Το Trial-Ε Ολυμπιακό άθλημα!

H FIM απέστειλε αίτημα στην ΔΟΕ
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/1/2019

Το Trial είναι σίγουρα ένα θεαματικό άθλημα, ιδιαίτερα απαιτητικό που απαιτεί έμπειρους και εκπαιδευμένους αθλητές, με τον ύψιστο βαθμό ελέγχου. Παρ' όλα αυτά, θα μπορούσε να αναγνωριστεί ως ένα… ολυμπιακό άθλημα; Κι αυτό το ερώτημα δεν είναι ρητορικό αλλά διαθέτει κάποια βάση, ειδικά από την στιγμή που η FIM έχει καταθέσει αίτημα στην Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, προκειμένου να συμπεριληφθεί το Trial-Ε (το Trial με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες) στα αγωνίσματα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024, που θα διεξαχθούν στο Παρίσι.

Αν αυτή η προσπάθεια καρποφορήσει, το Trial-E θα είναι το πρώτο επίσημα αναγνωρισμένο Ολυμπιακό μηχανοκίνητο άθλημα. Ήδη, υφίσταται το Trial-E Cup, το οποίο διοργανώνεται από την FIM ως παράπλευρη διοργάνωση στα πλαίσια του παγκόσμιου πρωταθλήματος Trial από το 2017, αλλά ο μακρινός ορίζοντας του στόχου σημαίνει ότι πέρα από τους αναβάτες που τρέχουν ήδη στον θεσμό, υπάρχει ακόμη άπλετος χρόνος για να μπει νέο αίμα που θα μπορέσει να προετοιμαστεί στις επόμενες ολυμπιάδες.
Για να ετοιμαστεί ο φάκελος της κατάθεσης, ο Αντιπρόεδρος της FIM και Πρόεδρος της γαλλικής μοτοσυκλετιστικής ομοσπονδίας Jaques Bolle, μαζί με τον Επίτιμο Πρόεδρο της FIM και αντιπρόεδρο της Γαλλικής Ολυμπιακής Επιτροπής Jean-Pierre Mougin, καθώς και με τον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Trial και Διευθυντή της Επιτροπής Trial της FIM Thierry Michaud, έκαναν συνάντηση με την επιτροπή που θα διοργανώσεις τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Γαλλία.

Όπως είναι γνωστό, σε κάθε διοργάνωση Ολυμπιακών Αγώνων προστίθονται και νέα αθλήματα, όπως για παράδειγμα στους Ολυμπιακούς του Τόκιο το 2020 θα είναι η πρώτη φορά που θα δούμε softball, σέρφινγκ, αναρρίχηση καράτε και skateboard! Η υπάρχουσα πολιτική για την προσθήκη αθλημάτων, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΔΟΕ είναι ότι τα αθλήματα πρέπει να είναι προσανατολισμένα στη νέα γενιά και να είναι προσβάσιμα και εφικτά εξίσου σε άντρες και γυναίκες, να είναι θεαματικά, να μπορούν να διεξαχθούν σε όλες τις ηπείρους και να μην απαιτούνται νέες υποδομές. Αν μη τι άλλο, το Trial-E Πληροί όλες αυτές τις προϋποθέσεις, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι θα υπάρχουν και άλλα αθλήματα που θα διεκδικήσουν την είσοδό τους στους Ολυμπιακούς Αγώνες, οπότε τίποτε δεν είναι ακόμη σίγουρο.
Ο Πρόεδρος της FIM Jorge Viegas δήλωσε: "Είμαστε πεπεισμένοι ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες στο Παρίσι το 2024, αντιπροσωπεύουν μια μοναδική και ιστορική ευκαιρία για να γίνει το Trial-E το πρώτο μηχανοκίνητο άθλημα στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων. Αυτή η απαρχή θα σηματοδοτήσει το ξεκίνημα μιας δυνατής σχέσης που θα φέρει την FIM, την ΔΟΕ και όλη την Ολυμπιακή οικογένεια πιο κοντά για τα επόμενα χρόνια."
Η αποφάσεις για τα νέα Ολυμπιακά αθλήματα δεν θα παρθεί πριν το πέρας των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο το 2020, οπότε θα χρειαστεί να περιμένουμε λίγο καιρό ακόμη για να δούμε αν το Trial-E θα γράψει ιστορία.

