MOTUL WSBK 2023, Portimao, Race 2: Match point για τον Bautista

Με τον Razgatioglu να παλεύει με το θηρίο που λέγεται Panigale V4 R
motomag MOTUL WSBK 2023, Portimao, Race 2: Match point για τον Bautista
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/10/2023

Ο δεύτερος αγώνας στο Portimao ήταν ξεκάθαρα ο πιο συναρπαστικός αγώνας της χρονιάς καθώς οι Bautista – Razgatioglu έδωσαν τα πάντα για τη νίκη με τους δύο τους να προσπερνούν ο ένας τον άλλον αμέτρητες φορές και τον Bautista να καταφέρνει στο τέλος να περάσει λίγο πριν την γραμμή του τερματισμού τον Razgatioglu. Παρολαυτά ο τίτλος θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα στην Jerez με τον Ισπανό της Ducati να έχει ξεκάθαρο προβάδισμα.

WSBK Portimao 2023

Ο Toprak Razgatioglu (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) ξεκίνησε και πάλι καλύτερα όλων με τον Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati), να βρίσκεται ακριβώς από πίσω του στη δεύτερη θέση, καλή εκκίνηση είχε κάνει και ο Remy Gardner (GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team) καθώς είχε περάσει τον Andrea Locatelli (Pata Yamaha Prometeon WorldSBK) για την τρίτη θέση. Λίγο πιο πίσω είχαμε την σύγκρουση των Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) Scott Redding (Rokit BMW Motorrad Wolrd SBKteam) και Xavi Vierge (Team HRC), με τον Vierge να τίθεται εκτός αγώνα και το συμβάν να βρίσκεται υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες, με τους ίδιους λίγο αργότερα να δίνουν ποινή long lap penalty στον Rea για "απερίσκεπτη οδήγηση".

Με 17 γύρους να απομένουν ο Bautista έκανε την κίνηση του περνώντας τον Razgatioglu, με τον αναβάτη της Yamaha να παίρνει εκ νέου την πρωτοπορία με αποφασιστικό τρόπο. Ο Razgatioglu ο οποίος ήθελε με κάθε τρόπο τη νίκη ώστε να παραμείνει ζωντανός στο κυνήγι του τίτλου έκανε ότι μπορούσε για να μείνει μπροστά από τον Bautista. Ωστόσο η ταχύτητα της Panigale V4 R στην ευθεία ήταν τέτοια που έκανε το R1 εύκολο θύμα. Παρολαυτά ο Razgatioglu πίεζε στα υπόλοιπα σημεία της πίστας με αποτέλεσμα να βρίσκεται στη ρόδα του Bautista με τους δύο τους πολλές φορές να βρίσκονται στο όριο. Τη μάχη αυτή δεν μπορούσε να εκμεταλλευτεί ο Michael Ruben Rinaldi (Aruba.it Racing - Ducati) ο οποίος με τη σειρά του είχε καταφέρει να ανέβει στην τρίτη θέση.

WSBK Portimao 2023

Με δώδεκα γύρους να απομένουν και ενώ ο Bautista βρισκόταν μπροστά ο Razgatioglu άργησε στα φρένα καταφέρνοντας να ανακτήσει την πρωτοπορία, ωστόσο στην ευθεία η Panigale V4 R έβαλε τον Bautista και πάλι στη θέση του οδηγού. Ο αναβάτης της Yamaha όμως δεν είχε πει την τελευταία του λέξη καθώς στις επόμενες στροφές ο Razgatioglu βρέθηκε και πάλι μπροστά. Οι δύο διεκδικητές του τίτλου άλλαζαν συνεχώς θέσεις με δέκα γύρους να απομένουν για το πέσιμο της καρό σημαίας. Χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός πως ο σκηνοθέτης είχε επικεντρωθεί στη μάχη της νίκης με τους υπόλοιπους αναβάτες να τους έχουμε δει ελάχιστα!

