Εξαιρετική επίδοση από τον Βασίλη Παντελεάκη στο CEV!

Μόλις 24 χιλιοστά ο Παντελεάκης μακριά από μια μεγάλη επιτυχία
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/6/2021

Ο Βασίλης Παντελεάκης, το Σαββατοκύριακο 13-14 Ιουνίου βρέθηκε στην πίστα της Βαρκελώνης για να συμμετάσχει στο Ισπανικό πρωτάθλημα CEV REPSOL στην κατηγορία Hawkers European talent cup. Στην κατηγορία αυτή συμμετέχουν 54 αναβάτες από όλο τον κόσμο από 18 διαφορετικές χώρες και είναι η πιο δύσκολη κατηγορία παγκοσμίως για αναβάτες ηλικίας 12 έως 17 χρόνων. Επίσης στην κατηγορία αυτή συμμετέχουν και αναβάτες που αγωνίζονται στο Red Bull Rookies Cup, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το επίπεδο τους ανταγωνισμού.

Λόγω των πολλών συμμετοχών η κατηγορία χωρίζεται σε δύο γκρουπ, με τον Βασίλη να συμμετέχει στο πρώτο γκρουπ που αποτελούνταν από 27 αναβάτες. Στις κατατακτήριες δοκιμές οι 18 πρώτοι του κάθε γκρουπ παίρνουν το εισιτήριο για τον τελικό αγώνα της Κυριακής, ενώ οι υπόλοιποι 18 αναβάτες που δεν θα προκριθούν απευθείας συμμετέχουν στον αγώνα τελευταίας ευκαιρίας και από κει προκρίνονται οι δύο πρώτοι. Ο Παντελεάκης θα συμμετάσχει σε αυτό το πρωτάθλημα ως έκτακτη συμμετοχή (wild card) σε δύο με τρεις αγώνες, με σκοπό να αποκτήσει  μεγαλύτερη εμπειρία που θα τον βοηθήσει στο ιταλικό πρωτάθλημα, εκεί που δίνει το μεγαλύτερο βάρος για τη φετινή χρονιά.

Ο Βασίλης βρέθηκε εκεί να αγωνίζεται με μια καινούργια ομάδα την (Avatel-Cardoso Racing) μη έχοντας κάνει δοκιμές πριν τον αγώνα, μη γνωρίζοντας την πίστα και με μια νέα μοτοσυκλέτα, την οποία θα οδηγούσε για πρώτη φορά. Η Πέμπτη ήταν η ημέρα των ελεύθερων δοκιμών και ο Βασίλης Παντελεάκης με την ομάδα του εκμεταλλεύτηκαν άριστα τα τρία 35λεπτα sessions πετυχαίνοντας χρόνο 1.55.900. Την Παρασκευή το πρόγραμμα περιλάμβανε δυο 40λεπτα ελεύθερων δοκιμών. Χάνοντας όμως το πρώτο 40λεπτο λόγω προβλήματος στο ηλεκτρικό σύστημα της μοτοσυκλέτας του είχε ως αποτέλεσμα να αγχωθεί και να χάσει την αυτοσυγκέντρωση του για το δεύτερο κομμάτι των δοκιμών, γεγονός που του στέρησε την ευκαιρία να βελτιώσει την επίδοση της Πέμπτης φεύγοντας με χρόνο 1.56.612.

Το Σάββατο περιλάμβανε κι αυτό δυο 40λεπτα, αυτή τη φορά όμως χρονομετρημένων κατατακτήριων δοκιμών, όπου οι 18 πρώτοι θα έπαιρναν το απευθείας εισιτήριο για τον αγώνα της Κυριακής. Εκεί ο Βασίλης Παντελεάκης στα πρώτα χρονομετρημένα τα έδωσε όλα και κατάφερε να κάνει χρόνο 1.54.215 (2,2 διαφορά από τον πρώτο) βελτιώνοντας το  χρόνο της Παρασκευής κατά 2,4 δευτερόλεπτα. Αυτό ο χρόνος, μέχρι τον τελευταίο γύρο του έδινε την 16η θέση και την απευθείας πρόκριση στον αγώνα της Κυριακής. Όμως στον τελευταίο γύρο, τέσσερις αναβάτες βελτίωσαν το χρόνο τους στέλνοντας τον Βασίλη στην 20η θέση, χάνοντας την 18η θέση για 24χιλιοστά  του δευτερολέπτου.

