Dakar 2018 – Stage1: Νίκη Sunderland!

Ο περσινός νικητής ξεκινά δυναμικά
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

6/1/2018

Ομαλά και διασκεδαστικά ξεκινά ένα από τα πιο δύσκολα Dakar των τελευταίων ετών: Το 40ο Rally Dakar επέστρεψε έπειτα από πέντε χρόνια στο Περού κι έδωσε σήμερα εκκίνηση για μία διαδρομή 242 χιλιομέτρων, μέχρι την αμμώδη ειδική των 31 χιλιομέτρων. Ο δυσκολότερος αγώνας αναμένεται φέτος να είναι ακόμα πιο απαιτητικός και να ευνοήσει το θέαμα και τον ανταγωνισμό, κάτι που φάνηκε από σήμερα κιόλας. Όταν ο Benavides τερμάτισε την ειδική, ο χρόνος του αναμενόταν να είναι πολύ μέσα στην δεκάδα, κι όχι στο απώτερο όριο. Ο Sam Sunderland, επίσημος αναβάτης της ΚΤΜ και περσινός νικητής παρέσυρε σε έναν πολύ γρήγορο ρυθμό, τους αναβάτες που θέλουν φέτος οπωσδήποτε την νίκη, κι έτσι σχηματίστηκε μία πεντάδα με διαφορά δευτερολέπτων.

Ο Sunderland έχει κάνει απίστευτη προετοιμασία βάζοντας στόχο τους διαδοχικούς τίτλους και στην πρώτη μέρα έδειξε ότι έχει πάρει αυτό το στόχο πολύ σοβαρά. Ο ομόσταυλος Toby Price από την άλλη είχε πιο αργό ξεκίνημα εξαιτίας και του τραυματισμού του από πέρσι, με πάνω από τρία λεπτά διαφορά.

Ο Adrien Van Beveren μετά τις περσινές ατυχίες, επιθυμεί διακαώς να δώσει έναν τίτλο στην Yamaha που έχει επενδύσει πολύ στο Dakar, και μάλιστα τώρα που ετοιμάζεται να λανσάρει την Tenere 700. Για αυτό δεν πρόκειται παρά να είναι άκρως ανταγωνιστικός όπως ακριβώς είδαμε σήμερα.

Η Husqvarna με τον Quintanilla ήρθε στην 3η θέση αλλά με την «ανάσα» του Barreda με Honda, καρφωμένη στο σβέρκο. Ο Barreda είναι ένα από τα φετινά φαβορί έχοντας επίσης πολύ υψηλό στόχο για λογαριασμό της Honda, και λίγο πριν δήλωσε ευχαριστημένος από την πρώτη μέρα

Η τετράδα έκλεισε έτσι με τέσσερις διαφορετικούς κατασκευαστές, πράγμα εξαιρετικό ως οιωνός, αν κι αυτό είναι απλή σκόνη στα μαλλιά της KTM, που με τον Matthias WALKNER σε εξαιρετική φόρμα, μπορεί να ανταπεξέλθει σε ενδεχόμενη κακή εμφάνιση του Toby.

Η Laia Sanz έκανε μία εξαιρετική προσπάθεια με 12 θέση στην γενική, κάνοντας έτσι ρεαλιστικό τον στόχο της που είναι να τερματίσει μέσα στην 10άδα της γενικής! Άλλωστε το ’15 είχε καταφέρει την 9η θέση! Από τις 11 γυναίκες του Dakar, η Sanz είναι με διαφορά το μεγάλο φαβορί.

Στα Quad, που μοιάζουν με ενιαίο της Yamaha, ο Casale επικράτησε του Kariakin με ένα λεπτό διαφορά και έθεσε τον εαυτό του στην πρωτοπορία του αγώνα

Το φετινό Dakar ξεκινά εντυπωσιακά και πολλά υποσχόμενο, με τις ομάδες να βρίσκονται στην πιο γνωστή πόλη μετά την Lima. Η Pisco είναι η πατρίδα του ξακουστού μπράντι, κι αν και η άμμος προσπαθεί να καλύψει τις καλλιέργειες, η παραδοσιακή γεωργία αντιστέκεται σθεναρά και προς το παρόν κερδίζει. Σημαντική πόλη και λιμάνι, η Pisco θα είναι αύριο το πεδίο δυνατής μάχης καθώς τα χιλιόμετρα αντιστρέφονται με την ειδική να είναι 267!

