Ακύρωση αγώνα Enduro στην Κέρκυρα

AMOTOE: Το Σωματείο ΑΛΜΚΕ δεν μερίμνησε να λάβει έγκαιρα τις απαιτούμενες άδειες
Ακύρωση αγώνα enduro στην Κέρκυρα
Από το

motomag

18/4/2023

Ο προγραμματισμένος για τις 23 Απριλίου αγώνας Enduro στην Κέρκυρα ακυρώνεται, με την ΑΜΟΤΟΕ να επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ στο σωματείο ΑΛΜΚΕ (Αθλητική Λέσχη Μοτοσυκλέτας Κέρκυρας), με την αιτιολογία πως δεν μερίμνησε έγκαιρα να λάβει τις απαιτούμενες άδειες. Το ποσό των 500 ευρώ θα διατεθεί σε 5 αθλητές στον επόμενο αγώνα μετά από κλήρωση. Ο ακυρωθείς αγώνας θα διοργανωθεί σε άλλο τόπο και χρόνο που θα ανακοινωθούν σύντομα.

Σημειώστε πως για την ακύρωση υπεύθυνη ήταν ονομαστική καταγγελία πολίτη σε περιφέρεια και δασαρχείο, όπου διαπιστώθηκε πως δεν είχε γίνει αίτημα για την απαραίτητη άδεια από το σωματείο ΑΛΜΚΕ. Οι άνθρωποι της ΑΛΜΚΕ αιτιολογήθηκαν για την καθυστέρηση, αναφέροντας πως λόγω των ημερών του Πάσχα οι υπηρεσίες υπολειτουργούσαν και το σωματείο δεν πρόλαβε να καταθέσει τα απαιτούμενα έγγραφα.

Μάλιστα ο πολίτης που έκανε την επώνυμη καταγγελία αναφέρεται δημοσίως με μαρκοσκελή ανάρτηση σε προσωπικό του λογαριασμόα στα κοινωνικά δίκτυα, υποστηρίζοντας πως ο αγώνας θα διεξαγόταν μεταξύ άλλων και σε λιθόκτιστα μονοπάτια που προστατεύονται από την UNESCO. 

Σε κάθε περίπτωση ο αγώνας ακυρώθηκε με την ΑΜΟΤΟΕ να υπόσχεται αναπλήρωση και μένει να δούμε αν τελικά η ΑΛΜΚΕ θα διοργανώσει μελλοντικά σε κάποια άλλη σεζόν, αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro. Πρόσφατα διοργάνωσε τον πρώτο της αγώνα MX για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, που με δεδομένο πως δεν είχε σχετική εμπειρία από αγώνα αυτού του διαμετρήματος τα προβλήματα ήταν λίγα και εγκαινίασε την έναρξη του MX για φέτος. Προφανώς και στο μέλλον δεν θα υπάρχει δικαιολογία ως προς την έγκαιρη κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων στο Δασαρχείο και στις υπεύθυνες αρχές, όπως επίσης και την επιλογή εγκεκριμένων διαδρομών για τις οποίες δεν θα υπάρχει νομικό κόλλημα. Υπενθυμίζουμε πως στην Ελλάδα στους αγώνες enduro της ΑΜΟΤΟΕ είναι υποχρεωτικά τα οικολογικά ελαστικά με έγκριση FIM (τακούνι έως 13 mm) που δεν σκάβουν / καταστρέφουν το έδαφος στον ίδιο βαθμό με τα μη εγκεκριμένα ελαστικά Enduro ή Motocross με ψηλότερα τακούνια. Αυτό δεν είναι απαραίτητο πως συμβαίνει σε αυτόνομες ομάδες ή μοναχικούς αναβάτες που κάνουν την βόλτα τους στα βουνά.