Στα δεύτερα χρονομετρημένα, ο Βασίλης Παντελεάκης πήρε την 17η θέση, αλλά λόγω της υψηλής θερμοκρασίας της ασφάλτου κανένας αναβάτης δεν μπόρεσε να βελτιώσει τους χρόνους των πρώτων χρονομετρημένων, με αποτέλεσμα να μετρήσουν οι καλύτεροι χρόνοι που είχαν έρθει από τα πρώτα χρονομετρημένα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να στείλει τον Έλληνα αναβάτη στον αγώνα τελευταίας ευκαιρίας όπου οι δύο πρώτοι θα έπαιρναν το εισιτήριο για τον αγώνα της Κυριακής.

Στον αγώνα της τελευταίας ευκαιρίας ο Βασίλης ξεκίνησε από την τρίτη θέση και κάνοντας μία καταπληκτική εκκίνηση έστριψε στην πρώτη στροφή δεύτερος. Μετά ακολούθησε ένας αγώνας οκτώ γύρων και μετά από εναλλαγές θέσεων τον πρώτων έξι αναβατών που πάλευαν για τις δυο πρώτες θέσεις, δεν κατάφερε να προκριθεί τερματίζοντας στην έκτη θέση με διαφορά 600 χιλιοστά διαφορά από τον πρώτο.

Ο Βασίλης Παντελεάκης δήλωσε πως "ήταν ένα δυνατό τριήμερ,ο αποκόμισα πολλές εμπειρίες, γνώρισα καινούργιους φίλους και πήγα σε μία καινούργια ομάδα που δουλέψαμε πάρα πολύ καλά μαζί. Προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις και να τα καταφέρω να προκριθώ στον αγώνα, μέχρι τον τελευταίο γύρο στα χρονομετρημένα στην ταμπέλα μου έβλεπα ότι είμαι στη 16η θέση που μου έδινε την πρόκριση. Ήμουν πολύ χαρούμενος και απογοητεύτηκα όταν έμαθα ότι ήμουν 20ος ερχόμενος στα pit. Στον αγώνα τελευταίας ευκαιρίας δεν ήμουν τόσο επιθετικός όσο θα 'πρεπε κι αυτός ήταν ο λόγος που δεν κατάφερα να είμαι στις δύο πρώτες θέσεις που θα μου έδιναν την πρόκριση. Γενικά όμως απέκτησα πολλές εμπειρίες και ανυπομονώ να ξαναγωνιστώ στο ισπανικό πρωτάθλημα. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου και όλους αυτούς που υποστηρίζουν την προσπάθεια μου."

Ο José Luis Cardoso, Team Manager της Avatel-Cardoso Racing, είπε στις δηλώσεις του: "Ο Βασίλης Παντελεάκης είναι ένας αναβάτης που αγωνίστηκε για πρώτη φορά στο ισπανικό πρωτάθλημα που είναι άκρως απαιτητικό και ανταγωνιστικό. Η περίοδος προσαρμογής αυτές τις μέρες ήταν πολύ γρήγορη και παραγωγική. Μέρα με τη μέρα μείωσε τις διαφορές με τους αντιπάλους του και αυτό είναι εντυπωσιακό και σημαντικό πράγμα. Απέκτησε σημαντική εμπειρία θα τον βοηθήσει στη συνέχεια και θα είναι μαζί μας στους επόμενους αγώνες που δεν συμπίπτουν με άλλες δεσμεύσεις του, οπότε είμαστε πολύ χαρούμενοι που τον έχουμε μαζί μας και τον καλωσορίζουμε στην ομάδα μας Avatel-Cardoso Racing."

Yamaha - Επιστροφή στις 8 ώρες της Suzuka με R1 βαμμένο YZF-R7 1999!

Εργοστασιακή συμμετοχή μετά από 6 χρόνια απουσίας και με Ιάπωνα αναβάτη
Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

21/3/2025

Στα πλαίσια των εορτασμών της 70ης επετείου της, η Yamaha επιστρέφει στον εμβληματικό αγώνα αντοχής 8 ωρών της Suzuka, με εργοστασιακή ομάδα και με έναν πανέμορφο χρωματικό συνδυασμό στο YZF-R1, φόρο τιμής στα χρώματα του YZF-R7 του 1999.

