Wilco Zeelenberg - Τέλος συνεργασίας με την Trackhouse Aprilia

Η νέα σύνθεση της Trackhouse Racing MotoGP δεν περιλαμβάνει τον Ολλανδό μετά το 2024
Wilco Zeelenberg
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

2/9/2024

Στο GP του Aragon, ο Davide Brivio της Trackhouse Aprilia επιβεβαίωσε την αποχώρηση του Wilco Zeelenberg από την περιφερειακή ομάδα του Noale στα τέλη του 2024.

O Ολλανδός πρώην αγωνιζόμενος είχε κάνει το ντεμπούτο του ως αγωνιζόμενος στο Motocross, για να κάνει στροφή στους ασφάλτινους αγώνες, κάνοντας το ντεμπούτο του στα 80 κ.εκ. το 1986. Στην καριέρα του πέτυχε μία μόνο νίκη σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, στο Γερμανικό GP του 1990, στην κατηγορία των 250 κυβικών. Μετά το πέρας της αγωνιστικής του καριέρας, ο Zeelenberg έγινε Team Manager στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha στα Supersport για το WorldSBK, έχοντας υπό την επίβλεψή του τον Cal Crutchlow και τον Fabien Foret, με τον Βρετανό να κερδίζει τον τίτλο το 2009. Το 2010 ο Zeelenberg έγινε Team Manager του Jorge Lorenzo στο MotoGP, ενώ αργότερα συνέχισε με τον Maverick Vinales.

Zeelenberg - Rossi

Με την είσοδο της Petronas Yamaha SRT στο MotoGP, o Zeelenberg έγινε Team Manager της περιφερειακής ομάδας της Yamaha, η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Yamaha RNF.

Wilco RNF

Όμως αφού η RNF άλλαξε προμηθευτή, ιδιοκτήτη και όνομα, για να γίνει περιφερειακή ομάδα της Aprilia με Διευθυντή τον Davide Brivio, οι ημέρες του Zeelenberg ήταν μετρημένες.

Ο Brivio ανέφερε πως η διακοπή της συνεργασίας της Trackhouse Racing με τον Zeelenberg ήταν μια δύσκολη απόφαση, όμως η αμερικάνικη ομάδα αναζητά “μια νέα κατεύθυνση”.

Zeelenberg

Davide Brivio: “Όταν έφτασα στην Trackhouse βρήκα μια ομάδα που είχε δημιουργηθεί πριν από χρόνια, και χάρη στον Zilco πρέπει να πω πως η ομάδα δεν πρόκειται να αλλάξει του χρόνου. Όμως για το μέλλον, χρειαζόταν να βρούμε μια νέα κατεύθυνση. Από τη μία είναι λυπηρό που φεύγει ο Zilco, από την άλλη είναι απλώς… business.”

Zeelenberg

Κάπως έτσι ένα κεφάλαιο κλείνει, με τον Zilco να έχει σταθεί δίπλα σε πολλούς θρύλους του MotoGP, ενώ η δικαιολογία “αναζητούμε νέα κατεύθυνση” από τον Brivio σίγουρα έχει κάποια ενδιαφέρουσα ιστορία από πίσω της, ιστορία που ίσως μάθουμε στο κοντινό μέλλον.

MotoGP: Επιτεύχθηκε η πολυαναμενόμενη συμφωνία διοργανωτών-κατασκευαστών έως το 2031!

Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha στη νέα εποχή
GP Deal
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

19/6/2026

Ανακοινώθηκε στο Brno η υπογραφή της νέας συμφωνίας - Concorde Agreement - που θα καθορίσει το πλαίσιο λειτουργίας του πρωταθλήματος από το 2027 έως και το 2031, με τις Aprilia, Ducati, Honda, KTM και Yamaha να δεσμεύονται επίσημα για την παρουσία τους στη νέα πενταετία.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ιστορία του MotoGP που όλοι οι κατασκευαστές-μέλη της MSMA (Motorcycle Sports Manufacturers Association) υπογράφουν μια ενιαία συμφωνία που καλύπτει ολόκληρη την επόμενη αγωνιστική περίοδο.

Σταθερότητα ενόψει των νέων κανονισμών του 2027

Η ανακοίνωση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία καθώς το 2027 σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τα MotoGP, με κινητήρες 850 κυβικών εκατοστών, απαγόρευση των συσκευών ρύθμισης των αναρτήσεων και σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική.

