Motul WSBK Philip Island 2020: Τρεις αγώνες, τρεις διαφορετικοί νικητές!

Η Αυστραλία τα είχε όλα!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/3/2020

Ένα απίστευτο αγωνιστικό σαββατοκύριακο μας χάρισε η Αυστραλία, όπου το Phillip Island μετατράπηκε σε Κολοσσαίο και οι αναβάτες σε μονομάχους, προσφέροντας θέαμα που όμοιο του είχαμε καιρό να συναντήσουμε! Ο καυτός ήλιος της Αυστραλίας, δυσκόλευε τους αναβάτες όσο περνούσε η ώρα, με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να αυξάνεται και να απέχει πάρα πολύ απ’ το ιδανικό. Οι πτώσεις ξεκίνησαν από το πρωί, κατά τη διάρκεια του γύρου προθέρμανσης, πριν καν ξεκινήσουν οι αγώνες. Ο Eugene Laverty (BMW Motorrad WorldSBK Team) προσπάθησε να μειώσει την ταχύτητα εισόδου στην κατηφορική Κ10 και κατά το οριακό φρενάρισμα έκανε endo.

Έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του, με αποτέλεσμα ο Laverty να πέσει άτσαλα και να χτυπήσει με δύναμη το κεφάλι του, παθαίνοντας διάσειση. Την ίδια μοίρα είχε και ο Garret Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team), με το ντεμπούτο του Αμερικανού στα Superbikes να απέχει πάρα πολύ απ’ το ιδανικό. Ο Gerloff πριν την είσοδο της Κ4 είχε ανοίξει τη γραμμή του και ο Sandro Cortese (OUTDO Kawasaki TPR) το εκμεταλλεύτηκε, όμως ο Αμερικανός αναβάτης έκλεισε απότομα τη γραμμή και συγκρούστηκε πάνω στον αναβάτη της Kawasaki. Ο Cortese τιμωρήθηκε απ’ τη διοργάνωση και αντί για ένατος θα ξεκινούσε απ’ τη 12η θέση στον Sprint Race.

Tissot Superpole Race

Παραταγμένοι στο grid, τα βλέμματα των αναβατών είχαν πάρει φωτιά! Ο Sykes στην pole ήταν σχετικά χαλαρός, όμως το πρόσωπο του Rea θύμιζε αυτό ενός στυγνού δολοφόνου και όσο περίμενε να μείνουν μόνο οι αναβάτες το grid δεν χάρισε σε κανέναν ούτε ένα μειδίαμα. Ο Scott Redding ήταν απόλυτα προσηλωμένος στο στόχο του, παρότι είχε για umbrella girl τη κοπέλα του...

Από τον Haslam έβλεπε κανείς μια αύρα αυτοπεποίθησης πάνω στην Triple R της Honda και φέτος δείχνει πιο αποφασισμένος από ποτέ - ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελε! Πιο χαλαρή ήταν η ατμόσφαιρα γύρο απ’ τον Razgatlioglu που κέρδισε το πρώτο σκέλος, έχοντας δίπλα του τον συμπατριώτη του Can Ocnu που έκανε το ντεμπούτο του στα WorldSSP φέτος και τερμάτισε 10ος.

Με το που έσβησαν τα φώτα είδαμε για άλλη μια φορά τον Jonathan Rea (Kawasaki Racing WorldSBK Team) να επαναλαμβάνει το ίδιο πράγμα με χθες και να ηγείται του αγώνα στρίβοντας πρώτος, ενώ πιο πίσω οι αναβάτες της Honda είχαν μια αρκετά άσχημη εκκίνηση με έναν απ’ αυτούς να πατάει στα curb της Κ1. Μέχρι την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, ο Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) βρέθηκε πίσω απ’ τον Rea, ενώ ο Federico Caricasulo (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) έπεσε στην 10η στροφή της πίστας. Στο δεύτερο γύρο είδαμε τον Alvaro Bautista (HRC Teamνα πέφτει για δεύτερη φορά μέσα στο αγωνιστικό τριήμερο, όταν πήγε να στρίψει στην Κ6. Ο Ισπανός αναβάτης της Honda, θα παραδεχόταν αργότερα πως είναι μεγάλη πρόκληση για αυτόν το να μάθει να οδηγεί μια τετρακύλινδρη εν σειρά superbike και θα ευχαριστούσε τη Honda στις δηλώσεις του για την υπομονή και την υποστήριξη που του δείχνει.

