Dakar 2018 – Stage 5: Ο Barreda ξανά στην σκακιέρα!

Ψαλίδισε 20 λεπτά σε δύο μέρες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

10/1/2018

Πετώντας ξεκίνησε ο Barreda κι αμέσως μετά απογειώθηκε κιόλας, καθώς από την αρχή της δύσκολης ειδικής ήταν μπροστά με μία διαφορά που σκαρφάλωσε πάνω από τα 15 λεπτά από τον επόμενο, πριν τελικά σταθεροποιηθεί στα δέκα. Με την απίστευτη αυτή επίδοση, ψαλίδισε κι άλλο την διαφορά της μισής σχεδόν ώρας που είχε χτίσει αμέσως μετά την νίκη του την δεύτερη μέρα, από λάθος στον προσανατολισμό.

Η τρομακτική του επίδοση σήμερα, τον έφερε εντός πεντάδας στην γενική κατάταξη, με τον Van Beveren και την Yamaha να εξακολουθούν να κρατούν την πρωτιά του αγώνα, αλλά με μικρή πλέον διαφορά. Οι δύο Yamaha, του Van Beveren και του De Soultrait, τερμάτισαν σήμερα στην πέμπτη και την έκτη θέση αντίστοιχα, πολύ κοντά μεταξύ τους, αλλά με 14,35 και 14,43 λεπτά από την Honda του Barreda. Το αποτέλεσμα είναι να έχουν πλέον οι Yamaha τις δύο ακριανές θέσης της πρώτης πεντάδας στην γενική κατάταξη, αλλά ο Van Beveren δείχνει έτοιμος να αφήσει πλέον τους αμμόλοφους και να ξεκινήσει το κομμάτι του αγώνα που σκαρφαλώνει ψηλά, στην μεγαλύτερη οροσειρά της Γης, στις γεμάτες νερό Άνδεις!

Η KTM συνεχίζει να δίνει το παρόν στην κορυφή των θέσεων, μετά την χθεσινή τεράστια ατυχία του Sunderland που εγκατέλειψε από τραυματισμό. Ο Mattias Walkner είναι το νέο στοίχημα ακόμα και για την πρώτη θέση, πράγμα που δεν θα είναι εύκολο για εκείνον, ούτε θα γίνει με τον σαρωτικό τρόπο του Sunderland. Βέβαια, θα το γράφουμε κάθε μέρα, αυτό είναι το Dakar και κανείς δεν μπορεί να κάνει δυνατές εικασίες. Εντός συναγωνισμού παραμένει και ο Price που πραγματοποιεί τον δικό του μικρό άθλο, ξεπερνώντας τον περσινό τραυματισμό, κι έτσι προς το παρόν μονάχα η Husqvarna αποχώρησε από την τετράδα των κατασκευαστών που στριμώχνοντας στην κορυφή.

Τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα σήμερα για τον Quintanilla της Husqvarna που μετά από πτώση στα πρώτα στάδια της ειδικής, δεν κατάφερε να ανακτήσει ρυθμό παλεύοντας με τον πόνο

Η Honda του Benavides αντιστάθηκε στην KTM του Meo, που επίσης έχει μπει στο προσκήνιο από εχθές, κι αμφότεροι κατάφεραν να αποφύγουν τις παγίδες των αμμόλοφων τερματίζοντας μπροστά από τις Honda.

Το πρόβλημα σε αυτή την ειδική, ήταν το κομμάτι που δέχεται τα διαδοχικά ρεύματα αέρα σχηματίζοντας πυκνές δίνες άμμου. Αντί για μεγάλους αμμόλοφους που ήταν το σκηνικό στην πλειοψηφία, τώρα είχαν ένα ναρκοπέδιο από τρύπες στην άμμο που με τις ταχύτητες που διατηρούσαν άρχισε και ο παράγοντας τύχη, να διαδραματίζει μεγαλύτερο ρόλο από τις προηγούμενες ημέρες.

Στα Quad η εξέλιξη ήταν άσχημη για τον Sergei Karyakin, τον μοναδικό που μπορούσε να ανακόψει τον Casele, καθώς έσπασε το χέρι του μετά από πτώση. Βέβαια σήμερα ο Nicolás Cavigliasso έκανε την έκπληξη στην παρθενική του εμφάνιση στο Dakar, κερδίζοντας την σημερινή ειδική, χωρίς όμως να διαφαίνεται πως θα ανακοπεί η επέλαση του Casele.

