GASGAS MC 250F και MC 450F Factory Edition 2024 - Με εξοπλισμό και χρώματα της εργοστασιακής ομάδας

Με τα δύο MX μοντέλα που μοιράζονται την τεχνολογία τηλεμετρίας που γνωρίσαμε και στα υπόλοιπα μέλη του Pierer Group, να αναμένονται στους αντιπροσώπους τον Ιανουάριο του 2024
GASGAS Factory Edition MX bikes
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

19/12/2023

Μετά την παρουσίαση των Factory Edition MX μοτοσυκλετών της KTM και των Rockstar Edition της Husqvarna, ήρθε η στιγμή για την ανανέωση των Factory Edition του τρίτου μέλους του Pierer Group, με την GASGAS να υιοθετεί τις αλλαγές που είδαμε και στα υπόλοιπα μέλη της κοινής οικογένειας του αυστριακού Ομίλου, με την προσθήκη επίσης της Μονάδα Συνδεσιμότητας Offroad (CUO) και συσκευής GPS για δεδομένα τηλεμετρίας και όχι μόνο.

Ξεκινώντας από την ολοκαίνουργια για το 2024 προσθήκη, την οποία έχουμε ήδη δει σε Husqvarna και KTM, η διαφορά βρίσκεται στην εφαρμογή που απαιτείται για την σύνδεση με το smartphone του αναβάτη. Έτσι, οι ιδιοκτήτες των MC 250F και MC 450F του 2024 θα χρειαστεί να κατεβάσουν την εφαρμογή GASGAS+, μέσω της οποίας οι αναβάτες μπορούν να ρυθμίσουν τόσο την απόδοση του κινητήρα, όσο και την λειτουργία των αναρτήσεων. Ταυτόχρονα, με την κατάλληλη συνδρομή και την λειτουργία RIDER, θα μπορεί να συλλέξει προσωποποιημένα δεδομένα αναφορικά με τις σωματικές του λειτουργίες κατά την διάρκεια της οδήγησης στην πίστα.

GASGAS MC 250F και MC 450F Factory Edition 2024 – Με εξοπλισμό και χρώματα της εργοστασιακής ομάδας

Οι αλλαγές ωστόσο δεν σταματάνε εδώ, καθώς τα δύο μέλη της Factory Edition έχουν νέο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και σημεία έδρασης του κινητήρα σε αυτό, με στόχο τη μείωση των εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται. Ταυτόχρονα οι αλλαγές αυτές βελτιώνουν την ακαμψία του πλαισίου, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, ειδικότερα στην είσοδο των στροφών, διατηρώντας το βάρος χαμηλά. Για τον ίδιο λόγο, το βάρος, το ρεζερβουάρ έχει μικρύνει στις Factory εκδόσεις. Την ίδια στιγμή η μειωμένη χωρητικότητα και διαστάσεις του, επιτρέπουν την πιο ελεύθερη ροή του αέρα στους ανεμιστήρες του ψυγείου, για καλύτερη και πιο σταθερή ψύξη, ακόμα και σε δύσκολα, τεχνικά τερέν όπου οι ταχύτητες παραμένουν χαμηλά.

Τα προστατευτικά του πλαισίου είναι νέα και έχουν κατασκευαστεί από συνδυασμό δύο υλικών. Στόχος είναι η καλύτερη επαφή των ποδιών του αναβάτη με τη μοτοσυκλέτα, σε συνδυασμό με την αυξημένη προστασία για τους σωλήνες του πλαισίου.

Με τη σειρά τους, οι αναρτήσεις έχουν δεχτεί αλλαγές. Έτσι, το πολυρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι WP XACT μπροστά έχει δεχτεί αλλαγές στο εσωτερικό του και τη λειτουργία του, προκειμένου να συνεργάζεται καλύτερα με το νέο πλαίσιο, αλλά και το πίσω αμορτισέρ. Αυτό, έχει επίσης δεχτεί αλλαγές με νέες τσιμούχες που υπόσχονται χαμηλότερο συντελεστή τριβής για αυξημένη αντοχή και πιο σταθερή λειτουργία της ανάρτησης, ενώ η βίδα συγκράτησης του πίσω αμορτισέρ είναι και αυτή καινούργια.