Ο Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) δεν ξεκίνησε ιδανικά, όμως κατάφερε γρήγορα-γρήγορα, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο μάλιστα, να βρεθεί πίσω απ’ τον Τούρκο της Yamaha στη τρίτη θέση, προσπερνώντας τον Sykes. Το ίδιο έκανε και ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) στην Κ4 και με μια τσαμπουκαλεμένη κίνηση προσπέρασε απ’ την εσωτερική τον αναβάτη της BMW, αφήνοντάς τον πέμπτο. Από τη στιγμή που πάτησε το πόδι του στην Αυστραλία, ο Redding το μόνο που έκανε ήταν να προκαλεί ανοιχτά τον Rea, λέγοντας πως δεν θα συμμετείχε στο Motul WSBK αν δεν πίστευε πως θα μπορούσε να γίνει πρωταθλητής.

Ο αναβάτης της Ducati ξεκίνησε τον τρίτο γύρο του αγώνα, απ’ την τρίτη θέση και εκμεταλλευόμενος τη δύναμη της V4 ανέβασε το ρυθμό του στο πρώτο τμήμα της πίστας, προετοιμάζοντας μια κολοσσιαία επίθεση στον Razgatlioglu και τον “Κανίβαλο” Rea που είχε μπροστά του! Στην Κ4, με τον τσαμπουκά πυγμάχου, πήρε την εσωτερική, προσπέρασε εύκολα τον αναβάτη της Yamaha και ήρθε σε επαφή με τον Rea αναγκάζοντάς τον να ανοίξει τη γραμμή του! Ο “Κανίβαλος” με απίστευτη ψυχραιμία και το πνεύμα ενός αναβάτη που έχει πέντε τίτλους, απάντησε στην επίθεση του Rookie, χωρίς να τον αφήσει να πάρει τα ηνία του αγώνα!!

Μέχρι τη μέση του αγώνα, οι Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και Michael van der Mark (Pata Yamaha official WorldSBK Team) αύξησαν το ρυθμό τους και βρέθηκαν να μάχονται για τη τέταρτη θέση, με τον Sykes να είναι έκτος. Παράλληλα, ο Redding έμπλεξε σε έναν καβγά με τον Razgatlioglu για το ποιος θα επικρατήσει στη δεύτερη θέση, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους φιλάθλους.

Η αγωνία κορυφώθηκε δύο γύρους πριν το τέλος με τον Razgatlioglu να προκαλεί τον πολυπρωταθλητή της Kawasaki σε μια επική τιτανομαχία για το ποιος θα στεφθεί νικητής! Ωστόσο, ο Sprint Race δεν ήταν απ’ τις περιπτώσεις που η ζυγαριά θα έγερνε προς την πλευρά του Razgatlioglu, παρά τις εξαιρετικές του επιδόσεις. Ο Rea κατάφερε να κλείσει μια και καλή την πόρτα στον Razgatlioglu για το πρώτο σκαλί του βάθρου, όταν στις τελευταίες δυο στροφές κράτησε την εσωτερική γραμμή με αποτέλεσμα να βγει στην τελική ευθεία με μεγαλύτερη ταχύτητα και να κερδίσει τον αγώνα!! Ο Scott Redding είχε λυσσάξει ζητώντας απ’ την V4R το 110% και για λίγο θα μπορούσε να έκλεβε τη θέση του δεύτερου απ’ τον Razgatlioglu, όμως τερμάτισε πίσω του με διαφορά 0,005”.

Ο Alex Lowes ήρθε τέταρτος με δύο δέκατα να τον χωρίζουν απ’ τον πρώτο, ενώ από εκεί και έπειτα η διαφορά άρχισε να μεγαλώνει με τον van der mark να κλείνει τη δεκάδα απέχοντας 1,088” απ’ τον Rea. Ο Sykes ήρθε έκτος, έχοντας δώσει μερικές μονομαχίες με τον Baz που τερμάτισε πίσω του, ενώ ο Haslam τερμάτισε όγδοος και πιο απογοητευμένος απ’ ότι χθες. Η δεκάδα έκλεισε με τον Michael Ruben Rinaldi (Team GOELEVEN) στην ένατη θέση και τον Maximillian Sheib (Orelac Racing VerdNatura) πίσω του.

Δεύτερο Σκέλος

Με τη σχάρα εκκίνησης να έχει ανακατευτεί αρκετά μετά τον Sprint Race, οι αναβάτες των Superbikes βρέθηκαν για τελευταία φορά για φέτος στο Phillip Island αντιμέτωποι μεταξύ τους. Ο υδράργυρος είχε ανέβει σημαντικά σε σχέση με το πρωί με αποτέλεσμα το δεύτερο σκέλος να εξελιχθεί σε έναν αγώνα στρατηγικής καθώς αυτός που θα έφτανε στους τελευταίους γύρους με τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση θα είχε το πλεονέκτημα.

Στην εκκίνηση είδαμε ένα πραγματικά φοβερό Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) να στρίβει πρώτος και να παίρνει τα ηνία απ’ τον teammate του, Rea! Το ίδιο προσπάθησε να κάνει στον νικητή του Tissot Superpole Race και ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) στη δεύτερη στροφή, όμως ο Rea απάντησε άμεσα και τον ξαναπροσπέρασε. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου σκέλους, ο Rea έκανε έναν αγώνα τακτικής, προσπαθώντας να ελέγξει το ρυθμό της κούρσας και να μην υπερβάλλει καταπονώντας τα ελαστικά του.

Για το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου σκέλους υπήρχαν πάνω από δέκα αναβάτες που θα μπορούσαν να πάρουν τη νίκη, όπως ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) που μετά το πρώτο μισό του αγώνα τον είδαμε να περνά πρώτος, την ώρα που ο Lowes και ο Rea έδιναν τη δική τους μάχη για την επικράτηση. Ο Lowes ήρθε αρκετές φορές σε επαφή με διάφορους αναβάτες όπως τον Razgatlioglu, ο οποίος λόγω τεχνικών προβλημάτων αναγκάστηκε να αποσυρθεί άδοξα τρεις γύρους πριν το τέλος και τον van der Mark, όμως δεν τα παράτησε καθώς γνώριζε πως είχε τον ρυθμό να παλέψει για τη νίκη.

Η αγωνία κορυφώθηκε δύο γύρους πριν το τέλος, όπου ο Rea ακολουθώντας τον teammate του, προσπάθησε να επαναλάβει την ίδια κίνηση που έκανε στον Razgatlioglu στον Sprint Race και να του κλέψει τη νίκη στη τελευταία στροφή, όμως δεν τα κατάφερε με αποτέλεσμα να προλάβει οριακά να τερματίσει δεύτερος, αφού ο van der Mark πίσω του τον είχε προσπέρασει! “Προσπάθησα να πιέσω για τη νίκη, όμως τέσσερις γύρους πριν το τέλος τα ελαστικά δεν μου το επέτρεψαν,” είπε ο Rea. Ωστόσο, στην μεγάλη ευθεία, ο Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) που ήταν πίσω τους, εκμεταλλεύτηκε για άλλη μια φορά την εκρηκτική επιτάχυνση της V4R και προσπέρασε τον van der Mark, ανεβαίνοντας για τρίτη φορά στο τρίτο σκαλί του βάθρου. “Πιστεύω πως έχασα τη νίκη και στους τρεις αγώνες, επειδή δεν έχω καταφέρει να εξοικειωθώ ακόμη με τα ελαστικά της Pirelli, που υπόλοιποι αναβάτες έχουν μεγαλύτεροι εμπειρία με αυτά!” ανέφερε ο Redding.

Ένα απίστευτο αγώνα έδωσαν τόσο ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) όσο και ο Alvaro Bautista (HRC Team). Δεν είναι η πρώτη φορά για τον Davies που καταφέρνει να τερματίσει κλείνοντας την πεντάδα την ώρα που έχει ξεκινήσει από τις πιο πίσω θέσεις του grid, υπενθυμίζοντας και πάλι την αξία του στην Ducati. Ο Bautista ξεκινώντας απ’ τη 14η θέση κατάφερε να κερδίσει πολλές θέσεις και τερμάτισε έκτος χάρη στις δύσκολες συνθήκες της ασφάλτου, που ανάγκασε όλους τους αναβάτες να μην κάνουν έναν γρήγορο αγώνα. Αντιμετωπίζει προβλήματα με την πληροφόρηση του πιρουνιού και την επιτάχυνση της Triple R στην έξοδο των στροφών, όμως τα δεδομένα που έχει συλλέξει η ομάδα θα τους βοηθήσουν να βελτιωθούν.

Ο Maximilian Scheib (ORELAC Racing VerdNatura) συνέχισε να μας εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο του στα superbikes, τερματίζοντας έβδομος, έχοντας τον Loris Baz πίσω του. Με την εγκατάλειψη του Razgatlioglu οι Sandro Cortese (OUTDO Kawasaki TPR) και Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) κατάφεραν να τερματίσουν μέσα στη δεκάδα, στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα.

Ο πρώτος από τους 13 γύρους μιας πολλά υποσχόμενης σεζόν τελείωσε, με τρεις διαφορετικούς νικητές, πολλές πτώσεις, εγκαταλείψεις, απίστευτο θέαμα και επικές μάχες! Η Dorna μπορεί να περιορίζει ήδη την Ducati μέσα απ’ τον κανονισμό του ορίου περιστροφής των κινητήρων, αλλά όπως φαίνεται έχει καταφέρει το στόχο της: να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του πρωταθλήματος! Ο επόμενος αγώνας θα πραγματοποιηθεί στο Qatar στις 15 Μαρτίου… ή μήπως όχι; Έχει ήδη ανακοινωθεί πώς ο αγώνας των MotoGP στο Losail δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω του κορωνοϊού, ενώ οι αναβάτες των Moto2 και Moto3 θα αγωνιστούν κανονικά στις 08 Μαρτίου. Προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το τι θα γίνει με τα Superbikes…

Ετικέτες

Bimota - Επιστρέφει στα Motul WSBK το 2025!

Με κινητήρα από το ZX-10RR, αλλά με διαφορετικό πλαίσιο - Ένα βήμα παραπάνω από την πρακτική του Pierer Group στο MotoGP
motomagBimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/4/2024

Η Bimota, μετά από πολλά χρόνια απουσίας από το Παγκόσμιο αγωνιστικό στερέωμα, επιστρέφει μέσω της συνεργασίας της με την Kawasaki στα Motul WSBK το 2025, με το πλαίσιο να είναι ιταλικής κατασκευής, ενώ ο κινητήρας -και τα περισσότερα μέλη της ομάδας- θα προέρχονται από το Akashi.