Μπαίνοντας στους πέντε τελευταίους γύρους του αγώνα η μάχη για τη νίκη συνεχιζόταν με αμείωτη ένταση με τον Bautista να είναι αυτός που βρισκόταν στην πρωτοπορία, ωστόσο στον επόμενο γύρο ο Razgatioglu πέρασε και πάλι μπροστά με τον Ισπανό αναβάτη της Aruba-Ducati να προσπαθεί να μείνει κοντά ώστε να περάσει στην ευθεία χρησιμοποιώντας την μεγαλύτερη τελική της Panigale V4 R. Αυτό εν τέλει συνέβη δύο γύρους πριν το τέλος με τον Bautista στη συνέχεια να κάνει ένα λάθος και τον Razgatioglu να περνά ξανά στην πρώτη θέση. Η τιτανομαχία κράτησε μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας στο Portimao.

WSBK Portimao 2023

O Razgatioglu πίεζε στο όριο της πτώσης με το R1 να πλαγιολισθαίνει σε κάθε στροφή, ωστόσο ούτε αυτό δεν ήταν αρκετό για να κρατήσει πίσω τον Bautista καθώς στη τελευταία στροφή είδαμε να συμβαίνει το ίδιο με τον αγώνα Superpole Race. O Bautista κόλλησε πίσω από το R1 και στη συνέχεια άνοιξε το γκάζι περνώντας για δεύτερη φορά στο ίδιο σημείο τον Razgatioglu. Ο Bautista με αυτή του τη νίκη κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά στους 60 βαθμούς από τον Razgatioglu, με τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Jerez να βγάζει πρωταθλητή. Από την άλλη ο απογοητευμένος με τη δεύτερη θέση Razgatioglu θα πάει στη Jerez ελπίζοντας σε ένα θαύμα όσον αφορά την υπόθεση τίτλου. Όσον αφορά τις υπόλοιπες θέσεις ο Rinaldi συμπλήρωσε το βάθρο, με τους Garett Gerloff (Bonovo Action BMW) και Locatelli να τερματίζουν στην τέταρτη και πέμπτη θέση αντίστοιχα.

Το WSBK ολοκληρώνει το αγωνιστικό του ταξίδι για φέτος στην πίστα της Jerez στις 27 – 29 Οκτωβρίου όπου εκεί θα δούμε και το ποιος θα ανακηρυχθεί πρωταθλητής για το 2023.

Ακολουθούν τα αποτελέσματα του δεύτερου αγώνα του Portimao

WSBK Portimao 2023

 

Ετικέτες

WorldSPB: Ο τελευταίος Πρωταθλητής των WorldSSP300 Benat Fernandez συνεχίζει με Kove στη νέα κατηγορία WorldSPB

Ο Βάσκος αναβάτης με το #7 συμφώνησε με την κινέζικη ετιαρεία και για το 2026
WSPB KOVE Fernandez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

6/11/2025

Μετά την κατάκτηση του τελευταίου τίτλου WorldSSP300 το 2025, ο Fernandez θα παραμείνει στην KOVE και θα συμμετάσχει στη νέα κατηγορία WorldSPB.

Παρά τις πολλές άγνωστες παραμέτρους, ο πιτσιρικάς Benat Fernandez (Team #109 Retro Traffic Kove, γεννηθείς το 2007) στην πρώτη σεζόν του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport 300 της FIM και με την άγνωστη σε αυτόν μοτοσυκλέτα της Kove άφησε τους πάντες με ανοιχτά στόματα, αφού με το καλημέρα πήρε τον τίτλο! Προηγουμένως ο Benat αγωνιζόταν στο European Talent Cup για τρία χρόνια, όπου είχε τερματίσει 33ος την 1η χρονιά, 16ος τη δεύτερη και 7ος την τρίτη.

Στην πρώτη περίοδο του πρώτου γύρου της σεζόν στα WorldSSP, ο Fernandez κατέλαβε την pole position, προειδοποιώντας τους αντιπάλους του για το τι θα ακολουθούσε, ενώ συνέχισε με νίκη στον 2ο αγώνα για να ολοκληρώσει θριαμβευτικά τον πρώτο γύρο. Το #7 διατήρησε αυτή τη δυναμική καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, σφραγίζοντας το όνομα του στην ιστορία ως ο τελευταίος νικητής του WorldSSP300. Στην EICMA του Μιλάνου, η ομάδα επιβεβαίωσε ότι η Kove θα συμμετάσχει τη νέα σεζόν στην κατηγορία FIM Sportbike World Championship και ότι ο Βάσκος αναβάτης θα παραμείνει μαζί τους.

