Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

Motul-WSBK Magny-Cous: Ο Bautista δεν δέχεται τη συγνώμη του Rea

Κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός λέει ο Redding
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/9/2022

Πόλεμος δηλώσεων ξέσπασε μετά την άκρως επιθετική κίνηση του Rea στον Bautista, όπου είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του αναβάτη της Ducati.

Τόσο η Ιταλική ομάδα, όσο και ο ίδιος ο Alvaro Bautista δεν αποδέχονται τη συγνώμη του πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή από το “Πράσινο στρατόπεδο” θεωρώντας πως δεν ήταν λάθος, ούτε υπερβολικός ζήλος, αλλά προσχεδιασμένη κίνηση για να βγει εκτός αγώνα ο αναβάτης της Ducati και να μειωθεί η αρκετά μεγάλη βαθμολογική διαφορά που έχει σε αυτή τη φάση του πρωταθλήματος.

Το βασικό επιχείρημα της Ducati και του Bautista είναι πως ο Rea έχει τόσα παγκόσμια πρωταθλήματα και εξακολουθεί να είναι από τους πρωταγωνιστές στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, οπότε δεν δικαιολογείται να έχει τόσο ακραία συμπεριφορά μέσα στον αγώνα που θυμίζει λιγότερο έμπειρους αναβάτες.

Μάλιστα ο Bautista υπογράμμισε την εμπειρία και τις ικανότητες του Rea ως βασικό στοιχείο για να μην δεχτεί πως ο εμβολισμός του έγινε από λάθος υπολογισμό.

“Για το πρωτάθλημα ίσως να είναι καλό που έχασα βαθμούς, αλλά δεν είναι δίκαιο ο Rea να παίρνει μόνο μια μικρή ποινή τερματίζοντας στην 5η θέση και εγώ να εγκαταλείπω τον αγώνα. Από την στιγμή που οι αγωνιδίκες αποφάσισαν πως έφταιγε, η ποινή έπρεπε να είναι πιο δίκαιη προς εμένα” δήλωσε ο Bautista θεωρώντας πως το Long-Lap Penalty ήταν λίγο.

 

Από την μεριά του ο Rea επιμένει πως όταν πλησίαζε τον Bautista δεν είχε στο μυαλό του κάποια κακιά πρόθεση: “Πρώτα απ’ όλα λυπάμαι που είχε πτώση ο Bautista. Είχαμε επαφή και μετά τον αγώνα πήγα να τον δω και να του ζητήσω συγνώμη, παρουσιάζοντας την δική μου οπτική στο θέμα. Άκουσα την δική του άποψη οπότε το θέμα έκλεισε και αλλάζω σελίδα.”   

Τη θέση του Rea φαίνεται να συμμερίζεται και ο πρώην αναβάτης της Ducati και πλέον αναβάτης της BMW κύριος Scott Redding ο οποίος είπε πως: “….κάποιες φορές πρέπει να γίνεσαι πιο επιθετικός”

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του πιο… κερδισμένου από αυτό συμβάν, δηλαδή του Toprak Razgatlioglu: “Ο μόνος τρόπος για να περάσεις σε αυτή την πίστα τον Baustista ήταν σε αυτή τη στροφή. Το έκανα και εγώ στη Superpole. Σε όλες τις άλλες στροφές η επιτάχυνση της Ducati είναι απίστευτη και δεν υπάρχει περίπτωση να περάσεις τον Baustista. Βλέποντας το video με το συμβάν νομίζω πως ο Jonny (Rea) απλώς προσπάθησε να τον περάσει στο μοναδικό σημείο που θα μπορούσε να το κάνει. Ίσως έκανε λάθος υπολογισμό αλλά δεν βλέπω να προσπάθησε να τον πετάξει έξω – απλώς προσπάθησε να τον περάσει. Το γεγονός πως έπεσε (ο Baustista) μάλλον δεν τον χαροποιεί..”    

Δεδομένη είναι η επιθετική κίνηση του Rea και δεδομένο επίσης πως ο Bautista έπεσε γιατί υπήρχε επαφή μεταξύ τους, διαφορετικά δεν θα είχε πέσει. Αυτό κάνει τα πράγματα απείρως πιο απλά στην κατανόηση του συμβάντος και έτσι γλιτώνουμε - ως φίλαθλοι- τον οπαδισμό σχετικά με το ποιος φταίει ή όχι, όπως είχε γίνει στα MotoGP το 2015 όταν δεχόταν κριτική οποιοσδήποτε τολμούσε να γράψει για το ποιος έφταιγε. Από την άλλη δεν έχουμε μία περίπτωση σαν του Romano Fenati όπου το τι υπήρχε στο μυαλό του αναβάτη όταν άπλωνε το χεράκι του, φαινόταν με τεράστια φωτεινή πινακίδα πάνω από το κεφάλι του. Εδώ τώρα ξεκάθαρα φταίει ο Rea, και για αυτό τιμωρήθηκε. Θα έπρεπε να είχε τιμωρηθεί ακόμη πιο σκληρά για να είναι σίγουρο πως όταν δεν μπορεί να περάσει μία μοτοσυκλέτα, δεν θα κάνει κάτι παρακινδυνευμένο μέχρι να το πετύχει.

Από εκεί και πέρα ο καθένας μπορεί να πει την δική του γνώμη, ωστόσο από πλευράς αρθρογραφίας που -υποτίθεται ακόμη και στις μέρες μας- πως πρέπει να είναι σε ανώτερο επίπεδο από την «γνώμη», δεν θα πρέπει να βλέπουμε εκφράσεις βεβαιότητας σχετικά με το τι σκεφτόταν ο Rea. Αυτό δεν γίνεται να το πει κανείς κοιτώντας το video του αγώνα και μιλάμε για την ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ περίπτωση και όχι γενικά. Δεν είναι φως-φανάρι σαν του Fenati, ή ένα σωρό παλαιότερες ξεκάθαρες φάσεις, χρησιμοποιώντας εδώ ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα ώστε να γίνεται ταυτόχρονα κατανοητό από όλους τους αναγνώστες, παλιούς και νέους. Μακάρι να μην χρειαστεί στο μέλλον να δοθεί συνέχεια σε οποιοδήποτε αγωνιστικό συμβάν με δηλώσεις αργότερα…