Motul WSBK Philip Island 2020: Τρεις αγώνες, τρεις διαφορετικοί νικητές!

Η Αυστραλία τα είχε όλα!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

2/3/2020

Ένα απίστευτο αγωνιστικό σαββατοκύριακο μας χάρισε η Αυστραλία, όπου το Phillip Island μετατράπηκε σε Κολοσσαίο και οι αναβάτες σε μονομάχους, προσφέροντας θέαμα που όμοιο του είχαμε καιρό να συναντήσουμε! Ο καυτός ήλιος της Αυστραλίας, δυσκόλευε τους αναβάτες όσο περνούσε η ώρα, με τη θερμοκρασία της ασφάλτου να αυξάνεται και να απέχει πάρα πολύ απ’ το ιδανικό. Οι πτώσεις ξεκίνησαν από το πρωί, κατά τη διάρκεια του γύρου προθέρμανσης, πριν καν ξεκινήσουν οι αγώνες. Ο Eugene Laverty (BMW Motorrad WorldSBK Team) προσπάθησε να μειώσει την ταχύτητα εισόδου στην κατηφορική Κ10 και κατά το οριακό φρενάρισμα έκανε endo.

Έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του, με αποτέλεσμα ο Laverty να πέσει άτσαλα και να χτυπήσει με δύναμη το κεφάλι του, παθαίνοντας διάσειση. Την ίδια μοίρα είχε και ο Garret Gerloff (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team), με το ντεμπούτο του Αμερικανού στα Superbikes να απέχει πάρα πολύ απ’ το ιδανικό. Ο Gerloff πριν την είσοδο της Κ4 είχε ανοίξει τη γραμμή του και ο Sandro Cortese (OUTDO Kawasaki TPR) το εκμεταλλεύτηκε, όμως ο Αμερικανός αναβάτης έκλεισε απότομα τη γραμμή και συγκρούστηκε πάνω στον αναβάτη της Kawasaki. Ο Cortese τιμωρήθηκε απ’ τη διοργάνωση και αντί για ένατος θα ξεκινούσε απ’ τη 12η θέση στον Sprint Race.

Tissot Superpole Race

Παραταγμένοι στο grid, τα βλέμματα των αναβατών είχαν πάρει φωτιά! Ο Sykes στην pole ήταν σχετικά χαλαρός, όμως το πρόσωπο του Rea θύμιζε αυτό ενός στυγνού δολοφόνου και όσο περίμενε να μείνουν μόνο οι αναβάτες το grid δεν χάρισε σε κανέναν ούτε ένα μειδίαμα. Ο Scott Redding ήταν απόλυτα προσηλωμένος στο στόχο του, παρότι είχε για umbrella girl τη κοπέλα του...

Από τον Haslam έβλεπε κανείς μια αύρα αυτοπεποίθησης πάνω στην Triple R της Honda και φέτος δείχνει πιο αποφασισμένος από ποτέ - ωστόσο τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελε! Πιο χαλαρή ήταν η ατμόσφαιρα γύρο απ’ τον Razgatlioglu που κέρδισε το πρώτο σκέλος, έχοντας δίπλα του τον συμπατριώτη του Can Ocnu που έκανε το ντεμπούτο του στα WorldSSP φέτος και τερμάτισε 10ος.

Με το που έσβησαν τα φώτα είδαμε για άλλη μια φορά τον Jonathan Rea (Kawasaki Racing WorldSBK Team) να επαναλαμβάνει το ίδιο πράγμα με χθες και να ηγείται του αγώνα στρίβοντας πρώτος, ενώ πιο πίσω οι αναβάτες της Honda είχαν μια αρκετά άσχημη εκκίνηση με έναν απ’ αυτούς να πατάει στα curb της Κ1. Μέχρι την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, ο Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) βρέθηκε πίσω απ’ τον Rea, ενώ ο Federico Caricasulo (GRT Yamaha WorldSBK Junior Team) έπεσε στην 10η στροφή της πίστας. Στο δεύτερο γύρο είδαμε τον Alvaro Bautista (HRC Teamνα πέφτει για δεύτερη φορά μέσα στο αγωνιστικό τριήμερο, όταν πήγε να στρίψει στην Κ6. Ο Ισπανός αναβάτης της Honda, θα παραδεχόταν αργότερα πως είναι μεγάλη πρόκληση για αυτόν το να μάθει να οδηγεί μια τετρακύλινδρη εν σειρά superbike και θα ευχαριστούσε τη Honda στις δηλώσεις του για την υπομονή και την υποστήριξη που του δείχνει.

