WSBK 2025 Cremona: O Bulega κυριάρχησε πλήρως του Razgatlioglu!

Ο Bulega κέρδισε και τους τρεις αγώνες στην Ιταλική πίστα και ξέφυγε στη βαθμολογία
Ο Bulega κέρδισε και τους τρεις αγώνες στην Ιταλική πίστα και ξέφυγε στη βαθμολογία
Από το

motomag

5/5/2025

Ο 4ος γύρος του 2025 MOTUL FIM Superbike World Championship που διεξήχθη στο Cremona Circuit είναι πλέον παρελθόν με τον Nicolo Bulega (Aruba.it Racing - Ducati) να κυριαρχεί ολοκληρωτικά με τρεις νίκες σε ισάριθμους αγώνες.

Στον πρώτο αγώνα ο Ιταλός αναβάτης πάλεψε με τον Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) στους πρώτους γύρους. Ο Razgatlioglu προσπέρασε στον 1ο γύρο τον Bulega και οδήγησε τον αγώνα έως τον 5ο γύρο μέχρις ότου δέχθηκε την επίθεση του Bulega στην 11η στροφή της πίστας, με τον αναβάτη της Ducati να παίρνει την καρό σημαία με διαφορά 2,8 δευτερολέπτων από τον Razgatlioglu. Τρίτος τερμάτισε ο Alvaro Bautista επίσης με Ducati.

Στον αγώνα Superpole των δέκα γύρων, η παραπάνω τριάδα παρέμεινε ακριβώς η ίδια, με τον Bulega να παίρνει τη νίκη και τον Razgatlioglu και Bautista να τερματίζουν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

Ο Bulega κέρδισε και τους τρεις αγώνες στην Ιταλική πίστα και ξέφυγε στη βαθμολογία

Χωρίς εκπλήξεις κύλησε και ο δεύτερος αγώνας καθώς Bulega και Razgatlioglu έδωσαν δυνατές μάχες στην αρχή του, με νικητή όμως στο τέλος και πάλι τον Ιταλό που πέτυχε και το 34ο του βάθρο. Τρίτος και πάλι Alvaro Bautista που έγινε ο Ισπανός με τις περισσότερες εκκινήσεις (216) στο θεσμό, προσπερνώντας τον Ruben Xaus. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Razgatlioglu συμπλήρωσε τα 150 βάθρα στο WorldSBK!

Ο Jonathan Rea που αγωνίστηκε για πρώτη φοράς τη φετινή χρονιά, δεν κατάφερε να πάρει τους πρώτους του βαθμούς δείχνοντας πως θα χρειαστεί κάποιο εύλογο χρονικό διάστημα για να επανέλθει πλήρως.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε και την βαθμολογία των οδηγών και των κατασκευαστών μετά και τα χτεσινά αποτελέσματα:

Θέση

Αναβάτης

Βαθμοί

1

NICOLO BULEGA

198

2

TOPRAK RAZGATLIOGLU

164

3

ALVARO BAUTISTA

125

4

ANDREA LOCATELLI

118

5

DANILO PETRUCCI

107

6

SAM LOWES

73

7

ANDREA IANNONE

68

8

XAVI VIERGE

62

9

MICHAEL VAN DER MARK

54

10

SCOTT REDDING

50

 

 

Θέση

Κατασκευαστής

Βαθμοί

1

DUCATI

227

2

BMW

166

3

YAMAHA

128

4

HONDA

78

5

BIMOTA

63

6

KAWASAKI

19

Ο Bulega κέρδισε και τους τρεις αγώνες στην Ιταλική πίστα και ξέφυγε στη βαθμολογία

 

WSBK-Alvaro Bautista: Ξέσπασμα του Ισπανού για τους κανονισμούς περί συνολικού βάρους

Για διάκριση κάνει λόγο ο Bautista - Ζητά να επανεξεταστούν οι κανονισμοί
Bautista against WSBK weight rule
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/7/2025

Ως άδικους χαρακτήρισε ο Alvaro Bautista τους κανονισμούς για το ελάχιστο συνδυασμένο βάρος αναβάτη-μοτοσυκλέτας στο WorldSBK, οι οποίοι τέθηκαν σε ισχύ το 2024, ενώ πρόσθεσε ότι προάγουν τις διακρίσεις ανεξάρτητα από την οδηγική ικανότητα του εκάστοτε αναβάτη.

Ο Ισπανός αναβάτης της Ducati, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής το 2022 και το 2023, βρίσκεται φέτος στην τρίτη θέση της βαθμολογίας, χωρίς νίκη μετά από έξι γύρους, και ισχυρίζεται ότι ο νέος κανονισμός τον έχει επηρεάσει αρνητικά κάτι που αποδεικνύεται και από τα αποτελέσματά του εντός πίστας.

Ο Bautista, του οποίου το συμβόλαιο με την Ducati λήγει στο τέλος της αγωνιστικής σεζόν, δεν έχει προς το παρόν προχωρήσει σε συμφωνία με κάποια ομάδα για το 2026 και φαίνεται πως σε αυτή την εξέλιξη έχει συμβάλει ο κανονισμός που δεν τον ευνοεί λόγω της σωματοδομής του και του βάρους του που βρίσκεται στα μόλις 58 κιλά.

Ο επίμαχος κανονισμός προβλέπει πως το συνολικό βάρος αναβάτη και μοτοσυκλέτας πρέπει να είναι τουλάχιστον 168 κιλά. Αν αυτός ο αριθμός δεν επιτυγχάνεται, τότε προστίθενται 0,5 κιλά επιπλέον βάρος για κάθε κιλό που λείπει. Ο κανονισμός αυτός εισήχθη μετά την εντυπωσιακή κυριαρχία του Bautista το 2023, όταν και κέρδισε 27 από τους 36 αγώνες, εμφανίζοντας σημαντικό πλεονέκτημα ταχύτητας, κυρίως στις ευθείες.

Αν και η πρόθεση της διοργανώτριας αρχής ήταν να εξισορροπήσει τις διαφορές μεταξύ αναβατών με διαφορετικά σωματικά χαρακτηριστικά, ο Bautista υποστηρίζει ότι τελικά o κανονισμός αυτός στρέφεται εναντίον των μικρόσωμων οδηγών, μετατρέποντας τα φυσικά τους χαρακτηριστικά σε αγωνιστικό μειονέκτημα. Όπως τονίζει, η φυσική του σωματοδομή δεν αντικατοπτρίζει την ικανότητά του ως αναβάτη και η επιβολή πρόσθετου βάρους τον έχει αναγκάσει να αγωνίζεται με περιορισμούς που δεν βασίζονται στην απόδοσή του και εν τέλει τον αδικούν.

Σε πρόσφατη ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Ισπανός τόνισε πως η σιωπή που κράτησε μέχρι τώρα είχε στόχο να μην προκαλέσει εντάσεις, αλλά αισθάνεται πλέον την ανάγκη να ανοίξει έναν ευρύτερο διάλογο για την κουλτούρα και τα τεχνικά κριτήρια του αθλήματος. Υποστηρίζει ότι η αθλητική αξιολόγηση δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά στα κιλά, και να αποτελεί τροχοπέδη για άλλες παραμέτρους, όπως η ευφυΐα στην πίστα, το ένστικτο και η σχέση του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, κάλεσε τους αρμόδιους να επανεξετάσουν τους κανονισμούς ώστε το άθλημα να γίνει πιο δίκαιο και χωρίς αποκλεισμούς για τους αναβάτες κάθε σωματοδομής.

Ετικέτες