Moto 510 - 1 Aυγούστου 2012

:
:
510
1 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2012 - ΤΟΜΟΣ ΚΖ’

motorial
Blue moon MOTO!

Ο φετινός Αύγουστος θα μας χαρίσει δύο πανσελήνους. Η μία μάλιστα απ' αυτές θα είναι η λεγόμενη "μπλε πανσέληνος" (blue moon), ένα φαινόμενο σπάνιο που λόγω των συνθηκών δίνει στο φεγγάρι μια μπλε απόχρωση. Γι' αυτό λοιπόν κι εμείς αποφασίσαμε να ταιριάξουμε αυτή την ιδιαίτερη περίσταση με ένα ιδιαίτερο τεύχος: όλο το παρασκήνιο, οι εμπειρίες, οι ατάκες κι ό,τι άλλο συνέβη στο φετινό mega test, μαζί με το section exotica που περιλαμβάνει μοναδικές, σπάνιες και εξωτικές μοτοσυκλέτες από το παρελθόν. Έτσι... για να έχετε τουλάχιστον δυο λόγους να σας μείνει αξέχαστο το φετινό καλοκαίρι!

Mega Test - Το story,
Βρίσκοντας την Εδέμ
Συνήθως ένα άρθρο δοκιμής του περιοδικού, στην ηλεκτρονική του μορφή καταλαμβάνει γύρω στα 100kb, άντε 120 αν ο συντάκτης βρίσκεται σε οίστρο και έχει γράψει την οικονομία των λέξεων στα παλιά του τα παπούτσια. Το story λοιπόν του φετινού mega test απλώνεται σε έκταση 280kb στο εσωτερικό του σκληρού δίσκου, έτσι για να πάρετε μια γεύση του τι πρόκειται να διαβάσετε. Σχεδόν 18.000 λέξεις ή 92.000 χαρακτήρες (για τους λάτρεις των αριθμών) που περιγράφουν τις απίθανες καταστάσεις και συνθήκες που βίωσε φέτος το κλιμάκιο του ΜΟΤΟ που ταξίδεψε στις γειτονικές βαλκανικές χώρες, κι όλα αυτά μάλιστα χωρίς το συγκριτικό των μοτοσυκλετών του mega test, το οποίο δημοσιεύθηκε στο προηγούμενο τεύχος. Συνυπολογίστε επίσης το δεδομένο ότι τα πάντα περιγράφονται σε όσο πιο σφιχτό σχήμα ήταν δυνατόν, και τότε ίσως πάρετε μια ιδέα για τι πλούτο εμπειριών μιλάμε. Αυτή είναι και η ουσία του ίδιου του mega test ως θεσμού. Δεν είναι μόνο οι μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν, ούτε τα μέρη που ταξιδεύουμε, ούτε οι άνθρωποι του ΜΟΤΟ που κάνουν την διαφορά, αλλά ο συνδυασμός όλων αυτών των παραμέτρων που κάνουν κάθε τέτοιο άρθρο μοναδικό. Δεν υπάρχει καλύτερη εφαρμογή του "σημασία έχει το ταξίδι κι όχι ο προορισμός", καθώς για ακόμη μια φορά επιτρέψαμε στα ίδια τα γεγονότα και τις συνθήκες να μας οδηγήσουν. Είναι παράξενο, αλλά είχαμε διαρκώς την αίσθηση ότι... κάναμε τα πράγματα να συμβαίνουν!

Exotica,
Η γνώση
Οι παραλίες και τα κοκτέιλ που θα απολαύσετε φέτος το καλοκαίρι δεν θα είναι οι μοναδικές δόσεις εξωτισμού που θα πάρετε. Για να ολοκληρώσετε μια πλήρη εξωτικά εμπειρία, θα πρέπει να διαβάσετε για το πρωτότυπο τετρακύλινδρο εν σειρά της AJS που κατασκευάστηκε το 1928 παρακαλώ(!), όπως για το Ducati Quadro Valvole 500 που κατασκεύασε ένας Ολλανδός μηχανικός, όχι μόνο προλαβαίνοντας το ίδιο το εργοστάσιο, αλλά και με καλύτερες προδιαγραφές απ' ότι το μεταγενέστερο Supermono των Ιταλών. Θα πρέπει, επίσης, να πάρετε μια γεύση για το πως θεωρούν ότι πρέπει να είναι ένα superbike οι άνθρωποι από το αντίθετο ημισφαίριο απ' αυτό που ζούμε, με 1600 κυβικά, με τεχνολογία επιπέδου Harley και επιδόσεις ικανές να κερδίσουν ακόμη κι ένα Panigale μέσα στην πίστα! Τέλος, διαβάστε για το τελευταίο αερόψυκτο, τετρακύλινδρο εν σειρά παραγωγής, το CBX750 της Honda, που κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελέσει το αντίπαλο δέος για τα νεοφώτιστα, υγρόψυκτα, V4, αν δεν υποσκελιζόταν το παλιό και παραδοσιακό για χάρη του ριζοσπαστικού καινούργιου. Ένα ουσιαστικό μάθημα ιστορίας, που ενδεχομένως να αλλάξει και τη δική σας κριτική ματιά για τα δεδομένα του σήμερα.