Ο Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) δεν ξεκίνησε ιδανικά, όμως κατάφερε γρήγορα-γρήγορα, σημειώνοντας τον ταχύτερο γύρο μάλιστα, να βρεθεί πίσω απ’ τον Τούρκο της Yamaha στη τρίτη θέση, προσπερνώντας τον Sykes. Το ίδιο έκανε και ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) στην Κ4 και με μια τσαμπουκαλεμένη κίνηση προσπέρασε απ’ την εσωτερική τον αναβάτη της BMW, αφήνοντάς τον πέμπτο. Από τη στιγμή που πάτησε το πόδι του στην Αυστραλία, ο Redding το μόνο που έκανε ήταν να προκαλεί ανοιχτά τον Rea, λέγοντας πως δεν θα συμμετείχε στο Motul WSBK αν δεν πίστευε πως θα μπορούσε να γίνει πρωταθλητής.

Ο αναβάτης της Ducati ξεκίνησε τον τρίτο γύρο του αγώνα, απ’ την τρίτη θέση και εκμεταλλευόμενος τη δύναμη της V4 ανέβασε το ρυθμό του στο πρώτο τμήμα της πίστας, προετοιμάζοντας μια κολοσσιαία επίθεση στον Razgatlioglu και τον “Κανίβαλο” Rea που είχε μπροστά του! Στην Κ4, με τον τσαμπουκά πυγμάχου, πήρε την εσωτερική, προσπέρασε εύκολα τον αναβάτη της Yamaha και ήρθε σε επαφή με τον Rea αναγκάζοντάς τον να ανοίξει τη γραμμή του! Ο “Κανίβαλος” με απίστευτη ψυχραιμία και το πνεύμα ενός αναβάτη που έχει πέντε τίτλους, απάντησε στην επίθεση του Rookie, χωρίς να τον αφήσει να πάρει τα ηνία του αγώνα!!

Μέχρι τη μέση του αγώνα, οι Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) και Michael van der Mark (Pata Yamaha official WorldSBK Team) αύξησαν το ρυθμό τους και βρέθηκαν να μάχονται για τη τέταρτη θέση, με τον Sykes να είναι έκτος. Παράλληλα, ο Redding έμπλεξε σε έναν καβγά με τον Razgatlioglu για το ποιος θα επικρατήσει στη δεύτερη θέση, προσφέροντας άπλετο θέαμα στους φιλάθλους.

Η αγωνία κορυφώθηκε δύο γύρους πριν το τέλος με τον Razgatlioglu να προκαλεί τον πολυπρωταθλητή της Kawasaki σε μια επική τιτανομαχία για το ποιος θα στεφθεί νικητής! Ωστόσο, ο Sprint Race δεν ήταν απ’ τις περιπτώσεις που η ζυγαριά θα έγερνε προς την πλευρά του Razgatlioglu, παρά τις εξαιρετικές του επιδόσεις. Ο Rea κατάφερε να κλείσει μια και καλή την πόρτα στον Razgatlioglu για το πρώτο σκαλί του βάθρου, όταν στις τελευταίες δυο στροφές κράτησε την εσωτερική γραμμή με αποτέλεσμα να βγει στην τελική ευθεία με μεγαλύτερη ταχύτητα και να κερδίσει τον αγώνα!! Ο Scott Redding είχε λυσσάξει ζητώντας απ’ την V4R το 110% και για λίγο θα μπορούσε να έκλεβε τη θέση του δεύτερου απ’ τον Razgatlioglu, όμως τερμάτισε πίσω του με διαφορά 0,005”.

Ο Alex Lowes ήρθε τέταρτος με δύο δέκατα να τον χωρίζουν απ’ τον πρώτο, ενώ από εκεί και έπειτα η διαφορά άρχισε να μεγαλώνει με τον van der mark να κλείνει τη δεκάδα απέχοντας 1,088” απ’ τον Rea. Ο Sykes ήρθε έκτος, έχοντας δώσει μερικές μονομαχίες με τον Baz που τερμάτισε πίσω του, ενώ ο Haslam τερμάτισε όγδοος και πιο απογοητευμένος απ’ ότι χθες. Η δεκάδα έκλεισε με τον Michael Ruben Rinaldi (Team GOELEVEN) στην ένατη θέση και τον Maximillian Sheib (Orelac Racing VerdNatura) πίσω του.

