Συνεργασία της FIM με τον Διεθνή Οργανισμό Ελέγχου Αντιντόπινγκ

Για την διασφάλιση της ακεραιότητας και της δικαιοσύνης στους αγώνες μοτοσυκλετών
motomag Συνεργασία της FIM με τον Διεθνή Οργανισμό Ελέγχου Αντιντόπινγκ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

28/6/2024

Τα παγκόσμια πρωταθλήματα μοτοσυκλέτας εδώ και πολλά χρόνια που η ιατρική εξελίσσεται παρέμεναν εκτός από το στόχαστρο των ελέγχων ντόπινγκ καθώς τα κρούσματα ήταν μεμονωμένα και συνδυάζονταν με βαριές ποινές, όπως στην περίπτωση του Iannone που αποκλείστικε για 4 χρόνια. Αναμενόμενο ήταν πως κάποια στιγμή θα έπρεπε να αναβαθμιστούν οι διαδικασίες των ελέγχων και τώρα αυτή ακριβώς η συμφωνία επετεύχθη.

Ανέκαθεν η χρήση ελέγχων ντόπινγκ στον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό ήταν ένα στάδιο πίσω από τις εξελίξεις σε αυτό τον τομέα, κυρίως όμως γιατί οι ανάγκες ήταν διαφορετικές και όπως έχει γίνει στο παρελθόν, έτσι και τώρα, θα υπάρξει μία εξίσωση στις διαδικασίες. Με στόχο λοιπόν να διασφαλιστεί η ακεραιότητα και η δικαιοσύνη στους αγώνες μοτοσυκλετών, η FIM ανακοίνωσε τη νέα συνεργασία της με τον Διεθνή Οργανισμό Ελέγχου Δοκιμών (ΙΤΑ).

Η FIM αναγνωρίζει τη σημασία του να παραμείνει στην πρώτη γραμμή για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας προς τα θέματα αντιντόπινγκ, και για αυτό αποφάσισε να συνεργαστεί με την ITA, η οποία φημίζεται για την τεχνογνωσία της στην εφαρμογή ανεξάρτητων προγραμμάτων “καθαρού αθλητισμού”.

O Γενικός Διευθυντής της ITA Benjamin Cohen ανέφερε: "Ευχαριστούμε τη FIM για την εμπιστοσύνη που έδειξε αναθέτοντας το πρόγραμμα δοκιμών της και άλλους τομείς καθαρού αθλητισμού στην ITA. Η ομάδα μου και εγώ είμαστε στην ευχάριστη θέση να ενισχύσουμε το πρόγραμμα αντιντόπινγκ για τη μοτοσυκλέτα με τις ανεξάρτητες δραστηριότητές μας μέσω αυτής της αρχικής συνεργασίας. Κατά τη χρονιά της 120ης επετείου της FIM, τους συγχαίρουμε για την ιστορία και την ικανότητά τους να αναπτύσσουν συνεχώς το άθλημά τους, επίσης όσον αφορά την προστασία της κοινότητάς τους από το ντόπινγκ".

Ο Δρ David Mc Manus, Διευθυντής της Ιατρικής Επιτροπής της FIM πρόσθεσε: "Αυτή η συνεργασία θα επιτρέψει στη FIM να επωφεληθεί από πρόσθετους πόρους, εξειδικευμένες συμβουλές και τεχνική βοήθεια από την ITA στον τομέα των θεμάτων αντιντόπινγκ. Η ITA θα οργανώνει, θα διαχειρίζεται, θα διεξάγει και θα διεκπεραιώνει τους ελέγχους εντός και εκτός αγώνων και τις εξαιρέσεις θεραπευτικής χρήσης. Οι αντίστοιχες ομάδες μας συνεργάζονται ήδη για την υλοποίηση της μετάβασης. Αυτή η συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ελέγχου αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στις συλλογικές μας προσπάθειες να διασφαλίσουμε ότι το άθλημά μας παραμένει καθαρό, δίκαιο, πιστό στις αξίες του και προάγει την υγεία και την ασφάλεια των αναβατών μας".

Ετικέτες

WSBK 2025, 6ος γύρος, Misano - Ελεύθερα δοκιμαστικά στα SSP με Stefano Manzi στην κορυφή

Μπροστά με Yamaha R9 o Manzi, πίσω του ο Jaume Masia με Ducati Panigale V2
Stefano Manzi WSSP Free Practice Misano
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

13/6/2025

Η εναρκτήρια συνεδρία του αγωνιστικού τριημέρου βρήκε τον Ιταλό πρωτοπόρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος Supersport, Stefano Manzi, να θέτει τον ρυθμό με την Yamaha R9 ενώ ο Jaume Masia με την Ducati Panigale V2 και ο Can Oncu επίσης με R9 συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα.

Ο πρωτοπόρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supersport, Stefano Manzi, σημείωσε τον ταχύτερο γύρο το πρωί της Παρασκευής στα ελεύθερα δοκιμαστικά. Ο Ιταλός αναβάτης της ομάδας Pata Yamaha Ten Kate Racing με την Yamaha R9, προηγήθηκε κατά 0.07 δευτερόλεπτα.

Ο Jaume Masia ολοκλήρωσε τη συνεδρία στη δεύτερη θέση με την Orelac Racing Verdnatura πάνω σε Ducati Panigale V2. Ο Ισπανός ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της Ducati στην “εντός έδρας” πίστα.

