Moto 470 - 15 Oκτωβρίου 2010

:
:
MOTO_470Ποδαρικό στο 2011

Το πρώτο ευρωπαϊκό σαλόνι μοτοσυκλέτας είναι κιόλας παρελθόν, ανοίγοντας πολλά και ενδιαφέροντα μέτωπα για προβληματισμό. Το παζλ θα ολοκληρωθεί βέβαια μετά το πέρας της EICMA, αλλά ήδη ξέρουμε το "προς τα πού βαδίζουμε". Οδηγούμε μάλιστα το νέο εγχείρημα της ΚΤΜ πριν καν το δούμε στην Intermot, ενώ στο παράλληλο σύμπαν των αγώνων, ο Lorenzo στέφεται πρωταθλητής κι ο Michael Scott μας αναλύει τη σημασία του κανονισμού για τον περιορισμό των κινητήρων

Intermot 2010
Value for money
Αν και από την Κολωνία απουσίαζαν πολλά από τα νέα μοντέλα της επόμενης χρονιάς, τα οποία θα κάνουν το ντεμπούτο τους στο Μιλάνο, η Intermot είχε εξαιρετικά μεγάλο ενδιαφέρον. Είναι ίσως μια από τις λίγες φορές που η άποψη και οι δηλώσεις, που καταφέραμε να έχουμε σε αποκλειστικότητα, των ανθρώπων από τις εταιρείες έχουν το ίδιο αν όχι μεγαλύτερο- ενδιαφέρον από τα ίδια τα μοντέλα. Μας έκαναν σαφές ότι πλέον οι άξονες που κινούνται είναι "περισσότερη ουσία με τα ίδια χρήματα". Εύλογα βέβαια γεννάται η απορία: έπρεπε να έρθει μια οικονομική κρίση για να συμβεί αυτό...;

Yamaha Fazer8
Εξίσωση
Το Fazer8 εντάσσεται από τη Yamaha στα μοντέλα του 2011 και ως τέτοιο όφειλε να εκφράζει τη φιλοσοφία του βελτιωμένου "value for money". Η κατά Yamaha εφαρμογή της "χρυσής τομής" για να πετύχει κάτι τέτοιο, διαφέρει λίγο από αυτό που θα είχε ο καθένας στο μυαλό του, της μοτοσυκλέτας δηλαδή κάνει λίγο απ' όλα. Διότι το ζητούμενο στη μοτοσυκλέτα είναι και οι συγκινήσεις και το "λίγο απ' όλα" μάλλον προς το ξενέρωτο κλίνει παρά προς το εξιταριστικό. Αυτό είναι το πιο δύσκολο σημείο της εξίσωσης που όταν πετυχαίνει κάνει τη διαφορά σε μοτοσυκλέτες όπως το Fazer8

ΚΤΜ Duke 125
Μοτοσυκλέτα-σταθμός
Πριν καν αστράψουν πάνω στα πλαστικά του τα φλας των δημοσιογράφων στην Intermot, οδηγήσαμε το Duke 125 σε μορφή προ-παραγωγής μεταφέροντας τις πρώτες εντυπώσεις μιας από τις μοτοσυκλέτες-σταθμούς της αυστριακής εταιρείας. Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο για ένα εργοστάσιο που έγινε συνώνυμο των ready to race χωματερών μοτοσυκλετών και για ένα μονοκύλινδρο 125 παραγωγής, αλλά η αλήθεια είναι αυτή. Πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που σηματοδοτεί ένα μεγάλο άνοιγμα στην ασιατική αγορά, με συμβολή από ασιάτες εταίρους. Είναι καιρός να συνειδητοποιήσουμε ότι μιλάμε για ισχυρές υπό ανάπτυξη αγορές που διαθέτουν την πιο σοβαρή δυνατότητα για ενίσχυση της παγκόσμιας αγοράς μοτοσυκλέτας στο σύνολό της.

Πόσο αντέχουν;
Ο νέος κανονισμός για τον περιορισμό του αριθμού κινητήρων στα MotoGP μπορεί να μην έφερε τα πάνω κάτω, σε ότι αφορά τους χρόνους και τ' αποτελέσματα, άλλαξε όμως σε μεγάλο μέρος τη φιλοσοφία και τον τρόπο λειτουργίας των ομάδων και των μηχανικών. Ο Michael Scott αναλύει τα γεγονότα και μας βάζει να προβληματιστούμε κατά πόσο ισχύουν τα "άλλοθι" της Dorna για μια τέτοια κίνηση: η μεταφορά τεχνογνωσίας στην παραγωγή και η μείωση του κόστους. Τελικά η πράξη πολλές φορές απέχει περισσότερο απ' ό,τι νομίζουμε σε σχέση με τη θεωρία...


