Η GRT Yamaha ανεβαίνει κατηγορία!

Με παρουσία πλέον και στα Motul SBK
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

26/11/2018

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motul SBK όπως και του MotoGP, βρίσκονται ενώπιον πολλών αλλαγών όσον αφορά τη σύσταση των ομάδων για το 2019. Οι πρώτες αλλαγές ανακοινώθηκαν απ’ το καλοκαίρι με την έλευση του Alvaro Bautista στα SBK στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, αφήνοντας έτσι τον Marco Melandri χωρίς μοτοσυκλέτα καθώς δεν ανανεώθηκε το συμβόλαιό του με το ιταλικό εργοστάσιο. Παράλληλα ο ερχομός της GRT Yamaha απ' τα WorldSSP στην μεγάλη κατηγορία δημιούργησε δύο νέες θέσεις για τους αναβάτες. Η μια ήταν ήδη κατοχυρωμένη απ' τον πρωταθλητή της Sandro Corterse, καθώς απ' του χρόνου θα αγωνίζεται με την YZF-R1, ενώ η δεύτερη αποτέλεσε το εισητήριο για τον Marco Melandi ώστε να παραμείνει στο πρωτάθλημα. Ο Ιταλός αναβάτης  είναι ένας απ’ τους έμπειρους αναβάτες των SBK, ενώ μετράει ήδη αρκετά χρόνια συνεργασίας με τη Yamaha. Ο Marco ξεκίνησε τη συνεργασία του με την ιαπωνική εταιρεία το 2003 όταν αγωνίστηκε με τη μοτοσυκλέτα της στη κατηγορία των 250 κυβικών στα GP και στέφθηκε τότε ο νεαρότερος σε ηλικία πρωταθλητής της κατηγορίας, ενώ δύο χρόνια αργότερα στη μεγάλη κατηγορία πήρε τα πρώτα του βάθρα. Το 2005 οι δρόμοι τους χωρίστηκαν, με τον Ιταλό αναβάτη να μεταβαίνει στην Movistar με την Honda, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα MotoGP. Οι δρόμοι τους όμως ξαναδιαστραυρώθηκαν το 2011, στα WSBK πλέον, με τον Melandri να παίρνει την πρωτιά στην έναρξη του πρωταθλήματος, ενώ το ολοκλήρωσε με τέσσερις νίκες και 11 βάθρα.

Απ’ την πλευρά του ο Sandro Cortese εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του ως πρωτοεμφανιζόμενος στο πρωτάθλημα κατακτώντας το και όσον αφορά τη πορεία του μέχρι στιγμής ανέφερε: "Το να πάρω το φετινό πρωτάθλημα στα WorldSSP και να μεταβώ στα WorldSBK με την GRT Yamaha Team είναι σαν να πραγματοποιώ ένα όνειρό μου. Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι μέλος της ομάδας και παρά το γεγονός ότι είναι ένα μεγάλο βήμα, ανυπομονώ να έρθω αντιμέτωπος με την πρόκληση. Περιμένω πώς και πώς να οδηγήσω την Yamaha YZF-R1 για πρώτη φορά στη Jerez αργότερα αυτό το μήνα και να αρχίσω να εξοικειώνομαι μαζί της. Θα είναι σαν Χριστούγεννα για μένα, δεν έχω ξαναοδηγήσει τόσο μεγάλη μοτοσυκλέτα στο παρελθόν και αισθάνομαι σαν μικρό παιδί που ανυπομονεί να πάρει το δώρο του. Η μοτοσυκλέτα απαιτεί καλύτερη φυσική κατάσταση απ’ ότι η YZF-R6 και με τρεις αγώνες κάθε σαββατοκύριακο αντί ενός, θα χρειαστεί σίγουρα να επενδύσω στην φυσική μου κατάσταση μες το χειμώνα ώστε να είμαι έτοιμος.” Ο Filippo Conti, ο διευθυντής της Yamaha GRT, αναφέρθηκε τόσο στην πορεία της ομάδας όσο και στην άποψή του για του αναβάτες δηλώνοντας: “Είμαι πολύ χαρούμενος που εισερχόμαστε στην μεγάλη κατηγορία με τη Yamaha, εκπληρώνοντας ένα όνειρό μου. Ξεκινήσαμε απ’ την WorldSSP και τώρα μεταφερόμαστε στην μεγάλη κατηγορία που είναι πολύ σημαντικό, τόσο για την ομάδα όσο και για το πρόγραμμα της Yamaha. Είναι ένα μεγάλο βήμα και θα χρειαστεί να μάθουμε απότομα κάνοντας το ντεμπούτο μας, όμως οι αναβάτες μας είναι πολύ έμπειροι. Δεν υπάρχουν πιο έμπειροι αναβάτες απ’ τον Marco, που ήταν πρωτοπόρος το 2011 στο πρώτο του πρωτάθλημα στη μεγάλη κατηγορία. Όσον αφορά τον Sandro που είναι η πρώτη του φορά στη μεγάλη κατηγορία, είναι ο πρωταθλητής της WorldSSP και πρωταθλητής στη Moto3, οπότε πιστεύω πως θα προσαρμοστεί γρήγορα στην Yamaha YZF-R1. Πρέπει να μάθουμε πολλά στη νέα κατηγορία, αλλά ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος, θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί στα WorldSBK όπως ήμασταν και στα WorldSSP. Ίσως να μην είναι δυνατόν στην πρώτη σεζόν, όμως αυτός είναι ο στόχος μας.”