WSPB

O ίδιος δήλωσε πως ανυπομονεί για τις δοκιμές, ώστε να δώσει τον καλύτερό εαυτό του όπως το 2025 απέδωσε μέρος της επιτυχίας του στη βοήθεια του μέντορα του, Efren Vazquez που τον καθοδήγησε, βοηθώντας τον να νιώσει άνετα σε καταστάσεις υψηλής πίεσης. Η συνέχεια με την ίδια ομάδα θα τον στηρίξει στην προσπάθειά του για περαιτέρω επιτυχίες στη νέα κατηγορία.

Αναλογιζόμενος την πορεία του τίτλου του 2025 και κοιτώντας το 2026, ο Fernandez δήλωσε: “Είναι απίστευτο να είμαι Παγκόσμιος Πρωταθλητής, είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και το έχω καταφέρει. Είναι τιμή να είμαι στην ιστορία ως ο τελευταίος Πρωταθλητής WorldSSP300 και ήταν καταπληκτικό να κερδίσω με αυτόν τον τρόπο, στην τελευταία στροφή του τελευταίου αγώνα. Είχα επικεντρωθεί απλώς στο να δώσω το 100%. Η μοτοσυκλέτα ήταν καλή από την αρχή, οπότε επικεντρώθηκα στο να πιέζω και τελικά τα καταφέραμε! Ο Efren μου έδειξε τη σημασία της πειθαρχίας και της ρουτίνας, και αυτό ήταν κλειδί για την επιτυχία μας. Ανυπομονώ για το WorldSPB, δεν έχω δοκιμάσει ακόμα τη μοτοσυκλέτα, αλλά θα πιέσω όπως το 2025.”

WSPB

Μαζί με τον Fernandez θα παραμείνει και ο διευθυντής της ομάδας Paul Tobin. Ο Ιρλανδός με την εμπειρία του, βοήθησε να ενώσει τα διαφορετικά μέλη της ομάδας επιτυγχάνοντας μια διεθνή συνεργασία ανάμεσα στην ιρλανδική ομάδα, τον αναβάτη από την Ισπανία και τον Κινέζο κατασκευαστή. Παρά τις προκλήσεις, η συνεργασία απέδωσε έναν Παγκόσμιο Τίτλο.

WSPB

Ο διευθυντής της ομάδας της #109 Retro Traffic Kove, Paul Tobin, σχολίασε, “Ήταν μια καταπληκτική χρονιά, από την αρχή όταν ξεκινήσαμε με την Kove και τον Benat. Είναι μια ιρλανδική ομάδα με νέο Βάσκο αναβάτη και κατασκευαστή  από την Κίνα, και πολλοί δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαμε να κερδίσουμε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Στον πρώτο γύρο, στην πρώτη του περίοδο πήρε την pole, οπότε ξέραμε ότι ήταν γρήγορος. Στη συνέχεια, στο Portimao, κέρδισε τον πρώτο αγώνα και κρατήσαμε αυτήν την ορμή καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Άκουσα από άλλους ότι ήταν το πιο απίστευτο φινάλε Πρωταθλήματος που είχαν δει ποτέ, και για μένα αυτό οφείλεται στην ικανότητα του Benat στην τελευταία στροφή. Την επόμενη σεζόν θα είμαστε πλήρως εργοστασιακή ομάδα με την Kove, οπότε είναι ένα σημαντικό βήμα για την πρώτη σεζόν του WorldSPB.”

WSPB

Το 2025, η Kove ήταν ο νεότερος κατασκευαστής στο paddock του WorldSSP300, αντιμετωπίζοντας ιστορικά εργοστάσια. Το 2026, θα είναι ισότιμη στο νέο WorldSPB με τον Fernandez να οδηγεί την μοτοσυκλέτα 450RR της Kove.

WSPB

Ο Wang Zhen, αγωνιστικός διευθυντής της Kove, δήλωσε: “Η νέα μοτοσυκλέτα θα είναι 450cc τετρακύλινδρη, με ιδιαίτερη έμφαση στα φρένα και την ευελιξία. Θέλουμε να δείξουμε ότι ένας κατασκευαστής από την Κίνα μπορεί να ανταγωνιστεί στο κορυφαίο επίπεδο. Οι εμπειρίες μας στο BSB μας έδωσαν δεδομένα που θα χρησιμοποιήσουμε για τη βελτίωση της μοτοσυκλέτας τη νέα σεζόν.”