Δεύτερο Σκέλος

Με τη σχάρα εκκίνησης να έχει ανακατευτεί αρκετά μετά τον Sprint Race, οι αναβάτες των Superbikes βρέθηκαν για τελευταία φορά για φέτος στο Phillip Island αντιμέτωποι μεταξύ τους. Ο υδράργυρος είχε ανέβει σημαντικά σε σχέση με το πρωί με αποτέλεσμα το δεύτερο σκέλος να εξελιχθεί σε έναν αγώνα στρατηγικής καθώς αυτός που θα έφτανε στους τελευταίους γύρους με τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση θα είχε το πλεονέκτημα.

Στην εκκίνηση είδαμε ένα πραγματικά φοβερό Alex Lowes (Kawasaki Racing Team WorldSBK) να στρίβει πρώτος και να παίρνει τα ηνία απ’ τον teammate του, Rea! Το ίδιο προσπάθησε να κάνει στον νικητή του Tissot Superpole Race και ο Michael van der Mark (Pata Yamaha WorldSBK Official Team) στη δεύτερη στροφή, όμως ο Rea απάντησε άμεσα και τον ξαναπροσπέρασε. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου σκέλους, ο Rea έκανε έναν αγώνα τακτικής, προσπαθώντας να ελέγξει το ρυθμό της κούρσας και να μην υπερβάλλει καταπονώντας τα ελαστικά του.

Για το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου σκέλους υπήρχαν πάνω από δέκα αναβάτες που θα μπορούσαν να πάρουν τη νίκη, όπως ο Loris Baz (Ten Kate Racing – Yamaha) που μετά το πρώτο μισό του αγώνα τον είδαμε να περνά πρώτος, την ώρα που ο Lowes και ο Rea έδιναν τη δική τους μάχη για την επικράτηση. Ο Lowes ήρθε αρκετές φορές σε επαφή με διάφορους αναβάτες όπως τον Razgatlioglu, ο οποίος λόγω τεχνικών προβλημάτων αναγκάστηκε να αποσυρθεί άδοξα τρεις γύρους πριν το τέλος και τον van der Mark, όμως δεν τα παράτησε καθώς γνώριζε πως είχε τον ρυθμό να παλέψει για τη νίκη.

Η αγωνία κορυφώθηκε δύο γύρους πριν το τέλος, όπου ο Rea ακολουθώντας τον teammate του, προσπάθησε να επαναλάβει την ίδια κίνηση που έκανε στον Razgatlioglu στον Sprint Race και να του κλέψει τη νίκη στη τελευταία στροφή, όμως δεν τα κατάφερε με αποτέλεσμα να προλάβει οριακά να τερματίσει δεύτερος, αφού ο van der Mark πίσω του τον είχε προσπέρασει! “Προσπάθησα να πιέσω για τη νίκη, όμως τέσσερις γύρους πριν το τέλος τα ελαστικά δεν μου το επέτρεψαν,” είπε ο Rea. Ωστόσο, στην μεγάλη ευθεία, ο Scott Redding (ARUBA.IT Racing – Ducati) που ήταν πίσω τους, εκμεταλλεύτηκε για άλλη μια φορά την εκρηκτική επιτάχυνση της V4R και προσπέρασε τον van der Mark, ανεβαίνοντας για τρίτη φορά στο τρίτο σκαλί του βάθρου. “Πιστεύω πως έχασα τη νίκη και στους τρεις αγώνες, επειδή δεν έχω καταφέρει να εξοικειωθώ ακόμη με τα ελαστικά της Pirelli, που υπόλοιποι αναβάτες έχουν μεγαλύτεροι εμπειρία με αυτά!” ανέφερε ο Redding.

