις πηγές μας ωστόσο προκύπτουν κάποια δεδομένα. Πρώτον και βασικότερο, το αίτημα των κατασκευαστών για ποσοστά από τα έσοδα του MotoGP μάλλον δεν περνά και, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί πάγιο ετήσιο ποσό προς τις ομάδες, όπως ίσχυε ως τώρα, αλλά πιθανότατα λίγο αυξημένο.

Μαθαίνουμε επίσης πως υπάρχουν αρκετές εκκρεμότητες στο ζήτημα της επικοινωνιακής προβολής, όπου η MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG, πρώην Dorna) θέλει πολύ αυξημένη εμπλοκή από τις ομάδες και τους κατασκευαστές, αλλά μάλλον δεν έχει βρεθεί ακόμη η χρυσή τομή εδώ.

Ακόμη περισσότερο όμως, περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τι άλλο θα αλλάξει στις διαδικασίες του πρωταθλήματος σε ζητήματα που είχαν τεθεί από την MGPSEG, όπως η ύπαρξη τρίτου αναβάτη ως αναπληρωματικού, η επιβολή μιας μοτοσυκλέτας ανά αναβάτη αντί δύο και άλλα τέτοια ζητήματα που αναμένεται να επηρεάσουν την αγωνιστική δράση πολύ πιο άμεσα από το μάρκετινγκ και τη διαφήμιση.

Πιθανότατα λοιπόν αυτό που θα ανακοινωθεί θα είναι ένα προσχέδιο συμφωνίας με τις βασικές αρχές που θα διέπουν το πρωτάθλημα από το 2027, με αρκετά ανοικτά θέματα να μεταφέρονται σε επόμενες διαβουλεύσεις. Διαβάζουμε επίσης για πρόβλεψη επέκτασης της συμφωνίας αυτής και για μια ακόμη πενταετία, δηλαδή ως και το 2036.

Στο μεταξύ, ενδεχόμενη ανακοίνωση της πολυπόθητης συμφωνίας θα ξεκλειδώσει και τις ανακοινώσεις μεταγραφών, κάτι που μάλλον δεν θα αλλάξει δραστικά τον κόσμο μας ως θεατές του αθλήματος, μιας και η επικαιρότητα πρακτικά έχει ήδη σκιαγραφήσει τις περισσότερες μετακινήσεις που θα γίνουν ενόψει 2027.

Ετικέτες