GASGAS MC 250F και MC 450F Factory Edition 2024 – Με εξοπλισμό και χρώματα της εργοστασιακής ομάδας

Το πεντάλ του πίσω φρένου είναι νέο, με στόχο την αυξημένη δύναμη πέδηση σε κάθε συνθήκη. Σε αυτό συνεισφέρουν και τα νέα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Dunlop GEOMAX MX34. Όπως μας ενημερώνει η GASGAS, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα νέα ελαστικά έχουν αναθεωρηθεί, όπως και το μοτίβο των αυλακώσεων, για καλύτερη πρόσφυση ανεξαρτήτως τους εδάφους (π.χ. άμμος, λάσπη, σκληρό χώμα)

GASGAS MC 250F και MC 450F Factory Edition 2024 – Με εξοπλισμό και χρώματα της εργοστασιακής ομάδας

Για τις ανάγκες εύρεσης χώρου για την τοποθέτηση της συσκευής GPS, το μπροστινό φτερό έχει ανασχεδιαστεί, δημιουργώντας μία ακόμα πιο αρμονική εικόνα με το μπροστινό number plate. Στην ανανεωμένη εμφάνιση συμβάλουν και τα νέα γραφικά Troy Lee Designs/Red Bull/GASGAS Factory Racing, τα οποία αντλούν την έμπνευσή τους από την εργοστασιακή ομάδα της GASGAS. Χάρη στον νέο τρόπο εφαρμογής τους πάνω στα πλαστικά, για ακόμα πιο φανταχτερή εμφάνιση που σε κάνει να ξεχωρίζει από μακριά. Η σέλα δένει αρμονικά με το υπόλοιπο σύνολο με τον συνδυασμό μπλε και κόκκινου, ενώ οι αυλακώσεις σε συνδυασμό με το αντιολισθητικό υλικό σε βοηθούν να παραμείνεις στην θέση που έχεις επιλέξει, στις δυνατές επιταχύνσεις και τα φρεναρίσματα.

Επιστρέφοντας τώρα στην τηλεμετρία, συνδέοντας την νέα εφαρμογή GASGAS+ με την CUΟ, η οποία ανήκει στον βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις Factory, ο αναβάτης μπορεί να αποκτήσει μία πληθώρα νέων λειτουργιών, που χωρίζονται σε τρεις βασικούς τομείς ENGINE, SUSPENSION και RIDER.

Με τον ENGINE, έχει την δυνατότητα παραμετροποίησης της απόδοσης του κινητήρα, σύμφωνα με το οδηγικό σου στυλ και τις συνθήκες της πίστας, έχοντας τον πλήρη έλεγχο σε φρένο κινητήρα, απόκριση γκαζιέρας, Traction Control, Launch Control και ευαισθησίας του Quickshifter. Η λειτουργία ADVANCED σου επιτρέπει να κάνεις τις δικές σου ρυθμίσεις, δημιουργώντας τον δικό σου χάρτη από το μηδέν, ενώ μπορείς να αποθηκεύσεις τις αγαπημένες σου επιλογές, επιλέγοντας την κατάλληλη για κάθε διαφορετική πίστα, πάνω στην οποία μπορείς να επέμβεις αν διαπιστώσεις ότι κάτι σου λείπει μετά από κάθε session ή αγώνα.

