GASGAS MC 450F Prado Edition - Όσο πιο κοντά στο αγωνιστικό γίνεται

Ειδική έκδοση-φόρος τιμής στον Jorge Prado, για την κατάκτηση του τίτλου MXGP 2023
motomagGASGAS MC 450F Prado Edition – Όσο πιο κοντά στο αγωνιστικό γίνεται
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

13/2/2024

Η GASGAS θέλοντας να γιορτάσει την επιτυχία της στο MXGP του 2023, παρουσίασε την περιορισμένης παραγωγής έκδοση MC 450F Prado Edition, η οποία είναι ό,τι πιο κοντινό σε εργοστασιακό αγωνιστικό πρωτότυπο μοντέλο, ενώ όλες οι μοτοσυκλέτες θα έρχονται με το #1 στο μπροστινό number plate, υπογεγραμμένο από τον ίδιο τον Jorge Prado, τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή MXGP 2023.

Στον βασικό εξοπλισμό της νέας έκδοσης βρίσκουμε το Connectivity Unit Offroad και τον αισθητήρα GPS, τα οποία όπως σας έχουμε ήδη γράψει προσφέρονται από την GASGAS, ως προαιρετικός εξοπλισμός για την off-road γκάμα της. Κατεβάζοντας την εφαρμογή GASGAS+ στο smartphone σου, μπορείς να μπεις σε έναν τεράστιο κόσμο παραμετροποιήσης, φέρνοντας τη μοτοσυκλέτα ακριβώς στα μέτρα σου και στις εκάστοτε συνθήκες, ενώ μέσα από εκεί μπορείς να δεις τα δεδομένα της τηλεμετρίας σου, αλλά και να καταγράψεις τους καλύτερους χρόνους σου.

GASGAS MC 450F Prado Edition – Όσο πιο κοντά στο αγωνιστικό γίνεται

Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει το MC 450F Prado Edition να ξεχωρίζει είναι τα Mid Soft ελαστικά Pirelli Scorpion MX 32, το εορταστικό number plate με τον #1 και την υπογραφή του Prado και τέλος τα ολοκαίνουργια γραφικά της Red Bull GASGAS Factory Racing για το 2024. Ο ιδιοκτήτης μπορεί επίσης να επιλέξει από τα αξεσουάρ να βάλει το #61 πάνω στη μοτοσυκλέτα του, που είναι ο αριθμός που χρησιμοποιεί ο Prado στο MXGP.

Σημεία που ξεχωρίζουν στη νέα GASGAS MC 450F Prado Edition:

Connectivity Unit Offroad - Δημιουργήστε πολλούς και διαφορετικούς χάρτες απόκρισης κινητήρα σύμφωνα με το οδηγικό σου στυλ, αλλά και κάθε πίστα ξεχωριστά, μέσω της εφαρμογής GASGAS+.

GPS Sensor - Καταγράφει τους χρόνους σου και σου δείχνει όλα τα δεδομένα τηλεμετρίας μέσω της εφαρμογής GASGAS+.

Εφαρμογή GASGAS+ - Λήψη χωρίς χρέωση, ενώ άπαξ και συνδεθεί με το CUO μπορείς να “στήσεις” το MC 450F Prado Edition, να εκμεταλλευτείς τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για τις αναρτήσεις και να ενημερωθείς για τα προγραμματισμένα service της μοτοσυκλέτας σου.

GASGAS MC 450F Prado Edition – Όσο πιο κοντά στο αγωνιστικό γίνεται

Ελαστικά Pirelli - Το νικηφόρο ελαστικό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MXGP, για τη μέγιστη πρόσφυση σε κάθε πίστα.

Αυτοκόλλητα με τον αριθμό 61 - Για όσους θέλουν να δημιουργήσουν ένα ακριβές αντίγραφο της μοτοσυκλέτας του Jorge Prado!

Υπογεγραμμένο μπροστινό number plate - Ένα number plate με το #1, υπογεγραμμένο από τον Jorge, έρχεται μαζί με κάθε MC 450F Prado Edition.

Τροχοί Factory - Μαύρα στεφάνια και ακτίνες, κόκκινα έκκεντρα και καψούλια.

Τιμονόπλακες κατεργασμένες σε CNC με δύο διαφορετικές θέσεις ως προς τον λαιμό - Μία επιλογή με offset 20mm και μία με 22mm σου επιτρέπει να ανακαλύψεις την εργονομία που προτιμάς. Επίσης έχουν δεχτεί κόκκινη ανωδίωση!

Σημεία έδρασης σε πλαίσιο και κινητήρα - Λιγότερο υλικό για βελτιωμένη ακαμψία, μειωμένο βάρος και καλύτερη συμπεριφορά, ειδικά στις εισόδους των στροφών.