Περιεχόμενα

Mega test - The story
Triumph Tiger Explorer, Honda Crosstourer, BMW R1200GS, KTM 990 Adventure
“Φτάσαμε σε μια γωνιά των Βαλκανίων που αξίζει να δείτε πριν γίνει Αράχωβα, αφήσαμε τις ροδιές μας εκεί που δεν είχε ξαναπάει μοτοσυκλέτα, και για μια ακόμα φορά, καταλάβαμε πόσο λίγα ξέρουμε για την γειτονιά μας, τα Βαλκάνια. Κι έχουμε αφήσει γωνιές άψαχτες, πολλές. Αν πάτε πριν από μας, σφυρίξτε κλέφτικα. Και σφύριγμα - σφύριγμα, από πλαγιά σε πλαγιά, απ’ τους δικούς μας τους τσομπαναραίους της Πίνδου θα φτάσει το σφύριγμα ψηλά, στα Καταραμένα Βουνά, κι ο παππούς στο λιβάντι θα καταλάβει πως τα παιδιά με τα μηχανάκια θα έρθουν και πάλι, να κάτσουν παρέα σε μια παχιά σκιά να καπνίζουν και να τα λένε”

techno-λογία
Ducati Panigale - ένας ριζοσπαστικός κινητήρας
Το Panigale χαρακτηρίζεται από τις έντονα υπερτετράγωνες διαστάσεις του, κάτι που χωρίς το desmo δεν θα το είχε καταφέρει ποτέ...

EXOTICA

AJS 632 Four [1928]
“…όταν ήρθε στα χέρια μας και αρχίσαμε να το γδύνουμε για να το ανακατασκευάσουμε, ανακαλύψαμε ότι διέθετε πολλές πρωτοποριακές λεπτομέρειες για την εποχή, όπως ο στρόφαλος με τα τρία κουζινέτα όταν όλα τα άλλα τετρακύλινδρα είχαν δύο κουζινέτα στον στρόφαλο, αλλά και οι ελαστικές βάσεις του κινητήρα. Είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα με τέτοια τεχνολογία που κατασκευάστηκε το 1928!"

Ducati 500 Quattro Valvole [1988]
Αν και ο Ing. Taglioni πειραματίστηκε με ένα τετραβάλβιδο μονοκύλινδρο που δεν διέφερε πολύ απ' αυτό (ήταν όμως 250cc) στα τέλη της δεκαετίας του '60, ενώ συνέχισε την αναζήτησή του με μια οκταβάλβιδη έκδοση του V-2 GP500 το 1972, δεν κατάφερε να πεισθεί για την αξιοπιστία των ζευγαρωμένων βαλβίδων σε συνδυασμό με το αγαπημένο του δεσμοδρομικό σύστημα. Μόνο πολύ αργότερα ο χρόνος και το επίτευγμα του Massimo Bordi, που πρόσφερε το καλύτερο από τους δύο κόσμους με τον σχεδιασμό του desmoquattro, κατάφεραν να τον κάνουν να αλλάξει άποψη. Ίσως θα έπρεπε να προσλάβει τον Leen Hitzerd ως σύμβουλο για να τον βοηθήσει να το κάνει!

Irving Vincent 1600 8V [2003]
“Είναι πάντα ωραίο να βλέπεις τον μικρό να κερδίζει τον μεγάλο, τον Δαβίδ να τα βάζει με τον Γολιάθ, την ώρα που απλώς και μόνο η συμμετοχή στον αγώνα υπήρξε μία μάχη απέναντι στις προβλέψεις. Η νίκη ήταν μια γλυκιά επιβράβευση για το ταχύτατο πρόγραμμα εξέλιξης που είχε ακολουθηθεί, με βάση όμως την μικρότερη σε κυβισμό 1300 δικύλινδρη που ήδη σάρωνε τα βραβεία στη χώρα - ήπειρο”

Moriwaki Honda CBX750TT1 RC17 [1985]
“Για κάθε νοσταλγικό λάτρη των παλιών καλών εποχών, με τα τρομερά αερόψυκτα τετρακύλινδρα σε σειρά να τρέχουν στις πρώτες μέρες του πρωταθλήματος Superbike μόλις μία δεκαετία πριν, το CBX750TT1 έμοιαζε με μία πιο μαζεμένη εκδοχή εκείνων των εντυπωσιακών μοτοσυκλετών του χθες.”
“…με βάση αυτή την δοκιμή μου, θα έλεγα πως ένα CBX750 με τα εξαρτήματα βελτίωσης των HRC/Moriwaki θα ήταν μια ανταγωνιστική και οικονομική πρόταση για κάθε ιδιωτική ομάδα που θα ήθελε να εισέλθει στο νεοσυσταθέν παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike που ξεκίνησε το 1988. Κρίμα που κανείς ποτέ δεν προσπάθησε να με διαψεύσει!”

ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ
EDITORIAL    
ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ    
ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ        
ΝΕΑ ΑΓΟΡΑΣ    
MOTOMARKET        
ΤΙΜΕΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ    
ΑΓΓΕΛΙΕΣ    
ΕΝΤΟΣ-ΕΚΤΟΣ    
ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ        
MINI TEST    
ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