Η νέα συμφωνία δημιουργεί ένα κοινό πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ διοργανωτών και εργοστασίων, καλύπτοντας αγωνιστικά, τεχνικά και εμπορικά ζητήματα για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Παράλληλα, οι διοργανωτές του MotoGP - MotoGP Sports Entertainment Group (MGPSEG), πρώην Dorna - ανακοίνωσαν ότι έχει επιτευχθεί συμφωνία επί των βασικών όρων και με τις 11 ομάδες του πρωταθλήματος για την περίοδο 2027-2031, με περισσότερες λεπτομέρειες να αναμένονται το επόμενο διάστημα.

Μήνυμα ενότητας από όλους τους κατασκευαστές

Πέρα από το τυπικό σκέλος της συμφωνίας, το σημαντικότερο στοιχείο είναι το μήνυμα σταθερότητας που εκπέμπει το πρωτάθλημα σε μια περίοδο όπου η παγκόσμια σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού αλλάζει διαρκώς και τα κόστη εξέλιξης αυξάνονται.

Η υπογραφή επιβεβαιώνει ότι όλοι οι σημερινοί κατασκευαστές σκοπεύουν να συνεχίσουν να επενδύουν στο MotoGP τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2031, εξασφαλίζοντας τη συνέχεια ενός grid που τα τελευταία χρόνια προσφέρει τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην ιστορία της κατηγορίας.

Ο CEO του MotoGP Group, Carmelo Ezpeleta, χαρακτήρισε τη συμφωνία "καθοριστική στιγμή" για το πρωτάθλημα, τονίζοντας ότι η δέσμευση των πέντε εργοστασίων αποτελεί τη βάση για τη μελλοντική ανάπτυξη του θεσμού.

Τι σημαίνει για το μέλλον του MotoGP

Η συμφωνία δεν αφορά μόνο τη διατήρηση των κατασκευαστών στο πρωτάθλημα. Ανοίγει επίσης τον δρόμο για κοινές αποφάσεις σχετικά με την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, την εξέλιξη των τεχνικών κανονισμών, την ενίσχυση του θεάματος, την προσέλκυση νέων φιλάθλων παγκοσμίως και την εν γένει εμπορική ανάπτυξη του πρωταθλήματος

MGPSEG αναφέρει ότι θα συνεχίσει να επενδύει σε δράσεις προώθησης, εμπορικής ανάπτυξης και αλληλεπίδρασης με το κοινό, όπως η δημόσια 360° προβολή του ολλανδικού Grand Prix στην καρδιά του Λονδίνου, σε συνεργασία με τους κατασκευαστές, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παγκόσμιας απήχησης του θεσμού.

Σημαντική και για την KTM η συμφωνία

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η συμμετοχή της KTM στη νέα συμφωνία, καθώς τους τελευταίους μήνες υπήρξαν αρκετές συζητήσεις σχετικά με το μέλλον της αυστριακής εταιρείας στους αγώνες, λόγω των γνωστών οικονομικών δυσκολιών του ομίλου.

Η υπογραφή έως το 2031 αποτελεί σαφή ένδειξη ότι η KTM εξακολουθεί να θεωρεί το MotoGP βασικό κομμάτι της στρατηγικής της, με τον Pit Beirer να χαρακτηρίζει τη συμφωνία "σημαντική στιγμή για όλους όσοι εμπλέκονται στο πρωτάθλημα".

Η νέα εποχή ξεκινά το 2027

Με τους νέους τεχνικούς κανονισμούς να βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη και τη Liberty Media να αναλαμβάνει τη διαχείριση του MotoGP μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Dorna, η συμφωνία 2027-2031 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα θεμέλια για τη νέα εποχή του πρωταθλήματος.

Το MotoGP εξασφάλισε όχι μόνο τη συνέχιση της παρουσίας των πέντε εργοστασίων, αλλά και μια κοινή βάση για τα επόμενα χρόνια, καθώς οι διοργανωτές πίεζαν για δεκαετή δέσμευση των κατασκευαστών έως το 2036, πράγμα που δεν πέτυχαν και φαίνεται πως θα κριθεί από τις τεχνικές λεπτομέρειες της συμφωνίας και τους καρπούς που αυτή θα φέρει, στην ερχόμενη περίοδο με τις σημαντικές αλλαγές τόσο στην τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όσο και στον τρόπο με τον οποίο το άθλημα προσεγγίζει το παγκόσμιο κοινό του.