Στην Ελλάδα απολαμβάνουμε μία αξιοζήλευτη ελευθερία για τους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης, να κινούμαστε ελεύθερα στα βουνά μας, εκτός φυσικά των περιοχών που αυτό απαγορεύεται ρητά. Η ελευθερία αυτή πρέπει να σημαίνει πρωτίστως ευθύνη για την διατήρηση του τόπου και μετά δικαίωμα. Ευτυχώς η συνολική εικόνα του Enduro ανά την επικράτεια είναι προς αυτή την κατεύθυνση και τα παραδείγματα άπειρα, από τους αναβάτες που έχουν προλάβει την -εκ των υστέρων- αποδεδειγμένη αποτέφρωση του δάσους σβήνοντας φωτιές, μέχρι τις δράσεις που έχουν αναλάβει για την προστασία των περιοχών στις οποίες κινούνται. Αυτή είναι η συνολική εικόνα, καθώς υπάρχουν και αρνητικά παραδείγματα. Όσο η ελευθερία αυτή θα συνεχίζει να είναι συνυφασμένη πρώτα με την ευθύνη κι έπειτα με το δικαίωμα, η σημερινή πραγματικότητα δεν θα πρέπει να αλλάξει. Στην γειτονική Ιταλία έφτασαν να απαγορεύουν ακόμη και το ποδήλατο, όχι μόνο τις enduro μοτοσυκλέτες. Την στιγμή μάλιστα που εκεί οι αγώνες τόσο του Enduro όσο και των Rally είναι τεράστιες διοργανώσεις και βρίσκουν τον τρόπο και άδεια να πάρουν και με την τοπική κοινωνία να συνυπάρξουν, ξεκινώντας από την ατομική πρωτοβουλία και καταλήγοντας όμως στην αμεσότητα των αρχών, στην ετοιμότητά τους και στο γεγονός πως το νομικό πλαίσιο είναι σαφές. Επίσης εκεί οι αγώνες, συγκεκριμένα, δεν ξυπνούν τα πάθη.

Η λέξη αγώνας πάντα ξυπνά και ξυπνούσε την ένσταση, όχι πως κακώς υπάρχει στην συγκεκριμένη περίπτωση, θα πρέπει όμως να γίνει σαφές στον αναγνώστη που δεν έχει την πλήρη εικόνα, πως τα δασαρχεία σπάνια γνωρίζουν από αγώνες ή από Enduro μοτοσυκλέτες και άλλοτε οι τοπικές λέσχες έχουν εύκολο έργο, κι άλλοτε εξαιρετικά δύσκολο προσπαθώντας να μαζέψουν ένα σωρό έγγραφα. Η επικοινωνία με τις δημόσιες υπηρεσίες άλλωστε δεν είναι καθόλου εγγυημένη, υπάρχουν φορές που είναι άμεση και φορές που καθυστερούν υπερβολικά. Σε κάθε περίπτωση οι αγώνες Enduro διοργανώνονται από ντόπιους που τουλάχιστον αγαπούν τον τόπο τους. Με σωστή σχεδίαση, αποφεύγοντας προστατευόμενες περιοχές και έγκαιρες κινήσεις, όλες οι αθλητικές διοργανώσεις έχουν, και οφείλουν να έχουν, την θέση τους. Ας είναι το παράδειγμα για την επόμενη φορά.

Ετικέτες

EnduroGP Πορτογαλίας 2025: Σε García και Verona οι νίκες στο Vila de Rei [VIDEO]

Διακοπή τη δεύτερη ημέρα λόγω δασικής πυρκαγιάς
EnduroGP-2025_Rnd
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/9/2025

Το πέμπτο Grand Prix της σεζόν 2025 στο Vila de Rei της Πορτογαλίας έκλεισε με ένταση, σκληρές μάχες και δραματική διακοπή της δεύτερης ημέρας λόγω πυρκαγιάς. Josep García και Andrea Verona πήραν από μία νίκη στο EnduroGP, με τον Ισπανό να παραμένει επικεφαλής στη βαθμολογία

Η Πορτογαλία υποδέχθηκε τους κορυφαίους του κόσμου με υψηλές θερμοκρασίες και σύννεφα σκόνης που δυσκόλεψαν τις ειδικές. Το Vila de Rei, γνωστό για τις σκληρές πέτρινες διαδρομές και τα απότομα υψομετρικά, έβαλε σε δοκιμασία την αντοχή και την υπομονή όλων.


