Rally Dakar 2022- Σκέλος 1B: Νίκη Sanders με GAS GAS και πίσω του Honda, KTM και Yamaha

Πρώτη ημέρα δύσκολης πλοήγησης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/1/2022

Η μέρα ξεκίνησε με τους αναβάτες της Honda να είναι μπροστά και μαζί τους και της Hero, κάτι που ήταν πλασματικό γιατί φυσικά και ο χθεσινός νικητής του σκέλους 1Α επέλεξε να ξεκινήσει 15ος. Φέτος οι 15 πρώτοι αποφασίζουν την σειρά με την οποία θα ξεκινήσουν την επόμενη ημέρα ώστε να γλιτώσει την τιμωρία ο πρώτος. Μέχρι τώρα μία στρατηγική των κορυφαίων που κυνηγούσαν τον τίτλο, ήταν να εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία για να μην ανοίξουν την διαδρομή την επόμενη ημέρα, ακόμη κι αν αυτό σήμαινε να μην κερδίσουν την επόμενη, όπως και κατά δήλωσή τους έχουν υπάρξει φορές που το έχουν επιδιώξει, όπως τελευταία φορά ο Sunderland, που τελικά αναγκάστηκε να ανοίξει την διαδρομή στην χειρότερη φάση, στα τελευταία σκέλη του αγώνα.

Ο Sanders λοιπόν που διάλεξε πρώτος μία θέση από την 1 έως και την 15, γιατί νίκησε στο σκέλος 1Α ξεκίνησε πίσω από τους υπόλοιπους έχοντας την ευχέρεια να πηγαίνει γρήγορα χωρίς να χρειάζεται να βλέπει συνέχεια αν πηγαίνει και σωστά.

Από την μέση και μετά και μέχρι το τέλος της ειδικής πήρε τρία λεπτά από τον δεύτερο, Quintanilla, αναβάτη για πολλά χρόνια με Husqvarna που πλέον τρέχει με Honda. Ο Walkner που την τελευταία φορά είχε αντιμετωπίσει τεχνικά προβλήματα και ήταν από νωρίς εκτός συναγωνισμό με καπέλα πάνω από δύο ώρες, φέτος είναι από την αρχή εντός τριάδας και έχει πίσω του τον Van Beveren, έναν από τους αναβάτες που η Yamaha μπορεί να στηρίξει ελπίδες ακόμη και για τον τίτλο. Ο άλλος ικανότατος αναβάτης της Yamaha, ο Branch είναι κι αυτός σε απόσταση αναπνοής, εντός δεκάδας δηλαδή στην 9η θέση και έχει μπροστά του τον παλιό του ομόσταυλο, Xavier De Soultrait που τώρα είναι με Husqvarna στην 8η θέση για σήμερα.

O Santolino της Sherco είναι ικανός να την κρατήσει στην κορυφή 

Πέμπτος ο Mason Klein με KTM, ακολουθεί ο Sunderland με GAS GAS φέτος και 7ος ο Santolino με Sherco που πολύ θα χαρούμε αν συνεχίσει να βρίσκεται σε αυτόν το ρυθμό και κρατήσει τα χρώματα της Sherco ψηλά. Την δεκάδα έκλεισε ο Skyler Howes με Husqvarna.

Αξιοσημείωτη άνοδο για τον Petrucci στην 13η θέση για σήμερα, πίσω από τον Svitko έναν από τους πιο έμπειρους αναβάτες με φοβερό ρυθμό ενώ στην 11η θέση κρατήθηκε ο Mare της Hero, που σημαίνει πως τα πήγε καλύτερα από τους υπόλοιπους της Honda που άνοιγαν τον δρόμο το πρωί αλλά δεν έμειναν εντός βασικής 15άδας. Ο περσινός πρωταθλητής της Honda και επίσης φαβορί για φέτος με KTM, ο Kevin Benavides με το ζόρι έμεινε εντός 15άδας και είναι ήδη 36 λεπτά πίσω στην 14η θέση με τον Antonio Maio με Yamaha να συμπληρώνει τους δεκαπέντε και πίσω του να έχει τον Nosiglia της Rieju και το επίσης φαβορί Barreda της Honda. Ο Barreda με τον Sanderland ήταν πρώτοι μέχρι το 120ο χιλιόμετρο!

Πολλές οι δυσκολίες σήμερα: 

Σήμερα χρειαζόταν μεγάλη προσοχή από την αρχή έως και το 55ο χιλιόμετρο από τα 333 της ειδικής και τα 514 συνολικά. Μέχρι το πρώτο σημείο ελέγχου υπήρχε αρκετή άμμος και σε σημεία και αμμόλοφοι ενώ αμέσως μετά το έδαφος γινόταν πιο στέρεο και οι ταχύτητες ανέβαιναν. Το σκηνικό άλλαζε στο χιλιόμετρο 127 σε πιο ορεινά περάσματα γεμάτα πέτρα, δίνοντας την θέση του σε μικρό φαράγγι στο χιλιόμετρο 160. Από το χιλιόμετρο 207 μέχρι και το τέλος κυριαρχούν οι αμμόλοφοι, αρκετά μεγάλοι σε ύψος που εγκυμονούν τον μεγαλύτερο κίνδυνο καθώς βρίσκεσαι ξαφνικά σε γκρεμό που μπορεί να φτάνει και τα 300 μέτρα ύψος!  

Ήταν στο φαράγγι που ο Daniel Sanders πέρασε μπροστά με μόλις 46 δευτερόλεπτα απόσταση από τον Sam Sunderland, και τον Pablo Quintanilla αλλά 27 seconds πίσω. Εκείνη την ώρα ο Kevin Benavides ήταν η καλύτερη KTM στην τέταρτη θέση και είχε πίσω του τον Joan Barreda. Ο Ross Branch ήταν έβδομος με καπέλο 3'30'.

