Rally Dakar 2024: Νέα διαδρομή, και νέος τύπος ειδικής "48h Chrono Stage"

Δυο ξεχωριστές διαδρομές στο Empty Quarter, μία για μοτοσυκλέτες και quads και διαφορετική για αυτοκίνητα και φορτηγά
Rally Dakar 2023
Από το

motomag

23/6/2023

Στην πέμπτη χρονιά στα εδάφη της Σαουδικής Αραβίας, το Rally Dakar του 2024, εισάγει νέες προκλήσεις καθώς και σημαντικές αλλαγές που αναμένεται να κάνουν ακόμη πιο ξεχωριστό τον πιο δύσκολο Off-Road αγώνα αντοχής του πλανήτη.

Το 46ο Rally Dakar θα διεξαχθεί για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά στις αχανείς εκτάσεις της Σαουδικής Αραβίας από τις 5 έως τις 19 Ιανουαρίου του 2024, με νέα διαδρομή, έχοντας αφετηρία την πόλη AlUla με τερματισμό την πόλη Yanbu στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. Οι διοργανωτές με σκοπό να σηματοδοτήσουν την έναρξη των εγγραφών προσκάλεσαν Γάλλους και Ισπανούς αγωνιζόμενους στο Château-Lastours ώστε να τους ανακοινώσουν τις νέες αγωνιστικές και τεχνολογικές πτυχές του αγώνα.

Rally Dakar 2024

Όσον αφορά την διαδρομή του Rally Dakar 2024, αυτή θα είναι νέα κατά 60%, με τα συνολικά χιλιόμετρα να φτάνουν τα 5.000, με συνολικά εννέα bivouac κατά τις 14 ημέρες του αγώνα. Η απέραντη έρημος του Empty Quarter θα αποτελέσει τον τόπο διεξαγωγής της "48h Chrono Stage".  Πρόκειται για μια νέα μορφή ειδικής διαδρομής, που διεξάγεται σε δύο ημέρες με τους περιορισμούς του Marathon Stage, αν και οι αγωνιζόμενοι θα επιτρέπεται να βοηθούν ο ένας τον άλλον κατά τη διάρκεια του απογεύματος. Αυτή τη φορά, όμως, δεν θα υπάρχει δυνατότητα επιλογής συντρόφων επισκευής ("νεροκουβαλητών" / αναβατών υποστήριξης στις εργοστασιακές ομάδες, με γνώσεις μηχανικού υψηλού επιπέδου που δίνουν στους αστέρες της ομάδας άδικο πλεονέκτημα), καθώς οι αναβάτες και τα πληρώματα θα διασκορπιστούν σε οκτώ διαφορετικά bivouacs. Όταν τα ρολόγια δείξουν 4 μ.μ., όλα τα οχήματα θα πρέπει να σταματήσουν στην επόμενη κατασκήνωση (bivouac) που θα συναντήσουν. Χωρίς σύνδεση και συνεπώς χωρίς ορατότητα των επιδόσεων των αντιπάλων τους, οι διαγωνιζόμενοι θα κατασκηνώσουν και θα ξεκινήσουν ξανά στις 7 το πρωί της επόμενης ημέρας για να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο τμήμα της διαδρομής. Ο απολογισμός θα γίνεται μετά από περίπου 600 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής.

Επιπρόσθετα η ειδική διαδρομή της Empty Quarter θα έχει δύο ξεχωριστές διαδρομές, μία για μοτοσυκλέτες και quads και μία για αυτοκίνητα και φορτηγά. Ως εκ τούτου, οι κορυφαίες ομάδες δεν θα επωφεληθούν από τα ίχνη που αφήνουν οι μοτοσυκλέτες που ανοίγουν κάθε μέρα το σκέλος του αγώνα και θα πρέπει να πλοηγηθούν με βάση το ταλέντο τους. Το σύστημα των μπόνους που απονέμεται στους πρώτους της διαδρομής με μοτοσυκλέτες που εισήχθη στη διοργάνωση του 2022 θα χρησιμοποιηθεί, κατ' εξαίρεση.

