Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

WSBK 2022 - Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Alvaro Bautista & Ducati

Πρώτη φορά στην ιστορία τίτλος σε MotoGP & WSBK για τους Ιταλούς
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/11/2022

Μια εβδομάδα μετά την κατάκτηση του τίτλου στο MotoGP για το 2022, η Ducati, με τον 38χρονο Alvaro Bautista, κέρδισε και τον τίτλο στα WSBK, κάνοντας για πρώτη φορά τέτοιο double στην ιστορία για το εργοστάσιο του Borgo Panigale! Κι αν υπολογίσουμε πως οι Ιταλοί κέρδισαν και τον τίτλο κατασκευαστών και στα 2 Πρωταθλήματα, τότε εύκολα μπορεί κανείς να πει πως η χρονιά βάφτηκε κόκκινη όσον αφορά στους ασφάλτινους αγώνες κορυφαίου επιπέδου.

Μαθηματικά ο Bautista μπορούσε να κατακτήσει τον τίτλο από τον πρώτο κιόλας αγώνα του προτελευταίου γύρου της σεζόν στην Ινδονησία, όμως ένας πεισμωμένος Razgatlioglu που έκανε το χατ-τρικ στην πίστα της Mandalika, ανάγκασε τον Ισπανό να περιμένει μέχρι τον τρίτο αγώνα για να γιορτάσει, και να κάνει το double για τη Ducati.

Αυτός ήταν ο πρώτος τίτλος αναβατών της Ducati στα WSBK από το 2011, και ο πρώτος του Bautista με την ομάδα της Aruba.it Racing Ducati, 3 χρόνια μετά από το ντεμπούτο του στο Πρωτάθλημα.

Παράλληλα, ήταν και ο πρώτος Παγκόσμιος Τίτλος για το Panigale V4 R, μια μοτοσυκλέτα που έκανε το ντεμπούτο της το 2019.

Ας τα πάρουμε από την αρχή.

Ενώ στα πρώτα δοκιμαστικά ο Bautista έδειχνε άπιαστος στην φρεσκοστρωμένη άσφαλτο της Mandalika (0.5 sec ταχύτερος από τον Toprak και 1 sec από τον Rea), ο Τούρκος αναβάτης της Yamaha βρήκε τον καλό του εαυτό, για να πάρει την pole position με τη μεγαλύτερη διαφορά από τον δεύτερο αναβάτη στα τελευταία… 5 χρόνια!

Ο χρόνος του Toprak για την Pole position ήταν 1:31.371, με τον 2ο Jonathan Rea να έπεται… 1.052sec πιο πίσω, και τον Alvaro Bautista 5ο, 1.452 sec πίσω από τον Τούρκο!

1ος αγώνας

Στον 1ο αγώνα της Ινδονησίας, που ήταν και ο 900ος αγώνας της ιστορίας στα WSBK, ο Toprak ήταν άπιαστος, κερδίζοντας τον με 4+ δευτερόλεπτα διαφορά από τον 2ο Bautista, ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως ο αναβάτης της Yamaha είχε κερδίσει και τον 800ο αγώνα του Πρωταθλήματος.

Στον ίδιο αγώνα είχαμε μάχες μεταξύ Rea & locatelli, ενώ ο Bautista κατάφερε μεν να περάσει τους 3 πρώτους, όμως ο Razgatlioglu ήταν… αλλού. Αυτή ήταν η 30η νίκη της καριέρας του Τούρκου αναβάτη, που κατάφερε να κόψει λίγους βαθμούς από τον πρωτοπόρο Bautista, βαθμοί που στο τέλος δεν θα έκαναν όμως καμία διαφορά.

Ο Jonathan Rea μπορεί να τερμάτισε 3ος, παίρνοντας το 240ο βάθρο του στα WSBK, όμως βγήκε μαθηματικά, εκτός πιθανοτήτων για κατάκτηση του τίτλου, αφήνοντας τους Toprak και Alvaro να το παλεύουν οι δυο τους.

Superpole αγώνας

Στον αγώνα Superpole ο Razgatlioglu πήρε μία ακόμα νίκη, αντιστεκόμενος στις επιθέσεις του Jonathan Rea, με τον Bautista να παίρνει την τέταρτη θέση. Ο Τούρκος με τον Ιρλανδό πάλευαν για τη νίκη και τους 10 γύρους του mini-αγώνα Superpole, με τον Toprak να καταφέρνει τελικά να κάνει μια μικρή διαφορά και να κερδίσει τον 2ο συνεχόμενο αγώνα του για το Σαββατοκύριακο της Ινδονησίας. Τρίτος τερμάτισε ο Andrea Locatelli, το πρώτο βάθρο του εδώ και 203 μέρες, με τον Bautista να τερματίζει τέταρτος, και με τον Axel Bassani να αναδεικνύεται καλύτερο ανεξάρτητος αναβάτης της σεζόν.

Δεύτερος αγώνας -και φαρμακερός

Στον τρίτο αγώνα της Ινδονησίας, ο Alvaro Bautista πέτυχε αυτό που δεν μπόρεσε να καταφέρει στους προηγούμενους δύο, για να στεφθεί Πρωταθλητής WSBK 2022, ο πρώτος αναβάτης που παίρνει τίτλο με Ducati μετά τον Carlos Checa το 2011.

Μαθηματικά, ο Bautista θα έπαιρνε τον τίτλο στον δεύτερο αγώνα (τρίτο αν υπολογίσεις και τον superpole) της Mandalika, αρκεί να τερμάτιζε στο βάθρο, ή να έχανε λιγότερους από 9 βαθμούς σε σχέση με τον Toprak.

Ο Toprak έφυγε πρώτος, με τον Bautista να τον κυνηγά και να περνά πρώτος εκείνος στον 14ο γύρο, όμως ο αναβάτης της Yamaha απάντησε άμεσα, για να χάσει και πάλι την πρώτη θέση από τον Ισπανό. Δεν πρόλαβε όμως να χαρεί, και ο Πρωταθλητής του 2021 τον πέρασε και πάλι για να πάρει τελικά τη νίκη με διαφορά 1+ δευτερολέπτου από τον Bautista, που έτσι κλείδωσε τον τίτλο, και έγινε ο τρίτος διαφορετικός αναβάτης με τον τρίτο διαφορετικό κατασκευαστή που παίρνει τίτλο στα WSBK στις τρεις τελευταίες σεζόν!

Τελική κατάταξη Πρωταθλήματος

1. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 553 βαθμοί

2. Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) 487

3. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 279

4. Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing – Ducati) 279

5. Andrea Locatelli (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK) 245