MOTO 517 - 1 Δεκεμβρίου 2012

:
:
517

motorial

Ο κύβος ερρίφθη

Τώρα τα είδαμε όλα! Όχι με την μεταφορική έννοια, αλλά με την κυριολεκτική, καθώς ολοκληρώθηκε και το δεύτερο μεγάλο ευρωπαϊκό σαλόνι μοτοσυκλέτας στο Μιλάνο, έχοντας την πλήρη εικόνα για τα μοντέλα του 2013. Η συνολική σοδειά είναι πλούσια, όπως ακριβώς και η ύλη του συγκεκριμένου τεύχους. Από το σπορ scooter της BMW, μέχρι ταξίδι στην άλλη άκρη του κόσμου, και όχι μόνο! Δοκιμάζουμε τις Honda XR400R και ΚΤΜ RC8, γιατί και οι παλιότερες μοτοσυκλέτες έχουν ψυχή...

EICMA
Αλλαγή κλίματος
Η προσμονή τέλος. Τώρα αρχίζει η αναμονή. Ο λόγος για τα μοντέλα από την έκθεση του Μιλάνου, τα οποία ολοκληρώνουν το παζλ των καινούργιων μοτοσυκλετών του 2013, μιας κομβικής χρονιάς από άποψη παραγωγής. Μέχρι και πέρσι ήταν διάχυτη η στάση επιφυλακτικότητας και στείρας παραγωγικότητας στην πλειοψηφία των μεγάλων κατασκευαστών. Το οικονομικό περιβάλλον αποτελούσε έναν ισχυρό φραγμό στις στρατηγικές των εργοστασίων, που επέλεξαν μια σφιχτή, παραγωγικά φτωχή, πολιτική. Αυτό δείχνει πως αλλάζει την χρονιά που μας έρχεται. Μπορεί πλέον ο στόχος να είναι εστιασμένος σε πιο προσιτές κατηγορίες, αλλά τουλάχιστον υπάρχει έντονη κινητικότητα και, κυρίως, σοβαρότητα. Ας ελπίσουμε ότι η μοτοσυκλέτα θα πάρει πρώτη τον δρόμο της ανάκαμψης.
BMW C600 Sport
Διαχωριστικές γραμμές
Υπάρχει τελικά σαφής διαχωρισμός μεταξύ αντιγραφής και μίμησης; Στην απάντηση αυτού του ερωτήματος μπορεί να συμβάλλει το νέο σκούτερ της BMW. Οι Γερμανοί παραδέχονται απερίφραστα ότι πηγή έμπνευσης ήταν το ΤΜΑΧ της Yamaha και η εμπορική του επιτυχία. Από εκεί και πέρα όμως, η BMW εξέλιξε το concept, πρόσθεσε στοιχεία και το διαφοροποίησε έτσι ώστε να ταιριάζει με τα δικά της δεδομένα. Εκεί ακριβώς είναι και η διαφορά της αντιγραφής και της μίμησης, καθώς στην πρώτη περίπτωση η δημιουργικότητα και η φαντασία δεν περιορίζονται, όπως συμβαίνει στη δεύτερη. Η ειδοποιός διαφορά δηλαδή είναι ότι στην αντιγραφή απαιτούνται ικανότητες και σκέψη, ενώ η μίμηση προϋποθέτει... την απουσία τους.
Honda XR400R
Δικαιολογίες τέλος
Αν κρυβόσαστε πίσω από δικαιολογίες που αφορούν το κόστος μιας μοτοσυκλέτας προκειμένου να ασχοληθείτε με το enduro, αυτό το τεστ "δυστυχώς" σας χαλάει το άλλοθι. Μέχρι σήμερα, είναι αλήθεια ότι η υπερκατανάλωση και οι πλασματικές οικονομικές δυνατότητες δημιουργούσαν ένα σωρό υπερβολικές στρεβλώσεις. Για παράδειγμα, πολύ δύσκολα θα έβλεπες στο βουνό μια μοτοσυκλέτα πενταετίας, ενώ δεν νοούνταν ψαγμένος εντουράς που δεν θα οδηγούσε από το φθινόπωρο το μοντέλο της επόμενης χρονιάς. Άσχετα με το γεγονός ότι μια μοτοσυκλέτα δεκαετίας θα του πρόσφερε τουλάχιστον το 90% των δυνατοτήτων, ενώ βάσει των ικανοτήτων του η διαφορά μπορεί να μην γινόταν καν αντιληπτή. Η απόδειξη βρίσκεται στις σελίδες του συγκεκριμένου τεστ.
Ο γύρος του κόσμου... νότια
Προσδιορισμός
Κάθε ταξίδι κρύβει αναμφίβολα ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον. Σ' αυτό το συγκεκριμένο, όπου δημοσιεύεται τώρα το πρώτο μέρος, πέρα απ' όλα τ' άλλα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η θεώρηση του ταξιδευτή για το τι σημαίνει ταξίδι. Ποιες είναι οι αφορμές και το έναυσμα κάθε φορά για να αφήσεις πίσω οικογένεια, φίλους, δουλειές και να ξεκινήσεις για το γύρο του κόσμου και, κυρίως, το πώς προσδιορίζεις εσύ τον ορισμό του ταξιδιού. Τι είναι αυτό δηλαδή που θέλεις να πάρεις από το κάθε ταξίδι και να το έχεις σαν απόθεμα στην ψυχή σου όταν επιστρέψεις. Για κάποιον βέβαια που όταν επέστρεψε πήγε με παπί μέχρι την Καππαδοκία για... αποθεραπεία, αυτός ο προσδιορισμός σημαίνει πολλά.