Επανασχεδιασμένο μπροστινό φτερό - Ακολουθεί τις γραμμές του μπροστινού number plate και φιλοξενεί τον αισθητήρα GPS.

GASGAS MC 450F Prado Edition – Όσο πιο κοντά στο αγωνιστικό γίνεται

Προστατευτικά πλαισίου - Κατασκευασμένα από δύο υλικά για καλύτερο κράτημα της μοτοσυκλέτας από τα πόδια του αναβάτη.

WP XACT - Με νέες ρυθμίσεις, για να ταιριάζει με το νέο πλαίσιο και το νέο μοχλικό της πίσω ανάρτησης.

Ανανεωμένο μοχλικό πίσω ανάρτησης - Νέες τσιμούχες για χαμηλότερο συντελεστή τριβής και μικρότερη βίδα σύνδεση μοχλικού, για καλύτερη συμπεριφορά και πρόσφυση.

Πεντάλ πίσω φρένου - Βελτιωμένη πέδηση, ανεξαρτήτως συνθηκών που επικρατούν στην πίστα.

Καβαλέτα τιμονιού - Καλύπτουν μεγαλύτερη επιφάνεια και μειώνουν την πιθανότητα στρέβλωσης του τιμονιού σε κάποια πτώσης.

Μεγαλύτερο πίσω φτερό - Διώχνει περισσότερη λάσπη, ενώ δίνει την δυνατότητα στα νέα γραφικά να είναι ελαφρώς μεγαλύτερα.

GASGAS MC 450F Prado Edition – Όσο πιο κοντά στο αγωνιστικό γίνεται

Η περιορισμένης παραγωγής MC 450F Prado Edition πρόκειται να είναι διαθέσιμη από τον Μάρτιο του 2024 και μετά, ενώ τα 96 αντίτυπα που θα παραχθούν συνολικά αναμένεται να ξεπουλήσουν γρήγορα. Αν θέλετε να αποκτήσετε ένα από αυτά, μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον τοπικό σας αντιπρόσωπο GASGAS, όπου και μπορείτε να ενημερωθείτε για τα χρηματοδοτικά προγράμματα που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία, ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε. για τα νέα μοντέλα της GASGAS.

Ετικέτες

Yamaha YZF-R7 - Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Αλλαγές στο φαίρινγκ και νέο σύστημα ψύξης
motomagYamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

16/5/2024

Η Yamaha κατέθεσε δύο πατέντες, οι οποίες αφορούν το YZF-R7, προμηνύοντας μία επερχόμενη αλλαγή στο supersport μοντέλο της, ενώ κρίνοντας από τα έγγραφα και τις εικόνες που περιέχονται στον φάκελο, οι αναβαθμίσεις θα αφορούν ένα επανασχεδιασμένο φαίρινγκ, το οποίο θα φιλοξενεί στο εσωτερικό ένα νέο σύστημα ψύξης.

Με το YZF-R7 να μετρά ήδη δύο χρόνια εμπορικής πορείας, χωρίς να έχει δεχθεί κάποια ανανέωση, ταυτόχρονα, το YZF-R9 βρίσκεται ήδη στα σκαριά και αναμένεται να αντικαταστήσει το YZF-R6, η χρονική στιγμή μοιάζει σωστή για μία ανανέωση.

Οι δύο πατέντες μοιράζονται μία κοινή ιδέα, ακολουθώντας διαφορετικούς τρόπους εφαρμογής. Στην ουσία επικεντρώνονται γύρω από τον ανεμιστήρα του ψυγείου, ο οποίος όπως φαίνεται στα σχέδια, θα ανακατευθύνει τον ζεστό αέρα προς τα πάνω, δεξιά και αριστερά, διώχνοντάς τον μακριά από την κεφαλή των κυλίνδρων. Σημαντικό στοιχείο, καθώς η διατήρηση όσο το δυνατόν πιο σταθερής θερμοκρασίας στα μέταλλα του κινητήρα, βοηθά στην καλύτερη απόδοση, ενώ αυξάνει την αξιοπιστία. Τα δύο έγγραφα μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία, όπου περιλαμβάνεται και ένα σχέδιο της αριστερής πλευράς της μοτοσυκλέτας, το οποίο θυμίζει το YZF-R7.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Αλλαγές στο σύστημα ψύξης -και ειδικότερα σε μεγάλα τμήματα όπως είναι ο ανεμιστήρας- μπορεί να υποδηλώνουν και ανασχεδιασμό των φαίρινγκ, όταν μιλάμε για μία supersport μοτοσυκλέτα. Βάζοντας το YZF-R7 του 2024 πάνω από τα σχέδια της πατέντας, βλέπουμε ότι εδώ έχουμε μία τέτοια περίπτωση. Αν και πολλές λεπτομέρειες μοιάζουν κοινές, όπως το φαίρινγκ, το ρεζερβουάρ, η ουρά, τα κινούμενα μέρη του κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, βλέπουμε ότι υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά. Τα πλαϊνά τμήματα του φαίρινγκ εκτείνονται πολύ πιο πίσω στα σχέδια, πλησιάζοντας το άνω σημείο έδρασης του πίσω μονού αμορτισέρ.