Ετικέτες

Motul-WSBK Aragon: Επιστροφή στις νίκες για Bautista και Ducati

Όπως την πρώτη φορά
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

11/4/2022

Ο εναρκτήριος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Motul-WSBK στο Aragon θύμισε σε όλους μας την πρώτη χρονιά του Alvaro Bautista στην σέλα της Ducati V4R. Τότε, το δίδυμο είχε κάνει ένα εξωπραγματικό ξεκίνημα, με αδιαπραγμάτευτη κυριαρχία στους πρώτους αγώνες, αλλά και με μια απότομη κοιλιά από τη μέση της σεζόν, που στο τέλος οδήγησε στο διαζύγιο.

Φέτος δεν μπορεί να μην έριξε μισή πίστα στους υπόλοιπους συναθλητές του, όμως και τα 4,393 δευτερόλεπτα που ήταν η τελική διαφορά του Bautista από την Kawasaki του Rea στην δεύτερη θέση, κάθε άλλο παρά μικρή διαφορά το λες, ειδικά αν λάβεις υπόψη σου πόσο μικρές ήταν οι διαφορές πέρσι μεταξύ Rea και Toprak.

Βέβαια για να τερματίσει στη δεύτερη θέση ο Rea χρειάστηκε να θυμηθεί τον καλύτερο εαυτό του, καθώς έπρεπε να ξεπεράσει το “εμπόδιο” του Michael Ruben Rinaldi με την δεύτερη εργοστασιακή Ducati V4R και φυσικά του περσινού παγκόσμιου πρωταθλητή Toprak Razgatlioglu.

Αυτή η μάχη για την δεύτερη και Τρίτη θέση του βάθρου, έδωσαν τη δυνατότητα στον Bautista να κάνει έναν αγώνα χωρίς ιδιαίτερη πίεση μετά τον τρίτο γύρο.

Πίσω του όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για τους υπόλοιπους αναβάτες που διεκδικούν το πρωτάθλημα φέτος.

Ο Rea βρέθηκε στην τέταρτη θέση στην αρχή του αγώνα, όταν βγήκε ανοιχτά στην Κ1, κάτι που δεν θα άφηνε να περάσει ανεκμετάλλευτο ο Rinaldi και ο Toprak. Στη συνέχεια όμως ο Rea κατάφερε να περάσει στα φρένα τον Τούρκο αναβάτη της Yamaha και να βρεθεί στην τρίτη θέση πίσω από τον Rinaldi.

Η πίεση του Rea στον αναβάτη της Ducati έφερε αποτέλεσμα στο 11ο γύρο, όπου ο Rinaldi μπήκε με περισσότερη φόρα στη στροφή, άνοιξε τη γραμμή του και επέτρεψε στον Rea να βρεθεί στη δεύτερη θέση.

Τώρα ήταν η σειρά του Toprak να κάνει ό,τι μπορεί για να βρεθεί στο βάθρο και πράγματι στον 15 γύρο έκανε την επίθεσή του στον Rinaldi και βρέθηκε στην τρίτη θέση.

Με τον ρυθμό που είχε εκείνη τη στιγμή φάνηκε πως ίσως προλάβει να δώσει μια μάχη με τον Rea για την δεύτερη θέση, όμως τελικά φαίνεται πως αποφάσισε να μην ρισκάρει από το ξεκίνημα του πρωταθλήματος και κράτησε τους πολύτιμους βαθμούς της τρίτης θέσης.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

RACE 1

SUPERPOLE

 

RACE 2