Ο Brabec της Honda:

Τα τελευταία 130 χιλιόμετρα με τους επικίνδυνους αμμόλοφους άλλαξαν πολύ την κατάσταση που επικρατούσε μέχρι εκείνη την στιγμή, όταν ο Barreda και ο Sunderland ήταν ελάχιστα πίσω από τον πρώτο, και ο Benavides μόλις 1:26 πίσω τους. Οι χρόνοι δείχνουν πως οι αμμόλοφοι δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους κορυφαίους χτίζοντας αποστάσεις μισής ώρας, οπότε αντίστοιχα μεγάλα προβλήματα πρέπει να περιμένουμε και για όλους όσους ακολουθούσαν.

Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές ο Έλληνας Βασίλης Μπούδρος φαίνεται πως έχει περάσει την δύσκολη αυτή ειδική χωρίς προβλήματα και βρίσκεται στην απλή διαδρομή όπου σε λίγη ώρα θα επιστρέψει στο bivouac του Hail, στην θέση 98 της γενικής κατάταξης!

Α/Α

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

D. SANDERS (AUS)

GASGAS

FACTORY RACING

04:38:40

2

P. QUINTANILLA (CHL)

MONSTER ENERGY

HONDA

04:41:47

3

M. WALKNER (AUT)

RED BULL KTM

FACTORY RACING

04:49:46

4

A. VAN BEVEREN (FRA)

MONSTER ENERGY

YAMAHA RALLY TEAM

04:51:26

5

M. KLEIN (USA)

BAS DAKAR

KTM RACING TEAM

04:53:14

6

S. SUNDERLAND (GBR)

GASGAS

FACTORY RACING

04:54:36

7

L. SANTOLINO (ESP)

SHERCO TVS

RALLY FACTORY

04:55:34

8

X. DE SOULTRAIT (FRA)

HT RALLY RAID

HUSQVARNA RACING

04:57:16

9

R. BRANCH (BWA)

MONSTER ENERGY

YAMAHA RALLY TEAM

04:58:01

10

S. HOWES (USA)

HUSQVARNA

FACTORY RACING

05:03:52

11

A. MARE (ZAF)

HERO MOTOSPORTS

TEAM RALLY

05:06:13

12

S. SVITKO (SVK)

SLOVNAFT

RALLY TEAM

05:07:16

13

D. PETRUCCI (ITA)

TECH 3 KTM

FACTORY RACING

05:12:09

14

K. BENAVIDES (ARG)

RED BULL KTM

FACTORY RACING

05:15:02

15

A. MAIO (PRT)

FRANCO SPORT

YAMAHA RACING TEAM

05:15:30

 

Ετικέτες

QJMOTOR-WorldSSP: Με Raffaele De Rosa και Niki Tuuli το 2025

Με δύο αναβάτες οι Κινέζοι τη νέα σεζόν - Στόχος τα βάθρα και οι νίκες
QJMOTOR - Raffaele de Rossa και Niki Tuuli
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

5/12/2024

Οι Raffaele De Rosa και Niki Tuuli θα είναι οι δύο αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας της QJMOTOR στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport για την ερχόμενη σεζόν.

Η QJMOTOR έκανε την παρθενική της εμφάνισή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport τη σεζόν που πέρασε με την εργοστασιακή ομάδα της, μοτοσυκλέτα την SRK 800 RR και έναν αναβάτη, τον Ιταλό Raffaele De Rosa.

Φέτος στόχος των Κινέζων ήταν να μαζέψουν τις πρώτες τους εμπειρίες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport με τον De Rosa να μην καταφέρνει να τερματίσει ούτε μία φορά μέσα στους 15 πρώτους στη σέλα μιας μοτοσυκλέτας που υπολειπόταν σαφώς σε εξέλιξη έναντι των υπολοίπων. 

QJMOTOR παγκόσμιο πρωτάθλημα Supersport 2025

Μετά την πρώτη αναγνωριστική σεζόν η QJMOTOR θέλει να δείξει στο παγκόσμιο κοινό μια εντελώς διαφορετική εικόνα το 2025 αφού βάσει του πλάνου που έχει παρουσιάσει φέτος θέλει να διεκδικήσει βάθρα αλλά και νίκες, ενώ το 2026 θέλει να αγωνίζεται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike το 2026.

Για τη σεζόν του 2025 η κινέζικη εταιρεία ανακοίνωσε τους αναβάτες που θα εντείνουν την προσπάθειά της στο WorldSSP με τον 37χρονο De Rossa να παραμένει στην εργοστασιακή της ομάδα, ενώ σε αυτή έρχεται να προστεθεί ο 29χρονος Φινλανδός Niki Rikhard Tuuli (δεξιά στην κεντρική φωτογραφία). 

Ο Tuuli αγωνίστηκε φέτος με Ducati Panigale V2 και την ομάδα της EAB Racing, με την οποία πήρε την 11η θέση στο φετινό πρωτάθλημα Αναβατών έχοντας στο ενεργητικό του μία νίκη και δύο συνολικά βάθρα, ενώ στο παρελθόν έχει αγωνιστεί στην κατηγορία με MV Agusta, Honda και Yamaha.

Η QJMOTOR δεν έχει προβεί ακόμη σε επίσημες δηλώσεις για τον Tuuli και το νέο σχήμα της εργοστασιακής της ομάδας με τα πρώτα νέα να έρχονται από αναρτήσεις που έγιναν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της κινέζικης εταιρείας.