GASGAS MC 250F και MC 450F Factory Edition 2024 – Με εξοπλισμό και χρώματα της εργοστασιακής ομάδας

Όσον αφορά τις αναρτήσεις, συναντάμε και εδώ το SAG ASSISTANT, το οποίο έχει επιφορτιστεί με το να σε βοηθήσει να βρεις το κατάλληλο SAG για το δικό σου βάρος. Για να το καταφέρει αυτό, η εφαρμογή σου δίνει δύο επιλογές “Bike on Stand” και “Bike with Rider” με τον “βοηθό” να μπορεί να ρυθμίσει το SAG είτε όταν η μοτοσυκλέτα είναι στο σταντ, είτε με εσένα πάνω. Στην συνέχεια, στον τομέα SUSPENSION SETTING, μπορείς να δημιουργήσει διαφορετικές ρυθμίσεις για την λειτουργία των αναρτήσεων, αφού περάσεις δεδομένα για το βάρος σου με όλο τον εξοπλισμό, τον τύπο της πίστας και τις συνθήκες. Επιλέγοντας το επίπεδο ικανοτήτων σου μεταξύ Basic, Advanced ή Pro και την ποιότητα του εδάφους μεταξύ Sand, Soft, Medium ή Hard, η εφαρμογή θα σου εμφανίσει τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να δεχτούν επεμβάσεις και να αποθηκευτούν για να χρησιμοποιηθούν για διάφορες πίστες.

Τέλος, έχουμε την λειτουργία RIDER, για την οποία όπως έχουμε δει ο χρήστης χρειάζεται να καταβάλει μία ετήσια συνδρομή, με ενδεικτική τιμή 69,99€ (μπορεί να διαφέρει ανάλογα την χώρα), η οποία είναι διαθέσιμη μέσω Google Play Store και Apple App Store, ενώ περιλαμβάνεται και μία δοκιμαστική περίοδος 4 εβδομάδων. Η επιλογή RIDER έρχεται μέσω της συνεργασίας με τον ειδήμονα του χώρου της τηλεμετρίας LITPro. Λαμβάνοντας δεδομένα τόσο από την CUO όσο και από την συσκευή GPS στο μπροστινο φτερό, τα οποιά μπορείς να κατεβάσεις στην εφαρμογής, έχεις μία λεπτομερή ανάλυση των γύρων σου, με 15 διαφορετικές παραμέτρους διαθέσιμες (στροφές κινητήρα, θέση της γκαζιέρας κ.α.).

GASGAS MC 250F και MC 450F Factory Edition 2024 – Με εξοπλισμό και χρώματα της εργοστασιακής ομάδας

Ας δούμε τα βασικά σημεία των MC 250F και MC 450F Factory Edition 2024:

  • Τροχοί Factory Racing
  • Τιμονόπλακες κατεργασμένες από CNC με δύο διαφορετικές επιλογές του offset
  • Τελικό τιτανίου Akrapovic “Slip-On Line”
  • Κάλυμμα συμπλέκτη Billet Hinson/GASGAS Factory Racing
  • Συσκευή εκκίνησης WP Factory
  • Κουμπί επιλογής μεταξύ δύο διαφορετικών αποκρίσεων (mellow/aggressive)
  • Ημί-πλευστος δίσκος μπροστά
  • Προστατευτικό μπροστινού δίσκου Factory
  • Ποδιά κινητήρα Factory
  • Μαύρο τιμόνι Neken με μαξιλαράκι GASGAS
  • Μαλακά grip της ODI σε γκρι χρώμα
  • Χρυσή αλυσίδα
  • Μαύρο γρανάζι πίσω τροχού
  • Αυτοκόλλητα με το νούμερο 51 περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό του MC 450F Factory Edition

Το μικρότερο σε κυβισμό, MC 250F Factory Edition θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην αγορά της Βόρειας Αμερικής. Από την άλλη, ο μεγάλος αδερφός MC 450F θα ταξιδέψει στις αντιπροσωπείες GASGAS σε όλο τον κόσμο. Τα δύο μοντέλα αναμένεται να είναι διαθέσιμα από τον Ιανουάριο του 2024. Για την τιμή τους αλλά και επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την πιο κοντινή σε σας αντιπροσωπεία GASGAS, όπου μπορείτε να ενημερωθείτε και για τα χρηματοδοτικά προγράμματα που προσφέρει η ελληνική αντιπροσωπεία ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε.