 

 

DAKAR 2018: STAGE 1 -- 1η δεκάδα
Α/Α
Αναβάτης
Χώρα
Μοτοσυκλέτα
Χρόνος
1
Sam SUNDERLAND
Britain
KTM
20 '56' '
2
Adrien VAN BEVEREN
France
YAMAHA
32 ''
3
Pablo QUINTANILLA
Chile
HUSQVARNA
55 ''
4
Joan BARREDA
Spain
SLING
56 ''
5
Xavier DE SOULTRAIT
France
YAMAHA
1'06 ''
6
Matthias WALKNER
Austria
KTM
1'22 ''
7
Franco CAIMI
Argentina
YAMAHA
1'30 ''
8
Daniel NOSIGLIA
Bolivia
HUSQVARNA
1'32 ''
9
Antoine MEO
France
KTM
1'48 ''
10
Kevin BENAVIDES
Argentina
SLING
1'52 ''

 

Ετικέτες

KTM 990 RC R CUP 2026 - Ενιαίο κύπελο για ιδιοκτήτες 990 RC R [VIDEO]

Με 6 αγώνες σε πίστες Παγκοσμίου, και σε λογική τιμή συμμετοχής - Δυο ηλικιακές κατηγορίες
RC Cup
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/11/2025

Η ΚΤΜ ανακοινώνει τη διοργάνωση του KTM 990 RC R CUP, ενός ενιαίου ευρωπαϊκού κυπέλου που θα αποτελείται από έξι αγώνες, και απευθύνεται σε ερασιτέχνες αναβάτες που θέλουν να διασκεδάσουν -και όχι να γίνουν στόχος από talent scouters- καβάλα στο 990 RC R  /  RC R TRACK τους.

Για να λάβει κανείς μέρος πρέπει να αγοράσει ένα KTM 990 RC R ή ένα KTM 990 RC R TRACK, μέσω ενός εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου -όταν αυτά βρουν στην παραγωγή δηλαδή... περιμένουμε το RC R άμεσα, στα τέλη του 2025, και το TRACK στις αρχές του 2026, με τις τιμές τους στην Ευρώπη να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Κατόπιν πρέπει να προχωρήσει στην πληρωμή της συμμετοχής του στο κύπελο, με κόστος 8.890 ευρώ. Αν τώρα επιθυμεί και τεχνική κάλυψη, μαζί με αναλώσιμα (και ίσως και διαφορετικά ελατήρια στις αναρτήσεις, δεν καταλάβαμε καλά αφού η σελίδα του κυπέλου είναι πολύ πρόσφατη και είναι στα γερμανικά, χωρίς πολλές διευκρινίσεις) αλλά και μεταφορά της μοτοσυκλέτας του από πίστα σε πίστα, θα πρέπει να πληρώσει ακόμα 4.890 ευρώ. Αν προσθέσουμε και το κόστος της μοτοσυκλέτας που θα κυμαίνεται μεταξύ 13-17.000 ευρώ (αυτές είναι οι πρώτες πληροφορίες, και δεν βάζουμε το χέρι μας στη φωτιά για την ισχύ τους στη χώρα μας), και φυσικά τα κόστη των ταξιδιών του κάθε συμμετέχοντα στις 6 πίστες του κυπέλου, το συνολικό κόστος είναι αρκετά λογικό, αντίθετα ας πούμε με το εξωπραγματικό κόστος της ακαδημίας ταλέντων που προκύρηξε πρόσφατα η Ducati. 

Η ΚΤΜ ξεκαθαρίζει πως η συγκεκριμένη διοργάνωση δεν αποτελεί διαγωνισμό ταλέντου απ' όπου οι Αυστριακοί θα περιμένουν να αρπάξουν τον επόμενο Pedro Acosta, αλλά μια παροχή για τους πελάτες της εταιρείας που θέλουν να οδηγήσουν στο όριο το 990 RC R τους σε πίστες προδιαγραφών Παγκοσμίου, και με εργοστασιακή τεχνική υποστήριξη.

Οι κατηγορίες του KTM 990 RC R CUP είναι δύο, και είναι ηλικιακές. Η πρώτη έχει όριο ηλικίας 18-34 έτη και η δεύτερη είναι άνω των 35 ετών. Οι θέσεις είναι περιορισμένες, με 23 συμμετοχές ανά κατηγορία, ενώ η προθεσμία συμμετοχής λήγει στις 14/2/2026.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα του κυπέλου έχει ως εξής:

  • 1ος γύρος: 23-26/4/2026 - Almeria (Ισπανία)
  • 2ος γύρος: 22-24/5/2026 - Brno (Τσεχία)
  • 3ος γύρος: 26-28/6/2026 - Hochenheim (Γερμανία)
  • 4ος γύρος: 07-09/8/2026 - Misano (Ιταλία)
  • 5ος γύρος: 21-23/8/2026 - Red Bull Ring (Αυστρία)
  • 6ος γύρος: 04-06/9/2026 - Most (Τσεχία)

Δείτε αναλυτικά τους κανονισμούς του κυπέλου και δηλώστε συμμετοχή ΕΔΩ.

Ετικέτες