Rally Dakar 2024: Νέα διαδρομή, και νέος τύπος ειδικής "48h Chrono Stage"

Δυο ξεχωριστές διαδρομές στο Empty Quarter, μία για μοτοσυκλέτες και quads και διαφορετική για αυτοκίνητα και φορτηγά
Rally Dakar 2023
Από το

motomag

23/6/2023

Στην πέμπτη χρονιά στα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας, το Rally Dakar του 2024, εισάγει νέες προκλήσεις καθώς και σημαντικές αλλαγές που αναμένεται να κάνουν ακόμη πιο ξεχωριστό τον πιο δύσκολο Off-Road αγώνα αντοχής του πλανήτη.

Το 46ο Rally Dakar θα διεξαχθεί για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στις αχανείς εκτάσεις της Σαουδικής Αραβίας από τις 5 έως τις 19 Ιανουαρίου του 2024, με νέα διαδρομή, έχοντας αφετηρία την πόλη AlUla με τερματισμό την πόλη Yanbu στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. Οι διοργανωτές με σκοπό να σηματοδοτήσουν την έναρξη των εγγραφών προσκάλεσαν Γάλλους και Ισπανούς αγωνιζόμενους στο Château-Lastours ώστε να τους ανακοινώσουν τις νέες αγωνιστικές και τεχνολογικές πτυχές του αγώνα.

Rally Dakar 2024

Όσον αφορά την διαδρομή του Rally Dakar 2024, αυτή θα είναι νέα κατά 60%, με τα συνολικά χιλιόμετρα να φτάνουν τα 5.000, με συνολικά εννέα bivouac κατά τις 14 ημέρες του αγώνα. Η απέραντη έρημος του Empty Quarter θα αποτελέσει τον τόπο διεξαγωγής της "48h Chrono Stage".  Πρόκειται για μια νέα μορφή ειδικής διαδρομής, που διεξάγεται σε δύο ημέρες με τους περιορισμούς του Marathon Stage, αν και οι αγωνιζόμενοι θα επιτρέπεται να βοηθούν ο ένας τον άλλον κατά τη διάρκεια του απογεύματος. Αυτή τη φορά, όμως, δεν θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής συντρόφων επισκευής ("νεροκουβαλητών" / αναβατών υποστήριξης στις εργοστασιακές ομάδες, με γνώσεις μηχανικού υψηλού επιπέδου που δίνουν στους αστέρες της ομάδας άδικο πλεονέκτημα), καθώς οι αναβάτες και τα πληρώματα θα διασκορπιστούν σε οκτώ διαφορετικά bivouacs. Όταν τα ρολόγια δείξουν 4 μ.μ., όλα τα οχήματα θα πρέπει να σταματήσουν στην επόμενη κατασκήνωση (bivouac) που θα συναντήσουν. Χωρίς σύνδεση και συνεπώς χωρίς ορατότητα των επιδόσεων των αντιπάλων τους, οι διαγωνιζόμενοι θα κατασκηνώσουν και θα ξεκινήσουν ξανά στις 7 το πρωί της επόμενης ημέρας για να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο τμήμα της διαδρομής. Ο απολογισμός θα γίνεται μετά από περίπου 600 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής.

Επιπρόσθετα η ειδική διαδρομή της Empty Quarter θα έχει δύο ξεχωριστές διαδρομές, μία για μοτοσυκλέτες και quads και μία για αυτοκίνητα και φορτηγά. Ως εκ τούτου, οι κορυφαίες ομάδες δεν θα επωφεληθούν από τα ίχνη που αφήνουν οι μοτοσυκλέτες που ανοίγουν κάθε μέρα το σκέλος του αγώνα και θα πρέπει να πλοηγηθούν με βάση το ταλέντο τους. Το σύστημα των μπόνους που απονέμεται στους πρώτους της διαδρομής με μοτοσυκλέτες που εισήχθη στη διοργάνωση του 2022 θα χρησιμοποιηθεί, κατ' εξαίρεση.

