Dakar 2018 - Stage 8: Ο Meo το ξανά έκανε -Γλυκόπικρη πρωτοπορία Yamaha

Άνω-κάτω τα έφερε η σκληρότερη ειδική ως τώρα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

14/1/2018

Ο Meo πήρε άλλη μία εκπληκτική νίκη, ως ο αναβάτης που ξεχωρίζει στα δύσκολα, όμως πρέπει να ξεκινήσουμε από τον Barreda, κυρίως γιατί αποδείχτηκε «Σκύλος Μαύρος» και ξεκίνησε να αγωνιστεί έχοντας ρίξη χιαστών στο γόνατο… Κι όχι μόνο αυτό, αλλά στην αρχή είχε και την πρωτοπορία, μέχρι τελικά να χάσει ρυθμό, θυμίζοντας ότι ανήκει τελικά σε αυτό τον πλανήτη. Μέχρι εκείνη την στιγμή, απλά δεν ήταν γήινη η αντοχή που έδειχνε. Κι όμως τελικά τερμάτισε την μαραθώνια ειδική, (χωρίς εξωτερική βοήθεια δηλαδή) μέσα στην δεκάδα! Μία απίστευτη προσπάθεια από τον Barreda.

Μέσα στην δεκάδα - και για άλλη μία φορά ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο της, η Sanz, δυνατότερη γυναίκα μέσα στους άντρες, και στην 13η θέση της γενικής. Η Sanz έχει καταφέρει ήδη μία φορά να τερματίσει ένα Dakar, το ’15, 9η γενικής κατάταξης, που σημαίνει πως είναι ξεκάθαρα μία - ανάμεσα στους καλύτερους αναβάτες του κόσμου.

O Barreda ίπταται, την στιγμή που δεν μπορεί να περπατήσει.. απίστευτος άθλος για τον αναβάτη της Honda:
 
Η Sanz τερμάτισε εντός δεκάδας:

Η δύσκολη ειδική σε ένα απαιτητικό έδαφος, και υψόμετρο 3.500 μέτρων ανέδειξε πολλούς αναβάτες και κανένας δεν ήταν κυρίαρχος σταθερά από την πρώτη στιγμή. Ο Meo κυνηγούσε τον αμερικανό Ricky Brabec που σήμερα βρέθηκε στο στοιχείο του και είχε από τα πρώτα 100 χιλιόμετρα και μετά, μία σταθερά γρήγορη πορεία, αν και με κάποιες ατυχίες. Μόλις στο τέλος ο Meo, ως εξαιρετικά έμπειρος και με τεράστιες αντοχές αναβάτης, κατάφερε να τον περάσει και μάλιστα να φτάσει την διαφορά τους στο ένα λεπτό. Ο Meo άλλη μία φορά θα πάλευε μαζί του, καθώς είχε βρεθεί να οδηγεί τον αγώνα, αλλά ο Brabec προσπαθούσε πραγματικά πολύ δυνατά να πάρει την πρώτη θέση. Οι άλλες δύο KTM τα κατάφεραν εξίσου καλά, με τον Price να έχει για ακόμα μία μέρα καλύτερη πορεία από τον Walkner ψαλιδίζοντας την διαφορά τους στην γενική κατάταξη. Ο Price τερμάτισε τρίτος με λιγότερο από τρία λεπτά διαφοράς από τον Meo, όταν η Honda του Benavides είχε τον διπλάσιο χρόνο.

Ο Benavides έκανε εξαιρετική επίθεση που ερχόταν κατά κύματα, δείχνοντας ότι θέλει να περάσει μπροστά και να στηθεί επικεφαλής του αγώνα. Δεν τα κατάφερε για 22 δευτερόλεπτα! Ο Van Beveren έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα, αλλά η πρωτοπορία του έρχεται γλυκόπικρα.. Ο Xavier de Soultrait το ένα τρίτο της ειδικής με ρυθμό που θα μπορούσε να τον φέρει και στην πρώτη θέση, οδηγούσε εντυπωσιακά όταν μία πτώση τον προσγείωσε τόσο απότομα που η πρώτη εκτίμηση είναι πως έσπασε αγκώνα και πόδι… Η περσινής ατυχία πέρασε ξανά από το στρατόπεδο της Yamaha και μακάρι να έφυγε για πάντα, από το Dakar γενικώς.

πετούσε ο Xavier de Soultrait μέχρι την πτώση που τον βγάζει εκτός!
 
Ο de Soultrait μεταφέρεται αυτή την στιγμή στην La Paz και δυστυχώς υποφέρει από αφόρητους πόνους. Συνοδεία έχει και τον αδερφό του...

