Γράφτηκε από: 
το Στόμα του Λύκου

1913 Sears Dreadnaught

(από τον Tasos Pap)

Mια αρκετά σπάνια και ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα, που μπορούσες να την παραγγείλεις μέσω αλληλογραφίας και να την παραλάβεις στην πόρτα σου σε κιβώτιο, από τον σχετικό κατάλογο της εταιρείας.
Η παραγωγή της διήρκησε από το 1912-1916 και συναρμολογούταν από την Spacke Company of Indianapolis, Indiana για λογαριασμό της Sears. Η Spacke, επίσης κατασκεύαζε και το 70'' ΙΟΕ V-twin που χρησιμοποιεί η παρακάτω μοτοσυκλέτα.
Η ίδια κατασκευάστρια εταιρία έδινε μοτέρ και σε άλλες μάρκες της περιόδου όπως στην Dayton, Minneapolis, Crawford, Eagle.
Tα μοτερ της επίσης, μοιραζόντουσαν κι αρκετές μαρκες κατασκευής τρικύκλων, τα οποία ήταν ευρέως διαδεδομένα την εποχή εκείνη.

Απέδιδε 9hp, ισχύς παραπάνω από ικανοποιητική για την περίοδο, η λίπανση ήταν ολικής απώλειας με ντρίππερ κ' τρόμπα χειρός στο ρεζερβουάρ και ξεχωριστό δοχείο λαδιού, επίσης μες στο ρεζερβουάρ.
Ο 70,62ιντσος αερόψυκτος με τις βαλβίδες εισαγωγής επικεφαλής και τις εξαγωγής πλάγιες -που ήταν πάντα, και σε όλες τις εκδόσεις του και εφαρμογες του γυαλισμένος σαν καθρέπτης- είχε διάμετρο 3,5'' και διαδρομή 3,67''.
Χρησιμοποιούσε μονοτάχυτο κιβώτιο από την Εclipse και ενεργοποιούνταν από τον μοχλό/συμπλέκτη δίπλα στο δοχείο καυσίμου. Η παρακάτω εικονιζόμενη διατηρεί και τις δύο αλυσίδες της, μία για την κίνησή της από το μοτέρ και μία για τα πετάλια.
Η διάταξη αυτή εγκαταλείφθηκε το επόμενο έτος 1914 και υιοθετήθηκε ο συμπλέκτης στο αριστερό πόδι και διτάχυτη πλύμνη στο κέντρο του πίσω τροχού. Έτσι πλέον, ο μοχλός δίπλα στο ρεζερβουάρ, ανέλαβε τον ρόλο της αλλαγής των δύο ταχυτήτων.

Η εικονιζόμενη, διαθέτει φώτα ασετυλίνης, εμπρόσθια ανάρτηση με υστερούντες βραχίονες και φύλλα σούστας (leafer), και extra comfort σέλα.
Η τιμή της τότε, ανέρχονταν σε $250. Πρόσφατα μία του '14 πουλήθηκε σε πλειστηριασμό περί τα $127.000 δίχως όμως, τα εμπρός και πίσω φώτα ασετυλίνης.

 

 

 

Tags: