Ακύρωση αγώνα Enduro στην Κέρκυρα

AMOTOE: Το Σωματείο ΑΛΜΚΕ δεν μερίμνησε να λάβει έγκαιρα τις απαιτούμενες άδειες
Ακύρωση αγώνα enduro στην Κέρκυρα
Από το

motomag

18/4/2023

Ο προγραμματισμένος για τις 23 Απριλίου αγώνας Enduro στην Κέρκυρα ακυρώνεται, με την ΑΜΟΤΟΕ να επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ στο σωματείο ΑΛΜΚΕ (Αθλητική Λέσχη Μοτοσυκλέτας Κέρκυρας), με την αιτιολογία πως δεν μερίμνησε έγκαιρα να λάβει τις απαιτούμενες άδειες. Το ποσό των 500 ευρώ θα διατεθεί σε 5 αθλητές στον επόμενο αγώνα μετά από κλήρωση. Ο ακυρωθείς αγώνας θα διοργανωθεί σε άλλο τόπο και χρόνο που θα ανακοινωθούν σύντομα.

Σημειώστε πως για την ακύρωση υπεύθυνη ήταν ονομαστική καταγγελία πολίτη σε περιφέρεια και δασαρχείο, όπου διαπιστώθηκε πως δεν είχε γίνει αίτημα για την απαραίτητη άδεια από το σωματείο ΑΛΜΚΕ. Οι άνθρωποι της ΑΛΜΚΕ αιτιολογήθηκαν για την καθυστέρηση, αναφέροντας πως λόγω των ημερών του Πάσχα οι υπηρεσίες υπολειτουργούσαν και το σωματείο δεν πρόλαβε να καταθέσει τα απαιτούμενα έγγραφα.

Μάλιστα ο πολίτης που έκανε την επώνυμη καταγγελία αναφέρεται δημοσίως με μαρκοσκελή ανάρτηση σε προσωπικό του λογαριασμόα στα κοινωνικά δίκτυα, υποστηρίζοντας πως ο αγώνας θα διεξαγόταν μεταξύ άλλων και σε λιθόκτιστα μονοπάτια που προστατεύονται από την UNESCO. 

Σε κάθε περίπτωση ο αγώνας ακυρώθηκε με την ΑΜΟΤΟΕ να υπόσχεται αναπλήρωση και μένει να δούμε αν τελικά η ΑΛΜΚΕ θα διοργανώσει μελλοντικά σε κάποια άλλη σεζόν, αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro. Πρόσφατα διοργάνωσε τον πρώτο της αγώνα MX για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, που με δεδομένο πως δεν είχε σχετική εμπειρία από αγώνα αυτού του διαμετρήματος τα προβλήματα ήταν λίγα και εγκαινίασε την έναρξη του MX για φέτος. Προφανώς και στο μέλλον δεν θα υπάρχει δικαιολογία ως προς την έγκαιρη κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων στο Δασαρχείο και στις υπεύθυνες αρχές, όπως επίσης και την επιλογή εγκεκριμένων διαδρομών για τις οποίες δεν θα υπάρχει νομικό κόλλημα. Υπενθυμίζουμε πως στην Ελλάδα στους αγώνες enduro της ΑΜΟΤΟΕ είναι υποχρεωτικά τα οικολογικά ελαστικά με έγκριση FIM (τακούνι έως 13 mm) που δεν σκάβουν / καταστρέφουν το έδαφος στον ίδιο βαθμό με τα μη εγκεκριμένα ελαστικά Enduro ή Motocross με ψηλότερα τακούνια. Αυτό δεν είναι απαραίτητο πως συμβαίνει σε αυτόνομες ομάδες ή μοναχικούς αναβάτες που κάνουν την βόλτα τους στα βουνά.

Στην Ελλάδα απολαμβάνουμε μία αξιοζήλευτη ελευθερία για τους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης, να κινούμαστε ελεύθερα στα βουνά μας, εκτός φυσικά των περιοχών που αυτό απαγορεύεται ρητά. Η ελευθερία αυτή πρέπει να σημαίνει πρωτίστως ευθύνη για την διατήρηση του τόπου και μετά δικαίωμα. Ευτυχώς η συνολική εικόνα του Enduro ανά την επικράτεια είναι προς αυτή την κατεύθυνση και τα παραδείγματα άπειρα, από τους αναβάτες που έχουν προλάβει την -εκ των υστέρων- αποδεδειγμένη αποτέφρωση του δάσους σβήνοντας φωτιές, μέχρι τις δράσεις που έχουν αναλάβει για την προστασία των περιοχών στις οποίες κινούνται. Αυτή είναι η συνολική εικόνα, καθώς υπάρχουν και αρνητικά παραδείγματα. Όσο η ελευθερία αυτή θα συνεχίζει να είναι συνυφασμένη πρώτα με την ευθύνη κι έπειτα με το δικαίωμα, η σημερινή πραγματικότητα δεν θα πρέπει να αλλάξει. Στην γειτονική Ιταλία έφτασαν να απαγορεύουν ακόμη και το ποδήλατο, όχι μόνο τις enduro μοτοσυκλέτες. Την στιγμή μάλιστα που εκεί οι αγώνες τόσο του Enduro όσο και των Rally είναι τεράστιες διοργανώσεις και βρίσκουν τον τρόπο και άδεια να πάρουν και με την τοπική κοινωνία να συνυπάρξουν, ξεκινώντας από την ατομική πρωτοβουλία και καταλήγοντας όμως στην αμεσότητα των αρχών, στην ετοιμότητά τους και στο γεγονός πως το νομικό πλαίσιο είναι σαφές. Επίσης εκεί οι αγώνες, συγκεκριμένα, δεν ξυπνούν τα πάθη.