Rally Dakar 2024

Με την κατηγορία T1-U να συνεχίζει να εξελίσσεται και τα βιοκαύσιμα να κερδίζουν έδαφος, οι κατασκευαστές με τις πιο καινοτόμες τεχνολογίες στον τομέα της απαλλαγής από τον άνθρακα καλούνται να αποδείξουν την αξία τους σε μια παράλληλη πρόκληση. Κάθε μέρα, τα οχήματα που θα συμμετέχουν στην “επιχείρηση Mission 1000” θα ξεκινούν για μια διαδρομή περίπου 100 χιλιομέτρων -δεν θα είναι ίδια με την επίσημη διαδρομή, αλλά θα παρουσιάζει παρόμοιες δυσκολίες. Στην “επιχείρηση Mission 1000” περιλαμβάνονται μόνο οι "πράσινες" πηγές ενέργειας όπως το υδρογόνο και οι 100% ηλεκτρικοί ή υβριδικοί κινητήρες με ελάχιστη ποσότητα βιοκαυσίμου στο όχημα. Δεν θα υπάρξει κάποιος νικητής ωστόσο οι επιδόσεις τους όσον αφορά την τεχνική αξιοπιστία, την κατανάλωση ενέργειας και το αποτύπωμα άνθρακα θα αξιολογηθούν από μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων και θα αποτελέσουν μπούσουλα για την ένταξη της κατηγορίας στο αγωνιστικό τμήμα του Dakar, σε μεταγενέστερο στάδιο.

Ετικέτες

Hero MotoSports - Με Jose Nacho Cornejo στη Rally ομάδα της

Προηγουμένως ο νεαρός Χιλιανός αναβάτης είχε κάνει όνομα στην ομάδα της Honda
Nacho Cornejo at Hero Motosports
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

24/4/2024

Ένα μήνα από όταν η Honda ανακοίνωσε τη λύση του συμβολαίου του Jose “Nacho” Cornejo, ήρθε το ανακοινωθέν της Hero MotoSports Team Rally το οποίο καλωσορίζει τον Χιλιανό στην ινδική ομάδα.

Μάλιστα από τις 16/4 η Hero έτρεχε… quiz στα social media με κάποιες εικόνες, ρωτώντας αν μπορούμε να λύσουμε το μυστήριο του νέου αναβάτη της. Στο quiz φαινόταν ο Nacho σκυμμένος, με ένα καπέλο να κρύβει το πρόσωπό του, ενώ δίπλα υπήρχαν φωτογραφίες από… nachos, το δημοφιλές σνακ, κάτι… καλαμπόκια (Corn), και κάποιες παραδοσιακές φορεσιές.

Όχι λοιπόν, ο Nacho δεν θα αντικαταστήσει τον Toby Price στην ομάδα της KTM, αλλά βρίσκει τη θέση του στον Ινδό κατασκευαστή που το 2023 κατέκτησε τη 2η θέση στο Rally Dakar με τον Ross Branch, και διανύει την καλύτερη χρονιά της, στον όγδοο χρόνο που αγωνίζεται στους διεθνείς αγώνες Rally. Πλέον η ομάδα Hero MotoSports Team Rally αποτελείται από τους José Ignacio Cornejo Florimo, Ross Branch, Sebastien Buhler και Joan Barreda.

Ο 29χρονος Nacho Cornejo από το Iquique της Χιλής, εντάσσεται στην ινδική κατασκευάστρια Hero MotoCorp μετά από μια επιτυχημένη εξαετή θητεία στη Honda Racing, όπου συγκέντρωσε εννέα νίκες σε αγώνες Rally. Μετά την ολοκλήρωση των 3 από τους 5 γύρους του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM Rally Raid, η Hero MotoSports Team Rally προηγείται τόσο στην κατάταξη κατασκευαστών όσο και στην κατάταξη αναβατών!

Όσον αφορά στον “Nacho”, αυτός κέρδισε το πρωτάθλημα FIM Cross-Country Rallies Junior 2016 σε ηλικία 21 ετών, είναι νικητής του Atacama Rally και έχει ανέβει στο βάθρο στο Sonora Rally, στο Desafío del Desierto και στο Desafío Inka. Στο πρόσφατο Dakar 2024, ο Nacho ήταν ένα από τα φαβορί για μια θέση στο βάθρο -έχοντας κερδίσει τρεις ειδικές διαδρομές και κατακτώντας σταθερά τις τέσσερις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης κάθε μέρα. Ωστόσο, μηχανικά προβλήματα τις δύο τελευταίες ημέρες τον έσπρωξαν στην έκτη θέση της τελικής κατάταξης.

Η πρώτη συμμετοχή του Cornejo με την ομάδα Hero MotoSports θα γίνει τον Ιούνιο του 2024, στο Desafio Ruta 40 στην Αργεντινή - τον τέταρτο γύρο του W2RC 2024, του οποίου ο Ross Branch είναι αυτή τη στιγμή επικεφαλής

Ετικέτες