Επιστρέφοντας τώρα στο βασικό στοιχείο των πατεντών, βλέπουμε ότι και οι δύο υιοθετούν τον ίδιο ανεμιστήρα, ο οποίος διαφέρει από αυτόν που χρησιμοποιεί αυτή την στιγμή το YZF-R7. Η διαφορά τους επαφίεται στο σχέδιο του καλύμματος του ανεμιστήρα, ενώ όπως βλέπουμε η θέση των σωληνώσεων αλλά και του ρεζερβουάρ του ψυκτικού βρίσκονται εκατέρωθεν του ψυγείου. Η διάταξη αυτή, διαφέρει από αυτή που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, η οποία έχει όλα τα στοιχεία τοποθετημένα πάνω και κάτω από το κυρίως σώμα.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Στην πρώτη περίπτωση, βλέπουμε ότι το κάλυμμα του ανεμιστήρα έχει πολυάριθμους αεραγωγούς σε κάθε πλευρά, όλοι σχεδιασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να κατευθύνουν τον ζεστό αέρα προς τα έξω και προς τα πάνω. Ένας μεγαλύτερος αεραγωγός στην πίσω πλευρά του καλύμματος φροντίζει να στέλνει όση θερμότητα περάσει από τους υπόλοιπους, προς τα αριστερά, μακριά από την κεφαλή. Ένας οδηγός ακριβώς μπροστά από την οπή, φροντίζει να στέλνει τον αέρα κάτω.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Περνώντας στα σχέδια της δεύτερης πατέντας, βλέπουμε μία πιο ευθεία και άμεση προσέγγιση του θέματος. Ο πίσω αεραγωγός έχει βγει από το πλάνο, αφήνοντας μόνο αυτούς που βρίσκονται δεξιά και αριστερά να ανακατευθύνουν τον ζεστό αέρα μακριά από τον κινητήρα.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Όπως γίνεται φανερό, όλες αυτές οι αλλαγές στη ροή του αέρα αλλά και σε δομικά στοιχεία του ψυγείου, κάνουν αναγκαστική και τη σχεδίαση εκ νέου του φαίρινγκ, μεγαλώνοντας τα ανοίγματα στα πλαϊνά. Έτσι, ο ζεστός αέρας θα μπορεί να περάσει ταχύτερα και σε μεγαλύτερη ποσότητα, σε σύγκριση με τον τρέχων σχεδιασμό. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το νέας σχεδίασης φαίρινγκ θυμίζει περισσότερο αυτό των YZF-R6, παρά το “κοστούμι” που χρησιμοποιεί τώρα το YZF-R7.

Το ζήτημα είναι γιατί η Yamaha να θέλει να αλλάξει το σύστημα ψύξης, από την στιγμή που δεν έχει παρατηρηθεί κάποιο ζήτημα σε αυτόν τον τομέα. Μία λογική εξήγηση θα ήταν ότι πιθανότατα το εργοστάσιο της Iwata έχει σκοπό να αυξήσει την ιπποδύναμη του YZF-R7, θέλοντας να το φέρει πιο κοντά στον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Αυτή την στιγμή, οι 73,4 ονομαστικοί ίπποι, τοποθετούν την πρόταση της Yamaha στο κάτω όριο της κατηγορίας, με το ανώτατο να βρίσκεται πιο κοντά στους 100 ίππους.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Όπως συμβαίνει με κάθε πατέντα, έτσι κι εδώ, το γεγονός ότι η Yamaha κατέθεσε ορισμένα έγγραφα και μερικές φωτογραφίες δεν σημαίνει ότι θα δούμε άμεσα και κάποια αλλαγή στην πράξη. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει δύο διαφορετικές πατέντες που αφορούν το ίδιο πράγμα, εγείρει αμφιβολίες, αν θα το δούμε -και μάλιστα σύντομα- στο μοντέλο παραγωγής. Αν όμως αποφασίσει να κρατήσει το ένα από τα δύο, τότε πιθανότατα η Yamaha να θελήσει να προχωρήσει σε ανανέωση, ίσως κοντά στη χρονική στιγμή που θα έρθει και το YZF-R9, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει το YZF-R6 στην κατηγορία WSSP των Motul WSBK.

Ετικέτες