Ο Βασίλης Μπούδρος στο Rally Dakar 2026 με τον Αρίων: KTM 450 Rally Replica

Αυτή θα είναι η 4η συμμετοχή του Έλληνα αναβάτη στον θεσμό
boudroscover
Από τον

Παύλο Καρατζά

27/10/2025

Ο Βασίλης Μπούδρος θα συμμετέχει για τέταρτη φορά στο Rally Dakar, μάλιστα στον φετινό αγώνα θα αγωνιστεί πάνω στην σέλα του Αρίων, δηλαδή μιας KTM 450 Rally Replica.

Σας είχαμε ενημερώσει πριν αρκετούς μήνες, πως η συμμετοχή του Βασίλη Μπούδρου είχε επιβεβαιωθεί για το Rally Dakar 2026. Αυτή τη φορά έχουμε νεότερα ως προς την μοτοσυκλέτα του Έλληνα αναβάτη.

Ο Βασίλης Μπούδρος θα αγωνιστεί πάνω στην σέλα μιας KTM 450 Rally Replica που την “βάφτισε” Αρίων - όπως το μυθικό άλογο του Ποσειδώνα, επιθετικός, με μαύρη χαίτη, ταχύτερος από τον άνεμο και με φωνή ανθρώπου να σε καθοδηγεί στις πιο δύσκολες μάχες.

Η μοτοσυκλέτα είναι αυτό που αναφέρει και το όνομά της, μία replica αγώνων και φέρει έναν υδρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 449,3 cc. Μπροστά βρίσκουμε ένα πιρούνι WP XACT με διαδρομή 304 mm και πίσω αμορτισέρ WP με διαδρομή 280 mm.

Οι τροχοί της έχουν διαστάσεις 21 ιντσών μπροστά και 18 πίσω, ενώ η μοτοσυκλέτα διαθέτει 3 ντεπόζιτα συνολικής χωρητικότητας 35 λίτρων.

Ο Βασίλης θα είναι μέρος της ιστορίας του φετινού Dakar και των αναβατών που θα αγωνιστούν από τις 3 έως τις 17 Ιανουαρίου του 2026 ξεκινώντας από το Yanbu στην Ερυθρά Θάλασσα και διασχίζοντας περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα.

Εμείς φυσικά θα καλύπτουμε ζωντανά το Rally Dakar με ρεπορτάζ, ενώ πέρυσι είχαμε την τύχη να δούμε από κοντά την προσπάθεια του Έλληνα αναβάτη και να σας μεταφέρουμε το κλίμα του αγώνα από την πρώτη γραμμή. Από την πλευρά μας ευχόμαστε ολόψυχα καλή επιτυχία στον αγώνα και την προετοιμασία του Βασίλη Μπούδρου.

Βασικός υποστηρικτής του "Mr. Dakar" είναι για ακόμη μία φορά τα ελληνικά φίλτρα DNA - High Perfomance Filters

Δίχως την συνδρομή των ελληνικών φίλτρων δεν θα ήταν εφικτό να έχουμε για ακόμη μία χρονιά, μια ελληνική συμμετοχή στο πιο σκληρό Rally του κόσμου.

Παράλληλα τα φίλτρα της DNA δεν πραγματοποιούν την ακριβότερη αυτή την στιγμή στην Ελλάδα, χορηγία στη μοτοσυκλέτα, στοχεύοντας την εγχώρια αγορά.
Με σχεδόν 92% εξαγωγική πορεία του ετήσιου κύκλου εργασιών, η DNA αντιλαμβάνεται πως δεν θα καλυφθεί το τεράστιο κόστος της συμμετοχής από την μικρή αγορά της Ελλάδας και επικοινωνιακά θα ήταν προτιμότερο για την ίδια να επενδύσει σε έναν ξένο αναβάτη, κερδίζοντας την προβολή σε μία μεγαλύτερη αγορά με περισσότερες προοπτικές εξέλιξης.

Ωστόσο, πιστή στα ελληνικά χρώματα και στο "Made in Greece", ρίχνεται για ακόμη μία φορά στην μάχη του Rally Dakar, υποστηρίζοντας τον Βασίλη Μπούδρο!

ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ RALLY DAKAR!