Οι παλαιότεροι θα γνωρίζουν ότι η Bimota δεν είναι άσχετη με τους αγώνες μοτοσυκλέτας, μετρώντας ήδη από το 1980, εφτά μόλις χρόνια μετά την ίδρυσή της, το πρώτο της Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα 350 κυβικά, με τον Jon Ekerold να οδηγεί στην κορυφή μία δίχρονη, δικύλινδρη Bimota YB3. Η επιτυχία συνεχίστηκε το 1987 με τον θρύλο Virginio Ferrari καβάλα στο YB4R να κατακτά το πρωτάθλημα στην κατηγορία TT Formula 1. Το 1988 ήταν η χρονιά που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK έκανε την εμφάνισή του, με τους Davide Tardozzi και Stephane Mertens να ανεβαίνουν 7 φορές συνολικά στο πρώτο σκαλί του βάθρου, στην παρθενική χρονιά του WSBK. Μετά από κάποια χρόνια αγωνιστικής ανομβρίας, ο ταλαντούχος εκλιπών Anthony Gobert με ένα SB8R είδε πρώτος την καρό σημαία στο υγρό Philip Island, το 2000.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Μετά από 25 χρόνια, η Bimota σε συνεργασία με την Kawasaki επανέρχεται στο Παγκόσμιο στερέωμα των αγώνων, ξεκινώντας από τη σεζόν του 2025. Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, που ακόμα δεν έχει εμφανιστεί, θα είναι της Bimota, σχεδιασμένο εντός των εγκαταστάσεών της, με τον τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα να έρχεται από το Ninja ZX-10RR. Και όχι μόνο αυτός, καθώς πολλά μέλη από την εργοστασιακή ομάδα της Kawasaki KRT θα μεταπηδήσουν στο box της Bimota. Ένα ορόσημο για την Kawasaki Racing Team, η οποία μετρά σχεδόν σαράντα χρόνια αγωνιζόμενη με μοτοσυκλέτες που μπορείς να αγοράσεις στην πλησιέστερη αντιπροσωπεία.

Η ονομασία της νέας ομάδας θα είναι "Bimota by Kawasaki Racing Team", όχι μόνο εξαιτίας της πράσινης ιστορίας στον θεσμό των Motul WSBK, αλλά και χάρη στο μειοψηφικό πακέτο του 49,9%της Bimota, το οποίο ανήκει στο Akashi από το 2019. Όπως είναι λογικό, ένας βασικός στόχος για τη δημιουργία της νέας ομάδας είναι η διαφήμιση της Bimota, καθώς μέσα από τους αγώνες θα μπορέσει να προωθήσει καλύτερα τις μοτοσυκλέτες της (και πρώτα απ' όλα κάποια μελλοντική replica της αγωνιστικής της μοτοσυκλέτας), αγγίζοντας ένα ευρύτερο κοινό. Με τη σειρά του, η αύξηση της δημοφιλίας της ιταλικής εταιρείας που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες-έργα τέχνης στο χέρι, με εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια, αναμένεται να φέρει γενικότερη αύξηση στις πωλήσεις μοτοσυκλετών Bimota και περισσότερα έσοδα στα ταμεία.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Το επόμενο λογικό βήμα λοιπόν έγινε, από την στιγμή που η Kawasaki απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της ιταλικής εταιρείας. Σε αντίθεση με το παρελθόν, αυτή την φορά η Bimota έχει ισχυρότερη οικονομική επιφάνεια, χάρη στην στήριξη του Akashi. Ταυτόχρονα, η τεχνογνωσία των πράσινων, οι οποίοι μετρούν ήδη 7 Παγκόσμιους τίτλους, θα αποτελέσει σημαντικό υποστηρικτικό παράγοντα, γλιτώνοντας χρόνο, κόπο και χρήμα από την δημιουργία ενός τμήματος R&D από το μηδέν.

Bimota – Η επιστροφή του θρύλου στα Motul WSBK το 2025

Αν και η αγωνιστική μοτοσυκλέτα της Bimota δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί, δεν περιμένουμε να δούμε στις πίστες το ιδιόρρυθμο hub-steering μπροστινό του εργοστασίου από το Rimini. Αν και με πολλά πλεονεκτήματα, το βασικό μειονέκτημα της απουσίας σωστής πληροφόρησης τέτοιου είδους συστημάτων διεύθυνσης για το τι ακριβώς συμβαίνει κάτω από τον μπροστινό τροχό, έχει αφήσει το πιο απλό κατασκευαστικά τηλεσκοπικό πιρούνι να κυριαρχήσει στους αγώνες.

Ετικέτες