Ετικέτες

Yamaha YZF-R7 - Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Αλλαγές στο φαίρινγκ και νέο σύστημα ψύξης
motomagYamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

16/5/2024

Η Yamaha κατέθεσε δύο πατέντες, οι οποίες αφορούν το YZF-R7, προμηνύοντας μία επερχόμενη αλλαγή στο supersport μοντέλο της, ενώ κρίνοντας από τα έγγραφα και τις εικόνες που περιέχονται στον φάκελο, οι αναβαθμίσεις θα αφορούν ένα επανασχεδιασμένο φαίρινγκ, το οποίο θα φιλοξενεί στο εσωτερικό ένα νέο σύστημα ψύξης.

Με το YZF-R7 να μετρά ήδη δύο χρόνια εμπορικής πορείας, χωρίς να έχει δεχθεί κάποια ανανέωση, ταυτόχρονα, το YZF-R9 βρίσκεται ήδη στα σκαριά και αναμένεται να αντικαταστήσει το YZF-R6, η χρονική στιγμή μοιάζει σωστή για μία ανανέωση.

Οι δύο πατέντες μοιράζονται μία κοινή ιδέα, ακολουθώντας διαφορετικούς τρόπους εφαρμογής. Στην ουσία επικεντρώνονται γύρω από τον ανεμιστήρα του ψυγείου, ο οποίος όπως φαίνεται στα σχέδια, θα ανακατευθύνει τον ζεστό αέρα προς τα πάνω, δεξιά και αριστερά, διώχνοντάς τον μακριά από την κεφαλή των κυλίνδρων. Σημαντικό στοιχείο, καθώς η διατήρηση όσο το δυνατόν πιο σταθερής θερμοκρασίας στα μέταλλα του κινητήρα, βοηθά στην καλύτερη απόδοση, ενώ αυξάνει την αξιοπιστία. Τα δύο έγγραφα μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία, όπου περιλαμβάνεται και ένα σχέδιο της αριστερής πλευράς της μοτοσυκλέτας, το οποίο θυμίζει το YZF-R7.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Αλλαγές στο σύστημα ψύξης -και ειδικότερα σε μεγάλα τμήματα όπως είναι ο ανεμιστήρας- μπορεί να υποδηλώνουν και ανασχεδιασμό των φαίρινγκ, όταν μιλάμε για μία supersport μοτοσυκλέτα. Βάζοντας το YZF-R7 του 2024 πάνω από τα σχέδια της πατέντας, βλέπουμε ότι εδώ έχουμε μία τέτοια περίπτωση. Αν και πολλές λεπτομέρειες μοιάζουν κοινές, όπως το φαίρινγκ, το ρεζερβουάρ, η ουρά, τα κινούμενα μέρη του κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, βλέπουμε ότι υπάρχει μία ειδοποιός διαφορά. Τα πλαϊνά τμήματα του φαίρινγκ εκτείνονται πολύ πιο πίσω στα σχέδια, πλησιάζοντας το άνω σημείο έδρασης του πίσω μονού αμορτισέρ.

