Valerian Debaud - Με Honda CR500 στο ISDE 2022!

Θα καταφέρει να τερματίσει το εξαήμερο event;!
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/8/2022
Ο αγώνας Enduro έξι ημερών ISDE είναι από τα πιο απαιτητικά event του Enduro παγκοσμίως, και απαιτεί άριστη φυσική κατάσταση και κορυφαία τεχνική. Κι όμως, μερικοί άνθρωποι όπως ο Valerian Debaud αρέσκονται να βάζουν δύσκολα… στα δύσκολα, κι έτσι ο Γάλλος θα αγωνιστεί καβάλα στον δίχρονο δαίμονα CR500 της Honda!
 
Το CR500 δεν είναι ακριβώς αυτό που θα λέγαμε “ιδανική enduro μοτοσυκλέτα”, με ανόθευτο δίχρονο ξέσπασμα παλαιάς κοπής, για καταστάσεις αμερικανικού ροντέο με καουμπόηδες καβάλα σε αφηνιασμένους ταύρους. Πέρα όμως από τον κινητήρα, το ίδιο πρωτόλεια σε σχέση με τις σημερινές Enduro μοτοσυκλέτες είναι πλαίσιο και αναρτήσεις.
 
“Με το ISDE της FIM να διοργανώνεται στη χώρα μου φέτος, θέλησε να το γιορτάσω με έναν μοναδικό τρόπο” λέει ο Valerian. “Το CR500 είναι μια εμβληματική μοτοσυκλέτα της εποχής της, και αποτελεί πρόκληση να το οδηγήσω σε έναν σκληρό αγώνα όπως το ISDE.”
 
Μην ξεχνάμε πως το CR500 είχε σχεδιαστεί για “χεράδες” αναβάτες και για μεγάλες πίστες Motocross, όπου η περίσσεια δύναμη ήταν το ζητούμενο.
 
Ο Valerian όμως τα γνωρίζει όλα αυτά, κι έτσι βελτίωσε το δίχρονο τέρας του, ώστε να μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες του για τερματισμό.
 
“Πρώτα απ’ όλα η μοτοσυκλέτα με την οποία θα αγωνιστώ είναι τριάντα ετών, κι έτσι χρειάστηκε να την αναπαλαιώσω ο ίδιος, και να τη φέρω στην αρχική της ποιοτική κατάσταση. Ρυθμίσαμε τον κινητήρα ώστε να είναι πιο χρηστικός για χρήση enduro, και όχι όσο επιθετικός ήταν στην αρχική του κατάσταση. Αλλά ότι και να κάνεις, δεν παύει να είναι ένα δίχρονο 500 και υπάρχουν όρια στο πόσο μπορείς να τον… εξευγενίσεις. Κατόπιν εξοπλίσαμε τη μοτοσυκλέτα με αναρτήσεις της Ohlins, και αλλάξαμε τον μπροστινό άξονα. Είναι ακόμα κτήνος, αλλά πολύ πιο διασκεδαστικό.”
 
Ο Valerian φυσικά δεν συμμετέχει με την Εθνική Ομάδα της Γαλλίας, αντίθετα είναι μέλος της ομάδας 3 Solitaires στην κατηγορία Club Team.
 
Τι πιστεύουν τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας για την επιλογή του να αγωνιστεί με CR500;
 
“Τους αρέσει η ιδέα. Αλλά μάλλον πιστεύουν πως είμαι και λίγο τρελός. Οι τρεις μας έχουμε διαφορετικούς στόχους, κι έτσι το ομαδικό αποτέλεσμα δεν μας νοιάζει και τόσο πολύ. Πρωτίστως θέλουμε να τερματίσουμε και να διασκεδάσουμε. Στόχος μου είναι να απολαύσω τον αγώνα. Θα είναι το πρώτο μου ISDE και πιστεύω πως θα είναι μια μεγάλη περιπέτεια καβάλα στη μυθική αυτή μοτοσυκλέτα. Θα προσπαθήσω να μοιραστώ το ταξίδι μου κατά τη διάρκεια του αγώνα, ώστε να μπορείτε να δείτε την πρόοδο μου με το CR.”
 

FIM EWC 24 Heures Motos Le Mans – Pole position με ρεκόρ για τον Niccolò Canepa της YART Yamaha

Τρεις διαφορετικοί κατασκευαστές στην τριάδα με την νίκη να αναμένεται να κριθεί στις λεπτομέρειες
motomag FIM EWC 24 Heures Motos Le Mans – Pole position με ρεκόρ για τον Niccolò Canepa της YART Yamaha
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

19/4/2024

Η ομάδα της YART Yamaha στον αυριανό αγώνα θα ξεκινήσει από την πρώτη θέση χάρη στην προσπάθεια του Niccolò Canepa, ο οποίος κατάφερε να σημειώσει 1:34.708, χρόνος που αποτελεί ταυτόχρονα ρεκόρ για την πίστα Circuit Bugatti.

Άξιοι συμπαραστάτες ήταν και οι teammate του Canepa καθώς οι Karel Hanika και Martin Fritz έγραψαν χρόνους λίγο πάνω από το 1:35. Οι συνδυαστικοί χρόνοι των τριών αναβατών της YART Yamaha χάρισαν στην ομάδα την pole position και το μεγάλο πλεονέκτημα για τον 24ωρο αγώνα.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ομάδα Suzuki Yoshimura Sert Motul (Dan Linfoot, Gregg Black, Étienne Masson), με την F.C.C. TSR Honda France (Joshua Hook, Mike Di Meglio, Alen Techer) να συμπληρώνει την τριάδα.

Μπορεί η pole position να δίνει ένα μικρό προβάδισμα στην YART Yamaha, ωστόσο σε έναν 24ωρο αγώνα αντοχής τα πράγματα είναι πολύ περίπλοκα. Μείνετε συντονισμένοι καθώς το ΜΟΤΟ βρίσκεται στην γαλλική πίστα και θα σας μεταφέρει τα όσα θα συμβούν.

FIM EWC 24 Heures Motos Le Mans – Pole position με ρεκόρ για τον Niccolò Canepa της YART Yamaha


Περισσότερες φωτογραφίες του MOTO από την διαδικασία της κατάταξης:

Ετικέτες