Εβδομήντα χρόνια παραγωγής μοτοσυκλετών αλλά και εβδομήντα χρόνια αγωνιστικής δραστηριότητας, με πρώτη συμμετοχή των Ιαπώνων στους αγώνες, 10 ημέρες μετά την ίδρυση της εταιρείας, τότε στον 3ο αγώνα ανάβασης στο βουνό Φούτζι.

Για να γιορτάσουν τα 70 χρόνια αγωνιστικής εμπλοκής τους, οι Ιάπωνες επιστρέφουν στον 8ωρο αγώνα αντοχής της Suzuka, απ’ όπου απείχαν από το 2019.

Ο αγώνας θα διεξαχθεί μεταξύ 1-3 Αυγούστου στην πίστα της Suzuka στην Ιαπωνία, με τη Yamaha Racing Team να περιλαμβάνει τον έμπειρο Ιάπωνα αγωνιζόμενο και αναβάτη εξέλιξης Katsuyuki Nakasuga, με 89 αγώνες και 12 τίτλους στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα JSB1000, αλλά και 4 νίκες στις 8 ώρες της Suzuka. Δίπλα του θα αγωνιστούν δυο ακόμα αναβάτες, χωρίς ακόμα να γνωρίζουμε ποιοι, από το MotoGP και το WorldSBK.

Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours

Διευθυντής της ομάδας θα είναι ο Wataru Yoshikawa, ένας από τους κορυφαίους εργοστασιακούς αναβάτες της Yamaha τη δεκαετία του 1990, ο οποίος αγωνίστηκε στις 8 ώρες της Suzuka το 1999 με την YZF-R7, κερδίζοντας και έναν τίτλο All Japan με την ίδια μοτοσυκλέτα.

Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours

Ιδιαίτερα εντυπωσιακοί είναι όμως οι χρωματισμοί της YZF-R1 που θα αγωνιστεί στις φετινές 8 ώρες της Suzuka, στην κλασική λευκή-κόκκινη διχρωμία της Yamaha, με σχέδιο που είχε χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Grand Prix του 1964, ενώ έγινε ιδιαίτερα γνωστός και με την αγωνιστική YZF-R7, η οποία κυκλοφόρησε το 1999 σε περιορισμένη έκδοση 500 μοτοσυκλετών και αγωνίστηκε στις 8 ώρες την ίδια χρονιά.

Yamaha YZF-R1 Suzuka 8 hours

Ταυτόχρονα, τα ρούχα των αναβατών και του προσωπικού, καθώς και η εμφάνιση του γκαράζ της ομάδας, έχουν σχεδιαστεί ώστε να αντικατοπτρίζουν το ύφος του 1999!

YZF-R7 1999

Η YZF-R7 του 1999 ήταν εξοπλισμένη με έναν πρωτοποριακό κινητήρα με την ιδιαίτερα γνωστή σήμερα “three-axis” διάταξη, που περιλάμβανε ενιαίο μπλοκ κυλίνδρων και κάρτερ, μπιέλες από τιτάνιο και διπλά μπεκ ψεκασμού, μαζί με πλαίσιο αλουμινίου Deltabox II. Η μοτοσυκλέτα έφερε τέλος αναρτήσεις Öhlins, παρέχοντας συνολικά μια καλή βάση για τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Αγώνων Δρόμου.

YZF-R7 1999

Η μοτοσυκλέτα χρησιμοποιήθηκε από την κορυφαία ομάδα της Yamaha στις 8 ώρες της Suzuka από το 1999 έως το 2002, με την καλύτερη της επίδοση να είναι η 4η θέση, την οποία πέτυχαν τόσο οι Noriyuki Haga/Regis Laconi το 1999, όσο και οι Wataru Yoshikawa/Takeshi Tsujimura το 2002.

Στην κατηγορία Superbike, που τότε ήταν η κορυφαία κατηγορία στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Αγώνων Δρόμου, ο Wataru Yoshikawa κατέκτησε τον τίτλο με την YZF-R7 στο ντεμπούτο της μοτοσυκλέτας το 1999, ενώ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, ο Noriyuki Haga τερμάτισε 2ος στη γενική κατάταξη της σεζόν 2000.

Ετικέτες