Η λέξη αγώνας πάντα ξυπνά και ξυπνούσε την ένσταση, όχι πως κακώς υπάρχει στην συγκεκριμένη περίπτωση, θα πρέπει όμως να γίνει σαφές στον αναγνώστη που δεν έχει την πλήρη εικόνα, πως τα δασαρχεία σπάνια γνωρίζουν από αγώνες ή από Enduro μοτοσυκλέτες και άλλοτε οι τοπικές λέσχες έχουν εύκολο έργο, κι άλλοτε εξαιρετικά δύσκολο προσπαθώντας να μαζέψουν ένα σωρό έγγραφα. Η επικοινωνία με τις δημόσιες υπηρεσίες άλλωστε δεν είναι καθόλου εγγυημένη, υπάρχουν φορές που είναι άμεση και φορές που καθυστερούν υπερβολικά. Σε κάθε περίπτωση οι αγώνες Enduro διοργανώνονται από ντόπιους που τουλάχιστον αγαπούν τον τόπο τους. Με σωστή σχεδίαση, αποφεύγοντας προστατευόμενες περιοχές και έγκαιρες κινήσεις, όλες οι αθλητικές διοργανώσεις έχουν, και οφείλουν να έχουν, την θέση τους. Ας είναι το παράδειγμα για την επόμενη φορά.

Ετικέτες

Επιβεβαιώθηκε το πλήρες ημερολόγιο του FIM EnduroGP 2026

Από τη Σικελία μέχρι την Ουαλία, το πρωτάθλημα του 2026 υπόσχεται μια επική σεζόν enduro σε επτά γύρους

EnduroGP 2026 Calendar
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/10/2025

Η FIM και η Prime Stadium Events επιβεβαίωσαν το επίσημο ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Paulo Duarte FIM EnduroGP 2026, με συνδυασμό κλασικών τοποθεσιών και νέων προορισμών που αναμένεται να προσφέρουν θέαμα και σκληρό ανταγωνισμό

Η αυλαία του πρωταθλήματος ανοίγει στις αρχές Απριλίου με το GP της Ιταλίας, το οποίο θα φιλοξενηθεί στη Σικελία για πρώτη φορά μετά το 2011. Ο γύρος θα διεξαχθεί στο Custonaci από το Custonaci Enduro Club, προσφέροντας μια πολυαναμενόμενη επιστροφή του θεσμού στο νησί.

Ο δεύτερος γύρος θα πραγματοποιηθεί στην Ισπανία, στην Oliana, από το Moto Club Segre, γνωστό για τις απαιτητικές ειδικές διαδρομές του μέσα στο δάσος.

Η Σκανδιναβία επιστρέφει στο ημερολόγιο με το Grand Prix της Φινλανδίας, που θα διοργανωθεί από το Salpausselän Moottorikerho. Από το paddock στο Vierumäki, οι αγώνες θα εξελιχθούν μέσα στο εντυπωσιακό τοπίο του γεωπάρκου Salpausselkä, προσφέροντας μοναδικό φυσικό σκηνικό και τεχνικές προκλήσεις υψηλού επιπέδου.

Τον Ιούνιο, το πρωτάθλημα θα κάνει στάση στην Πορτογαλία, στο Fafe, για δύο διαδοχικούς γύρου, τέταρτο και πέμπτο, υπό τη διοργάνωση του Natureza Alternativa Moto Club. Οι δύο αυτοί γύροι θα έχουν διαφορετικές διαδρομές και ειδικές, με τον πρώτο να διεξάγεται στην ορεινή περιοχή του Argande και τον δεύτερο στη Revelhe και Estorãos. Η Πορτογαλία ετοιμάζεται να προσφέρει ένα πραγματικό φεστιβάλ enduro δύο εβδομάδων.

Στα μέσα Ιουλίου, η δράση μεταφέρεται στη Γαλλία, στο Saint-Agrève, για τον προτελευταίο γύρο, υπό τη διοργάνωση του Moto Club Les Razmottes. Με την παραδοσιακά ισχυρή παρουσία της στο χώρο του enduro, η Γαλλία θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μάχη των τίτλων.

Ο μεγάλος τελικός θα διεξαχθεί στην Ουαλία, όπου το Rhayader Motor Club έχει ήδη αποδείξει την ικανότητά του να προσφέρει κορυφαίους αγώνες τα τελευταία δύο χρόνια. Το Grand Prix της Ουαλίας θα αποτελέσει τον ιδανικό επίλογο για την αγωνιστική χρονιά του 2026.

Η Carla Alvarenga, Διευθύντρια της Prime Stadium Events, δήλωσε:
"Είμαστε πολύ χαρούμενοι που επιβεβαιώνουμε τις τοποθεσίες και τις ημερομηνίες για το πρωτάθλημα του 2026. Από τη Σικελία μέχρι τη Φινλανδία και από την Πορτογαλία μέχρι την Ουαλία, η σεζόν θα αποτελέσει μια αληθινή δοκιμασία για τους κορυφαίους αναβάτες του κόσμου. Ιδιαίτερα ανυπομονούμε για την έναρξη στη Σικελία, τη διπλή διοργάνωση στο Fafe και τον φινάλε στην Ουαλία, που υπόσχεται ένα φαντασμαγορικό κλείσιμο της χρονιάς."

Προσωρινό Ημερολόγιο FIM EnduroGP 2026 – Ενημερωμένο

EnduroGP 2026 Calendar


Αναμένεται σύντομα και το ημερολόγιο του Expotrade FIM Women’s Enduro World Championship.

Ετικέτες