Το φαινόμενο Svitko έκανε άλλο ένα μικρό θαύμα, ένα θαύμα που περίμενε κανείς από τον Χιλιανό QUINTANILLA, ο οποίος όμως έπεσε για δεύτερη φορά κι ενώ δεν έδειξε να έχει τραυματιστεί, έχασε πάρα πολύ χρόνο. Ο αναβάτης της Husqvarna που θα μπορούσε να την φέρει πολύ μπροστά, τερμάτισε τελικά 39ος με πάνω από μία ώρα διαφορά. Μία διαφορά όμως που δεν είναι ικανή να τον κρατήσει εκτός δεκάδας γενικής, αλλά σίγουρα το καλύτερο αποτέλεσμα έχει αρχίσει να εξαφανίζεται.

Ο Quintanilla με Husqvarna:

Αύριο η ειδική έχει το μισό μήκος της σημερινής, καθώς το κομβόι του Dakar θα μπει στην Αργεντινή. Μετά από μία διαδρομή πεντακοσίων χιλιομέτρων, η ειδική που θα ξεκινήσει είναι από εκείνες που μπορούν να προξενήσουν τραυματισμούς. Γιατί πρόκειται για ένα κομμάτι που οι αναβάτες κρατούν υψηλό ρυθμό, αλλά με τις αναρίθμητες λακκούβες, το βάθος των οποίων είναι αδύνατο να το μαντέψεις, θα είναι σαν να τρέχουν σε ναρκοπέδιο…

Κατάταξη Stage 8
ΘΕΣΗ
Αρ./Αν.
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΜΟΤΟ
Χρόνος
Διαφ.
1
019
A. MEO
KTM
005:24:01
 
2
020
R. BRABEC
HONDA
005:25:09
00:01:08
3
008
T. PRICE
KTM
005:26:46
00:02:45
4
047
K. BENAVIDES
HONDA
005:29:53
00:05:52
5
009
S. SVITKO
KTM
005:30:47
00:06:46
6
002
M. WALKNER
KTM
005:31:01
00:07:00
7
004
A. VAN BEVEREN
YAMAHA
005:32:45
00:08:44
8
005
J. BARREDA BORT
HONDA
005:36:01
00:12:00
9
015
L. SANZ
KTM
005:38:16
00:14:15
10
040
J. AUBERT
GAS GAS RALLY REPLICA
005:39:16
00:15:15
11
017
A. MONLEON
KTM
005:39:16
00:15:15
12
061
O. MENA
HERO
005:40:58
00:16:57
13
077
L. BENAVIDES
KTM
005:42:45
00:18:44
14
027
DM. DUPLESSIS
HONDA
005:43:12
00:19:11
15
103
S. ESPOSITO
KTM
005:44:22
00:20:21
16
003
G. FARRES GUELL
KTM
005:45:10
00:21:09
17
054
A. SHORT
HUSQVARNA
005:46:29
00:22:28
18
033
D. NOSIGLIA JAGER
KTM
005:46:51
00:22:50
19
029
D. OLIVERAS CARRERAS
KTM
005:47:03
00:23:02
20
060
J. BARRAGAN NEVADO
GAS GAS RALLY REPLICA
005:47:14
00:23:13
21
064
M. SAMUELS
HONDA
005:49:29
00:25:28
22
068
JI. CORNEJO FLORIMO
HONDA
005:49:47
00:25:46
23
018
A. BOTTURI
YAMAHA
005:51:34
00:27:33
24
042
M. GERINI
HUSQVARNA
005:54:56
00:30:55
25
037
M. ENGEL
KTM
005:55:36
00:31:35
26
044
R. FAGGOTTER
YAMAHA
005:55:58
00:31:57
27
052
J. CERUTTI
HUSQVARNA
005:56:24
00:32:23
28
034
M. SOLA TERRADELLAS
KTM
005:57:14
00:33:13
29
012
J. PEDRERO GARCIA
SHERCO TVS
006:04:48
00:40:47
30
028
E. GYENES
KTM
006:07:30
00:43:29

 

Γενική κατάταξη μετά το Stage 8
ΘΕΣΗ
Αρ./Αν.
ΑΝΑΒΑΤΗΣ
ΜΟΤΟ
Χρόνος
Διαφ.
1
004
A. VAN BEVEREN
YAMAHA
27:22:03
0:00:00
2
047
K. BENAVIDES
HONDA
27:22:25
0:00:22
3
002
M. WALKNER
KTM
27:28:37
0:06:34
4
008
T. PRICE
KTM
27:29:38
0:07:35
5
005
J. BARREDA BORT
HONDA
27:30:04
0:08:01
6
019
A. MEO
KTM
27:31:59
0:09:56
7
009
S. SVITKO
KTM
27:53:58
0:31:55
8
020
R. BRABEC
HONDA
27:54:01
0:31:58
9
003
G. FARRES GUELL
KTM
28:07:55
0:45:52
10
040
J. AUBERT
GAS GAS RALLY REPLICA
28:31:05
1:09:02

 

Ο Van Bereven είναι αυτή την στιγμή πρώτος και δικαιωματικά. Η Yamaha αγωνίζεται με ένα budget πολλαπλάσια μικρότερο από την Honda και λίγο πιο κάω από την KTM επίσης, στοιχείο που κάνει την προσπάθειά τους μοναδική!

 

Price και Sanz σε στιγμή σωματικού ανεφοδιασμού:

 

 

Ετικέτες

Η GASGAS αποχωρεί από τους αγώνες μοτοσυκλέτας – Ο Jaime Busto μένει χωρίς εργοστασιακή ομάδα στο Trial

Τέλος εποχής για την ισπανική μάρκα από το 2026, με τον κορυφαίο της αναβάτη να δίχως ομάδα
GASGAS
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η GASGAS βάζει οριστικό τέλος στην εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία, αποχωρώντας από όλες τις αγωνιστικές διοργανώσεις, από την 1η Ιανουαρίου 2026, σε μια απόφαση που πλήττει ιδιαίτερα το Trial, που είναι συνυφασμένο με το DNA της εταιρείας.

Η απόφαση της GASGAS να εγκαταλείψει κάθε εργοστασιακή αγωνιστική δραστηριότητα από την 1η Ιανουαρίου 2026 σηματοδοτεί το τέλος μιας ολόκληρης εποχής, με τον πιο άμεσο και ηχηρό αντίκτυπο να αφορά το Trial. Εκεί όπου η ισπανική εταιρεία δεν απλώς συμμετείχε, αλλά όριζε την ίδια της την ταυτότητα, και εκεί όπου ο Jaime Busto είχε εξελιχθεί στον βασικό εκφραστή της σύγχρονης αγωνιστικής της εικόνας.

GASGAS

Ο Βάσκος αναβάτης βρέθηκε τα τελευταία χρόνια στο καλύτερο σημείο της καριέρας του. Σταθερά μέσα στην πρώτη τριάδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος TrialGP, με νίκες, βάθρα και διαρκή παρουσία ως ο βασικός αντίπαλος του Toni Bou, ο Busto αποτέλεσε τον πυρήνα της GASGAS Factory Racing τόσο στο TrialGP όσο και στο  X-Trial. Η τρίτη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και η νίκη στο Saint Denis επιβεβαίωσαν ότι η ομάδα όχι μόνο είχε λόγο ύπαρξης, αλλά και ξεκάθαρη δυναμική.

GASGAS

Κι όμως, παρά τα αποτελέσματα, το πρόγραμμα σταματά απότομα. Η συμμετοχή του Busto στον πρόσφατο γύρο του X-Trial στο Ponte di Legno ήταν ουσιαστικά η τελευταία του εμφάνιση με εργοστασιακή GASGAS. Σε λίγες ημέρες, η ομάδα παύει να υφίσταται, αφήνοντας έναν από τους κορυφαίους αναβάτες της σύγχρονης εποχής χωρίς εργοστασιακή στέγη ενόψει του 2026.

GASGAS

Η ειρωνεία είναι εμφανής με την GASGAS να αποχωρεί από το Trial ακριβώς τη στιγμή που διέθετε αναβάτη ικανό να αμφισβητήσει την απόλυτη κυριαρχία της Honda και του Bou. Για τον Busto, η απόφαση δεν σχετίζεται με απόδοση ή αγωνιστική πορεία, αλλά με την ευρύτερη εταιρική αναδιάρθρωση του ομίλου Pierer Mobility, υπό την διοίκηση της Bajaj στο πλαίσιο της οποίας η GASGAS είναι η εταιρεία που χάνει πλήρως την εργοστασιακή αγωνιστική της παρουσία συνεχίζοντας όμως σε επίπεδο μοντέλων παραγωγής στην Αυστρία, τα οποία μάλιστα ανανεώθηκαν κανονικά για το 2026.

GASGAS

Η εταιρεία έχει ξεκαθαρίσει ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει ιδιώτες αναβάτες και ομάδες, όμως το κεφάλαιο της εργοστασιακής συμμετοχής κλείνει οριστικά. Για τον Jaime Busto, το επόμενο βήμα αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα, με το ενδιαφέρον να είναι έντονο, καθώς πρόκειται για έναν αναβάτη σε πλήρη αγωνιστική ωριμότητα.

GASGAS

Για τη GASGAS, όμως, η αποχώρηση από το Trial είναι κάτι πολύ περισσότερο από μια αγωνιστική απόφαση. Είναι ένας αποχαιρετισμός στο ίδιο της το DNA. Και για τον άνθρωπο που την κράτησε στην κορυφή των βάθρων τα τελευταία χρόνια, είναι το τέλος μιας συνεργασίας που έμοιαζε, μέχρι πρόσφατα, ιδανικά συγχρονισμένη.