Ο μόνος άλλος αναβάτης της Yamaha στην πρώτη δεκάδα ήταν ο Can Oncu με την ομάδα Yamaha bLU cRU Evan Bros Team, που τερμάτισε στην τρίτη θέση, 0.210 δευτερόλεπτα πίσω από τον Manzi.

Ο Bo Bendsneyder ήταν ο ταχύτερος αναβάτης της MV Agusta, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση για την ομάδα MV Agusta Reparto Corse.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Valentin Debise με την Renzi Corse Ducati Panigale V2. Ο Γάλλος αναβάτης ήταν 0.474 δευτερόλεπτα πίσω από τον καλύτερο χρόνο του Manzi.

Ο τελευταίος οδηγός που σημείωσε γύρο κάτω από το 1:37 ήταν ο Filippo Farioli, επίσης με MV Agusta, ο δεύτερος αναβάτης της εταιρείας στην πρώτη δεκάδα.

Ο Jeremy Alcoba ήταν ο μόνος αναβάτης της Kawasaki που βρέθηκε στην κορυφαία δεκάδα, εκπροσωπώντας την Kawasaki WorldSSP Team.

Την υπόλοιπη δεκάδα συμπλήρωσαν οδηγοί της Ducati  Marcel Schroetter στην όγδοη θέση με την WRP Racing, Federico Caricasulo στην ένατη με την D34G Racing, και ο Xavi Carrdelus δέκατος με την Orelac Racing.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε αναλυτικά όλους τους χρόνους των πρωινών ελευθέρων δοκιμαστικών WSSP  της Παρασκευής:

 

Θέση

Αναβάτης

Εθν.

Ομάδα

Μοτοσυκλέτα

Χρόνος

1

Stefano Manzi

ITA

Pata Yamaha Ten Kate Racing

Yamaha R9

1:37.489

2

Jaume Masia

ESP

Orelac Racing Verdnatura

Ducati Panigale V2

1:37.559

3

Can Oncu

TUR

Yamaha bLU cRU Evan Bros Team

Yamaha R9

1:37.699

4

Bo Bendsneyder

NED

MV Agusta Reparto Corse

MV Agusta F3 800 RR

1:37.928

5

Valentin Debise

FRA

Renzi Corse

Ducati Panigale V2

1:37.963

6

Filippo Farioli

ITA

MV Agusta Reparto Corse

MV Agusta F3 800 RR

1:37.981

7

Jeremy Alcoba

ESP

Kawasaki WorldSSP Team

Kawasaki ZX-6R

1:38.029

8

Marcel Schroetter

GER

WRP Racing

Ducati Panigale V2

1:38.111

9

Federico Caricasulo

ITA

D34G Racing WorldSSP Team

Ducati Panigale V2

1:38.128

10

Xavi Cardelus

AND

Orelac Racing Verdnatura

Ducati Panigale V2

1:38.226

11

Philipp Oettl

GER

Feel Racing WorldSSP Team

Ducati Panigale V2

1:38.339

12

Corentin Perolari

FRA

Honda Racing World Supersport

Honda CBR600RR

1:38.377

13

Lucas Mahias

FRA

GMT94

Yamaha R9

1:38.407

14

Niccolo Antonelli

ITA

VFT Racing

Yamaha R9

1:38.439

15

Roberto Garcia

ESP

GMT94

Yamaha R9

1:38.693

16

Simon Jespersen

DEN

ECOsantagata Althea Racing Team

Ducati Panigale V2

1:38.822

17

Mattia Casadei

ITA

Motozoo ME AIR Racing

MV Agusta F3 800 RR

1:38.863

18

Tom Booth-Amos

GBR

PTR Triumph Factory Racing

Triumph STR 765 RS

1:38.953

19

Oliver Bayliss

AUS

PTR Triumph Factory Racing

Triumph STR 765 RS

1:38.969

20

Leonardo Taccini

ITA

ECOsantagata Althea Racing Team

Ducati Panigale V2

1:39.069

21

Raffaele de Rosa

ITA

QJMOTOR Factory Racing

QJMOTOR SRK 800 RR

1:39.114

22

Aldi Mahendra

IND

Yamaha bLU cRU Evan Bros Team

Yamaha R9

1:39.133

23

Ondrej Vostatek

CZE

WRP Racing

Ducati Panigale V2

1:39.166

24

Xavi Artigas

ESP

Blackflag Motorsport

Kawasaki ZX-6R

1:39.249

25

Niki Tuuli

FIN

QJMOTOR Factory Racing

QJMOTOR SRK 800 RR

1:39.602

26

Matteo Patacca

ITA

Bike e Motor Racing Team

Yamaha R6

1:39.699

27

Yuki Okamoto

JPN

Pata Yamaha Ten Kate Racing

Yamaha R9

1:39.975

28

Luke Power

AUS

Motozoo ME AIR Racing

MV Agusta F3 800 RR

1:40.210

29

Kaito Toba

JPN

Petronas MIE Honda Racing Team

Honda CBR600RR

1:40.504

30

Piotr Biesiekirski

POL

Team Flembbo-Pilote Moto Production

MV Agusta F3 800 RR

1:41.189

31

Ana Carrasco

ESP

Honda Racing World Supersport

Honda CBR600RR

1:41.387

32

Eduardo Montero

ESP

D34G Racing WorldSSP Team

Ducati Panigale V2

1:41.522

33

Syarifuddin Azman

MAL

Petronas MIE Honda Racing Team

Honda CBR600RR

1:41.537

34

Harrison Voight

AUS

EAB Racing Team

Ducati Panigale V2

1:41.603

Ετικέτες