Rally Dakar 2024

Με την κατηγορία T1-U να συνεχίζει να εξελίσσεται και τα βιοκαύσιμα να κερδίζουν έδαφος, οι κατασκευαστές με τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες στον τομέα της απαλλαγής από τον άνθρακα καλούνται να αποδείξουν την αξία τους σε μια παράλληλη πρόκληση. Κάθε μέρα, τα οχήματα που θα συμμετέχουν στην “επιχείρηση Mission 1000” θα ξεκινούν για μια διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων -δεν θα είναι ίδια με την επίσημη διαδρομή, αλλά θα παρουσιάζει παρόμοιες δυσκολίες. Στην “επιχείρηση Mission 1000” περιλαμβάνονται μόνο οι "πράσινες" πηγές ενέργειας όπως το υδρογόνο και οι 100% ηλεκτρικοί ή υβριδικοί κινητήρες με ελάχιστη ποσότητα βιοκαυσίμου στο όχημα. Δεν θα υπάρξει κάποιος νικητής ωστόσο οι επιδόσεις τους όσον αφορά την τεχνική αξιοπιστία, την κατανάλωση ενέργειας και το αποτύπωμα άνθρακα θα αξιολογηθούν από μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων και θα αποτελέσουν μπούσουλα για την ένταξη της κατηγορίας στο αγωνιστικό τμήμα του Dakar, σε μεταγενέστερο στάδιο.

Ετικέτες

Aprilia Tuareg Racing - Μετά το Hellas Rally, σειρά έχει το Baja Aragon

Οι Jacopo Cerutti και Francesco Montanari δίνουν το παρών στο Teruel
Aprilia - Baja Aragon
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/7/2024

Η Aprilia Tuareg Racing βρίσκεται στο Teruel της Ισπανίας, για να λάβει μέρος στο ιστορικό rally Baja Aragón, που διεξάγεται από τις 26 έως τις 28 Ιουλίου, γιορτάζοντας την τεσσαρακοστή του έκδοση το 2024.

Οι Aprilia Tuareg, που αναπτύχθηκαν σε στενή συνεργασία με την GCorse των αδελφών Guareschi, θα συμμετάσχουν για πρώτη φορά σε αυτό το rally raid, με στόχο να αποκτήσουν εμπειρία σε αυτό το είδος αγώνων και να συλλέξουν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα ενόψει του Motorally και του Africa Eco Race.

Το Baja Aragón θα είναι ένα ενδιαφέρον πεδίο δοκιμών για τους Jacopo Cerutti και Francesco Montanari, τους μοναδικούς Ιταλούς αναβάτες στην εκκίνηση, οι οποίοι θα προσπαθήσουν να προσαρμοστούν σε αυτό το ράλι κατά τη διάρκεια των τριών ημερών του αγώνα.

Aprilia Baja Aragon

Ο αγώνας διεξάγεται σε μία δύσκολη διαδρομή με σκληρή και πετρώδη επιφάνεια, ξεκινώντας με έναν πρόλογο 18 χιλιομέτρων την Παρασκευή που θα καθορίσει τη σειρά εκκίνησης. Η πιο απαιτητική ημέρα θα είναι το Σάββατο, με μία ειδική διαδρομή 520 χιλιομέτρων, ενώ η τελική ειδική διαδρομή των 350 χιλιομέτρων θα διεξαχθεί την Κυριακή.

JACOPO CERUTTI: "Είναι ένας συναρπαστικός αγώνας, πολύ δημοφιλής, τον οποίο πάντα παρακολουθούσα με ενδιαφέρον. Μου αρέσει το τερέν, σίγουρα θα είναι πολύ απαιτητικό λόγω της ζέστης, αλλά νομίζω ότι η μοτοσυκλέτα μπορεί να πάει καλά σε αυτές τις συνθήκες. Θα είναι η πρώτη μου εμπειρία σε αυτόν τον αγώνα και ελπίζω να διασκεδάσω και να πάρω ένα καλό αποτέλεσμα."

FRANCESCO MONTANARI: "Όντας η πρώτη φορά σε αυτόν τον αγώνα, δεν ξέρουμε πραγματικά τι να περιμένουμε. Θα έχουμε την ευκαιρία να ανταγωνιστούμε αναβάτες υψηλού επιπέδου, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που θα συμμετάσχουν στο Dakar, για το οποίο έχουμε μεγάλο κίνητρο. Ανυπομονώ να αγωνιστώ για να δω το επίπεδό μας."

Ετικέτες