Μικρές αλλαγές στους κανονισμούς του MOTUL WSBK

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/4/2016

Στις 22 Απριλίου, αναμένοντας τον αγώνα των MotoGP, συναντήθηκαν στην Jerez ο διευθυντής της οργάνωσης WorldSBK, Javier Alonso, με εκπροσώπους της FIM και της Dorna για ορισμένες μικρές αλλαγές στους κανονισμούς που έχουν σκοπό να καθορίσουν καλύτερα το τοπίο των δοκιμών και να θέσουν συγκεκριμένα παραδείγματα σε δευτερεύοντες τομείς, ώστε να είναι ευκολότερη η διαδικασία της ποινής. Σήμερα ανακοίνωσαν τις αλλαγές αυτές, που μπαίνουν άμεσα σε εφαρμογή, από τον αγώνα αυτού του Σαββατοκύριακου.

 

Το σημαντικότερο είναι το θέμα των δοκιμών, καθώς σκοπός της οργάνωσης είναι να συνεχίσει να διευκολύνει τους αναβάτες που θέλουν να μεταπηδήσουν στα MotoGP ή στο πρωτάθλημα Endurance διατηρώντας έτσι τον χαρακτήρα των πρωταθλημάτων (FIM Superbike / Supersport World Championships / Superstock 1000cc Cup) που θέλει να βλέπει αγωνιζόμενους να έρχονται από άλλα πρωταθλήματα ή να κάνουν το επόμενο βήμα συμμετέχοντας για πρώτη φορά και αλλού. Ο νέος κανονισμός έρχεται ως μήνυμα για να δείξει ότι η οργάνωση θα συνεχίσει να επιτρέπει τις συμμετοχές των αναβατών σε άλλα πρωταθλήματα, αλλά με σκοπό αυτό να μην αποτελούν συγκεκαλυμένη δοκιμή των μοτοσυκλετών τους. Με λίγα λόγια δεν αφήνει παραθυράκια νόμου από εδώ και πέρα, αφού θα κρίνει ξεχωριστά κάθε περίπτωση.

Για τις άκυρες εκκινήσεις, έχουν αφαιρέσει η υποχρέωσή τους να ενημερώνουν την ομάδα τους πρώτους 4 γύρους, μετατρέποντας τον κανονισμό με το λιγότερο συγκεκριμένο: «το δυνατόν ταχύτερα», ώστε να μπορούν να επιβληθούν ποινές που διαφορετικά θα παραγράφονταν. Ταυτόχρονα έκαναν ξεκάθαρο ότι πλέον θα μπορεί να δοθεί και χρονική ποινή για άκυρη εκκίνηση, εκτός από το πέρασμα μέσα από τα pit, με τον αγωνοδίκη να μετρά το πέρασμα και αυτομάτως πριν τον αγώνα να γνωστοποιεί και το μέγεθος της ποινής, ώστε προκαταβολικά οι ομάδες να το γνωρίζουν πριν σφάλουν.

Εξαιτίας ορισμένων συχνών καθυστερήσεων στην εκκίνηση, που περισσότερο επηρεάζουν την τηλεοπτική κάλυψη και όχι τόσο την ομαλή διεξαγωγή, ο νέος κανονισμός ορίζει τα στάδια για τα τρία λεπτά πριν την έναρξη, καθώς και το τελευταίο λεπτό, για να γίνονται οι εκκινήσεις ακριβώς στην ώρα τους, προβλέποντας αυστηρότερες ποινές σε περίπτωση μη συμόρφωσης. 

Με ομόφωνη συμφωνία, ανάμεσα σε όλα τα μέλη της επιτροπής Superbike, τα δεδομένα διαχείρισης των κινητήρων από το τελευταίο αγώνα θα γνωστοποιηθούν για όλες τις ομάδες, σε όλες τις κατηγορίες και αγωνιστικά σκέλη.

Ο επόμενος αγώνας του MOTUL WSBK θα γίνει τώρα στην ιστορική πίστα της Imola, στην γειτονική Ιταλία, στις 29 Απριλίου με 1η Μαΐου 

Ετικέτες

Bimota - Επιστρέφει στα Motul WSBK το 2025!

Με κινητήρα από το ZX-10RR, αλλά με διαφορετικό πλαίσιο - Ένα βήμα παραπάνω από την πρακτική του Pierer Group στο MotoGP
motomagBimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/4/2024

Η Bimota, μετά από πολλά χρόνια απουσίας από το Παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα, επιστρέφει μέσω της συνεργασίας της με την Kawasaki στα Motul WSBK το 2025, με το πλαίσιο να είναι ιταλικής κατασκευής, ενώ ο κινητήρας -και τα περισσότερα μέλη της ομάδας- θα προέρχονται από το Akashi.

