Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

MOTUL WSBK: Η αδιανόητη πράξη του Dominique Aegerter πρώτου στην βαθμολογία, η εξομολόγησή του και η τιμωρία

Μπορεί να αποδοθεί στην πίεση που ένιωσε εκείνη την στιγμή
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/8/2022

Ο πρώτος αγώνας της Supersport κατηγορίας, σε μία ημέρα που είχε πολύ θέαμα και πολλές προσπεράσεις σε όλες τις κατηγορίες, χαρακτηρίστηκε από την μαζική πτώση αναβατών αμέσως μετά την εκκίνηση.

Ο Can Oncu φρέναρε αργά για την πρώτη στροφή, γλίστρησε και συμπαρέσυρε τους Dominique Aegerter, Andy Verdoia, Raffaele De Rosa, Federico Caricasulo και Yari Montoya. Για την πράξη του αυτή ο Oncu πήρε ποινή διέλευσης από την pit lane και το περιστατικό θα έπρεπε να είχε τελειώσει εκεί, από την στιγμή που όλοι ήταν όρθιοι και έτοιμοι να ξανά μπουν στον αγώνα έστω και τελευταίοι. Όλοι εκτός από έναν.

Ο Dominique Aegerter πρώτος στην βαθμολογία του πρωταθλήματος και με απίστευτο σερί νικών, ξεκινώντας από τον δεύτερο αγώνα στο Aragon έχοντας κερδίσει από τότε όλους τους αγώνες, είναι στο έδαφος και δεν σηκώνεται. Εκείνη την στιγμή ο Aegerter είχε ισοφαρίσει το ρεκόρ νικών του Locatelli που κρατούσε από το 2020 και πήγαινε για το επόμενο, χώρια που προηγούταν στην βαθμολογία.

Αν λοιπόν κόστισε σε κάποιον περισσότερο η πτώση αυτή, τότε σίγουρα αυτός ήταν ο Aegerter. Προς το παρόν όμως το βασικό ήταν να μην έχει χτυπήσει. Όμως ο Aegerter έχει τελικά τις αισθήσεις του αλλά αρνείται να μπει στο φορείο και να βγει εκτός πίστας. Η συμπεριφορά του μοιάζει να στερείται λογικής και αυτό που κάνει τα πράγματα χειρότερα είναι τις επόμενες στιγμές όταν προσπαθεί να πείσει τους κριτές να τον βοηθήσουν να βάλει εμπρός την μοτοσυκλέτα του και να ξανά μπει στον αγώνα. Ευελπιστώντας ίσως πως μπορεί να υπάρχει κόκκινη σημαία και έτσι να ψαλιδίσει την διαφορά του.

 

 

 

Από την στιγμή όμως που δεν είχε σηκωθεί αμέσως έπρεπε να πάει απευθείας για εξετάσεις, ενώ και η συμπεριφορά του τα λεπτά που ακολούθησαν δεν είχε καμία λογική συνέχεια. Εκτός κι αν έπαιζε θέατρο για να καθυστερήσουν να καθαρίσουν την πίστα και να βγει κόκκινη σημαία. Αυτή θα ήταν η μόνη λογική εξήγηση, πράγμα εξαιρετικά άσχημο αν ήταν αλήθεια.

Εκείνη την στιγμή κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να απαντηθεί με σιγουριά, ο Aegerter καταλήγει στο ιατρείο της πίστας όπου δίνει αντικρουόμενες απαντήσεις και ο γιατρός υποπτεύεται διάσειση, τον στέλνει για περαιτέρω εξετάσεις και ταυτόχρονα ακυρώνει την συμμετοχή του για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο που σημαίνει πως ξαφνικά ο Aegerter θα έχανε και τον δεύτερο αγώνα!

Αμέσως μετά τις ιατρικές εξετάσεις του Σαββάτου και χωρίς να μπορεί να συμμετάσχει την Κυριακή, ο Aegerter προχωρά σε έγγραφη εξομολόγηση και παραδέχεται πως δεν σηκώθηκε αμέσως με στόχο να βγει η κόκκινη σημαία. Προφανώς εκείνη την στιγμή δεν μπορούσε να καταλάβει πόσο λάθος ήταν το σχέδιό του, τόσο ηθικά, όσο και την προδιαγεγραμμένη αποτυχία του, καθώς από την στιγμή που δεν σηκώθηκε δεν υπήρχε περίπτωση να συνεχίσει και στην επανεκκίνηση του αγώνα. Θα ήταν καθοδόν στο νοσοκομείο για να βεβαιωθούν οι γιατροί πως είναι εντάξει να συνεχίσει.

Η επιτροπή της FIM αμέσως μετά την έγγραφη εξομολόγηση του Aegerter τον τιμώρησαν με αποκλεισμό από τον επόμενο αγώνα, και έτσι αυτό που πάλεψε να αποφύγει ο αναβάτης της Ten Kate Racing Yamaha, δεν το κατάφερε. Η απόφαση της επιτροπής της FIM στηρίχθηκε στο άρθρο 3.3.2.2, μεταξύ άλλων για την ανάρμοστη και αντιαθλητική συμπεριφορά και για σκόπιμη παραβίαση των κανόνων.

 

Ο πρώτος αγώνας ολοκληρώθηκε -φυσικά- χωρίς διακοπή, όπως και ο δεύτερος με νίκη του Lorenzo Baldassarri και στους δύο, μειώνοντας έτσι την διαφορά στην βαθμολογία του πρωταθλήματος με τον Aegerter να τον παρακολουθεί από την οθόνη της τηλεόρασής του.

Η τρίτη πράξη του θεατρικού αυτού δράματος, ήρθε με την ανακοίνωση της ομάδας και του ίδιου, που θέλει να αφήσει πίσω του ότι συνέβη και να αφοσιωθεί στον φετινό τίτλο που ακόμη προηγείται στην βαθμολογία:

"Το πρωτάθλημα δεν έχει τελειώσει ακόμη και η προσοχή τώρα έχει στραφεί στο δεύτερο μισό της σεζόν, στο οποίο εγώ και η ομάδα μου θα δουλέψουμε σκληρά για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου και τους χορηγούς, την οικογένεια, τους φίλους και τους φίλαθλους καθώς και κάθε άλλο για την συμπαράστασή τους. Δεν το βάζουμε κάτω, ραντεβού στο Magny-Cours”, ολοκληρώνει ο Aegerter.

 

 

 

 

 

Ετικέτες