Διεθνής Έκθεση Κολωνίας INTERMOT 2010
Τα πάντα όλα! Η Kawasaki έκλεψε την παράσταση με τρία ολοκαίνουρια μοντέλα, όμως στον λογαριασμό προστέθηκαν πολύ σημαντικές μοτοσυκλέτες, όπως το GSR 750 της Suzuki και η καινούρια γενιά των GSX-R 600/750, το ολόφρεσκο Duke 125 της KTM, το εξακύλινδρο K 1600 GT της BMW και δεκάδες γνωστά μας μοντέλα που αναβαθμίστηκαν σημαντικά. Αν σκεφτείς ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν κρατήσει πολλές εκπλήξεις για την έκθεση του Μιλάνου, τότε μιλάμε για μια φανταστική χρονιά.  


street test
Yamaha Fazer 8 ABS
Αν δυσκολευτείτε να καταλάβετε τη βαθυστόχαστη εισαγωγή του Φελούκα σε αυτό το τεστ, μην παρατήσετε το διάβασμα, διότι γρήγορα βρίσκει τον πραγματικό λαϊκό του εαυτό και μας εξηγεί με κάθε λεπτομέρεια τις δυνατότητες του νέου Fazer8 με το ABS.  


συγκριτικό enduro
Beta RR 400 vs Husaberg TE 250
Δίχρονο Husaberg και τετράχρονο Beta. Αλήθεια λέμε, δίχρονο Husaberg με μόλις 250 κυβικά και τετράχρονο Beta με 400 κυβικά. Πριν μερικά χρόνια θα ήταν Πρωταπριλιάτικο ψέμα, τώρα όμως είναι μια πραγματικότητα!


αποστολή “Back to the future’’ στην Αυστρία Νο Ι
KTM Duke 125
Διαβάστε πως είναι στο δρόμο το νέο μικρό Duke 125, όταν όλοι οι άλλοι φίλοι σου δεν το έχουν δει ούτε σε φωτογραφία!
O Cathcart, επιμένει ότι αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες μοτοσυκλέτες που έχουν φτιαχτεί μέχρι σήμερα. Θα μας τρελάνει;

techno-λογία
Οι "εικονικοί" V2
Ποιος ο λόγος να φτιάξεις έναν δικύλινδρο σε σειρά που δουλεύει σαν V2; Κι όμως το παράδοξο έχει την λογική του

αποστολή “Back to the future’’ στην Αυστρία Νο ΙΙ
Harley Davidson MY 2011
Οδηγούμε όλα τα νέα μοντέλα της Harley Davidson για το 2011 πριν τα δείξει στην έκθεση της Κολωνίας. Ζηλεύεις; Και που να μάθεις ότι κάναμε μαζί τους ολόκληρο ταξίδι από την Αυστρία, μέχρι την Σλοβενία.

Η ΑΛΛΗ ΑΠΟΨΗ
Triumph Daytona 675
Μια ποδοσφαιρική ομάδα και μια αρχαία ελληνική ρήση, μας οδηγούν κατευθείαν στο... Daytona 675. Μην ρωτάς πως έγινε αυτό, απλώς κάτσε και διάβασε το.

Οι κινητήρες των MotoGP
Ο Michael Scott αποκρυπτογραφεί τα ψιλά γράμματα των κανονισμών και τα μυστικά των κινητήρων της κορυφαίας κατηγορίας των αγώνων μοτοσυκλέτας. Διότι όλα έχουν την εξήγησή τους...  

Ρεπορτάζ
Enduro Festival
Μπορείς να πεις μπράβο για πολλούς λόγος. Θα μπορούσε να ήταν από υποχρέωση, από φιλική συμπάθεια ή απλώς για να δώσεις κουράγιο. Όταν όμως το λες γιατί το ευχαριστήθηκες, τότε μάλλον μιλάς για το φετινό Enduro Festival στην Ζήρεια.

Race report
Ετοίμασε καφέ, κάτσε βολικά στην πολυθρόνα και διάβασε τις καυτές ιστορίες από τους δύο τελευταίους αγώνες MotoGP. Καμάρωσε τον Biaggi και την παρέα του στα WSBK. Δες τους Έλληνες πρωταθλητές ταχύτητας να μάχονται στην Κρήτη και μόλις τελειώσεις τον καφέ, κράτα καλά το περιοδικό γιατί ο αγώνας motocross στην Σπερχειάδα έχει πολλά άλματα.