Αύριο το Dakar αποχαιρετά το Peru, σκαρφαλώνει τις Άνδεις και σιγά-σιγά αφήνει πίσω του την άμμο. Με αμέτρητες μικρές λίμνες πριν περάσουν από την Titicaca, οι αναβάτες θα πρέπει να προσαρμοστούν στα 2.500 μέτρα και στο άγριο τοπίο, πριν φτάσουν στην La Paz, την πρωτεύουσα της Βολιβίας που κατέχει το ρεκόρ υψομέτρου. Εκεί η ανασύνταξη που προσφέρει η μία μέρα διαλείμματος στην μεγάλη πόλη των 2.5 εκατομμύριων και σε υψόμετρο μεγαλύτερο των 3.600 μέτρων, θα βοηθήσει τους αναβάτες να ξεκουραστούν και ταυτόχρονα συνηθίσουν την δοκιμασία της μικρότερης ποσότητας οξυγόνου. Μετά από αυτή την αυριανή ημέρα θα έχουν φτάσει στο μέσο του δυσκολότερου αγώνα, αλλά οι πραγματικές δυσκολίες θα ξεκινήσουν αμέσως μετά…

η αυριανή διαδρομή:

 

Κατάταξη Stage 5 για τους τριάντα πρώτους, κι ακολουθεί η πρώτη δεκάδα γενικής:

ΘΕΣΗ
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΟΜΑΔΑ
ΧΡΟΝΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΘΕΣΗ
1
005
J. BARREDA BORT
HONDA
003:19:42
 
2
002
M. WALKNER
KTM
003:30:08
00:10:26
3
047
K. BENAVIDES
HONDA
003:32:02
00:12:20
4
019
A. MEO
KTM
003:32:42
00:13:00
5
004
A. VAN BEVEREN
YAMAHA
003:34:17
00:14:35
6
023
X. DE SOULTRAIT
YAMAHA
003:34:25
00:14:43
7
008
T. PRICE
KTM
003:34:42
00:15:00
8
003
G. FARRES GUELL
KTM
003:36:36
00:16:54
9
020
R. BRABEC
HONDA
003:38:58
00:19:16
10
040
J. AUBERT
GAS GAS RALLY REPLICA
003:40:59
00:21:17
11
061
O. MENA
HERO
003:41:17
00:21:35
12
014
M. METGE
HONDA
003:42:20
00:22:38
13
009
S. SVITKO
KTM
003:44:49
00:25:07
14
015
L. SANZ
KTM
003:47:11
00:27:29
15
060
J. BARRAGAN NEVADO
GAS GAS RALLY REPLICA
003:47:26
00:27:44
16
010
P. QUINTANILLA
HUSQVARNA
003:48:34
00:28:52
17
029
D. OLIVERAS CARRERAS
KTM
003:48:50
00:29:08
18
012
J. PEDRERO GARCIA
SHERCO TVS
003:48:51
00:29:09
19
068
JI. CORNEJO FLORIMO
HONDA
003:49:34
00:29:52
20
044
R. FAGGOTTER
YAMAHA
003:50:28
00:30:46
21
033
D. NOSIGLIA JAGER
KTM
003:51:09
00:31:27
22
027
DM. DUPLESSIS
HONDA
003:51:49
00:32:07
23
054
A. SHORT
HUSQVARNA
003:52:32
00:32:50
24
077
L. BENAVIDES
KTM
003:56:06
00:36:24
25
034
M. SOLA TERRADELLAS
KTM
003:56:15
00:36:33
26
018
A. BOTTURI
YAMAHA
003:56:21
00:36:39
27
017
A. MONLEON
KTM
003:56:30
00:36:48
28
052
J. CERUTTI
HUSQVARNA
003:57:00
00:37:18
29
042
M. GERINI
HUSQVARNA
004:01:01
00:41:19
30
128
M. SMITS
KTM
004:03:39
00:43:57
31
103
S. ESPOSITO
KTM
004:03:51
00:44:09
32
064
M. SAMUELS
HONDA
004:05:45
00:46:03
33
032
T. ARANA
HUSQVARNA
004:06:04
00:46:22
 
 
Γενική κατάταξη μετά το Stage 5
ΘΕΣΗ
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΟΜΑΔΑ
ΧΡΟΝΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ
ΘΕΣΗ
1
004
A. VAN BEVEREN
YAMAHA
14:37:40
0:00:00
2
047
K. BENAVIDES
HONDA
14:38:40
0:01:00
3
002
M. WALKNER
KTM
14:38:54
0:01:14
4
005
J. BARREDA BORT
HONDA
14:45:13
0:07:33
5
023
X. DE SOULTRAIT
YAMAHA
14:45:22
0:07:42
6
003
G. FARRES GUELL
KTM
14:53:04
0:15:24
7
010
P. QUINTANILLA
HUSQVARNA
14:53:52
0:16:12
8
009
S. SVITKO
KTM
15:04:02
0:26:22
9
068
JI. CORNEJO FLORIMO
HONDA
15:05:03
0:27:23
10
029
D. OLIVERAS CARRERAS
KTM
15:43:20
1:05:40