Οι παλαιότεροι θα γνωρίζουν ότι η Bimota δεν είναι άσχετη με τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετρώντας ήδη από το 1980, εφτά μόλις χρόνια μετά την ίδρυσή της, το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 350 κυβικά, με τον Jon Ekerold να οδηγεί στην κορυφή μία δίχρονη, δικύλινδρη Bimota YB3. Η επιτυχία συνεχίστηκε το 1987 με τον θρύλο Virginio Ferrari καβάλα στο YB4R να κατακτά το πρωτάθλημα στην κατηγορία TT Formula 1. Το 1988 ήταν η χρονιά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK έκανε την εμφάνισή του, με τους Davide Tardozzi και Stephane Mertens να ανεβαίνουν 7 φορές συνολικά στο πρώτο σκαλί του βάθρου, στην παρθενική χρονιά του WSBK. Μετά από κάποια χρόνια αγωνιστικής ανομβρίας, ο ταλαντούχος εκλιπών Anthony Gobert με ένα SB8R είδε πρώτος την καρό σημαία στο υγρό Philip Island, το 2000.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Μετά από 25 χρόνια, η Bimota σε συνεργασία με την Kawasaki επανέρχεται στο Παγκόσμιο στερέωμα των αγώνων, ξεκινώντας από τη σεζόν του 2025. Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, που ακόμα δεν έχει εμφανιστεί, θα είναι της Bimota, σχεδιασμένο εντός των εγκαταστάσεών της, με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα να έρχεται από το Ninja ZX-10RR. Και όχι μόνο αυτός, καθώς πολλά μέλη από την εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki KRT θα μεταπηδήσουν στο box της Bimota. Ένα ορόσημο για την Kawasaki Racing Team, η οποία μετρά σχεδόν σαράντα χρόνια αγωνιζόμενη με μοτοσυκλέτες που μπορείς να αγοράσεις στην πλησιέστερη αντιπροσωπεία.

Η ονομασία της νέας ομάδας θα είναι "Bimota by Kawasaki Racing Team", όχι μόνο εξαιτίας της πράσινης ιστορίας στον θεσμό των Motul WSBK, αλλά και χάρη στο μειοψηφικό πακέτο του 49,9%της Bimota, το οποίο ανήκει στο Akashi από το 2019. Όπως είναι λογικό, ένας βασικός στόχος για τη δημιουργία της νέας ομάδας είναι η διαφήμιση της Bimota, καθώς μέσα από τους αγώνες θα μπορέσει να προωθήσει καλύτερα τις μοτοσυκλέτες της (και πρώτα απ' όλα κάποια μελλοντική replica της αγωνιστικής της μοτοσυκλέτας), αγγίζοντας ένα ευρύτερο κοινό. Με τη σειρά του, η αύξηση της δημοφιλίας της ιταλικής εταιρείας που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες-έργα τέχνης στο χέρι, με εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια, αναμένεται να φέρει γενικότερη αύξηση στις πωλήσεις μοτοσυκλετών Bimota και περισσότερα έσοδα στα ταμεία.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Το επόμενο λογικό βήμα λοιπόν έγινε, από την στιγμή που η Kawasaki απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της ιταλικής εταιρείας. Σε αντίθεση με το παρελθόν, αυτή την φορά η Bimota έχει ισχυρότερη οικονομική επιφάνεια, χάρη στην στήριξη του Akashi. Ταυτόχρονα, η τεχνογνωσία των πράσινων, οι οποίοι μετρούν ήδη 7 Παγκόσμιους τίτλους, θα αποτελέσει σημαντικό υποστηρικτικό παράγοντα, γλιτώνοντας χρόνο, κόπο και χρήμα από την δημιουργία ενός τμήματος R&D από το μηδέν.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Αν και η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Bimota δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί, δεν περιμένουμε να δούμε στις πίστες το ιδιόρρυθμο hub-steering μπροστινό του εργοστασίου από το Rimini. Αν και με πολλά πλεονεκτήματα, το βασικό μειονέκτημα της απουσίας σωστής πληροφόρησης τέτοιου είδους συστημάτων διεύθυνσης για το τι ακριβώς συμβαίνει κάτω από τον μπροστινό τροχό, έχει αφήσει το πιο απλό κατασκευαστικά τηλεσκοπικό πιρούνι να κυριαρχήσει στους αγώνες.

Ετικέτες