Moto 483 - 15 Μαίου 2011

:
:
 moto_483_Page_0115 ΜΑΙΟΥ 2011 - ΤΟΜΟΣ ΚΣΤ'
motorial

"Αποκτάς δύναμη προχωρώντας"*        *Βιργίλιος

Η διαδικασία της εξέλιξης κρύβει μια ιδιαίτερη γοητεία, καθώς οι λύσεις που γεννούν τα ευφάνταστα μυαλά των μηχανολόγων, πάντα κρύβουν μια έκπληξη. Σε τομείς που θεωρούνται κορεσμένοι ή σε φαινομενικά αδιέξοδα, βρίσκεται πάντα τρόπος για να εισαχθεί κάτι καινούργιο, κάτι διαφορετικό. Κάποιες φορές μπορεί να μην είναι κάτι εντυπωσιακά ριζοσπαστικό, ενώ αντίθετα σε κάποιες άλλες μπορεί να ανοίγονται εντελώς καινούργιοι και ανεξερεύνητοι δρόμοι. Αυτό δεν έχει σημασία. Αυτό που μετράει, όπως αποδεικνύουν και οι μοτοσυκλέτες που φιλοξενούνται στις σελίδες που ακολουθούν, είναι η ποικιλία λύσεων στη διεύρυνση αυτού που ονομάζουμε "εξέλιξη". Αυτό που μας συναρπάζει σε κάθε καινούργια μοτοσυκλέτα

Suzuki GSR 750,
Αισθητική και τεχνολογία
Τελικά, οι Ιάπωνες αρχίζουν να συνειδητοποιούν ότι η πορεία μιας μοτοσυκλέτας στην αγορά δεν εξαρτάται αποκλειστικά από το αν είναι μια καλή μοτοσυκλέτα, αλλά χρειάζεται να είναι και όμορφη. Σίγουρα είναι ένα υποκειμενικό θέμα, αλλά από την άλλη υπάρχουν και μερικά αντικειμενικά στάνταρ. Αυτά, που μέχρι πρότινος δεν φαίνεται να απασχολούσαν ιδιαίτερα την πλειοψηφία των ιαπωνικών εργοστασίων. Το GSR 750 της Suzuki δεν είναι η πρώτη και μοναδική περίπτωση, είναι όμως από τα πιο ενδιαφέροντα παραδείγματα αυτής της μεταστροφής. Πώς δηλαδή από το εξαιρετικό, αλλά ουδόλως... θελκτικό GSR 650, έγινε το πέρασμα στο ιδιαίτερα ενδιαφέρον αισθητικά 750.

BMW K1600GT,
Διαπλοκή
Τα στεγανά, στον χώρο της μηχανολογίας, είναι για να καταργούνται. Ο αέναος διαχωρισμός των "φυλών", μεταξύ μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, ευτυχώς ανήκει στις περιπτώσεις όπου αυτά τα στεγανά έχουν καταλυθεί εδώ και καιρό. Άλλωστε, η συγκεκριμένη ανταλλαγή τεχνογνωσίας κρύβει περισσότερα οφέλη για τη δική μας "ράτσα" παρά το αντίστροφο. Στο Κ1600GT είναι διάχυτη αυτή η μεταφορά τεχνολογίας και, κυρίως, φιλοσοφίας. Το αποτέλεσμα προς έκπληξη των Κασσάνδρων, είναι ακόμη περισσότερο... μοτοσυκλέτα απ' ό,τι προϊδεάζει αυτό το πάντρεμα. Γιατί το θέμα δεν είναι να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα, αλλά στο πώς θα κάνεις χρήση αυτής της γνώσης.

ΚΤΜ 990 Adventure Dakar,
Το "μυστικό"
Είναι σίγουρο ότι πολλές οι φορές θα σας έχει απασχολήσει, όπως κι εμάς άλλωστε, το πού οφείλεται η επιτυχία μιας μοτοσυκλέτας. Άπειρα λίτρα φαιάς ουσίας και καφέ, έχουν καταναλωθεί σε συζητήσεις της καφετέριας και όχι μόνο για να καταλήξουμε σε κάποιο ικανοποιητικό αποτέλεσμα, χωρίς εξασφαλισμένη την επιτυχία. Το 990 Adventure όμως, δίνει ένα στοιχείο που μπορεί να μας οδηγήσει σε κάποιο συμπέρασμα, διότι είναι μια μοτοσυκλέτα που σου δημιουργεί την ανάγκη να κάνεις πράγματα. Σε κάνει να θες να τη χρησιμοποιήσεις και σου γεννά συναισθήματα. Αυτό είναι το "μυστικό" που αποτελεί τη συνισταμένη του σχεδιασμού, της φιλοσοφίας και της ποιότητας.