Ο J. BARRAGAN NEVADO με GAS GAS

Ετικέτες

KTM 990 RC R CUP 2026 - Ενιαίο κύπελο για ιδιοκτήτες 990 RC R [VIDEO]

Με 6 αγώνες σε πίστες Παγκοσμίου, και σε λογική τιμή συμμετοχής - Δυο ηλικιακές κατηγορίες
RC Cup
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/11/2025

Η ΚΤΜ ανακοινώνει τη διοργάνωση του KTM 990 RC R CUP, ενός ενιαίου ευρωπαϊκού κυπέλου που θα αποτελείται από έξι αγώνες, και απευθύνεται σε ερασιτέχνες αναβάτες που θέλουν να διασκεδάσουν -και όχι να γίνουν στόχος από talent scouters- καβάλα στο 990 RC R  /  RC R TRACK τους.

Για να λάβει κανείς μέρος πρέπει να αγοράσει ένα KTM 990 RC R ή ένα KTM 990 RC R TRACK, μέσω ενός εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου -όταν αυτά βρουν στην παραγωγή δηλαδή... περιμένουμε το RC R άμεσα, στα τέλη του 2025, και το TRACK στις αρχές του 2026, με τις τιμές τους στην Ευρώπη να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Κατόπιν πρέπει να προχωρήσει στην πληρωμή της συμμετοχής του στο κύπελο, με κόστος 8.890 ευρώ. Αν τώρα επιθυμεί και τεχνική κάλυψη, μαζί με αναλώσιμα (και ίσως και διαφορετικά ελατήρια στις αναρτήσεις, δεν καταλάβαμε καλά αφού η σελίδα του κυπέλου είναι πολύ πρόσφατη και είναι στα γερμανικά, χωρίς πολλές διευκρινίσεις) αλλά και μεταφορά της μοτοσυκλέτας του από πίστα σε πίστα, θα πρέπει να πληρώσει ακόμα 4.890 ευρώ. Αν προσθέσουμε και το κόστος της μοτοσυκλέτας που θα κυμαίνεται μεταξύ 13-17.000 ευρώ (αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες, και δεν βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά για την ισχύ τους στη χώρα μας), και φυσικά τα κόστη των ταξιδιών του κάθε συμμετέχοντα στις 6 πίστες του κυπέλου, το συνολικό κόστος είναι αρκετά λογικό, αντίθετα ας πούμε με το εξωπραγματικό κόστος της ακαδημίας ταλέντων που προκύρηξε πρόσφατα η Ducati. 

Η ΚΤΜ ξεκαθαρίζει πως η συγκεκριμένη διοργάνωση δεν αποτελεί διαγωνισμό ταλέντου απ' όπου οι Αυστριακοί θα περιμένουν να αρπάξουν τον επόμενο Pedro Acosta, αλλά μια παροχή για τους πελάτες της εταιρείας που θέλουν να οδηγήσουν στο όριο το 990 RC R τους σε πίστες προδιαγραφών Παγκοσμίου, και με εργοστασιακή τεχνική υποστήριξη.

Οι κατηγορίες του KTM 990 RC R CUP είναι δύο, και είναι ηλικιακές. Η πρώτη έχει όριο ηλικίας 18-34 έτη και η δεύτερη είναι άνω των 35 ετών. Οι θέσεις είναι περιορισμένες, με 23 συμμετοχές ανά κατηγορία, ενώ η προθεσμία συμμετοχής λήγει στις 14/2/2026.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα του κυπέλου έχει ως εξής:

  • 1ος γύρος: 23-26/4/2026 - Almeria (Ισπανία)
  • 2ος γύρος: 22-24/5/2026 - Brno (Τσεχία)
  • 3ος γύρος: 26-28/6/2026 - Hochenheim (Γερμανία)
  • 4ος γύρος: 07-09/8/2026 - Misano (Ιταλία)
  • 5ος γύρος: 21-23/8/2026 - Red Bull Ring (Αυστρία)
  • 6ος γύρος: 04-06/9/2026 - Most (Τσεχία)

Δείτε αναλυτικά τους κανονισμούς του κυπέλου και δηλώστε συμμετοχή ΕΔΩ.

Ετικέτες