Ο García μπήκε στον γύρο με διαφορά ασφαλείας, αλλά ο Verona δεν ήταν διατεθειμένος να παραδώσει τα όπλα, κρατώντας τελικά ζωντανές τις ελπίδες του.

EnduroGP-2025_Rnd

Ημέρα 1 – Κυριαρχία García

Ο αναβάτης της KTM ήταν ασταμάτητος στο ξεκίνημα, κερδίζοντας τις περισσότερες ειδικές και ανοίγοντας την διαφορά από τον ανταγωνισμό. Ο Verona πάλεψε σκληρά αλλά έμεινε δεύτερος, ενώ ο νεαρός Zach Pichon εντυπωσίασε με τρίτη θέση.

EnduroGP-2025_Rnd5

Αποτελέσματα 5ου γύρου Πορτογαλίας –Ημέρα 1 (Σάββατο)

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Josep García

KTM

1:03:09.70

2

Andrea Verona

GASGAS

1:03:28.16

3

Zach Pichon

TM MOTO

1:03:36.97

4

Hamish Macdonald

Sherco

1:04:13.91

5

Morgan Lesiardo

Triumph

1:04:25.96

6

Theo Espinasse

Sherco

1:04:31.74

7

Albin Norrbin

Fantic

1:04:33.81

8

Jeremy Sydow

Sherco

1:04:47.76

9

Samuele Bernardini

Honda

1:04:57.99

10

Max Ahlin

KTM

1:05:01.42

 

EnduroGP-2025_Rnd5

Ημέρα 2 – Αντεπίθεση Verona και φωτιά στα δάση

Η δεύτερη ημέρα ξεκίνησε με τον Ιταλό της GASGAS να ανεβάζει ρυθμό, πιέζοντας τον García και κλέβοντας την πρωτοπορία. Το απόγευμα, αγώνας και πρόγραμμα διακόπηκαν λόγω δασικής πυρκαγιάς στην περιοχή. Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα επικυρώθηκαν και ο Verona πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο GP Πορτογαλίας.

Αποτελέσματα 5ου γύρου Πορτογαλίας –Ημέρα 2 (Κυριακή)

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρόνος

1

Andrea Verona

GASGAS

40:14.76

2

Josep García

KTM

40:21.36

3

Zach Pichon

TM MOTO

40:32.80

4

Hamish Macdonald

Sherco

40:56.50

5

Mikael Persson

Triumph

41:00.55

6

Morgan Lesiardo

Triumph

41:02.76

7

Theo Espinasse

Sherco

41:17.20

8

Albin Norrbin

Fantic

41:21.48

9

Max Ahlin

KTM

41:25.09

10

Antoine Magain

Sherco

41:26.15

EnduroGP-2025_Rnd5

Μετά την Πορτογαλία, ο García διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στη βαθμολογία EnduroGP με 29 βαθμούς διαφορά από τον Verona και τον Pichon να ακολουθεί κατά πόδας, δύο μόλις βαθμούς πίσω. Η μάχη για τον τίτλο μπαίνει στην τελική ευθεία με Ιταλία και Γερμανία να απομένουν.

EnduroGP-2025_Rnd5

Θέση

Αναβάτης

Μοτοσυκλέτα

Βαθμοί

1

Josep Garcia

KTM

186

2

Andrea Verona

GASGAS

157

3

Zach Pichon

TM MOTO

155

4

Hamish Macdonald

Sherco

116

5

Mikael Persson

Triumph

96

6

Antoine Magain

Sherco

87

7

Samuele Bernardini

Honda

79

8

Morgan Lesiardo

Triumph

57

9

Albin Norrbin

Fantic

55

10

Nathan Watson

Beta

53