Ένα απίστευτο αγώνα έδωσαν τόσο ο Chaz Davies (ARUBA.IT Racing – Ducati) όσο και ο Alvaro Bautista (HRC Team). Δεν είναι η πρώτη φορά για τον Davies που καταφέρνει να τερματίσει κλείνοντας την πεντάδα την ώρα που έχει ξεκινήσει από τις πιο πίσω θέσεις του grid, υπενθυμίζοντας και πάλι την αξία του στην Ducati. Ο Bautista ξεκινώντας απ’ τη 14η θέση κατάφερε να κερδίσει πολλές θέσεις και τερμάτισε έκτος χάρη στις δύσκολες συνθήκες της ασφάλτου, που ανάγκασε όλους τους αναβάτες να μην κάνουν έναν γρήγορο αγώνα. Αντιμετωπίζει προβλήματα με την πληροφόρηση του πιρουνιού και την επιτάχυνση της Triple R στην έξοδο των στροφών, όμως τα δεδομένα που έχει συλλέξει η ομάδα θα τους βοηθήσουν να βελτιωθούν.

Ο Maximilian Scheib (ORELAC Racing VerdNatura) συνέχισε να μας εντυπωσιάζει στο ντεμπούτο του στα superbikes, τερματίζοντας έβδομος, έχοντας τον Loris Baz πίσω του. Με την εγκατάλειψη του Razgatlioglu οι Sandro Cortese (OUTDO Kawasaki TPR) και Tom Sykes (BMW Motorrad WorldSBK Team) κατάφεραν να τερματίσουν μέσα στη δεκάδα, στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα.

Ο πρώτος από τους 13 γύρους μιας πολλά υποσχόμενης σεζόν τελείωσε, με τρεις διαφορετικούς νικητές, πολλές πτώσεις, εγκαταλείψεις, απίστευτο θέαμα και επικές μάχες! Η Dorna μπορεί να περιορίζει ήδη την Ducati μέσα απ’ τον κανονισμό του ορίου περιστροφής των κινητήρων, αλλά όπως φαίνεται έχει καταφέρει το στόχο της: να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον του πρωταθλήματος! Ο επόμενος αγώνας θα πραγματοποιηθεί στο Qatar στις 15 Μαρτίου… ή μήπως όχι; Έχει ήδη ανακοινωθεί πώς ο αγώνας των MotoGP στο Losail δεν θα πραγματοποιηθεί λόγω του κορωνοϊού, ενώ οι αναβάτες των Moto2 και Moto3 θα αγωνιστούν κανονικά στις 08 Μαρτίου. Προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το τι θα γίνει με τα Superbikes…

Ετικέτες

WorldSPB: Ο τελευταίος Πρωταθλητής των WorldSSP300 Benat Fernandez συνεχίζει με Kove στη νέα κατηγορία WorldSPB

Ο Βάσκος αναβάτης με το #7 συμφώνησε με την κινέζικη ετιαρεία και για το 2026
WSPB KOVE Fernandez
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

6/11/2025

Μετά την κατάκτηση του τελευταίου τίτλου WorldSSP300 το 2025, ο Fernandez θα παραμείνει στην KOVE και θα συμμετάσχει στη νέα κατηγορία WorldSPB.

Παρά τις πολλές άγνωστες παραμέτρους, ο πιτσιρικάς Benat Fernandez (Team #109 Retro Traffic Kove, γεννηθείς το 2007) στην πρώτη σεζόν του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport 300 της FIM και με την άγνωστη σε αυτόν μοτοσυκλέτα της Kove άφησε τους πάντες με ανοιχτά στόματα, αφού με το καλημέρα πήρε τον τίτλο! Προηγουμένως ο Benat αγωνιζόταν στο European Talent Cup για τρία χρόνια, όπου είχε τερματίσει 33ος την 1η χρονιά, 16ος τη δεύτερη και 7ος την τρίτη.

Στην πρώτη περίοδο του πρώτου γύρου της σεζόν στα WorldSSP, ο Fernandez κατέλαβε την pole position, προειδοποιώντας τους αντιπάλους του για το τι θα ακολουθούσε, ενώ συνέχισε με νίκη στον 2ο αγώνα για να ολοκληρώσει θριαμβευτικά τον πρώτο γύρο. Το #7 διατήρησε αυτή τη δυναμική καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, σφραγίζοντας το όνομα του στην ιστορία ως ο τελευταίος νικητής του WorldSSP300. Στην EICMA του Μιλάνου, η ομάδα επιβεβαίωσε ότι η Kove θα συμμετάσχει τη νέα σεζόν στην κατηγορία FIM Sportbike World Championship και ότι ο Βάσκος αναβάτης θα παραμείνει μαζί τους.

WSPB

O ίδιος δήλωσε πως ανυπομονεί για τις δοκιμές, ώστε να δώσει τον καλύτερό εαυτό του όπως το 2025 απέδωσε μέρος της επιτυχίας του στη βοήθεια του μέντορα του, Efren Vazquez που τον καθοδήγησε, βοηθώντας τον να νιώσει άνετα σε καταστάσεις υψηλής πίεσης. Η συνέχεια με την ίδια ομάδα θα τον στηρίξει στην προσπάθειά του για περαιτέρω επιτυχίες στη νέα κατηγορία.

Αναλογιζόμενος την πορεία του τίτλου του 2025 και κοιτώντας το 2026, ο Fernandez δήλωσε: “Είναι απίστευτο να είμαι Παγκόσμιος Πρωταθλητής, είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και το έχω καταφέρει. Είναι τιμή να είμαι στην ιστορία ως ο τελευταίος Πρωταθλητής WorldSSP300 και ήταν καταπληκτικό να κερδίσω με αυτόν τον τρόπο, στην τελευταία στροφή του τελευταίου αγώνα. Είχα επικεντρωθεί απλώς στο να δώσω το 100%. Η μοτοσυκλέτα ήταν καλή από την αρχή, οπότε επικεντρώθηκα στο να πιέζω και τελικά τα καταφέραμε! Ο Efren μου έδειξε τη σημασία της πειθαρχίας και της ρουτίνας, και αυτό ήταν κλειδί για την επιτυχία μας. Ανυπομονώ για το WorldSPB, δεν έχω δοκιμάσει ακόμα τη μοτοσυκλέτα, αλλά θα πιέσω όπως το 2025.”

WSPB

Μαζί με τον Fernandez θα παραμείνει και ο διευθυντής της ομάδας Paul Tobin. Ο Ιρλανδός με την εμπειρία του, βοήθησε να ενώσει τα διαφορετικά μέλη της ομάδας επιτυγχάνοντας μια διεθνή συνεργασία ανάμεσα στην ιρλανδική ομάδα, τον αναβάτη από την Ισπανία και τον Κινέζο κατασκευαστή. Παρά τις προκλήσεις, η συνεργασία απέδωσε έναν Παγκόσμιο Τίτλο.

WSPB

Ο διευθυντής της ομάδας της #109 Retro Traffic Kove, Paul Tobin, σχολίασε, “Ήταν μια καταπληκτική χρονιά, από την αρχή όταν ξεκινήσαμε με την Kove και τον Benat. Είναι μια ιρλανδική ομάδα με νέο Βάσκο αναβάτη και κατασκευαστή  από την Κίνα, και πολλοί δεν πίστευαν ότι θα μπορούσαμε να κερδίσουμε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Στον πρώτο γύρο, στην πρώτη του περίοδο πήρε την pole, οπότε ξέραμε ότι ήταν γρήγορος. Στη συνέχεια, στο Portimao, κέρδισε τον πρώτο αγώνα και κρατήσαμε αυτήν την ορμή καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, μέχρι τον τελευταίο αγώνα. Άκουσα από άλλους ότι ήταν το πιο απίστευτο φινάλε Πρωταθλήματος που είχαν δει ποτέ, και για μένα αυτό οφείλεται στην ικανότητα του Benat στην τελευταία στροφή. Την επόμενη σεζόν θα είμαστε πλήρως εργοστασιακή ομάδα με την Kove, οπότε είναι ένα σημαντικό βήμα για την πρώτη σεζόν του WorldSPB.”

WSPB

Το 2025, η Kove ήταν ο νεότερος κατασκευαστής στο paddock του WorldSSP300, αντιμετωπίζοντας ιστορικά εργοστάσια. Το 2026, θα είναι ισότιμη στο νέο WorldSPB με τον Fernandez να οδηγεί την μοτοσυκλέτα 450RR της Kove.

WSPB

Ο Wang Zhen, αγωνιστικός διευθυντής της Kove, δήλωσε: “Η νέα μοτοσυκλέτα θα είναι 450cc τετρακύλινδρη, με ιδιαίτερη έμφαση στα φρένα και την ευελιξία. Θέλουμε να δείξουμε ότι ένας κατασκευαστής από την Κίνα μπορεί να ανταγωνιστεί στο κορυφαίο επίπεδο. Οι εμπειρίες μας στο BSB μας έδωσαν δεδομένα που θα χρησιμοποιήσουμε για τη βελτίωση της μοτοσυκλέτας τη νέα σεζόν.”