Peugeot e-Vivacity,
Δρόμος μακρύς
Έχει γίνει πολύ λόγος σχετικά με τα ηλεκτροκίνητα σκούτερ και μοτοσυκλέτες, όχι μόνο σχετικά για το πόσο οικολογικά μπορούν να θεωρηθούν -καθώς απλώς γίνεται μεταφορά των ρύπων σε άλλο στάδιο της διαδικασίας- αλλά και για το πόσο αποδοτικά είναι. Η εξέλιξη της τεχνολογίας των μπαταριών έχει δώσει μεγάλη ώθηση στο τελευταίο κομμάτι μεταφέροντας σε πιο ρεαλιστικά επίπεδα το θέμα της αυτονομίας και του βάρους. Αρκούν όμως μόνο αυτά; Σαφώς και όχι, αλλά αυτά που χρειάζονται δεν περνούν από το δικό μας χέρι, γιατί πολύ απλά αφορούν τον τομέα των υποδομών. Όσο νωρίτερα το αντιληφθεί αυτό το κράτος, τόσο πιο ουσιαστικά θα είναι τα αποτελέσματα του περάσματος στην ηλεκτροκίνητη εποχή.


Περιεχόμενα

Mοτοσυκλέτα της Χρονιάς 2010
Θεσμός είναι η ανάδειξη της μοτοσυκλέτας της προηγούμενης χρονιάς, από τη ψηφοφορία όπου εσείς, οι αναγνώστες του ΜΟΤΟ την αναδεικνύεται. Η ψηφοφορία για αυτές του 2010 ήδη άρχισε.

street test
Suzuki GSR 750
Το GSR έπαψε να είναι 600 και έγινε 750. Μεγαλύτερο και φιλικό θέλει να γίνει σύντροφος για κάθε μέρα. Είναι και ομορφότερη μοτοσυκλέτα από αυτήν που αντικατέστησε...

touring test
BMW Κ 1600 GT
Μόνιμα στη διαπασών είχε ο Θάνος Φελούκας το ηχοσύστημα της νέας εξακύλινδρης BMW. Μια μοτοσυκλέτα που άνοιξε νέο κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία των μοτοσυκλετών με την αίσθηση του κινητήρα της.

on - off test
KTM 990 Adventure Dakar
Ειδική έκδοση του δικύλινδρου της ΚΤΜ που παρουσιάστηκε με την ευκαιρία της επετείου των τριάντα χρόνων διοργάνωσης του διάσημου αγώνα. Ιδιαίτερη εμφάνιση και βελτιωμένη λειτουργία, από τον ψεκασμό και το νέο ABS.

supersport test
Triumph Daytona 675R
Η απόλυτη supersport με τον τρικύλινδρο κινητήρα από την Αγγλία δοκιμάστηκε σε δρόμους και πίστες. Με κορυφαίες αναρτήσεις και φρένα που έχει η έκδοση R έρχεται και σε μια πολύ καλή τιμή

techno - λογία
Συχνότητες Helmholtz
Πως καταφέρνουν οι κατασκευαστές με τη χρήση άδειων θαλάμων να περνούν τις προδιαγραφές θορύβου, αφήνοντας όμως στις υψηλές στροφές την ηχητική απόλαυση για τον αναβάτη; Όλα είναι θέμα φυσικής...

αποστολή στην Ιταλία
Moto Guzzi Norge 1200GT
Αλλαγμένη σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% είναι η νέα Norge με τον τετραβάλβιδο κινητήρα. Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, η νέα ιταλική μοτοσυκλέτα τουρισμού επανέρχεται πιο σύγχρονη σε όψη και λειτουργία.

δοκιμή ελαστικών
Pirelli Diablo Rosso II
Στην Γαλλία οδηγήσαμε το νέο ελαστικό της Pirelli, το Diablo Rosso II. Εξελιγμένο για χρήση στο δρόμο με νέες τεχνολογίες και διαφορετικής σύνθεσης γόμες στο πέλμα του.

enduro test
KTM 450 EXC
Η εξέλιξη δεν σταματάει ποτέ για τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που κατασκευάζονται στην Αυστρία. Η 450 EXC του 2011 έχει την πιο ανάλαφρη αίσθηση από κάθε προκάτοχό της.

motocross test
Kawasaki KX450F
Mε βελτιώσεις κυρίως στον κινητήρα, η μεγάλη “πράσινη” motocross του 2011 συνεχίζει να βάζει υποψηφιότητα για την πρώτη θέση της κατηγορίας των 450 κυβικών.

αποστολή στη Γαλλία
Peugeot e - Vivacity
Στην Γαλλία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ηλεκτροκίνητη έκδοση του Vivacity που έχει ολοκληρώσει η Peugeot. Ελαφρύ, ήσυχο και πλήρως λειτουργικό.

race report
Στον αγώνα MotoGP στο Estoril κέρδισε ο “αφηνιασμένος” Pedrosa και με αυτόν αρχίζουμε, πριν περάσουμε στην Ιταλία για τους αγώνες των superbikes στη Monza. Η περιεκτικότητα σε σκόνη μεγαλώνει με τον αγώνα του παγκοσμίου MX και κλείνουμε με supercross από την Αμερική