Επιστρέφοντας τώρα στο βασικό στοιχείο των πατεντών, βλέπουμε ότι και οι δύο υιοθετούν τον ίδιο ανεμιστήρα, ο οποίος διαφέρει από αυτόν που χρησιμοποιεί αυτή την στιγμή το YZF-R7. Η διαφορά τους επαφίεται στο σχέδιο του καλύμματος του ανεμιστήρα, ενώ όπως βλέπουμε η θέση των σωληνώσεων αλλά και του ρεζερβουάρ του ψυκτικού βρίσκονται εκατέρωθεν του ψυγείου. Η διάταξη αυτή, διαφέρει από αυτή που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, η οποία έχει όλα τα στοιχεία τοποθετημένα πάνω και κάτω από το κυρίως σώμα.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Στην πρώτη περίπτωση, βλέπουμε ότι το κάλυμμα του ανεμιστήρα έχει πολυάριθμους αεραγωγούς σε κάθε πλευρά, όλοι σχεδιασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να κατευθύνουν τον ζεστό αέρα προς τα έξω και προς τα πάνω. Ένας μεγαλύτερος αεραγωγός στην πίσω πλευρά του καλύμματος φροντίζει να στέλνει όση θερμότητα περάσει από τους υπόλοιπους, προς τα αριστερά, μακριά από την κεφαλή. Ένας οδηγός ακριβώς μπροστά από την οπή, φροντίζει να στέλνει τον αέρα κάτω.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Περνώντας στα σχέδια της δεύτερης πατέντας, βλέπουμε μία πιο ευθεία και άμεση προσέγγιση του θέματος. Ο πίσω αεραγωγός έχει βγει από το πλάνο, αφήνοντας μόνο αυτούς που βρίσκονται δεξιά και αριστερά να ανακατευθύνουν τον ζεστό αέρα μακριά από τον κινητήρα.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Όπως γίνεται φανερό, όλες αυτές οι αλλαγές στη ροή του αέρα αλλά και σε δομικά στοιχεία του ψυγείου, κάνουν αναγκαστική και τη σχεδίαση εκ νέου του φαίρινγκ, μεγαλώνοντας τα ανοίγματα στα πλαϊνά. Έτσι, ο ζεστός αέρας θα μπορεί να περάσει ταχύτερα και σε μεγαλύτερη ποσότητα, σε σύγκριση με τον τρέχων σχεδιασμό. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το νέας σχεδίασης φαίρινγκ θυμίζει περισσότερο αυτό των YZF-R6, παρά το “κοστούμι” που χρησιμοποιεί τώρα το YZF-R7.

Το ζήτημα είναι γιατί η Yamaha να θέλει να αλλάξει το σύστημα ψύξης, από την στιγμή που δεν έχει παρατηρηθεί κάποιο ζήτημα σε αυτόν τον τομέα. Μία λογική εξήγηση θα ήταν ότι πιθανότατα το εργοστάσιο της Iwata έχει σκοπό να αυξήσει την ιπποδύναμη του YZF-R7, θέλοντας να το φέρει πιο κοντά στον υπόλοιπο ανταγωνισμό. Αυτή την στιγμή, οι 73,4 ονομαστικοί ίπποι, τοποθετούν την πρόταση της Yamaha στο κάτω όριο της κατηγορίας, με το ανώτατο να βρίσκεται πιο κοντά στους 100 ίππους.

Yamaha YZF-R7 – Νέες πατέντες προμηνύουν ανανέωση

Όπως συμβαίνει με κάθε πατέντα, έτσι κι εδώ, το γεγονός ότι η Yamaha κατέθεσε ορισμένα έγγραφα και μερικές φωτογραφίες δεν σημαίνει ότι θα δούμε άμεσα και κάποια αλλαγή στην πράξη. Μόνο και μόνο το γεγονός ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει δύο διαφορετικές πατέντες που αφορούν το ίδιο πράγμα, εγείρει αμφιβολίες, αν θα το δούμε -και μάλιστα σύντομα- στο μοντέλο παραγωγής. Αν όμως αποφασίσει να κρατήσει το ένα από τα δύο, τότε πιθανότατα η Yamaha να θελήσει να προχωρήσει σε ανανέωση, ίσως κοντά στη χρονική στιγμή που θα έρθει και το YZF-R9, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει το YZF-R6 στην κατηγορία WSSP των Motul WSBK.

Ετικέτες