Pol Tarres & Yamaha Tenere 700 - Έγραψαν ιστορία στο Erzbergrodeo 2022

Κανένα δικύλινδρο μοντέλο δεν έχει φτάσει ποτέ στο σημείο που έφτασε ο Ισπανός με τη Yamaha
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

23/6/2022
Ο Ισπανός Pol Tarres έγραψε για μια ακόμη φορά ιστορία με το Yamaha Tenere 700, καταφέρνοντας να φτάσει στο checkpoint 17 του εμβληματικού αγώνα Hard Enduro Erzbergrodeo 2022.
 
Μπορεί ο Tarres να μην κατάφερε να τερματίσει στον αγώνα, όμως για να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή τους προοπτική, μόλις 8 αναβάτες κατάφεραν να δουν τη σημαία τερματισμού πριν λήξει το χρονικό όριο των 4 ωρών, και όλοι τους οδηγούσαν καθαρόαιμα εργοστασιακά μονοκύλινδρα Enduro μοντέλα των 100 κιλών. Όχι δικύλινδρες Adventure μοτοσυκλέτες παραγωγής όπως το Tenere 700.
 
Το επίτευγμα γίνεται ακόμα πιο σπουδαίο αν αναλογιστεί κανείς πως το συγκεκριμένο Erzbergrodeo ήταν η δυσκολότερη έκδοση στην ιστορία των 26 χρόνων του αγώνα, ενώ οι αλλαγές που έγιναν στη διαδρομή του προλόγου έκοψαν το πλεονέκτημα της ταχύτητας του Tenere, και στέρησαν από τον Tarres τη δυνατότητα να διακριθεί ακόμα περισσότερο.
Πώς συνέβη αυτό; Λόγω της νέας διαδρομής του προλόγου, που περιελάμβανε άλματα και περεταίρω αλλαγές που στόχο είχαν να μετριάσουν τα πλεονεκτήματα των ταχύτερων πολυκύλινδρων μοντέλων που συνήθως διακρίνοντας στο αρχικό αυτό στάδιο για να εγκαταλείψουν αμέσως μετά.
 
Έτσι, ενώ ο αρχικός στόχος του Tarres ήταν να μπει μέσα στους 50 πρώτους αναβάτες που θα έπαιρναν εκκίνηση πρώτοι μετά τον πρόλογο (από τους αρχικούς 1.200), αποφεύγοντας το… μποτιλιάρισμα και τις ουρές στις δύσκολες ανηφόρες, λόγω της νέας διαδρομής δεν τα κατάφερε, για λίγο, τερματίζοντας 52ος!
 
Στη συνέχεια, ο Tarres έμπλεξε στην κίνηση, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει να φτάσει πιο πέρα από το CP17 από τα συνολικά 27 της εξαιρετικά δύσκολης διαδρομής των 35.2 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει περιοχές με τεράστιες πέτρες, κάθετες ανηφόρες σε hill climb στιλ, και στενά μονοπάτια μέσα από δάση.
 
Μάλιστα σε μια περίπτωση που απαθανατίστηκε και σε βίντεο, καθώς οι αναβάτες μπροστά του είχαν κολλήσει στο μονοπάτι, ο Tarres κατέβηκε θυμωμένος από το Tenere, έκανε στην άκρη τον αναβάτη μπροστά του, καβάλησε τη μοτοσυκλέτα του βγάζοντας την στο πλάϊ, για να καβαλήσει και πάλι το Tenere και να συνεχίσει! 
Ακόμα και έτσι, το CP17 αποτελεί νέο ρεκόρ για δικύλινδρες μοτοσυκλέτες, και έρχεται να προστεθεί στα κατορθώματα που έχουν καταφέρει ο Tarres και ο Botturi καβάλα στο Yamaha Tenere 700.
 
Αυτή ήταν η πρώτη συμμετοχή του Pol Tarres στο Erzbergrodeo με το Tenere, ενώ στο παρελθόν έχει καταφέρει να τερματίσει τον αγώνα 3 φορές καβάλα σε καθαρόαιμες δίχρονες μοτοσυκλέτες, με καλύτερο αποτέλεσμα μια 10η θέση το 2019.
 
Ο αγώνας του 2022 τελείωσε για τον Tarres ανάμεσα στο “Stony Party”, το 17ο CP και το “Udo’s Playground” που είναι το 18ο Checkpoint, όταν ήχησαν οι σειρήνες του ορυχείου του Erzberg που σηματοδοτούσαν το τέλος του χρονικού ορίου για τους αγωνιζόμενους.
 
Τελικά ο Pol Tarres κατετάγη 77ος από τους 500 αναβάτες που πήραν εκκίνηση μετά τον πρόλογο, ενώ το Yamaha Tenere 700 δεν παρουσίασε καμία μηχανική βλάβη στον αγώνα.
 
Μία ακόμα εκπληκτική επίδοση για το Tenere 700, που σίγουρα θα έχει και συνέχεια.

Ο Carl Cox πρεσβευτής της φιλανθρωπικής δράσης του Isle of Man TT 2026

"Είναι ένας σκοπός πολύ κοντά στην καρδιά μου"
Carl Cox
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

18/12/2025

Ο Carl Cox δεν θα επιστρέψει απλώς στο Isle of Man TT το 2026  για να στηρίξει τους αναβάτες της ομάδας του, Carl Cox Motorsport, αλλά θα εμφανιστεί και σε έναν νέο  ρόλο, ως Πρεσβευτής της ομάδας υποστήριξης καρκινοπαθών Mannin, επίσημης φιλανθρωπικής οργάνωσης των αγώνων TT.

Ο διάσημος βρετανός, DJ και μουσικός παραγωγός, Carl Cox θα έχει ενεργό συμμετοχή στις δράσεις της Mannin Cancers Support Group, μεταξύ των οποίων και μια ειδική εμφάνιση ως προσκεκλημένος στην δημοπρασία Mannin Bikes TT Legends, στις 29 Μαΐου. Η εκδήλωση αποτελεί μέρος της καμπάνιας χρηματοδότησης "Wheelie Good Cause", με όλα τα έσοδα να διατίθενται για τη στήριξη ανθρώπων που έχουν επηρεαστεί από τον καρκίνο σε ολόκληρη την Βρετανία.

Carl Cox

"Είναι τιμή μου και είμαι πολύ περήφανος που μου ζητήθηκε να γίνω πρεσβευτής", δήλωσε ο Cox. "Είναι ένας σκοπός πολύ κοντά στην καρδιά μου, έχοντας χάσει συγγενείς και φίλους όλα αυτά τα χρόνια από καρκίνο, ανυπομονώ να βοηθήσω τους υπέροχους εθελοντές της Mannin Cancers στη συγκέντρωση των τόσο απαραίτητων πόρων για τη μάχη κατά του καρκίνου, στο Isle of Man".

Η σειρά TT Legends δίνει στους φίλους των αγώνων την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα από τα δεκαπέντε αφαιρετικά μοντέλα μοτοσυκλέτας, θρύλων των αγώνων ΤΤ, σε φυσικό μέγεθος.

Κάθε μοναδικό μοντέλο τιμά μια εμβληματική στιγμή στην ιστορία του TT, με θρυλικούς αναβάτες και μοτοσυκλέτες, από την Ducati NCR900SS του Mike Hailwood έως την Yamaha R6 της MD Racing με την οποία ο Michael Dunlop πέτυχε τη 29η, ρεκόρ νίκη του στο TT, μοτοσυκλέτα που φέρει και το λογότυπο της ομάδας Carl Cox Motorsport, ως διαχρονικό υποστηρικτή του Michael Dunlop.

Carl Cox